IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Meshuggah, The Dillinger Escape Plan, Between the Buried and Me - 013, Tilburg Vorige pagina
Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-06-2008 20:27 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Heb dezelfde 3 bands een dag ervoor met Renyek in Brussel mogen aanschouwen en Meshuggah was erg ok! Geluid was daar wel goed aanwezig zeg maar haha........

Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 22-06-2008 22:02 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

3 super vette bands en dat weet ik dan nu pas.... fijn

zo kan ie wel weer

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-06-2008 22:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Onder een steen geleefd het laatste half jaar?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-06-2008 13:37 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Was helaas net wat later binnen, maar de tweede helft van BTBAM's "Prequel to the Sequel" nog mee kunnen maken + het geniale "White Walls". Wat een band zeg..Ben het er wel wat mee eens dat het vrij statig overkomt allemaal, vooral de gitaristen, maar voordeel daarvan is is dat het oerstrak gespeeld wordt!

Dillinger heb ik, zoals Snaack al zei, ook wel eens energieker zien spelen plus het geluid kon iets beter. Maar het blijft een genot om deze atleten aan het werk te zien. Grappig ook trouwens dat in vergelijking met het Londen concert de nieuwe gitarist ook iets meer probeert te showen door bijvoorbeeld op de PA te klimmen. Hij is duidelijk in training bij Weinman

En toch was Meshuggah de band van de dag. Het geluid stond in het begin idd veel te zacht, maar dit werd later gelukkig iets bijgesteld. Als een machine denderde de band weer genadeloos een tiental nummers over het publiek heen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zelfs "Bleed" werd gespeeld (Haake ). Dus: te zacht, te kort, maar toch weer allesoverheersend!

Binnenkort uiteraard een uitgebreider verslag op FP

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-06-2008 15:25 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Wat meshuggah speelde (ja zelfs Bleed) leek nieteens zo moeilijk. Daarom zijn het geweldige muzikanten, omdat ze het spelen alsof het totaal geen moeite kost.

Basement
Perpetrator of evil
Usericon van Basement
Posted 23-06-2008 16:46 by Basement Wijzig reactieProfiel van BasementQuote dit berichthttp://www.basementonline.nl

Wat een middag/avondje zeg. Pure genialiteit. Foto's te vinden op http://www.basementonline.nl

Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 23-06-2008 18:41 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Between The Buried And Me:
Zoals al meer gezegd hier; perfect gespeeld, maar wel erg zacht en toch een stukkie minder bruut dan op CD. Graag een herkansing in een wat kleinere zaal met BTBAM als headliner.

The Dillinger Escape Plan:
Uiteraard weer lekker hyperactief, maar ook weer veeel te zacht. Het optreden in Amsterdam van eerder dit jaar was een stuk beter.

Meshuggah:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij BTBAM, hoewel het geluid bij Meshuggah beduidend beter was. Maar zelfs een Meshuggah die niet helemaal in topvorm is, speelt nog erg veel bands naar huis.

Gespot:
FRNK
LLPhotograph
Snaack
Cainam Laidicus (o.i.d.?)
Colission-tammi (o.i.d.?)

[Dit bericht is gewijzigd door Tenderstrike op 23-06-2008 18:43]

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-06-2008 22:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Gisteren ontdekt dat Meshuggah in september alsnog naar Sheffield komt

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-06-2008 23:34 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik doe even mee met het spuien van indrukken:

BTBAM --> Bekende naam, onbekende muziek, maar het sprak me zeker aan. Mooi ook om te zien hoe geconcentreerd de band aan het spelen was. Hier ga ik eens wat spul van uitchecken.

TDEP --> Na twee nummers de zaal uitgelopen en pas tijdens de laatste dertig seconden weer teruggekomen. Vind TDEP technisch gezien een interessante band, maar de uiteindelijke muziek... nee. En bands die het nodig vinden om als een stel debielen over het podium te gaan springen en klauteren (sorry Dillenger-liefhebbers) hoef ik sowieso niet meer te aanschouwen.

Meshuggah --> Fantastisch. Het spel, de presentatie, de lichtshow, het klopte allemaal, maar eeuwig zonde dat het na een uurtje alweer voorbij was. Verder hoopte ik bij 'mijn eerste keer Meshuggah live' toch ook op een nummer als "Sickening". Maar uiteindelijk is en blijft Meshuggah natuurlijk een stel fenomenale muzikanten en hebben ze dat uur dat ze op het podium stonden stiekem wel even een steengoed optreden neergezet. Ik hoop dat ze niet al te lang wegblijven en de volgende keer een langere én breder samengestelde setlist hanteren (suggestie: meer van 'Destroy Erase Improve' en iets van 'Catch 33' en 'Contradictions Collapse').

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 24-06-2008 0:29 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

BTBAM: T/m Alaska vind ik alles geweldig, maar dat laatste album kan me nog niet bekoren. Live vond ik het wel aardig. Mijn probleem is dat ik echt nergens goeie songstructuren kan herkennen in die nieuwe tracks. Zal wel aan mij liggen, maar het is te proggy.

DEP: Had ze al weer een tijd niet gezien, maar ze maakte weer al mijn verwachtingen waar. Ik blijf het een geniale liveband vinden; dat rondspringen, die energie, ze blijven het toch maar doen na al die jaren. Natuurlijk zijn ze wel wat professioneler geworden en Ire Works heeft met Black Bubblegum en Milk Lizard wel een beetje de emohoek gevonden. Maar goed, als je tracks als 43% Burnt, Panasonic Youth, Sunshine the Werewolf en Sugar Coated Sour op zo'n vette manier neerzet kan ik niets meer mijn lof uitspreken. Jammer dat ze The Mullet Burden niet speelden, dat wel.

Meshuggah: De eerste tonen van Perpetual Black Second: kenker, wat een kutgeluid! Maar binnen 2 minuten was het gelukkig al behoorlijk verbeterd. Meshuggah blijft live geweldig. De twee keer dat ik ze in de Melkweg zag, staan nog in mijn geheugen als behorend bij de beste concerten die ik gezien heb. Ook in de 013 stelden ze niet teleur. Heerlijke grooves, onmenselijk spel en een goeie set zorgde voor een heerlijke uurtje beuken. Wat een belachelijke uitvoering van Bleed trouwens, hoe makkelijk het allemaal eruit ziet, bizar. Alle opmerkingen over de monotone zanger (voor mij trouwens geen enkel probleem) en de statische podiumpresentatie (hoewel ze toch af en toe lekker synchroon stonden te knikken) laat ik even buiten beschouwing; Meshuggah is gewoon een hele goeie liveband en blijft een van mijn favo bands.

Setlist (gauw uit mijn hoofd)
obZen: Electric Red, Bleed, Pravus
Nothing: Stengah, Rational Gaze, Perputual Black Second, Straws Pulled At Random
Chaosphere: The Mouth Licking What You've Bled
DEI: Future Breed Machine, Suffer in Truth

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-06-2008 0:32 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2008 23:34 schreef Hexegot het volgende:

Verder hoopte ik bij 'mijn eerste keer Meshuggah live' toch ook op een nummer als "Sickening".
Quootje uit het interview in de Melkweg vier jaar terug met Thomas Haake:

"Toen we net even een soundcheck deden, besloten we om even een oudje als Sickening te spelen, maar dan merk ik dat ik toendertijd een totaal andere techniek en feeling had dan dat ik nu heb. Wat ik nu doe, kon ik toen lang niet, maar wat ik toen deed, heb ik nu gek genoeg moeite mee."

Dat vind ik nog steeds een erg vreemde uitspraak van een drummer van dit kaliber. Dat je je tecniek zó ontwikkeld en perfectioneert, dat je vergeet hoe je de techniek van de oudere nummers moet toepassen. Maar dat zal dus de reden zijn dat dat nummer niet gespeeld werd.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 24-06-2008 0:34]

DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 24-06-2008 0:35 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik vind er niks geks aan eigenlijk. Het is toch logisch dat je evolueert als muzikant en bepaalde richtingen op gaat, dat je daarbij andere technieken aanleert en daardoor niet meer zo klinkt als je dat je eerder deed is toch niet zo vreemd?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-06-2008 0:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Dat het wat anders klinkt is inderdaad bepaald niet vreemd, maar hij geeft aan het nummer niet meer op die manier te kúnnen spelen. Vin'k toch wel een beetje gek eerlijk gezegd. Maar goed, ik ben dan ook geen drummer...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-06-2008 0:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik kan het me goed voorstellen. Hij zal dan met nieuwe techniek zijn oude speelstijl moeten gaan nabootsen. Weet zeker dat hij het kan, maar het zal wel moeite kosten.

Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 24-06-2008 3:11 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2008 0:29 schreef Cainam Ladicius het volgende:

DEP: Had ze al weer een tijd niet gezien, maar ze maakte weer al mijn verwachtingen waar. Ik blijf het een geniale liveband vinden; dat rondspringen, die energie, ze blijven het toch maar doen na al die jaren. Natuurlijk zijn ze wel wat professioneler geworden en Ire Works heeft met Black Bubblegum en Milk Lizard wel een beetje de emohoek gevonden. Maar goed, als je tracks als 43% Burnt, Panasonic Youth, Sunshine the Werewolf en Sugar Coated Sour op zo'n vette manier neerzet kan ik niets meer mijn lof uitspreken. Jammer dat ze The Mullet Burden niet speelden, dat wel.

En wat dacht je van When Good Dogs do Bad Things!! dat was een van de beste uitvoeringen gezien van ze!

[Dit bericht is gewijzigd door Stoerbaard op 24-06-2008 10:36]

Inter faeces et urinam nascimur

Guttaarist
Usericon van Guttaarist
Posted 24-06-2008 3:38 by Guttaarist Wijzig reactieProfiel van GuttaaristQuote dit berichthttp://www.verminband.nl

n paar ploatjes , meer binnenkort misschien :

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 24-06-2008 10:27 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2008 3:11 schreef Stoerbaard het volgende:
En wat dacht je van When Good Dogs do Bad Things!! dat was gezien van ze!

Ja, die was inderdaad geweldig!!!

DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 24-06-2008 11:07 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Balen dat ik er niet bij was, gelukkig heb ik Dillinger al een stuk of 6 keer gezien en meshuggah zie ik 3 september weer in Melkweg!

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-06-2008 11:50 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2008 11:07 schreef DrDoom het volgende:

... meshuggah zie ik 3 september weer in Melkweg!

Quote van de Melkweg-site:

"Metal voor masochisten is de beste omschrijving van het nieuwste Meshuggah-album Catch Thirty Three."

Right.

Even proberen of ik hier ook nog heen kan. Vrees van niet eigenlijk...

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-06-2008 19:08 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 24 juni 2008 0:41 schreef Snaack het volgende:
Ik kan het me goed voorstellen. Hij zal dan met nieuwe techniek zijn oude speelstijl moeten gaan nabootsen. Weet zeker dat hij het kan, maar het zal wel moeite kosten.
+1
Of gewoon als je lang iets niet gedaan hebt, verleer je het nogal. Perfectionistisch gezien dan.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 24-06-2008 19:08]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-06-2008 19:20 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Dus dat betekent simpelweg dat ie zijn techniek in de loop van de tijd niet alleen heeft ontwikkeld, maar zelfs heeft aangepast, waardoor hij met bepaalde loopjes moeite heeft gekregen. Blijft een interessant verhaal imo.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-06-2008 20:24 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

ach al die theorieen.. die keerl moet dan gewoon meer oefenen hehe
2 jaar terug lukte het nog;
http://www.youtube.com/watch?v=bI6lziuxQVk

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com