IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Za 10 nov: Gorgoroth + supports @ Waterfront, R'dam Vorige pagina
Doomy
Usericon van Doomy
Posted 03-01-2008 2:36 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Geweldig topic dit...

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-01-2008 8:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2008 23:28 schreef Snaack het volgende:
Gelul. Als het geluid in Waterfront kut is, komt dat doordat de geluidstech van de band zelfs de boel verneukt/ te hard zet OF doordat de band een ontiegelijk kutgeluid heeft op het podium/ uit de brakke apparatuur.

Ik ben echter niet onbevooroordeeld. Ik heb namelijk ruim een jaar als geluidstech in Waterfront gewerkt.

"Van stront kan ik geen goud maken", zei ik altijd als een band met kutgear een kutsound "neerzette". Alle apparatuur afregelen en instellen (drums stemmen, brakke amps afregelen etc..) kwam vooral bij de bands die het hards zeken over het monitor/ zaalgeluid voor.

Mijn ex-collega's zijn zonder uitzondering zeer capabel en ze werken allemaal met een decibelmeter dus te hard draaien is echt uitgesloten als het personeel van Waterfront aan de knoppen draait.

Ik heb het echter meerdere keren meegemaakt dat een band (of DJ) zelf een "techneut" mee had genomen die bijvoorbeeld vrolijk de limiters op de PA eruit liet knallen omdat het volume veeeeel te ver opengeschroefd werd.

"Hard is mooi?", vroeg ik dan altijd maar voordat ik de overbelastingsbeveiliging weer uitschakelde.

Of "groen = goed, rood = stoppen", als een techneut de meters het dieprood injaagde.

In het algemeen geldt: als het zaalgeluid kut is komt dat 9 van de 10 keer doordat de band brakke gear heeft en/ of een eigen techneut meeheeft die geen idee heeft waar al die knopjes op die mooie mengtafel voor zijn.

Enne, blekmetal moet toch ook juist kut klinken? Das hardstikke grim kvlt!

Was jij er by the way bij Gorefest ook bij? (Want ik kwam je daarna nog wel bij Cypher tegen.)

Zo ja, wat vond jij er dan van?

Ik stond bij de eerste band Before The Fall eerst het meest vooraan, maar ik ging steeds verder naar achter en naar het midden om maar zo ver mogelijk van de luidsprekers vandaan te staan, want mijn trommelvliezen explodeerden gewoon bekant.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-01-2008 8:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2008 23:11 schreef Plague het volgende:
Heej Altx, jij hier
Nee inderdaad. Ze krijgen de indruk dat het niet "true" is als het geen pijn doet =P
Nou m'n reet..
Dit concert was gewoon bestemd voor Baroeg. Waterfront was duidelijk niet bekend met extremere muziek voordat Baroeg enige tijd gesloten was.. Mayhem was daarintegen wel goed aan te horen. =/

Achja, tis gebeurd.. Baroeg is back in business dus laat Gorgoroth maar spoedig terugkeren met een tour voor het aankomende album.

Hey, ja al een tijdje (zes jaar nu... ).

Wat de precies de achterliggende reden was, kan ik alleen maar naar gissen, maar het komt in ieder geval niet vaak voor dat ik bij momenten mijn vingers in mijn oren stop omdat ik bang ben per direct doof te worden.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 03-01-2008 9:02 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 3 januari 2008 8:40 schreef altx het volgende:
Was jij er by the way bij Gorefest ook bij? (Want ik kwam je daarna nog wel bij Cypher tegen.)

Zo ja, wat vond jij er dan van?

Ik stond bij de eerste band Before The Fall eerst het meest vooraan, maar ik ging steeds verder naar achter en naar het midden om maar zo ver mogelijk van de luidsprekers vandaan te staan, want mijn trommelvliezen explodeerden gewoon bekant.

Hij draaide de plaatjes tussen de bands door.
Ik was er ook. Ik stond samen met een gast een wijf te irriteren die steeds haar shirt aan die gasten van Gorefest toonde.
Alcohol...i know

Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.

Plague
Usericon van Plague
Posted 08-01-2008 20:36 by Plague Wijzig reactieProfiel van PlagueQuote dit bericht

Mja Snaack zal idd wel gelijk hebben =') Al gebeurt dit me alleen bij Waterfront.. &Of 't echt aan Gorgoroth's techneut o.i.d. ligt.. zou 't dan in Leeuwarden ook niet zo'n zelfde verhaal geweest moeten zijn? =/
Bovendien wel toevallig dat 't bij Waterfront een terugkerend fenomeen is..
En dat 'trve kvlt' heeft ook zo z'n grenzen

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com