|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind de versie van The Bohemian Rhapsody uit Waynes World wel hip |
|
Een tijd geleden luisterde ik het dagelijks, zoals ik nu Dave Brubeck en Joy Division grijs aan het draaien ben, hehe. Die muziek is natuurlijk uniek en fenomenaal, maar het gaat bij mij wel in vlagen. Ik heb het inmiddels al een maand of 5/6 niet gehoord. |
|
het was ook mijn eerste muzikale liefde. Mijn oudere neef was fan van Queen, en via heb leerde ik het kennen. Helaas was dit pas na de dood van Freddie Dus ik heb ze nooit live kunnen aanschouwen (En nee, ik vind queen zonder John Deacon en met die nieuwe zanger van The Who geen Queen) Mijn allereerste cd ooit was greatest hits 2. Ik heb afgezien van rocks, greatest hits 3 alles van queen, waarvan het meerendeel op lp. Vooral het oude werk vind ik geniaal, maar ook Innuendo vind ik helemaal top. |
|
Queen was de band waardoor ik als 7 jarig jongentje daaderkelijk naar muziek ben gaan luisteren. Het zal altijd een van mijn favoriete bands blijven, ondanks dat ik er tegenwoordig niet zo veel meer naar luister. Het is inderdaad een schande dat er nog geen topic van was! Life doesn't get much better than this! |
|
Geniale band! Queen zou eens met Mika moeten gaan spelen, die trekt dat gemakkelijk! [Edit: al kan NIEMAND Ome Fred vervangen, natuurlijk.] [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 14-06-2007 16:15] Bruce Banner |
|
quote: Ik heb hier anders de DVD en CD van Jeff Scott Soto liggen "Live At The Queen Convention 2003", damn wat zet die man een prestatie neer. Hij zingt alle nummers alsof het niets is. Ik zou die zekker eens proberen te bemachtigen als ik jou / jullie was... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Aan mij de eer om als eerste het woord "gay" in dit topic te gebruiken Ze hebben een aantal nummers waar ik ook best naar kan luisteren trouwens Zenial |
|
Queen is ook voor mij de eerste band geweest waar ik helemaal weg van was. Nu zet ik behalve Queen II of A Night At The Opera nog zelden iets op. Heel af en toe krijg ik het op de heupen en dan draai ik twee weken bijna niets anders, daarna kan het zo weer een jaar afgelopen zijn. Maar heerlijke muziek, in ieder geval, vooral het oude(re) werk. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
ja goede band, maar eigenlijk ken ik alleen de 3CD best off. Verder heb ik nooit de moeite genomen echt de albums te leren kennen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ik heb enkel A Night At The Opera en dat is idd een magistrale plaat. Queen heeft de ultieme combinatie van kippenvel-liedjes en gewone excellente nummers! |
|
Hun jaren '70 werk waren allemaal klassiekers + The Game uit 1980, maar desalniettemin vind ik hun jaren '80 ook goed te doen, zoals de op dance georiënteerde plaat Hot Space uit '82. Eind jaren '80 had Queen de stijgende lijn weer te pakken met The Miracle uit '89 en Innuendo uit '91, die naar mijn bescheiden mening zeker ook een Queen klassieker kan worden genoemd, een zeer waardige afscheidsalbum die qua emotie ongeëvenaard is. De video van These Are The Days Of Our Lives is misschien de meest memorabele videoclip ooit, met name het einde van de clip krijg je een brok in je keel waar je U tegen zegt. Beste live plaat vind ik Live at The Bowl '82, geweldige rockshow en Queen in absolute bloedvorm en zelfs de dance nummers van Hot Space klinken overtuigend. Live at Wembley '86 is teveel op pop gericht en speelden ze op de automatische piloot. Zal wel één van de weinigen zijn die vind dat Queen met Paul Rodgers een geweldige combinatie is en ik kijk daarom ook naar uit voor een nieuw Queen album met Paul Rodgers op zang. |
|
quote: Ik ben naar het optreden in de Ahoy geweest en was vooraf erg sceptisch... Maar Rodgers kwam, zag en overwon en Roger Taylor was absoluut de zwakste schakel!! Die man is echt (helaas) vergane glorie! Alle solo-platen van de heren kunnen mij overigens ook erg bekoren. [edit] Alleen fout dat het Queen met Paul Rodgers heet nu, dit omdat ze destijds gezegd hebben dat als er ooit 1 van de mannen zou stoppen ze de naam Queen niet meer zouden gebruiken... Dus dat is jammer. [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 14-06-2007 20:02] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Nog steeds na al die jaren mijn favo band. Naar mijn mening zijn alle platen goed behalve Hot Space die een aantal leuke deuntjes bevat maar meer ook niet. Met name het spul uit de jaren '70 kan gerust geniaal genoemd worden. Top 5 -Queen II -A Night At The Opera -Sheer Heart Attack -Queen I -Innuendo Tegenwoordig kan Queen me niet meer zo boeien met Paul Rogders. Ik denk zelf dat er maar één zanger is die in de buurt van Freddy kan komen en een goede aanvulling zou zijn en dat is Dio. Helaas... Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
Queen was de eerste 'harde' band waar ik naar ging luisteren toen ik een jaar of 14/15 was. Heb behalve Hot Space alle albums + enkele DVD's. Dagelijkse kost is't tegenwoordig niet meer, maar 't blijft 'n geweldige band. |
|
Ik vind er geen tyfus aan, maar, hits schrijven konden ze wel. |
|
quote: Heb je ook wel eens het oude spul gehoord minus de hits? Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
Justem, het oude werk is zo geniaal! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote:+1, de erste 3 a 4 albums, brilliant. Rest werd me wat te zoetsappig maar nog steeds met her en der brilliantjes. |
|
verdomme zeg, Queen had toch wel zalige nummers. I want it fukkin all signature |
|
quote: Ben toch wel héél benieuwd. |
|
Ik ook Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
+1 Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik ben ook zeer benieuwd wat ze er van bakken zonder Mercury. Ik hoop dat ze er een jaren 70 tintje aan geven hoewel dat vast iets te veel gevraagd is. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
Hier ben ik mee opgegroeit, mijn vader luistert altijd Queen, Deep Purple, The Eagles en Led Zeppelin dus het werd er wel bij ingegoten. Ik waardeer mooi mee! |
|
AIDS. Fuck the world and fuck you |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |