IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Aan mensen die vaak naar scandinavie gaan... Vorige pagina | Volgende pagina
broeinest
Eerste klas bitch!
Usericon van broeinest
Posted 05-01-2004 21:10 by broeinest Wijzig reactieProfiel van broeinestQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Inderdaad. Ben er de laaste keer drie weken geweest. Waarvan we naar 1 metalfestival zijn geweest (niet eens een blackmetal festival hehe). En voor de rest hebben we alleen door de natuur getrokken. Gewoon genieten van de natuur en de rust. Heerlijk!



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-01-2004 11:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In en rond Gudvangen is het heerlijk wandelen met aan 1 zijde de hoge rotsen en aan de andere zijde een wild kronkelende rivier en zo nu en dan zijn er spectaculaire uitzichten

Trouwens,Oostenrijk en Slovenie kom ik ook graag.Ook beide landen met machtig mooie natuur

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 06-01-2004 11:13]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-01-2004 12:21 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

De sfeer rond de Noorse black metal (van een paar jaar terug) heeft wel voor extra interesse gezorgd in dit land. Maar ik ga echt puur voor het landschap naar Noorwegen. Dat veel van mijn favoriete bands hier vandaan komen is alleen leuk meegenomen.

Ik ga natuurlijk wel even een biertje scoren in de "Garage" in Bergen, waar naar het schijnt veel black metalgasten vertoeven.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-01-2004 13:21 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Daar vertoeven inderdaad heel veel metalgasten....maar ook veel irritante fans die alleen maar met de tong op de grond hun "idolen" constant lopen te bewonderen hahahaha.En dan met name de Duitsers zijn daar irritant.
Maarre...Garage is een leuke kroeg inderdaad.En schuin er tegenover kun je 24 uur per dag pizza krijgen,dus ook na sluitingstijd van de kroegen met je zatte harses
En als je bij de Garage de Nygárdsgata afloopt zo'n 500 meter richting het zuidoosten heb je op een gegeven moment aan de linkerkant in een kelder de goedkoopste kroeg waar het bier maar 20 kronen kost (meer dan de helft goedkoper dan alle andere kroegen

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 06-01-2004 13:22]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-01-2004 13:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Effe vuurtje weer opstoken

Scandinavie: Denemarken, Zweden, Noorwegen.

Voor een goed overzicht:
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Scandinavia


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-01-2004 13:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2004 13:40 schreef Mark het volgende:
Effe vuurtje weer opstoken

Scandinavie: Denemarken, Zweden, Noorwegen.

Voor een goed overzicht:
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Scandinavia


ik meen me te herinneren dat er een tijdje geleden juist op wikipedia er een discussie over woedde.....

Ik droeg vroeger weleens bij aan wikipedia.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-01-2004 13:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, die link is een verwijzing naar (een deel van) die discussie. Het komt er grofweg op neer dat het probleem hem in een vertalingsverwarring zit.

We hebben het hier over Scandinavie, mijn idee is dan dat we de definitie van Scandinavie behoren over te laten aan mensen die er daadwerkelijk wonen, ofwel: Noorwegen, Zweden, Denemarken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-01-2004 19:36 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2004 13:21 schreef Hub de Gallier het volgende:
Daar vertoeven inderdaad heel veel metalgasten....maar ook veel irritante fans die alleen maar met de tong op de grond hun "idolen" constant lopen te bewonderen hahahaha.En dan met name de Duitsers zijn daar irritant.
Maarre...Garage is een leuke kroeg inderdaad.En schuin er tegenover kun je 24 uur per dag pizza krijgen,dus ook na sluitingstijd van de kroegen met je zatte harses
En als je bij de Garage de Nygárdsgata afloopt zo'n 500 meter richting het zuidoosten heb je op een gegeven moment aan de linkerkant in een kelder de goedkoopste kroeg waar het bier maar 20 kronen kost (meer dan de helft goedkoper dan alle andere kroegen
En in beide wordt ook goeie muziek gedraaid??


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 06-01-2004 22:01 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 6 januari 2004 13:49 schreef Mark het volgende:
We hebben het hier over Scandinavie, mijn idee is dan dat we de definitie van Scandinavie behoren over te laten aan mensen die er daadwerkelijk wonen, ofwel: Noorwegen, Zweden, Denemarken.


idd, volgens mijn Finse collega hoort Finland er niet bij.

Voor mij was de interesse in Scandinavië er eerder dan in met blackmetal in aanraking kwam. Ik heb ook altijd meer met Zweden gehad dan met Noorwegen... In Zweden heb ik ook een paar maanden gewoond en ik ga 1 er keer per jaar een paar dagen heen om in m'n eentje met m'n fototoestel door het bos struinen.



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-01-2004 22:24 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

iemand vroeg mij laatst: En wat vind je nou het allergeweldigste aan zweden??

bij lang nadenken kwam ik alleen maar tot de conclusie dat dat de natuur is!! ongelofelijk gaaf en mooi en ongerept!! heerlijk om met je rugzakkie op een tocht te maken door het fjäll-gebied hoog in het noorden!!

om effe de smaak te pakken te krijgen hier een fotootje uit het hoge noorden van zweden:


en eentje uit Jotunheimen (Midden Noorwegen):


I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 06-01-2004 22:25 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ziet er inderdaad mooi uit!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


broeinest
Eerste klas bitch!
Usericon van broeinest
Posted 06-01-2004 22:34 by broeinest Wijzig reactieProfiel van broeinestQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Aaaarg... nu ik die onderste foto van Noorwegen weer zie krijg ik weer erg veel zin om naar Noorwegen te gaan *zucht*


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-01-2004 22:35 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

en dan hebben we het nog niet gehad over hoe lekker en koud het water daar uit de beekjes is.... das gewoon een lekkernij!!! (ja water ja!!! )


I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 06-01-2004 22:36 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Brrr, koud water.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 06-01-2004 22:36 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik krijg ook wel weer zin...
Leirvatnet (meer), Jotunheimen juli 2002


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-01-2004 22:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

MOOI!!! ROAAARRR!!! heftig.

maar als we toch bezig post ik er nog eentje van de top van de hoogste berg van Noorwegen.

beklommen juli 2003 in een graadje of 25!! maar wat een beloning op de top na 5 uur klimmen (en shit... das ook weer 4 uur naar beneden..)



I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 06-01-2004 22:41 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Wederom een mooie foto, heb jij een speciaal toestel of heb je gewoon mazzel met je foto's?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 06-01-2004 22:43 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2004 22:39 schreef rvanderholst het volgende:
MOOI!!! ROAAARRR!!! heftig.

maar als we toch bezig post ik er nog eentje van de top van de hoogste berg van Noorwegen.

beklommen juli 2003 in een graadje of 25!! maar wat een beloning op de top na 5 uur klimmen (en shit... das ook weer 4 uur naar beneden..)

foto...

Daar kan ik niet tegenop: tegen de mooie foto , en tegen zo'n klim...
Wel veel geklommen (en gedaald), maar vast niet zo hoog...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-01-2004 22:47 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2004 22:41 schreef Leviathanica het volgende:
Wederom een mooie foto, heb jij een speciaal toestel of heb je gewoon mazzel met je foto's?


mwah gewoon een simpel digitaaltje... niks bijzonders, maar die foto op de top was wel uitzonderlijk weer op die dag... wat dat betreft wel geluk gehad!


I Find That I Am Not There...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 06-01-2004 23:41 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 6 januari 2004 22:41 schreef Leviathanica het volgende:
Wederom een mooie foto, heb jij een speciaal toestel of heb je gewoon mazzel met je foto's?

In Noorwegen mag je gewoon blindelings rondfotograferen, het kan haast niet mislopen.

(bij mij uiteraard wel )


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 21-01-2004 0:07 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Noorwegen inderdaad een schitterend land. Wel 2 van de 3 weken regen gehad afgelopen zomer. We waren wel in het fjordengebied ...en ook in Bergen geweest waar het 350 van de 365 dagen per jaar regent. (EN DAT WAS TE MERKEN OOK). Dus voor alle toekomstige Noorwegen-gangers...vergeet je paraplu NIET.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-01-2004 8:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik kom al 6 jaar in Bergen en heb in al die tijd maar 3 dagen regen gehad.Wel veel hete zomers gehad daar


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 21-01-2004 9:11 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 8:58 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik kom al 6 jaar in Bergen en heb in al die tijd maar 3 dagen regen gehad.Wel veel hete zomers gehad daar
Ik was drie dagen in Bergen en het regende twee dagen.
Mocht je een paraplu vergeten, in het centrum staan ook paraplu-automaten...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-01-2004 16:41 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Er staan inderdaad willekeurig door het centrum paraplu automaten
Ik heb blijkbaar elke keer geluk gehad met het weer daar want ik heb toch een hoop hete zomers meegemaakt daar.En die drie dagen regen was wel lekker om af te koelen van de hitte


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-01-2004 16:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Is iemand hier wel eens in Ålesund geweest? Dat is een van de plaatsen die ik ga bezoeken dit voorjaar. Dit moet namelijk een van de mooiste steden van Noorwegen zijn. Het bestaat uit verschillende eilandjes.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen