IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Doek valt voor de Goudvishal Vorige pagina | Volgende pagina
mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-10-2007 0:51 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2007 0:49 schreef Burzum het volgende:
Oja? op bijvoorbeeld underground bm gebied is dit toch een van de weinige goeie zalen in Nederland. Nu hou je over Baroeg en in mindere mate de Gloppe en dan heb je het wel gehad.
HAP.


Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-10-2007 0:52 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Niets hap gewoon een normale reactie dacht ik.


trol
Usericon van trol
Posted 06-10-2007 14:50 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

quote:
Op 5 oktober 2007 21:14 schreef M. het volgende:
Ik heb Averse Sefira & Watain er ook gezien, wat was dat gaaf zeg. Secrets of the Moon, nog zo één. Toffe gig.

Maar goed, vergane glorie...

Ik vraag me ergens wel af hoe het dan zit met de financiële huishouding als de subsidiestop de nekslag blijkt. Zou het helpen als de entreeprijs voor iedereen consequent met pak 'm beet € 2 of zo verhoogd werd en de bierprijs met twee duppies? Dat betaal ik iig met plezier bij. Maar ja, ik ken het plaatje verder niet, hoeft ook niet. Maar als zoveel *blijkbaar goed gewaardeerde* tentjes over de kop gaan vanwege een subsidiestop is er blijkbaar iets aan de hand met "de markt".



Het gaat hier natuurlijk niet alleen over de subsidie voor de programmering, maar ook de subsidie voor de huur van het pand en het salaris van een paar werknemers(programmering, vrijwilligerscoördinatie en boekhouding) Met een paar eurootjes bovenop de entree prijs red je het niet.

Maar het schip is nog niet gezonken. We zijn hard bezig om via de media aandacht te krijgen en we bestoken de plaatselijke politiek met ons probleem en voeren mogelijke oplossingen aan.
Het blijft spannend en moeilijk, maar ikzelf weiger om de hoop op te geven.
Het zou absoluut een gemis zijn in de verschillende underground scenes die we onderdak bieden.


trol
Usericon van trol
Posted 06-10-2007 14:59 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Artikel van de site van 3voor12

Het doek lijkt nu echt te vallen voor de Goudvishal in Arnhem. De gemeentelijke subsidie wordt doorgesluisd naar het nieuwe poppodium Luxor, dit in tegenstelling tot de programmering. Een bittere pil voor de Goudvishal, zeker ook omdat de organisatie zich altijd sterk heeft gemaakt voor de popcultuur in Arnhem en ook van begin af aan betrokken is geweest bij de ontwikkelingen rondom Luxor. De zaal werd aanvankelijk toegezegd dat haar organisatie overgeheveld zou worden naar het nieuwe podium, uiteindelijk werd dat helaas alleen de subsidie. "Ze zullen absoluut de intentie hebben om een mooi metalfestival op te zetten of een keer een grote punkshow", reageert bestuurslid Matthijs Verbeek, "maar ik ben bang dat de bands en subculturen die wij tot nu toe hebben bediend daar veel minder plek zullen krijgen. Dat is enorm zonde voor de programmering."

De Goudvishal is sinds 1984 een thuishaven voor verschillende subculturele stromingen als punk, metal, gothic, hardcore, ska, tekno, drum'n'bass en hiphop, en behaalde daarmee een legendarische status in binnen- én buitenland. De Arnhemse zaal stond in die afgelopen 23 jaar wel vaker voor hete vuren, maar altijd bleek een oplossing mogelijk. In 2003 promoveerde de Goudvishal zelfs tot officieel kernpodium, maar dit jaar besloot de gemeente haar subsidie van vijftigduizend euro met ingang van volgend jaar stop te zetten. "We moeten de situatie erkennen dat we dan niet meer open kunnen blijven. Er valt gewoon erg veel geld weg. Nou ja, betrekkelijk veel geld. Als je de subsidie van Luxor ernaast legt is 't peaunuts", lacht Verbeek met de nodige kiespijn.

Voormalig directeur Harold Oddens vertrok eerder dit jaar noodgedwongen naar poppodium De Kelder in Amersfoort. Sindsdien drijft de Goudvishal voor een groot gedeelte op een enthousiaste groep vrijwilligers die tot het eind van het jaar zullen doorgaan om een degelijk en afwisselend muzikaal programma neer te zetten. "We proberen toch positief te blijven en in de toekomst te kijken. We hebben nog tot december om druk op de politiek te zetten en te kennen te geven wat voor een verlies dit is voor Arnhem en omstreken. Er is eerder een petitie geweest door iemand buiten de Goudvishal. Daar bleek absoluut uit hoeveel mensen baat hebben bij onze programmering, in 3 weken tijd werd die door ruim 4000 mensen ondertekend. We hebben dat laten zien aan de politieke partijen. Die waren er wel van onder de indruk, maar met weinig effect tot op heden."

Verbeek en de overige medewerkers van de Goudvishal blijven echter strijden voor een toekomst. "Op welke manier of in welke vorm maakt ons niet zoveel uit. We strijden voor de subculturen en niet voor onszelf. De programmering moet in Arnhem behouden blijven, dat is onze insteek nu."

Een samenwerking met een culturele partner ziet de zaal momenteel als enige en laatste redmiddel. De maand december zal in het teken staan van het afscheid van de Goudvishal. "De Metal Meeting wordt dan bijvoorbeeld georganiseerd. Dat is een grote activiteit waar alle vrijwilligers en medewerkers aan meedoen, dus dat is een mooie afsluiter. Als het echt helemaal definitief wordt, zal er absoluut nog iets georganiseerd worden, maar laten we eerst nog even kijken wat er gebeurt. We blijven er gewoon voor gaan, onze laatste adem is nog niet uitgeblazen."

http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=18019&magazines=18020&news=654574


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-10-2007 15:32 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Nou Trol, ik hoop dat jullie nog iets voor elkaar krijgen want een sluiting zou ik persoonlijk wel ontzettend zonde vinden


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-10-2007 19:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2007 14:50 schreef trol het volgende:
Het gaat hier natuurlijk niet alleen over de subsidie voor de programmering, maar ook de subsidie voor de huur van het pand en het salaris van een paar werknemers(programmering, vrijwilligerscoördinatie en boekhouding) Met een paar eurootjes bovenop de entree prijs red je het niet.

Interessant stukje, dat van 3voor12 wat je neergezet hebt. Ik zie dat het om vijftigduizend euro gaat, dat zal dan wel per jaar zijn neem ik aan.
Als je het hele jaar door 200 betalende bezoekers per week hebt moeten die gemiddeld vijf euro extra opbrengen per avond. Dat wordt inderdaad een lastig verhaal denk ik want ik kan me zo voorstellen dat je die aantallen niet zo vaak haalt. Klote

Wat me als buitenstaander en bezoeker opvalt is dat het in Nederland kennelijk niet mogelijk kan zijn om een klein zaaltje zonder subsidies draaiende te houden. Zelfs als het een klein zaaltje betreft dat groot is in de underground en ook nog centraal gelegen (Baroeg, Goudvishal). Behoorlijk scheisse.
Er zijn teveel podia in Nederland maar juist een Goudvishal vervult een niche waar niet al te veel andere spelers zitten volgens mij. Nou ja.

quote:
Maar het schip is nog niet gezonken. We zijn hard bezig om via de media aandacht te krijgen en we bestoken de plaatselijke politiek met ons probleem en voeren mogelijke oplossingen aan.
Het blijft spannend en moeilijk, maar ikzelf weiger om de hoop op te geven.
Het zou absoluut een gemis zijn in de verschillende underground scenes die we onderdak bieden.

Helemaal mee eens en ik help het je hopen. Het zou toch een flinke aderlating zijn als de Goudvishal ophoudt te bestaan.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-10-2007 19:40]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-10-2007 19:43 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 6 oktober 2007 19:38 schreef M. het volgende:


Wat me opvalt is dat het in Nederland blijkbaar niet mogelijk is om zonder subsidie een klein zaaltje zonder subsidies draaiende te houden. Zelfs als het een klein zaaltje betreft dat groot is in de underground en ook nog centraal gelegen (Baroeg, Goudvishal).
Er zijn teveel podia in Nederland maar juist een Goudvishal vervult een niche waar niet al te veel andere spelers zitten volgens mij. Nou ja.




Hmmmmmmmmm, het Popfront hier in Zwolle bedruipt zichzelf, de enige subsidie is dat ze erg weinig (of niets? weet ik zo niet) huur hoeven betalen. Er zijn een paar partime betaalde krachten geloof ik. Ze krijgen de meeste opbrengsten van de oefenruimtes en de bar.

Alle optredens die daar gehouden worden zijn altijd entreevrij... Ze hebben dan ook bijna geen grote internationale namen die daar spelen.

Het kán dus wel.



trol
Usericon van trol
Posted 06-10-2007 19:57 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Als wij geen huur zouden hoeven te betalen zou dat al erg schelen. En zodra je oefentruimtes hebt heb je als zaal eigenlijk al een vaste maandopbrengst waar je vanuit kunt gaan. Waar in Nederland zitten alle oefenruimtes immers niet propvol.
Het is meer een ideale situatie, maar helaas schaars.
De mogelijkheid om geld te genereren door de zaal te verhuren als oefenruimte of plek voor het ROC om hun studenten te laten gebruiken is bekeken, maar helaas logistiek niet mogelijk.
Het meest ideale is natuurlijk als je jezelf als zaal kan bedruipen, maar dat blijkt helaas zo goed als onmogelijk in Nederland.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-10-2007 20:01 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 6 oktober 2007 19:57 schreef trol het volgende:
Als wij geen huur zouden hoeven te betalen zou dat al erg schelen. En zodra je oefentruimtes hebt heb je als zaal eigenlijk al een vaste maandopbrengst waar je vanuit kunt gaan. Waar in Nederland zitten alle oefenruimtes immers niet propvol.
Het is meer een ideale situatie, maar helaas schaars.
De mogelijkheid om geld te genereren door de zaal te verhuren als oefenruimte of plek voor het ROC om hun studenten te laten gebruiken is bekeken, maar helaas logistiek niet mogelijk.
Het meest ideale is natuurlijk als je jezelf als zaal kan bedruipen, maar dat blijkt helaas zo goed als onmogelijk in Nederland.


Helemaal waar natuurlijk, en jammer voor jullie...

Maar mijn post was dan ook meer naar M. gericht, als voorbeeld dat het wél kan. Maar het popfront is ook niet zo groot (max. 100 mensen). Jammer dat jullie geen ruimte hebben om oefenhokken te maken, zal zeker veel schelen ja.

Succes met alles, ik hoop dat het onmogelijke toch gebeurt.



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 06-10-2007 20:46 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2007 19:43 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmmmmmmm, het Popfront hier in Zwolle bedruipt zichzelf, de enige subsidie is dat ze erg weinig (of niets? weet ik zo niet) huur hoeven betalen.

Erg weinig huur. Maar dat moet je meer zien als oprotpremie omdat we plaats moesten maken voor het Maagjesbolwerk.

quote:

Er zijn een paar partime betaalde krachten geloof ik. Ze krijgen de meeste opbrengsten van de oefenruimtes en de bar.


2 betaalde parttime krachten om precies te zijn. Verder draait Popfront alleen op de inkomsten van de oefenruimtes, alles wat we verdien met het café is mooi meegenomen.

quote:

Alle optredens die daar gehouden worden zijn altijd entreevrij... Ze hebben dan ook bijna geen grote internationale namen die daar spelen.

Het kán dus wel.


Idd, het kan wel. Maar dat gaat ten koste van je grote namen.
Jammer dat GVH (misschien) verdwijnt. En eigenlijk omdat de gemeente geen zin heeft om 50K op te hoesten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-10-2007 23:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, zo'n Gelredome is nogal duur in het onderhoud, he


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 07-10-2007 2:33 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Erg jammer!
Al zo'n zes jaar met plezier heen gegaan. Leuke herinneringen er aan. Gave bands en concerten gezien en veel lol gehad. Helaas.
Volgende week voor de laatste keer heen. Even een goed feestje bouwen dan maar!


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 07-10-2007 10:24 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 6 oktober 2007 19:43 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmmmmmmm, het Popfront hier in Zwolle bedruipt zichzelf, de enige subsidie is dat ze erg weinig (of niets? weet ik zo niet) huur hoeven betalen. Er zijn een paar partime betaalde krachten geloof ik. Ze krijgen de meeste opbrengsten van de oefenruimtes en de bar.

Alle optredens die daar gehouden worden zijn altijd entreevrij... Ze hebben dan ook bijna geen grote internationale namen die daar spelen.

Het kán dus wel.


Popfront betaalt wel huur, vraag me niet hoeveel,
en de 2 betaalde krachten hebben een id baan.
Verder wordt alles betaald vanuit de baromzet/verhuur van de oefenruimtes.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-10-2007 10:30 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2007 10:24 schreef moon1976 het volgende:
Popfront betaalt wel huur, vraag me niet hoeveel,
en de 2 betaalde krachten hebben een id baan.
Verder wordt alles betaald vanuit de baromzet/verhuur van de oefenruimtes.

Wat ik dus ook al zei.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 07-10-2007 10:38 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 7 oktober 2007 10:30 schreef Dentz het volgende:
Wat ik dus ook al zei.


hahaha, niet eens verder gelezen...
Tis nog vroeg he..


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-10-2007 10:41 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2007 10:38 schreef moon1976 het volgende:
hahaha, niet eens verder gelezen...
Tis nog vroeg he..

Het is je vergeven.
Het is en blijft voor GVH.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 08-10-2007 11:51 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

Is bedrijfssponsoring in deze een vies woord?



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-10-2007 12:02 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 oktober 2007 11:51 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
Is bedrijfssponsoring in deze een vies woord?
Lijkt me niet.

"Dit optreden van Gorgoroth wordt u mede mogelijk gemaakt door Slagerij Kemperman"



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 08-10-2007 12:12 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

whahahahahahahahahahaha!!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-10-2007 12:39 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Die vertrokken directeur doet trouwens wel goeie dingen in Amersfoort in de Kelder, dat begint nu ook weer een beetje te leven. Hier en daar optredens plannen, voorlopig nog wel veel hardcore en hip hop, maar metal komt ook nog wel een keertje.
Alhoewel ik niet denk dat de Kelder ooit de Goudvishal gaat vervangen. Ergens wel jammer, het is makkelijker je auto parkeren in Amersfoort...



Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 08-10-2007 12:40 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

heb mijn vriendje in de gvh ontmoet

Daar gaat onze trouwlokatie


Het is de lichtinval ;')


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 08-10-2007 14:46 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2007 12:39 schreef Audiophile het volgende:
Die vertrokken directeur doet trouwens wel goeie dingen in Amersfoort in de Kelder, dat begint nu ook weer een beetje te leven. Hier en daar optredens plannen, voorlopig nog wel veel hardcore en hip hop, maar metal komt ook nog wel een keertje.
Alhoewel ik niet denk dat de Kelder ooit de Goudvishal gaat vervangen. Ergens wel jammer, het is makkelijker je auto parkeren in Amersfoort...

Daar had ik inderdaad wel een beetje op gehoopt dat wij nu ook wat meer extreme metal kregen in de buurt. Maar dat komt nog? Want nu is het eigenlijk vooral nog voor het grote publiek wat overigens zeer begrijpelijk is in het begin, maar toch.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


trol
Usericon van trol
Posted 08-10-2007 16:13 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Vanavond mag ik mijn zegje gaan doen tegenover de commissie Cultuur in het gemeentehuis.

Hopelijk valt het kwartje nou eindelijk eens bij ze..



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 08-10-2007 16:14 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik hoop het ook, zou zonde zijn als er geen GVH meer is.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 08-10-2007 16:18 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Altijd jammer dit....

Zonder grote namen geen groot inkomen..meestal hangt het niet van het bierinkomen af..2 x in de gvh geweest.wel gezellig daar.

We moeten wijken voor meer geld genererende muziek..
Ali b scoort beter dan een Slayer cover band..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen