IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Iced Earth Vorige pagina | Volgende pagina
Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 10-01-2007 22:27 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Songs from Iced Earth's first two albums with new (at the time) singer Matt
Barlow on vocals. There are also songs from the Enter the Realm demo and from
their first trip into a studio with reworked bass and drum parts. The tracks
from Burnt Offerings are remastered, except for "Dante's Inferno" which is
completely remixed. "Burnt Offerings" also has a different intro than the
original version.

"Cast In Stone" is "Written On the Walls" from the self-titled album with new
lyrics written by Matt Barlow. This was done to avoid royalty issues with Gene
Adam, who wrote the original lyrics.

A single-disc version has also been released which omits "Life And Death,"
"Before the Vision," the Burnt Offerings songs.

Purgatory (the demonic woman on the album cover) is a character from Chaos
Comics, who worked out an advertising deal with Century Media.

Lineup:
Matt Barlow - Vocals
Randall Shawver - Lead Guitar
Jon Schaffer - Rhythm Guitar, Vocals
Dave Abell - Bass
Brent Smedley - Drums
Disc 1
1. Enter The Realm 00:54
1. Colors 05:04 [view lyrics]
2. Angel`s Holocaust 05:46 [view lyrics]
3. Stormrider 03:56 [view lyrics]
4. Winter Nights 03:55 [view lyrics]
5. Nightmares 03:30 [view lyrics]
6. Before The Vision 01:24 [view lyrics]
7. Pure Evil 06:18 [view lyrics]
8. Solitude 01:45
9. The Funeral 06:16
10. When The Night Falls 07:50 [view lyrics]
Disc 2
1. Burnt Offerings 07:23 [view lyrics]
2. Cast In Stone 06:00 [view lyrics]
3. Desert Rain 06:39 [view lyrics]
4. Brainwashed 05:22 [view lyrics]
5. Life And Death 06:07 [view lyrics]
6. Creator Failure 06:05 [view lyrics]
7. Reaching The End 01:10 [view lyrics]
8. Travel In Stygian 09:28 [view lyrics]
9. Dante`s Inferno 16:20 [view lyrics]
10. Iced Earth 05:29 [view lyrics]

http://www.metal-archives.com



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-01-2007 22:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2007 22:24 schreef Mies het volgende:
Wat staat daar eigenlijk allemaal op?


tzijn 2 digi's


signature


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-01-2007 22:29 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2007 22:24 schreef Mies het volgende:
Wat staat daar eigenlijk allemaal op?


Best aardig dingetje overigens. Al moet ik bekennen dat ik hem eigenlijk nooit draai....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-01-2007 22:29 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2007 22:28 schreef Hypnos het volgende:
tzijn 2 digi's


In een doosje


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-04-2007 9:02 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Gisteren die nieuwe EP gehoord. Ik kan niet wachten tot de nieuwe plaat uitkomt. Schaffer mag dan een lul zijn, niemand bedenkt betere ritmepartijen dan hij.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 30-04-2007 14:41 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Dat nieuwe nummer klinkt inderdaad wel gaaf, maar die oude nummers klinken zoveel beter met Barlow...


de laar
Usericon van de laar
Posted 30-04-2007 16:55 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

Houd dat gezeik over Barlow nou echt nooit op?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 30-04-2007 16:57 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Dat zal nog wel even duren ben ik bang idd.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe die nieuwe opnames van die Prophecy tilogie van Something wicked.. klinken.

Matt zn stem was te gek, maar ik vond Ripper op Glorious burden ook verschrikkelijk goed.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 30-04-2007 20:58 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2007 16:55 schreef de laar het volgende:
Houd dat gezeik over Barlow nou echt nooit op?


Nee,
Ik vind dat de nieuwe zanger gewoon de kracht en emotie mist van Barlow. Dit is zeker goed te horen in de nieuwe cd, waar ze de oude nummers opnieuw hebben opgenomen...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-04-2007 22:46 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2007 20:58 schreef istharol het volgende:
Nee,
Ik vind dat de nieuwe zanger gewoon de kracht en emotie mist van Barlow. Dit is zeker goed te horen in de nieuwe cd, waar ze de oude nummers opnieuw hebben opgenomen...


Barlow was inderdaad te gek, maar hij komt hoe dan ook nooit meer terug. Get over it!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 01-05-2007 18:46 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 30 april 2007 9:02 schreef Count Usher het volgende:
Schaffer mag dan een lul zijn, niemand bedenkt betere ritmepartijen dan hij.
Jeff Waters



de laar
Usericon van de laar
Posted 01-05-2007 18:48 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2007 20:58 schreef istharol het volgende:
Nee,
Ik vind dat de nieuwe zanger gewoon de kracht en emotie mist van Barlow. Dit is zeker goed te horen in de nieuwe cd, waar ze de oude nummers opnieuw hebben opgenomen...

Ach,ik wacht wel op het volledige album.
Die oude nummers heb ik toch al. (met Barlow )

De mensen moeten blij zijn dat Iced Earth na al dat gerommel en gesodemieter nog bestaat en zich allemaal niet zo druk maken om dingen waar ze toch niks aan kunnen veranderen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 01-05-2007 19:19 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2007 18:46 schreef Mies het volgende:
Jeff Waters


maar die verzint daarbij ook slechtere nummers dan menig beginnend bandje...

nee ik hou zeker wel van annihilator maar er zitten toch absurd beschamende albums bij..

iced earth heeft dat zeker minder en met die ripperdude hebben ze een zanger gevonden zonder eigen geluid dus kan die deze keer mooi laten zien hoe dicht hij bij barlow kan komen....


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-07-2007 8:17 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 08-09-2007 12:06]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 12-09-2007 16:30 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Heb 't nieuwe album net voor de eerste keer gehoord en ik ben nog niet meteen laaiend enthousiast. Het tempo ligt over het algemeen niet erg hoog en bij enkele nummers (Order of the Rose, When Stars Collide) is het nogal duidelijk te horen dat de tekst al lang af was toen de muziek erbij geschreven werd. Dat houdt in dat er tijdens de zang op instrumentaal vlak niet zo heel veel gebeurt. En ik denk dat een nummer als A Charge to Keep nou ook niet bepaald een van m'n favoriete IE nummers gaat worden. Verder hoeven de vele korte nummers voor 't verhaal (zelfde probleem als bij 't laatste Manowar album) voor mij niet echt. Tenslotte vallen de gitaarsolo's op, die zeker niet slecht zijn maar wel vrij on-Iced Earths klinken.
Aan de andere kant staan er toch wel weer een paar sterke nummers op: Ten Thousand Strong (misschien de uitschieter omdat ik 'm al zo vaak gehoord had), The Domino Decree (met de power die veel van de andere nummers op de plaat missen en met prog-achtige keyboards a la Dream Theater / Symphony X / Spock's Beard die je van Iced Earth niet gauw zou verwachten), Retribution Through the Ages (een meezinger die bij de coupletten sterk aan Prophecy laat denken), Framing Armageddon (met het typische ouderwetse thrashy geluid en Halfordiaanse uithalen tegen 't einde) vallen in positieve zin op. Verder zijn The Clouding (een lang en vrij nogal rustig nummer dat pas tegen het einde losbarst) en Something Wicked (dat inderdaad sterk aan dat album laat denken) ook niet verkeerd.
Nu maar eens zien of ik wat uitbundiger word als ik 'm een paar keer gehoord heb.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 12-09-2007 16:34 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 30 april 2007 16:55 schreef de laar het volgende:
Houd dat gezeik over Barlow nou echt nooit op?


Nee noooooooit

Mat barlow heerscht



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 12-09-2007 16:37 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Mee eens, maar af en toe (zoals mensen die bij optredens de hele tijd z'n naam gaan staan schreeuwen... ga er dan niet heen) gaat het gezanik toch wel een beetje te ver na 4 jaar.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 12-09-2007 16:39 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 12 september 2007 16:37 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Mee eens, maar af en toe (zoals mensen die bij optredens de hele tijd z'n naam gaan staan schreeuwen... ga er dan niet heen)


nee dat hoeft dan ook weer niet



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-09-2007 16:52 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 15-09-2007 20:45 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

do 1 november 2007
Iced Earth
Annihilator + Turisas
METAL


De centrale figuur van Iced Earth is ritmegitarist en songschrijver Jon Schaffer. Jon stichtte in 1984 de band Purgatory, toen deze groep uitweek van Indiana naar Florida veranderde hij de naam in Iced Earth. Naast Schaffer, die ook actief is onder de naam Demons & Wizards, een muziekproject samen met Hansi Kürsch van Blind Guardian, bestaat Iced Earth uit zanger Tim 'Ripper' Owens (ex-Judas Priest, Beyond Fear), gitarist Troy Seele, drummer Brent Smedley en bassist Dennis Hayes. Soundtechnisch klinkt Iced Earth als een moderne mix van Iron Maiden, KISS en Black Sabbath. Het nieuwe album 'FRAMING ARMAGEDDON' verschijnt in september.
foto: Brazil Under Ice




Dommelsch Zaal / AANVANG 20.00 / Zaal open 19.00
entree 20,00 euro / 3,45 euro servicekosten
Vvk gestart op 11 augustus


Aanwezig dus.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 16-09-2007 20:31 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Oud nieuws, maar wel gaaf natuurlijk. Jammer dat DT weggevallen is, maar Annihilator is natuurlijk net zo gaaf.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-10-2007 9:08 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heb de nieuwe nu een aantal keer aan een luisterbeurt onderworpen en hij is i.m.o niet echt spectaculair te noemen.. Misschien omdat ik zelf de hoop had dat ze de meer epische kant op zouden gaan zoals de Gettysburg (1863) trilogy op The Glorious Burden. Ik vond Tim Owens daarop ook meer tot zijn recht komen dan op deze plaat.. Ik zat best op deze plaat te wachten, jammer dat hij (voor mij)niet geworden is wat ik gehoopt had.

Muzikaal blijft het natuurlijk allemaal retestrak, maar er staan te veel "vullers" op zoals MetalTuup al opmerkte het "Manowar syndroom"...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 27-10-2007 14:12 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 15 september 2007 20:45 schreef 6sic6 het volgende:
do 1 november 2007
Iced Earth
Annihilator + Turisas
METAL


De centrale figuur van Iced Earth is ritmegitarist en songschrijver Jon Schaffer. Jon stichtte in 1984 de band Purgatory, toen deze groep uitweek van Indiana naar Florida veranderde hij de naam in Iced Earth. Naast Schaffer, die ook actief is onder de naam Demons & Wizards, een muziekproject samen met Hansi Kürsch van Blind Guardian, bestaat Iced Earth uit zanger Tim 'Ripper' Owens (ex-Judas Priest, Beyond Fear), gitarist Troy Seele, drummer Brent Smedley en bassist Dennis Hayes. Soundtechnisch klinkt Iced Earth als een moderne mix van Iron Maiden, KISS en Black Sabbath. Het nieuwe album 'FRAMING ARMAGEDDON' verschijnt in september.
foto: Brazil Under Ice




Dommelsch Zaal / AANVANG 20.00 / Zaal open 19.00
entree 20,00 euro / 3,45 euro servicekosten
Vvk gestart op 11 augustus


Aanwezig dus.
ik heb mijn kaartje



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 29-10-2007 17:10 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2007 14:12 schreef Mies het volgende:
ik heb mijn kaartje


Ik ook. Alleen jammer dat Annihilator ALWEER support act is maarja.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 29-10-2007 18:39 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 29 oktober 2007 17:10 schreef 6sic6 het volgende:
Ik ook. Alleen jammer dat Annihilator ALWEER support act is maarja.
zonder Annihilator zou ik niet gaan



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen