|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Goed geformuleerd. Muziek is 'levend' en komt pas echt tot zijn recht als je het zelf speelt of live beluisterd bij een concert. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Dat is een belevingsverschil. Ik ben het niet met je eens. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
En CHD gaat nog wel optreden deze maand! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ik baal er nu al van Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Over 200 jaar heb je concerten van de 'virtuele Beatles'... bijna levensecht! |
|
quote:Overleven, ja. Tijdloos, nee. Er zal wel toegang zijn tot de muziek van nu, maar slechts muziek die de tand des tijds doorstaat zal 'algemene kennis' zijn. Veel muziek van vroeger is ook bewaard gebleven, daar heeft men ook toegang toe, maar het wordt niet algemeen geluisterd. Er is veel muziek, maar naar veel van die muziek zul je moeten zoeken voordat je het vindt, ipv dat je het overal hoort. Algemeen kent men wel een Bach of een Mozart, maar bij een naam als Purcell vallen er al een hoop af, laat staan als je met namen als Arensky of Nederlandstalige goden als Jan Pieterszn Sweelinck of Jacob van Eijck begint. De muziek van vroeger is er, er is toegang toe, maar het wordt veelal niet algemeen gedragen, er moet naar gezocht worden, dat zal in de toekomst ook zijn met de muziek van nu. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: was ac/dc overigens al genoemd? |
|
quote: Dat ben ik wel met je eens, het verschil is echter dat de toegang tot muziek veel gemakkelijker is geworden. Het aantal obstakels dat je tegenkomt bij het zoeken neemt steeds meer af. waardoor de kans dat bepaalde muziek tijdloos wordt veel groter is geworden. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Nu The Beatles toch al zo vaak voorbij gekomen zijn. Kent iemand deze release? Zo ja is het wat? En ontopic: Dat anno nu The Beatles gecoverd worden en in een metal jasje gehesen worden geeft wel iets van hun tijdloos zijn weer. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Daytripper van Type O Negative . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |