|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Bijna alle muziek die je luistert is pure generatie-nostalgie. Kijk naar hoe ontzettend snel muziek uitsterft: wie luistert er nog naar muziek voor WOII?? Elvis en de beatles is niets meer dan een rimpeltje in de muziektijdlijn van mensen die het luisterden toen ze nog jong waren en toen hun smaak vormden Ik heb laatst nog Sgt. peppers van de beatles geluisterd: het is werkelijk onluisterbaar irritante kutmuziek. Dat is dan 1 van DE klassiekers van de beatles. M'n reet. Niets dan generatienostalgie van vervette babyboomers die destijds met een joint in hun vreet de wereld dachten te verbeteren. quote: Zeker wel notaties. Vergelijk het met literatuur: een schrijver sterft samen met zijn werk. Wat lezen we van gestorven schrijvers? Bitter weinig. Slechts de odyssee en de illias overleven. Zelfs Vergilius leest geen hond meer. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Jeff Wayne. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Ik zeg ook niet dat fantomas en sleepytime gorilla museum nog lang herinnerd zullen worden. Dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Ik gaf hen als 2 voorbeelden die voortbouwen op het werk van John Cage. Ik denk verder dat populariteit er maar heel weinig mee te maken heeft. Zoals ik al zei zijn lang niet alle componisten die we nu nog kennen van jaren geleden populair geweest in hun eigen tijd. Ook als je naar andere kunstvormen kijkt zie je dat veel schilders in hun eigen tijd niet gewaardeerd werden en dat vele filosofen/wetenschappers (niet echt kunst nee, maar toch) hevige kritiek ondervonden terwijl we ze nu nog wel kennen. Populair zijn betekend dat veel mensen je mooi vinden, muzieksmaak verandert echter, dus over 200 jaar vind lang niet iedereen je meer mooi. Wanneer je over langere tijd nog beroemd wil worden moet je echt iets nieuws gedaan hebben, vooruitstrevend geweest zijn. Iemand als Edgard Varese zal daarom vrijwel zeker over honderden jaren nog herinnerd worden. Over honderden jaren hebben we namelijk vrijwel zeker nog electronische muziek en hij wordt gezien als de ontdekker van electronische muziek. quote: Zoals ik in mijn eerdere post al zei blijven de grensverleggende componisten wel voortleven. Je moet niet vergeten dat Bach, Mozart en Beethoven allen erg vernieuwend bezig waren in hun tijd! Er waren talloze andere componisten die vergelijkbare muziek schreven, maar die waren lang niet zo grensverleggend waardoor wij ze nu niet meer kennen. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: hihihihi Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ik denk dat je The Beatles toch wel een tikkeltje onderschat hoor. Ik ben een jaar of 2 geleden in aanraking gekomen met het album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band en ik vind het nu nog steeds een geweldig album. Maar naast mijn persoonlijke mening is het gewoon een erg invloedrijke band geweest. Ze hebben de hedendaagse popmuziek opgericht. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: In geval van Mozart en Beethoven klopt dit vrij aardig. Bach was echter helemaal niet zo grensverleggend. Hij heeft niet echt nieuwe muzikale constructies en technieken geïntroduceerd, hij begaf zich op 'bekende' terrein alleen deed hij dit op een geniale manier. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: hahaha jij hebt een straf punt nu. quote: Conditionering=alles. Suck my piss |
|
quote:Dit klopt niet helemaal. Sommige componisten die we heden ten dage tot de kanon van klassieke muziek rekenen waren in hun tijd volstrekt onbekend maar zijn pas later door andere componisten ontdekt en gepopulariseerd. Idem voor veel schrijvers, schilders etc. zoals Kramy al schreef. quote: De vraag in dit topic is niet wie er over 200 jaar de hitparades zal domineren maar wie van de 20ste eeuw dan nog herkend zal worden door tenminste de 'gevorderde' muziekliefhebber. quote: Ik zou bijna op een black metal manier willen zeggen: 'Je begrijpt het niet'. Sgt.Pepper, White album en Yellow Submarine zijn echt kleine meesterwerkjes die echt totaal nieuwe concepten in de populaire muziek geintroduceerd hebben. Daarnaast is hun invloed op talloze artiesten van de laatste 40 jaar zo groot geweest dat je er simpelweg niet omheen kan. quote: Watte? Sorry hoor, maar zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord. Een schrijver sterft met zijn werk? Is dat de reden waarom er telkens nieuwe uitgaves van Cervantes, Dickens, Joyce, Defoe, Byron, Poe, Dostojevski, Tolstoy etc. etc. etc. gedrukt worden? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Sgt. Pepper kut? Ik ga geen discussie meer aan.. haal eerst maar eens die berg schijt uit je oren. Mijn god zeg. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Schaffelaar denkt kennelijk dat de wereld zijn mening zal volgen ... Verkoopcijfers vertellen echter een ander verhaal .. |
|
quote: Dat is de vraag die ik ook stel en ik vraag in perspectief van het opname-argument wie er nog naar muziek van voor WOII luistert. quote: Heh-heh, mijn aversie tegen Sgt. pepper is meer persoonlijk denk ik. Maar als je de 'totaal nieuwe concepten' waar jij het zo hoogdravend over hebt wat nader zou kunnen uitleggen, dan weten we waar we het concreet over hebben. quote: Je praat nu over de creme-de-la-creme van de schrijvers van de laatste 100-200 jaar. Dat is al slechts minder dan een procent van wat de literatuur ons heeft gebracht in de laatste 2 eeuwen en bekrachtigd enkel mijn argument. Als je iets verder kijkt in historisch perspectief is de afsterving genadeloos en blijven er slechts enkelen tot geen enkele per eeuw over. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Maar dat is toch een non issue? De vraag was niet hoeveel maar wie. Aan begin van dit topic zei ik al: quote: Maar dat lijkt me niet meer dan logisch. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Concept album, opname technieken, onconventionele instrumenten / bespeling en andere geluiden. Om maar wat dingen op te noemen. Het was het begin van een compleet nieuw tijdperk in de muziekgeschiedenis. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ghehe het lijkt mij echt niet ondenkbaar als men over 200 jaar de Spice Girls nog weet te herinneren. Zowiezo wordt muziek niet snel 'vergeten', en met de toenemende informatisering al helemaal niet. Zeggen dat over 100 jaar de beatles niet meer bekend zijn is natuurlijk helemaal dikke onzin. Zenial |
|
Queen al genoemd? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Ja, om 12:23. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 09-07-2007 12:27] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Scherp. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote:Het woord wat je zocht was "flauw". Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Kut, verkeerd gegokt. Daar gaat mijn kans op een koelkast. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: misschien krijg je hem als troostprijs |
|
Neen, fout = afgelopen met de koelkast. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
On topic Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
En de genre bepalende bands? Zal over 100 jaar Black Sabbath nog steeds gezien worden als grondlegger van de metal? Of denkt iedereen dan dat Korn dat was? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Muziek van de toekomst kan natuurlijk niet tijdloos zijn. *scheelkijksmiley* I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |