|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
misschien handig dat je er bij zet wat je budget een beetje is. |
|
Voor een goede sound is meer nodig dan alleen een vette gitaar. Zo'n beetje alles speelt mee: - gitaar (met name houtsoort body en de toets) - de elementen - heeeeel belangrijk, je versterker En dan nog hoe je de hele handel afstelt en zelfs je aanslagtechniek heeft veel invloed op je geluid. Zoals je ziet is het niet eenduidig aan te geven van "dit is DE metalgitaar". Als ik je een tip mag geven. Probeer zoveel mogelijk uit en maak daaruit je keus. En een Ibanez of Jackson van EUR 3000,- blijft kut klinken op een gare versterker, onthoudt dat!! Veel succes ermee. Ik ben benieuwd wat je aankoop wordt Dennis [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 09-02-2002 12:13] |
|
Vergeten te melden . Mijn versterker is een marshall Valvestate vs 100, wat budget betreft, geen idee, als het maar een goede gitaar is. |
|
Ehm..Snaack had het laatst over een Yamaha gitaar die standaard in B gestemd staat. Lijkt me een prima deathmetal gitaartje!!!! Snaackie, plies respond!!! |
|
wat voor gitaar je ook hebt, met een Boss MetalZone distortion pedal lukt alles en ik heb echt een kutversterker |
|
als je een valvestate hebt zou ik daar eerst eens iets aan gaan doen (mijn mening) met0l! |
|
quote: He Meshuggah, als ik het me goed herinner, las ik eens op de webiste van Fredrik Thordendahl dattie ook op een valvstate speelt en dat KAN dus aardig klinken (hoewel ik persoonlijk ook de voorkeur geef aan een buizenbak) |
|
Hybride versterkers (zoals de valvestate, dus buizen in de voortrap en een transistor eindtrap) kunnen een blubbervet geluid afleveren... Maar goede gitaren: - ESP (hell yeah!!) - Jackson (liefst de Pro series) - Ibanez (RG serie rules!!) |
|
Chuck speelde overigens op BC Rich |
|
Ik zou voor of een Jackson gaan of een Ibanez. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
oeh en Gibson .. al zullen vele dat me waarschijnlijk tegen spreken, maar voor die heb ik (hopelijk) snel wat op mp3 om het tegendeel te bewijzen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: I KNOW!! keb er 2 |
|
bc rich - beast dies pas vet Trieste gast |
|
Dat vin ik zo'n ongelooflijk sneue gitaar echt, te overdreven maarja, dat is ik weer |
|
ik vond de beast ook altijd wat overdreven, maar nu een bandlid van me er 2 (bas+gitaar)heeft, vind ik hem toch wel mooi. Als je een echte stoere gitaar wil moet je gewoon een BC Rich nemen.. neem dan wel een amerikaan. Ook zou ik wat aan je versterker doen.. aanraders zijn de Peavey 5150,Pod Pro, Engl en uiteraard Mesa Boogie. Verder las ik dat een boss metalzone ook erg goed is.. ik ben van mening dat hoemeer je tussen gitaar en versterker hangt, des te minder het geluid. Als je 1 van de bovengenoemde versterkers hebt heb je ook geen pedalen nodig.. op een noisegate of noise-supressor. To Beast or not to Beast |
|
quote: ik ben van mening dat je ongelijk hebt. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
leg uit.. To Beast or not to Beast |
|
okee, effecten geven je de mogelijkheid je geluid aan te passen, precies hoe je wilt. Zoals de wah pedal, digital delay, flanger, distortion, etc. Het geeft een muziekant gewoon veel meer "bewegings vrijheid". Of het nou voorversterkers zijn of pedaaltjes. Ik kan in iig veel meer uit mijn gitaar halen met de juiste effecten. Ik geloof ook dat ongeveer elke "bekendere" gitarist een behoorlijke lading effecten gebruikt, allemaal om het geluid te perfectioneren. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Tuurlijk is voor sologeluid een delay pedaal erg makkelijk. Ik heb heb het alleen over de "normale" scheur. Distortionpedalen vind ik persoonlijk waardeloos. Wat wel een optie is, is om een tube-sceamer te gebruiken.. dan gebruik je je versterker ook nog optimal en hoef je hem niet te oversturen met teveel scheur. To Beast or not to Beast |
|
hm, je zal best wel gelijk hebben, over de technische gedeelte van versterkers heb ik niet zoveel verstand. En ik ben ook niet zo rijk, ik heb toevallig een Peavey Versterker (Bandit Solo serie als ik me niet vergis) voor 5 gulden op de kop getikt, en met een distortion pedaaltje en equalizer komt er toch beter geluid uit. Als ik ff doorspaar zal ik misschien een mooie versterker kunnen kopen, maar dan spreken we over minimaal 3 jaar, ik wil toch eerst een Ibanez en/of Jackson kopen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Dat ligt er helemaal of je met de apparatuur overweg kunt of niet. Als je bijvoorbeeld kijkt naar John Petucci (Dream Theater), die heeft 2 kasten van een dikke meter hoog met 19" apparatuur. Ik kan niet zeggen dat hij een slecht geluid heeft. (is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar t geeft wel aan dat het niet zo hoeft te zijn). Daarbij heb ik reeds talloze gitaristen gezien met een kwalitatief goede versterker en idem gitaar die er alsnog een ellende van weten te maken (hun geluid). [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 12-02-2002 12:15] |
|
jackson is erg fijn, ik weet niet of dat bij een gitaar hetzelfde is als bij een bas. Heb gehoord dat bc rich niet zo fijn speelt, maar ze wel geweldige modelen hebben, maar dat is niet zo van belang bij het geluid dunkt mij. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Hadden we het niet over death metal geluid dan? Ik ben gewoon van mening dat het rauw en puur moet zijn... en ja..toch strak To Beast or not to Beast |
|
quote: Ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Een amerikaanse BC Rich speelt echt geweldig.. als je een koreaan of jappanner(in mindere mate) hebt, wordt het al snel minder. Het nadeel van BC Rich is dat je gitaar altijd met de kop naar beneden hangt..ongeacht het model en land van herkomst To Beast or not to Beast |
|
quote: Rauw en puur kan je ook bereiken met effecten, zonder kwaliteit daarvoor in te moeten leveren. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |