IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Nile - In Their Darkened Shrines Vorige pagina | Volgende pagina
Witchking
Usericon van Witchking
Posted 29-07-2002 16:07 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ik heb vandaag pas gezien dat de site er weer is. En aangezien er twee topics over die site zijn, heb ik jou post niet gezien.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-07-2002 16:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ligt dus aan jou en niet aan de site hoewel die trouwens ook wel eens ge-update mag worden.

Ik snap nog steeds niet dat Nile fans Agiel links laten liggen; het is godverdomme stukken beter!!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 29-07-2002 18:03 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Ik ga Agiel binnenkort eens checken.
Kan ze nog niet.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-07-2002 19:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ben benieuwd, the catacombs... beviel me erg goed namelijk

Je moeder.

lestat
I assume I need no introduction...
Usericon van lestat
Posted 29-07-2002 22:28 by lestat Wijzig reactieProfiel van lestatQuote dit berichthttp://www.aeternus-darkermonument.tk

In mijn enthousiasme starte ik dus weer een topic over de nieuwe Nile.Ik heb em al helemaal en hij is briljant.
Maar voor ik kon reageren op trotz was ie al weer gesloten dus bij deze trotz:

Lig nie te zijken kutjanus!

God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2002 22:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het is zeiken

lestat
Usericon van lestat
Posted 29-07-2002 22:41 by lestat Wijzig reactieProfiel van lestatQuote dit berichthttp://www.aeternus-darkermonument.tk

quote:
Op 29 juli 2002 22:32 schreef Jenje het volgende:
Het is zeiken

In dit dialect nie.

God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2002 22:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dialect SPREEK je, scrhijf aub gewoon nederlands, dan begrijpt iedereen je ..

Oh En Nile .. ach, live is het leuk ...

lestat
Usericon van lestat
Posted 29-07-2002 22:47 by lestat Wijzig reactieProfiel van lestatQuote dit berichthttp://www.aeternus-darkermonument.tk

quote:
Op 29 juli 2002 22:42 schreef Jenje het volgende:

Duh...

Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 30-07-2002 12:33 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

quote:

You're out of your element.

Trieste gast

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-07-2002 13:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:

off-topic

lees :

merijntje gijzen
bartje
etc

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 30-07-2002 16:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 juli 2002 18:03 schreef Frietbal het volgende:
Ik ga Agiel binnenkort eens checken.
Kan ze nog niet.

Absoluut leren kennen! Ze hebben een gelijksoortige sound als Nile alleen dus neit die Egyptische toestanden erbij, maar keyboards zoals die vroeger bij deathmetal gebruikt werden om subtiel sfeer aan te dikken (dus niet dominant zoals Nocturnus, maar meer ondersteunend zoals Pestilence/ Morbid Angel)

Verder is de grunt dieper, de meer snelle tempo's en veel accenten die het, hoewel het op 'breakneck-speed' wordt uitgevoerd, toch verrassend maken.

Ik vond de nieuwe Nile in eerste instantie meer van hetzelfde, veel te eentonig en te veel langzame passages, 'but it grew on me'; de nieuwe zanger klinkt precies als Chief Spires en de mystieke sfeer is ontzettend goed! Leuk vocaal gebruik in 'Whisper in the ear of the dead' en in 'Unas Slayer of the gods' doet de drummer een geweldig roffelstuk op z'n basssdrums!

Weinig verrassingen, behalve de meer toegankelijke composities en meer verdieping in de mystieke sfeer, weliswaar geklopt door Agiel, maar absoluut een topplaat!!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-08-2002 21:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Voorlopig...

Pro: SUPER bombastisch, echt over de top, zeer goed in elkaar gezet.

Contra: lijkt teveel op vorig materiaal, ze herhalen het kunstje.

*edit* dat drumroffel stuk in 'Unas Slayer of the Gods' heerst dus wel ff helemaal de pan uit inderdaad. Ik sta dan haast m'n bureau in tweeen te rammen, meedoen

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 10-08-2002 21:24]

LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 10-08-2002 23:36 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Nile heerscht!!!!!

Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken

Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 10-08-2002 23:52 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

oooooh man geweldig die nieuwe cd!!! vergeef me mijn onwetenheid... maar wanneer kan ik em in mijn verzameling halen!?

Witchking
Usericon van Witchking
Posted 11-08-2002 10:03 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

3 september!

[Dit bericht is gewijzigd door Witchking op 11-08-2002 10:15]

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2002 12:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 21:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Voorlopig...

Pro: SUPER bombastisch, echt over de top, zeer goed in elkaar gezet.

Contra: lijkt teveel op vorig materiaal, ze herhalen het kunstje.

*edit* dat drumroffel stuk in 'Unas Slayer of the Gods' heerst dus wel ff helemaal de pan uit inderdaad. Ik sta dan haast m'n bureau in tweeen te rammen, meedoen

als ik dit lees is jouw "contra" voor mij ook een "pro". laat ze maar lekker in hun vertouwde stijl spelen, dan komt het wel goed!

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-08-2002 13:22 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Mwah geef mij maar een andere death metal band... ik vind NILE niet zo goed

Ik, Wil Schuurman

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-08-2002 15:59 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

hmz...ik heb em nu helemaal gehoord. Ik vin em niet zo. Het is wel NILE, het KLINKT als nile.....maar het is te overdone..jammer! maar gelukkig hebben ze genoeg ander materiaal wat ik ook maar weer eens ga beluisteren...

Suck my piss

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 11-08-2002 17:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Hmmz, 2 nummers geluisterd. Klinkt zeker lekker, maar ik mis een beetje de egyptische geluidjes (dat maakte het nu net zo apart imho).

Bazzio Attacks!!!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-08-2002 17:50 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Boodschap aan Mutilator: Agiel ragt Nile er niet uit!

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 12-08-2002 4:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 augustus 2002 17:50 schreef Slechtheid het volgende:
Boodschap aan Mutilator: Agiel ragt Nile er niet uit!

Op grond waarvan dan niet?

Je bedoelt waarschijnlijk de triple grunt-attaque van Nile aangezien Agiel er maar één heeft die trouwens veel zwaarder klinkt dan elk afzonderlijk van Nile. De sound is vrijwel hetzelfde al klinken de drums van Nile zwaarder idd.

Het tempo ligt iets hoger bij Agiel en er zijn vaker versnellingen; Tony van Nile maakt heel weinig accenten en drumt voornamelijk rechtdoor terwijl Tim heel vaak juist wél accenten legt.

Nile geeft van begin tot eind alles qua zwaarte, terwijl Agiel halverwege de cd nóg een tandje heftiger gaat klinken door de zware bas en de composities houden de heftigheid er eerder in terwijl Nile vaak afbreekt voor een Egyptisch intermezzo.
Vooral om de laatste 2 redenen vind ik Agiel dus heftiger dan Nile.

Uiteraard mist Agiel de geweldige mystieke sfeer zoals Nile die neerlegt, maar dat staat los van 'het eruit raggen' in deze.

Ben dus benieuwd naar je hoedatzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-08-2002 9:57]

Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 12-08-2002 9:51 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik heb hem net gisteren binnen gehad. Klinkt vet!!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2002 15:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Je bedoelt waarschijnlijk de triple grunt-attaque van Nile aangezien Agiel er maar één heeft die trouwens veel zwaarder klinkt dan elk afzonderlijk van Nile. De sound is vrijwel hetzelfde al klinken de drums van Nile zwaarder idd.

Die grunt van Agiel mag dan qua hertz [hoe meet je dat?] lager zijn, die van Nile [vind ik] nog steeds beter klinken. Daarnaast is een liedje als Khetti Satha Shemsu onmogelijk door de zanger van Agiel te grunten.
Daarbovenop is het vreselijk geil [] om 3 man hun guts te zien puken onstage.
quote:
Het tempo ligt iets hoger bij Agiel en er zijn vaker versnellingen; Tony van Nile maakt heel weinig accenten en drumt voornamelijk rechtdoor terwijl Tim heel vaak juist wél accenten legt.

Tjah, ben geen grote muziek kenner. Trouwens, affwisseling is niet altijd een pro. Kijk naar blackmetal, waar de drums erg minimalistisch gebruikt worden. Maar ok, we hebben het nu over deathmetal.
quote:
Nile geeft van begin tot eind alles qua zwaarte, terwijl Agiel halverwege de cd nóg een tandje heftiger gaat klinken door de zware bas en de composities houden de heftigheid er eerder in terwijl Nile vaak afbreekt voor een Egyptisch intermezzo.
Vooral om de laatste 2 redenen vind ik Agiel dus heftiger dan Nile.

Nouja, Nile geeft op CD misschien meteen alles, maar live bouwen ze ook meestal geleidelijk op. Tjah, en hoe defineer je heftig? Vind ik zelf erg moeilijk.
quote:
Uiteraard mist Agiel de geweldige mystieke sfeer zoals Nile die neerlegt, maar dat staat los van 'het eruit raggen' in deze.

Nee, vind ik niet.
De sfeer is erg belangrijk, en geeft [naast de grunt] Nile een streep voor [voor mij dan].

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 14-08-2002 14:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik vind dat Slechtheid qua argumentatie buiten de context van de discussie treedt (deathmetal met blackmetal vergelijken; live situatie vergelijken met cd; sfeerelementen buiten de deathmetal elementen onder 'eruit raggen' verstaan etc.); maar het is natuurlijk allemaal niet erg aangezien beide bands op topniveau zitten in het brute genre.

Ik heb nog een vraag:

Al sinds hun eerste officiele fulllenght maakt Nile gebruik van een opname die ze gemaakt hebben van een groep Tibetaanse monniken die spelen op 'Human skull drums and thigh bone flutes'. Ik las in een interview dat ze nu nog steeds gebruik maken van die opname.

Deze zijn qua sound duidelijk herkenbaar maar ik ben vergeten op welke nummers ze ook alweer staan. Ik meen dat ze in ieder geval gebruikt zijn op een nummer op de tweede helft van Amongst the catacombs en op de latere albums zijn ze me nog niet opgevallen.

Zou iemand de songtitels willen neerzetten van alle nummers waar deze instrumenten in te horen zijn? Alvast bedankt!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-08-2002 18:15]

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com