|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Toch staat Slayer (slayer=kudtFTW) in de algemene kunstgeschiedenisboeken als 'stichter'. (Neen, dit is geen discussie 'wie was de eerste'. Maar meer m.b.t. jouw bewering van 'huidige documentatie'.) I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Black Sabbath zal niet zomaar vergeten worden, daar heb je gelijk in. Wel raken de minder bekende/grote bands die ook genre bepalend waren in de vergetelheid. En wat betreft metal over 100 jaar, trends herhalen zich om de 15 jaar. Reken maar uit wat dan hip is. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Waar haal je dat nou weer vandaan? |
|
quote: Geen idee of het exact 15 jaar is. Maar feit is wel dat trends zich herhalen. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Eh, ja, maar ik denk niet dat dat van toepassing is op zo'n lange periode. |
|
We zullen zien, wij maken het iig niet meer mee. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Dus eigenlijk ben je het al die tijd met me eens, ondanks dat je eerst tegensputtert? Wat is dan helemaal je punt als ik vragen mag? Ik wil mijn punt nog wel eens herhalen: alle popmuziek valt onder de schare "troubadours" vanwege hun muzikaaltechnisch inhoudsloze muziek, en dan doel ik zeker op muziek als presley en the beatles. Hier zal over 200 jaar geen hond meer naar luisteren. Wel mooi dat je ome spectre nodig hebt om uit te leggen wat er eigenlijk zo goed is aan Sgt. Pepper quote: concept album: volgens mij zijn opera's, symfonie-en enz. niet veel anders dan concept-muziekstukken. opname-technieken: muzikaal gezien irrelevant. onconventionele instrumenten: voor een op z'n eiland vastgeroeste brit misschien. Dat gepingel op zo'n cithar is niet echt wereldschokkend te noemen. compleet nieuw tijdperk: de cithargeluiden vliegen me om de oren tegenwoordig, op dat punt moet ik je gelijk geven! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: sukkel Het album is 40 jaar oud, en is 4 jaar terug nog als beste album ooit verkozen. Met een beetje interpoleren snap je zelf ook wel dat het over 200 jaar nog steeds een veel geluisterd, bekend, en geliefd album zal zijn. Zenial |
|
quote: ik denk niet dat je gelijk hebt. veel (of ten minste een deel) van die troubadourmuziek hebben het wel degelijk overleeft. veel "kinder"-en volksliedjes etc. etc. zijn al vaak erg oud.(en hoe oud zijn de klassike folkmelodieen??). en dat terwijl er nog geen technieken bestonden zolas mp3 etc etc. ik weet dan ook nagenog zeker dat over 200 jaar men nog naar de beatles, police etc etc zal luisteren (ten minste, een dele van het publiek). |
|
quote: Maar met jouw bovenstaande punt ben ik het niet eens. De reden waarom maar een fractie van de artiesten uberahupt onthouden wordt is niet omdat je ze onder de troubadours kan scharen die inhoudsloze muziek produceren maar omdat de zeef van vele jaren alleen die artiesten laat voortbestaan welke iets teweeg gebracht hebben en welke tijdens hun '15 minutes of fame' een echt blijvende stempel op de publieke bewustzijn hebben weten te drukken. Ik vind King Crimson of Zappa bijvoorbeerd 'muzikaaltechnisch inhoudelijker' dan de Beatles maar ik denk dat zij het over 200 jaar niet gaan redden. quote: Ik ging er niet op in want je hebt duidelijk je oren niet goed uitgespoten. Spectre had er blijkbaar wel zin in. quote: In de populaire muziek waarover wij het hebben was dat op dit moment vrij uniek. Populaire muziek bestond tot op dat moment alleen uit 'liedjes'. quote: Er gebeurt iets meer dan alleen het gebruikr van een sitar.....beter luisteren. Maar goed, het punt is dat het niet per se de beste muziek is dat over 200 jar bekend blijft maar wel de muziek die het meeste teweeggebracht heeft.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik denk/hoop dat Neurosis toch wel als een klassieke band zal worden bestempelt door een groot deel van de "heavy" muziekscene "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ik heb een vaag vermoeden dat metal niet echt als een apart genre beschouwd gaat worden over 200 jaar. Naar mate de tijd vordert en er nieuwe genres ontstaan wordt de aggregatieniveau waarop naar die genres gekeken wordt veel grover. Kijk maar naar de componisten uit de barok, een periode van +/-150 jaar en iedereen wordt onder een noemer geschaard terwijl ook daar overduidelijke verschillen te horen zijn. Ik denk dat blues, rock, metal en aanverwanten over 200 jaar allemaal als "20th century contemporary popular music" o.i.d. bestempeld worden. Het zijn in essentie dan ook zeer vergelijkbare genres. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 09-07-2007 13:41] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Nogmaals: Muziek gaat om hele andere dingen dan techniek. quote: Klopt. Maar nooit uitgebracht als een album, een opname. Ik ben het met je eens dat het al bestond in de vorm van opera's e.d. Toch is dit niet helemaal hetzelfde als een popmuziek conceptalbum. The Beatles zelf zien de eersteling van Zappa als het eerste conceptalbum overigens. quote: Helemaal niet waar. Tot die tijd werden werken heel anders opgenomen, the Beatles en producer Martin waren pioniers op opnamegebied. Ze bedachten allerlei technieken om muziek anders te benaderen. En dat heeft de plaat Sgt. Pepper muzikaal gezien wel degelijk beinvloed! Maargoed, ga hem eerst maar eens goed luisteren voordat je er over probeert mee te lullen. Het is onnodig om uit te leggen wat al die nieuwe opnametechnieken te weeg bracht bij de nieuwe bands toen aan het einde van de jaren 60 en begin 70. Zonder the Beatles zouden die niet bestaan of heel anders geklonken hebben. quote: Je hebt niet geluisterd, Dat wist ik al.. maar hier bevestig je het zelf. quote: Idem quote: Ok, een intelligente discussie is dus blijkbaar niet aan te gaan met jou! Moet jij zelf weten natuurlijk Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Dat zal eerder liggen aan het feit "aan wie je het vraagt" denk ik. Ik vermoed dat als je een barokkenner vandaag de dag hierover iets vraagt deze gelijk begint over allerlei stijlen terwijl het voor mij als leek(of voor de populaire pers zelfs mogelijk) allemaal eender klinkt. Dat zal ook in de toekomst zo zijn vermoed ik. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-07-2007 13:47] |
|
quote:Tot op zekere hoogte klopt dit wel maar het zullen hoogstens globale stroming aanduidingen zijn en geen fijnmazige genretyperingen zoals we die nu binnen rock en metal kennen met hun duizenden subgenres. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik noteer datum 9 juli 2107 trouwens even in de agenda. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Over 200 jaar zal je ook nog wel prognerds hebben die alleen naar muziek luisteren die technisch knap in elkaar zit, maar verder niet om aan te horen is Zenial |
|
quote:Is nu toch ook al ... als ik al die stuitercore luister ... |
|
quote: Ik verwees met deze post dan ook naar suckelaer... nerds als hij zullen er over 200 jaar ook nog steeds zijn Zenial |
|
quote: The Beatles "muzikaal technisch inhoudsloze muziek" en dat meen je serieus? |
|
quote: nu-prognerds vs oldschool prognerds, of misschien wel post prognerds vs modernpostprognunerds. Suck my piss |
|
Hmm wat het ook word, de doomers blijven er wars van gok ik ... |
|
quote: Grieken -> Romeinen -> Neo-classicisme Tegendeel bewezen. |
|
quote: als ik t zo lees denkt meneer schaffellellaar dat muziek alleen oke is als het niet te doen ingewikkeld in elkaar gezet is, ik vermoed juist dat de simpelere liedjes langer zullen blijven hangen en daarmee langer stand zullen houden. Wat meneer whiterider in het begin van dit topic aantipt over nirvana, ik denk inderdaad dat zo'n band nog heel lang mee zal gaan, van sisters of mercy, the cure, u2 verwacht ik ook dat de houdbaarheidsdatum veel verder in de toekomst ligt dan die van jou en mij... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |