IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Borknagar / Vintersorg Vorige pagina | Volgende pagina
Windir
Usericon van Windir
Posted 04-11-2006 15:53 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

Heb mij juist 'origin' aangeschaft. Het is iets ongewoons; ik weet dus ook niet goed wat ik er van moet vinden. Het is een volledig akoestisch album geworden,met heel wat viole,fluiten en dergelijke bij.

meningen?


Vattakorongok
Usericon van Vattakorongok
Posted 04-11-2006 16:11 by Vattakorongok Wijzig reactieProfiel van VattakorongokQuote dit berichthttp://myspace.metalfrenkert.com

Ik vind toch dat het oude Borknagar het beste is.
Dat is toch meer mijn ding.


Gelegenheids satanist


vintersorgus
Usericon van vintersorgus
Posted 06-11-2006 12:33 by vintersorgus Wijzig reactieProfiel van vintersorgusQuote dit bericht

Voor het eerst kennisgemaakt met Vintersorg via de cd Till Fjalls. Wat een geweldige plaat: metal met folk invloeden en zowel cleane als grunt zang. Daarna is het echter snel bergafwaarts gegaan met Vintersorg. De volgende cd en mini zijn nog te behappen, maar daarna
Van Borknagar heb ik alleen The olden domain en The archaic course. Alles wat daarna komt heb ik nog wel geprobeerd, maar kan me niet echt bekoren. Vintersorg pas qua stem niet bij de Borknagar sound.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-11-2006 10:03 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ik kan me wel vinden in deze nieuwe schijf.

Weer eens wat anders. Mooie muziek met de karakteristieke vocalen van Vintersorg... heerlijke "chill" muziek.

Mooi schijffie dat Origin!


I Find That I Am Not There...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-11-2006 10:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Niet te harden zo slecht die Origin. Luister liever naar de laatste van Manegarm -Urminnes Hävd-.


Dear dirty delightful old drunken old days


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-12-2006 0:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weinig intresse voor Borknagar hier zeg

ik heb de laatste niet, iemand een degelijke feedback?


signature


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 15-12-2006 0:36 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 15 december 2006 0:26 schreef Hypnos het volgende:
weinig intresse voor Borknagar hier zeg

ik heb de laatste niet, iemand een degelijke feedback?


Links laten liggen die cd. Saaie meuk.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 15-12-2006 14:49 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Wat ik zei boven Hypnos' post. D'r zijn een paar folkplaten uitgekomen van blekbandjes de laatste tijd, waarvan die van Borknagar verschrikkelijk is, die van drudkh onwaarschijnlijk wanstaltig kleuterachtig slecht en die van Manegarm uitstekend. Frisse arrangementen, uitstekende instrumentbeheersing en heerlijke vocalen.


Dear dirty delightful old drunken old days


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-12-2006 16:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vind die laatste ook ontzettend saai Snap dan ook al die ophef niet dat het zo'n geweldig plaatje zou zijn


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-12-2006 18:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Muzikaal is het allemaal nog wel te pruimen op Origin, nu nog een goeie zanger.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-12-2006 10:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 18:15 schreef NecRobert het volgende:
Muzikaal is het allemaal nog wel te pruimen op Origin, nu nog een goeie zanger.
Die vocalen waren idd behoorlijk wennen maar na een luisterbeurt of vier trek ik het toch wel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-12-2006 14:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Quintessence vind ik wel een ongelofelijk sterke plaat


signature


Rule-Ant
Usericon van Rule-Ant
Posted 08-03-2007 0:51 by Rule-Ant Wijzig reactieProfiel van Rule-AntQuote dit berichthttp://www.prey-band.com

Ik kan moeilijk kiezen tussen The Olden Domain en The Archaic Course, als beste albums. Ze hebben allebei een geweldige sfeer en goede zangpartijen. Op TAC zitten originelere stukken, vooral door het gebruik van Simen's kopstem, waar ik wel erg aan moest wennen in het begin. Ik vond die cd in het begin dan ook helemaal niks, maar ben daarna omgeslagen.

Toen ik begon met zingen heb ik altijd deze cd's gebruikt om het mezelf aan te leren, en voor die zanglessen ben ik Garm en Simen dankbaar

Vintersorg vind ik een mindere zanger. Op Empiricism deed het me helemaal niks. Zonde dat Simen er uit is, want live met hem vond ik Borknagar erg goed, alleen hij dubt zoveel zangpartijen dat het live dan wat kaler klinkt als op cd.

Heeft Arcturus hier eigenlijk al een draadje?


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 30-01-2010 19:10 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Nieuw nummer van Borknagar op hun myspace!

http://www.myspace.com/borknagar


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 30-01-2010 20:42 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

aardig nummer: Havoc


daVid
Usericon van daVid
Posted 31-01-2010 21:30 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

KLinkt inderdaad niet verkeerd. Hopelijk komt die cd snel uit. (als digi )


daVid
Usericon van daVid
Posted 28-02-2010 17:54 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

hij is uit! Zo even luisteren! (:


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-02-2010 17:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik hou me nog effe in, als ik de officiele cd in huis heb luister ik em wel...


spelfout weggehaald...


daVid
Usericon van daVid
Posted 01-03-2010 12:18 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Vind er helaas nog niet zoveel aan. Hopelijk moet hij groeien. Het komt wat zeurderiger en softer over. Zo nog een keer luisteren, hopelijk heb ik het verkeerd.


valfar
Usericon van valfar
Posted 15-06-2010 0:07 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Zanger/bassist Simen "ICS Vortex" Hestnæs (ook bekend van Arcturus en Dimmu Borgir) keert terug bij Borknagar. Deze progressieve black metal formatie wil namelijk meer live-optredens gaan verzorgen, maar vocalist Vintersorg is door zijn werksituatie momenteel niet in staat om op toernee te gaan. Hij verlaat de Noorse band niet. Vortex neemt zijn plek achter de microfoon live echter over en vervangt bovendien de recent vertrokken bassist Jan Erik Tiwaz. Het is nog niet bekend of en wanneer de band in de nieuwe line-up naar de Benelux komt.



Dit is toch wel zeer positief nieuws! Ik heb Vintersorg nu twee keer live gezien met Borknagar, maar deze is live echt niks waard. Kolossus met ICS weer op zang
Nu hopen dat Vintersorg snel helemaal oprot.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-02-2011 10:24 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Zijn er eigenlijk nog wat mensen op dit forum die bekend zijn (lees: al bekend waren voor ik dat was) met de muziek van Molested, Øysteins eerste band? Ik heb een maand of wat geluisterd naar gedownloade mp3's, tot ik deze week eindelijk de Blod-Draum 2CD binnenkreeg. Hard, grillig, eigenzinnig, en duidelijk afkomstig uit het Noorwegen van de vroege jaren '90; ik vind het érg fijn spul.

Deze re-release is ook mooi verzorgd, trouwens. Beide demo's, een MCD en het enige album (in zowel de originele als een geremasterde versie) staan erop, plus een boekje met wat bandfoto's en liner notes van Øystein.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-02-2011 11:37 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Yep, vind Molested erg gaaf! Heb zelf Blod-draum op CD en LP en de Stormvold EP als promo-CD en digi-pack (welke waarschijnlijk de meest gruwelijke ooit is, zowat de hele voorraad zag er vanaf nieustaat al afgeragt uit haha).
Muziekaal gezien een erg vette band Wist niet dat er een re-release was nu, toch maar eens opscharrelen


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-02-2011 12:43 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik had kunnen weten dat een zekere Hub de G. hier als eerste op zou reageren.

De re-release is uitgebracht door Ars Magna Recordings, en dat is ook precies de enige plek waar ik 'm kon vinden (na toch wel een paar dozijn grotere/bekendere webwinkels te hebben geraadpleegd). Web: http://www.arsmagnarecordings.com.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-02-2011 12:45 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Thanks! Eens op Metal-Archives gezocht en volgens de info staat er veel, heel veel muziek op incl. beide demos


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2011 16:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Hier hoopte ik stilletjes op na zijn vertrek bij Dimmu...

ICS VORTEX ANNOUNCES FULL ENGAGEMENT WITH BORKNAGAR

I.C.S Vortex officially announce his return to BORKNAGAR. To mark this grand cooperation between Vintersorg and ICS Vortex, Inferno is announcing that BORKNAGAR will headline the 2012 edition with both vocalist on stage.

Over the past months, there has been a wide array of rumors and speculations about I.C.S Vortex’ involvement with BORKNAGAR, so now it’s time for us to bring this out from the dungeons and into the plains of clarity: Vortex is back as a permanent member of BORKNAGAR. Vortex will handle the bass as well as doing vocals together with Vintersorg.

Infernofestival also announces that BORKNAGAR is confirmed to next years edition, doing a rare concert with both these renowned singers on stage. You will also find the band signing autographs at this years Inferno (Saturday at 20:00)

ICS Vortex was re- introduced to BORKNAGAR in 2010 after a 10 year break with his participation on “Universal” as guest vocalist, and also stepped up to help out the band on a tour of South- America that was later canceled. After this, the rumors and speculations have been many, and here is the confirmation that so many have hoped for.



I.C.S Vortex comments:

“I am chuffed and proud to be part of the Borknagar universe once again. Hailing the dawn of a new era, I lionize their splendorous glare

Øystein G. Brun comments:

“Even though Mr. Vortex has been absent from the band for almost a decade due to other musical endeavors, he has always remained a good, loyal and supportive friend of the band. Personally, I have always had a feeling that our paths would cross again – and now they do. I would like to welcome Mr. Vortex back in the fold, and I am really exited to get another opus done with the strongest line-up BORKNAGAR has ever had. Just imagine the musical potential having two of the best and most renowned vocalists in the scene in the same band. This is surely a huge step forward and another exciting chapter in the musical legacy of BORKNAGAR – and I feel like a lucky bastard being part of this. The new album will surely knock your socks off and set some new standards in the world of metal!“

Lars A. Nedland comments:

“Vortex and Vintersorg in the same band! Can you imagine the possibilities here? Can you imagine the choirs? The vocal duels? The sheer musical potential? Let me tell you: If you are a BORKNAGAR fan, these are exciting times.”


Vintersorg comments:

“The Vortex has made a touchdown in the Borknagar camp again. It feels very inspiring just to think about starting to shape vocal lines with this in mind. Time to make some epic music!”

David Kinkade comments:

”Nothing can describe the potent amount of excitement that has been flowing through my veins since this became a reality for Borknagar. Having 2 of the most talented, unique and well rounded singer/ musicians that I’ve ever known….now together in the same band. The creativity behind this effort is off the chart. Be ready. Limits don’t exist.”


Jens F. Ryland comments:

“What more is there to say? I can now lean back and enjoy the ride!”

BORKNAGAR recently signed a worldwide recording deal with Century Media Records and the new album is scheduled for an early 2012 release.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen