altx |
Iron Maiden's gonna get you |
|
|
|
Posted 03-01-2008 8:40 by altx |
|
|
quote: Op 2 januari 2008 23:28 schreef Snaack het volgende:
Gelul. Als het geluid in Waterfront kut is, komt dat doordat de geluidstech van de band zelfs de boel verneukt/ te hard zet OF doordat de band een ontiegelijk kutgeluid heeft op het podium/ uit de brakke apparatuur.
Ik ben echter niet onbevooroordeeld. Ik heb namelijk ruim een jaar als geluidstech in Waterfront gewerkt.
"Van stront kan ik geen goud maken", zei ik altijd als een band met kutgear een kutsound "neerzette". Alle apparatuur afregelen en instellen (drums stemmen, brakke amps afregelen etc..) kwam vooral bij de bands die het hards zeken over het monitor/ zaalgeluid voor.
Mijn ex-collega's zijn zonder uitzondering zeer capabel en ze werken allemaal met een decibelmeter dus te hard draaien is echt uitgesloten als het personeel van Waterfront aan de knoppen draait.
Ik heb het echter meerdere keren meegemaakt dat een band (of DJ) zelf een "techneut" mee had genomen die bijvoorbeeld vrolijk de limiters op de PA eruit liet knallen omdat het volume veeeeel te ver opengeschroefd werd.
"Hard is mooi?", vroeg ik dan altijd maar voordat ik de overbelastingsbeveiliging weer uitschakelde.
Of "groen = goed, rood = stoppen", als een techneut de meters het dieprood injaagde.
In het algemeen geldt: als het zaalgeluid kut is komt dat 9 van de 10 keer doordat de band brakke gear heeft en/ of een eigen techneut meeheeft die geen idee heeft waar al die knopjes op die mooie mengtafel voor zijn.
Enne, blekmetal moet toch ook juist kut klinken? Das hardstikke grim kvlt!
Was jij er by the way bij Gorefest ook bij? (Want ik kwam je daarna nog wel bij Cypher tegen.)
Zo ja, wat vond jij er dan van?
Ik stond bij de eerste band Before The Fall eerst het meest vooraan, maar ik ging steeds verder naar achter en naar het midden om maar zo ver mogelijk van de luidsprekers vandaan te staan, want mijn trommelvliezen explodeerden gewoon bekant.
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
|