|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Neen. quote: ja. quote: true. Post modern, post post compost. http://nl.wikipedia.org/wiki/Compost Suck my piss |
|
quote:Nee hoor, wtf wil je nou duidelijk maken. Vanaf de dag dat ik op fora de term 'Post BM' voorbij zie komen is er altijd wel iemand die deze uitgekauwde grap moet maken, vandaar Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Hehe, ik wil niks duidelijk maken. Misschien dat je wat te strak gereageert op zo'n (kut, inderdaad) grap, en daarbij neem je het dus op voor de openingspost. Ajaaaa, laat maar zitten ik zat ook maar op 't werk en ik was het zat. Bands als 'Zyklon' valt dat nu ook onder postblack? Want ik zie echt rijen bands voorbij komen die niks met elkaar te maken hebben qua stijl. Oftewel; wtf is post-black? Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
Ik ben het met Kramy eens (that's a first). Wat de neuk is post-black? Ik zie bands die hier onder die noemer geschaard worden maar die muzikaal gezien geen flikker met elkaar te maken hebben. Waar komt die genre-naam vandaan? Wie is hiervoor verantwoordelijk? Ik moet met mijn advocaat bellen. Enfin, post-rock en post-core zijn in ieder geval nog genre-namen waarbij je wel wat bands kunt bedenken die muzikaal gezien iets gemeenschappelijks hebben. Zo'n aanduiding gaat tenminste nog èrgens over, bij dat "post-black" kan ik me helemaal niets voorstellen en de rest van de wereld blijkbaar ook niet. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Een verzinsel van mensen die niks beters te doen hebben dan de hele dag zulke idiote dingen te verzinnen... iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Ik zie jullie punt van kritiek niet. Er bestaan ook metal genres die nog minder muzikaal fundament hebben; Ik noem viking en pagan metal. Daarnaast is er voor 'post-black metal' wel een duidelijk muzikaal punt van overeenkomst. Dat er mensen zijn die dat ount niet zien en daar door te pas en te onpas bands gaan noemen (Aborym, Zyklon, Behemoth, Mysticum. Volgens mij hebben sommigen het punt niet helemaal begrepen) betekent nog niet dat het 'genre' totaal niet bestaat of overbodig is. Mocht dat in de ogen van de heren toch zo zijn dan wil ik graag weten hoe zij de volgende bands/releases dan willen noemen: Lifelover - Pluver Joyless - Unlimited Hate Alcest Amesours Anaal Nathrakh - Alles na de demo's Later Sigh werk Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik zie niet waarom volgens jou AN wel in het rijtje thuishoort en een Aborym bv niet. Dikke flauwekul. (ze horen er beide bij) [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-04-2007 10:21] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Omdat de basis van Aborym, en meer dan slechts de 'basis', gewoon black metal is. Niets meer, niets minder. Als ik AN aanzet dan hoor ik een pot harde, sterke, gave muziek maar geen black (en ook geen death). AN is, voor mij, met haar muziek voorbij de genre grens gegaan. Die is echt vernieuwend bezig geweest. Aborym op de manier vergeleken met AN slappe hap. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Jullie vergeten het Nederlandse ORDO DRACONIS, post-black pur sang!!! |
|
"Hoe klinkt die band?" "Ja het is post-black, denk aan Anaal-Nathrakh en Arcturus". Aha, super duidelijk. Anaal-Nathrakh? Black/death metal. Arcturus? Black metal/prog. Aborym? Industrial BM. Zo moeilijk is het allemaal niet... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Je ontwijkt het punt. Er zijn dus aan black metal verwante bands die niet zo gemakkelijk een duidelijke cross-over benaming toe te schrijven zijn. Jouw 'bescrijving' van, de stijl van, Anaal Nathrakh is ook verre van bevredigend. Sowieso heeft iedere muziek soort, stroming, genre uitersten die niet met elkaar vergelijkbaar zijn. 'Viking metal': Amon Amarth <--> (oude) Enslaved Death metal: Phlebotomized <--> Dying Fetus Black metal: (oude) Rotting Christ <--> Marduk Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Volgens mij past <Code> hier ook wel Member of the iso-betawuste crew!! |
|
Ja, en tevens ook de meeste Moonfog bands. |
|
quote: Lifelover: Pop/black Alcest: Black metal met Post-rock invloeden (Enige band die ik kan bedenken waarbij de naam post-black ergens op zou slaan) Anaal Nathrakh: Grindcore/Black Sigh: Erg veel verschil tussen de releases, maar over het algemeen vind ik de term progressieve black metal er wel geschikt voor. Amesours ken ik niet op de myspace dingen na, en deze release van Joyless geloof ik ook niet. Waarom wil je de poppy black metal van Lifelover in hetzelfde genre duwen als de beukende naar grindcore neigende black metal van Anaal Nathrakh? Hokjes zijn alleen handig om snel even aan te geven wat de stijl van een band is, dan weet men enigszins waar men aan toe is. Bij het hokje 'post-black' kan je je nog steeds niets voorstellen, dus is het compleet overbodig. En omdat M. het met me eens was: Post-black --> Ovens Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Nee hoor. quote: Dat vind jij. Ik vind het helder. Ja, ik denk, ik doe het even op jouw manier, weet je. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Ik heb op de vorige pagina al gepost wat ik zie als 'post-black metal'. Uit die post valt gemakkelijk te herleiden waarom ik zowel 'poppy' black bands ala Anaal Nathrakh tot dat genre reken. Ik ben van mening dat er een aantal bands zijn, waaronder dus de door mij eerder genoemde, die duidelijk hun oorsprong, hun essentiele invloeden uit de black halen maar er uiteinderlijk in het geheel iets anders mee doen dan black metal maken; Zonder de verwijzingen naar dit genre, geheel, te verliezen. Zowel een Anaal Nathrakh als een Lifelover doet dat. En natuurlijk zijn al die bands wel te omschrijven door middel van flink wat stromingen en stijlen in een potje te gooien en dan een onmeunig complex cross-over genre te creeren die 'hun stijl' moet omschrijven. Maar ik vind bij poppy black als Alcest, Joyless, Amesours en Lifelover de term 'post black' behoorlijk goed voldoen. Ja, in dit rijtje is Anaal Nathrakh idd een behoorlijk vreemde eend in de bijt maar ik vind die band wel voldoen aan MIJN omschrijving van het genre. Wat ik mij nu ook afvraag is hoe jullie tegenover het genre 'dark metal' staan. Wat is 'dark metal' volgens jullie en waarom is dat genre niet overbodig? Net als viking- en pagan metal overigens. En wat maakt een genre als 'post-rock' en een genre als 'post-core' wel bestaanswaardig wat het genre 'post-black' dan niet heeft. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Maar zoals jij het omschrijft is post-black een genre waar onder bands horen die muzikaal geen fuck met elkaar te maken hebben maar omdat ze hun invloeden uit de black halen word het post-black? Ik vind dat niet echt een genre. Of ik begrijp jou verkeerd maar als ik zo dat rijtje bands zie niet. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
"Dark metal" bestaat niet man. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-04-2007 0:34] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat Bethlehem dark metal maakt. Maar geen idee waar het eigenlijk voor staat. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
quote: Forgotten Tomb maakt naar eigen zeggen ook "Dark Metal" maar eigenlijk is het evenals Bethlehem gewoon een mix van Doom en Black Metal. |
|
Post black, Nu black etc? Een benaming voor bands die de stijluitvoering nieuwe impulsen geeft? Persoonlijk vind ik dat de cyberblackmetal als Thee maldoror kollective en Dimension F3H wel binnen de context genoemd kunnen worden. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ajattara bijvoorbeeld wordt toch vaak omschreven als dark metal. Geen idee hoe ik hun stijl anders zou kunnen beschrijven eigenlijk. Faustian Spirit of the Earth |
|
quote:Kijk, zo vat ik het ook op. Lijkt me een goede benadering. Verder is het gedram in dit topic weer van een uiterst hoog gehalte.. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Eh pagan/black of zoiets an evil incarnation of DEATH! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |