|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Met de nadruk op BRUUT! quote: http://www.whitechapelmetal.com http://www.myspace.com/whitechapelmetal Luistertip: Het nummer The Somatic Defilement, te vinden op hun MySpace. Discography: The Somatic Defilement (31/07/2007): 01. Necrotizing 02. The Somatic Defilement 03. Devirgination Studies 04. Prostatic Fluid Asphyxiation 05. Fairy Fay 06. Ear to Ear 07. Alone in the Morgue 08. Festering Fiesta 09. Vicer Exciser 10. Articulo Mortis Phil Bozeman - Vocals Alex Wade - Guitar Brandon Cagle - Guitar Ben Savage - Guitar Gabe Crisp - Bass Kevin Lane - Drums |
|
Deze week (ovb) een review van deze plaat op de FP! |
|
Klinkt erg bruut inderdaad.. |
|
Dit klinkt inderdaad heel erg bruut Eens kijken of ik hier meer van kan vinden. |
|
Het proberen waard. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Alleen al vanwege de naam van de zanger. |
|
|
|
quote: |
|
Harde band! |
|
es proberen signature |
|
Iemand de nieuwe al geprobeerd? |
|
Ja, ik vind hem minder dan de eerste. Vooral de productie vind ik minder... Maar nogsteeds een prima plaat! |
|
Ja net geook geluisterd, de productie vond ik al zo vreemd klinken, met name de gitaren. De drums klinken nog steeds zo digitaal gepimpt. |
|
Soms snap ik het "probleem" met deathcore niet helemaal. Een weekje geleden heb ik This is exile aangeschaft en sinds die ben ik er aan verslaafd. Goed, ik hoor hier en daar lichte invloeden van Pantera en Meshuggah. Maar over de gehele linie genomen is dit gewoon een alles verpletterende death metal schijf geworden. Een vies lage grunt, verpletterende mid-tempo stukken, sterke gitaar solo's, brute grind stukken en hier en daar wat melodie voor de variatie. Als je het mij vraagt is dit gewoon een heel goed death metal album. Maar ik heb het wel vaker fout... I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Weet je wat het is: op het moment dat er breakdowns cq. singalongs voorbij komen, wordt de muziek al gauw gecategoriseerd als "deathcore". Ook zie je bij dit soort bands een meer -core georienteerd publiek dan puur metalpubliek. Het zal mij verder jeuken hoor, daar niet van Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Ik hoor geen, ik herhaal: geen singalongs bij Whitechapel en die logge vertragingen zijn nauwelijks breakdowns te noemen lijkt mij. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ok, het zijn niet DE singalongs zoals je die kent van echte hardcore bands, als Terror en consorten. Maar in de titeltrack van het 1e album en de laatste track Messiahbolical van This is Exhile bespeur ik toch een hoog "spring op elkaar, bouw een berg en zing mee gehalte". En een vertraging kan toch net zo goed een breakdown zijn? Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Ik vind het maar een klote band Death metal vind ik het ook niet, klinkt het te hip voor. |
|
quote: Volgens mij is dat ook precies waardoor mensen kunnen zeggen dat band X death metal is en band Y deathcore Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Wijk daar nou eens wat meer over uit. Op welk punt klinkt een band als Whitechapel nou hipper dan een band als Gojira? Want Gojira is een band die op handen gedragen wordt terwijl een Whitechapel uitgekotst wordt (in Nederland dan). Tuurlijk, Gojira gaat een stuk dieper maar ook die mengen moderne, Meshuggah achtige invloeden door hun, grotendeels, melodieuse death metal. Iets wat ze volgens mij "hipper" zou moeten maken dan een Whitechapel. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Als ik deathmetal en breakdowns wil luister ik wel devourment! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Devourment? Saaie ruk band. Had dan Dying fetus gezegt. Daar had ik nog respect voor kunnen hebben. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind het beide kut daarintegen hehe aar dan liever devourment dan dit hehe "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote:tering, soms sporen jouw posts echt niet heb je het zelf door ? devourment saai ? jezus! Fuck the world and fuck you |
|
Je mag best denken dat mijn posts niet sporen. Als je maar onthoudt dat ik altijd gelijk heb. Dat is namelijk het belangrijkste. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |