IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Gekke, enge gevoelens, toch niet zo gek? Volgende pagina
Sirene
Usericon van Sirene
Posted 29-07-2002 12:18 by Sirene Wijzig reactieProfiel van SireneQuote dit bericht

Al sinds dat ik een klein meisje was, heb ik het idee als ik alleen in een kamer sta, niet alleen te zijn. Ik heb dat idee niet altijd, vooral 's-avonds voel ik mij niet meer op mijn gemak in mijn eigen huis. Dit ligt niet aan mijn huis, want in andere huizen heb ik het ook. Ik krijg dan een soort van een zwaar gevoel over me, een soort waarschuwingssignaal (net of iemand naar me kijkt) en als ik me dan laat gaan, word ik vervolgens heel erg bang en kruip ik het liefst zo snel mogelijk in bed met de dekens over mijn hoofd. Ik heb een keer gehad dat ik mijn naam hoorde fluisteren, maar niemand zag. Heel eng was dat. Het was ook gelukkig maar eenmalig. Op een of andere manier heb ik het idee dat een geest of een andere entiteit contact met mij zoekt. Ik wil dat niet, want ik schijt bekant in mijn broek. Dus ik sluit me er zo goed mogelijk voor af. Toch bekruipt dat gevoel mij best vaak, waardoor ik heel vervelend heel bang word in mijn eigen huis. Kan iemand mij een verklaring geven of mij een tip geven hoe ik hiervan af kan komen? Ik wil namelijk om 23.00 uur 's-avonds nog rustig mijn tanden poetsen, zonder dat ik bang ben dat straks een of andere geest voor mij staat.


Fuck all arrogant people!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 12:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com



I'm not being rude. You're just insignificant.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 12:22 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 12:18 schreef Sirene het volgende:
Al sinds dat ik een klein meisje was, heb ik het idee als ik alleen in een kamer sta, niet alleen te zijn. Ik heb dat idee niet altijd, vooral 's-avonds voel ik mij niet meer op mijn gemak in mijn eigen huis. Dit ligt niet aan mijn huis, want in andere huizen heb ik het ook. Ik krijg dan een soort van een zwaar gevoel over me, een soort waarschuwingssignaal (net of iemand naar me kijkt) en als ik me dan laat gaan, word ik vervolgens heel erg bang en kruip ik het liefst zo snel mogelijk in bed met de dekens over mijn hoofd. Ik heb een keer gehad dat ik mijn naam hoorde fluisteren, maar niemand zag. Heel eng was dat. Het was ook gelukkig maar eenmalig. Op een of andere manier heb ik het idee dat een geest of een andere entiteit contact met mij zoekt. Ik wil dat niet, want ik schijt bekant in mijn broek. Dus ik sluit me er zo goed mogelijk voor af. Toch bekruipt dat gevoel mij best vaak, waardoor ik heel vervelend heel bang word in mijn eigen huis. Kan iemand mij een verklaring geven of mij een tip geven hoe ik hiervan af kan komen? Ik wil namelijk om 23.00 uur 's-avonds nog rustig mijn tanden poetsen, zonder dat ik bang ben dat straks een of andere geest voor mij staat.


professionele hulpzoeken voordat je angstaanvallen ofzo krijgt...want als je eenmaal een paniekaanval hebt gehad is de kans veel groter dat er meer volgen...ik zou dus maar hulp gaan zoeken bij iemand die er meer verstand van heeft, die zal dan ook wel wat informatie geven over wat het probleem is...lijkt mij...



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 12:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 12:22 schreef Kramy het volgende:
professionele hulpzoeken voordat je angstaanvallen ofzo krijgt...want als je eenmaal een paniekaanval hebt gehad is de kans veel groter dat er meer volgen...
Waarom worden angsten tegenwoordig maar direct als een paniekstoornis bestempeld? Ik heb behoorlijke ervaring met een echte paniekstoornis en dat is toch wel heel wat anders dan wat hierboven beschreven wordt...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 12:24 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik heb geen zin om nog een keer mijn ervaringen hier neer te smijten,maar wat tips dan maar : Koop een flink stuk bergkristal,zuiveringswierook,zout in alle 4 de hoeken van je kamer strooien en heel vriendelijk vragen of 'ze' je met rust willen laten,omdat je er bang van wordt.

Verder kun je misschien in bovenstaand topic meerdere tips / ervaringen lezen.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 29-07-2002 12:24 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

quote:
Kan iemand mij een verklaring geven of mij een tip geven hoe ik hiervan af kan komen?


Dat niet zo direkt, maar de kans is groot naar mijn mening dat het toch tussen je oren zit... het klinkt mischien nogal vervelend maar het zou kunnen dat je neigingen richting psychoses hebt. Nou denk ik natuurlijk niet dat dit een geruststelling voor je is maar mischien heb je er toch wat aan.


Thus spoke the night spirit....


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 12:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

GODVER!!!!! een angststoornis is heel iets anders dan angsten!!!Ik wordt er toch wel zo moe van


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-07-2002 12:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

De mens in instinctief bang 's nachts, bij mij werkte het altijd gewoon lekker lam een goeie komedie te kijken voordat je naar bed gaat. En je kunt natuurlijk altijd een hond kopen, ben je nooit alleen


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 12:31 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Een kat bedoel je toch?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 12:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 12:30 schreef Misanthrope het volgende:
De mens in instinctief bang 's nachts bij mij werkte het altijd gewoon lekker lam een goeie komedie te kijken voordat je naar bed gaat.
Hmm, dan werken mijn instincten niet echt geweldig geloof ik want ik vind 't 's nachts juist wel prettig. Alleen bij volle maan voel ik me niet fijn buiten, dan ga ik het liefst binnen zitten met wat wierook aan.

Maar verder.. inderdaad.. als je bang bent zet je een muziekje of een filmpje aan en probeer te ontspannen. Of eventueel een computerspelletje (als je dat leuk vindt).
Vampie kijkt bij een angstaanval altijd de tekenfilm van De Wind in de Wilgen, die is erg rustgevend en 'veilig'.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 12:32 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 juli 2002 12:27 schreef Vampie het volgende:
GODVER!!!!! een angststoornis is heel iets anders dan angsten!!!Ik wordt er toch wel zo moe van


Sjesus heej, je kan ook een beetje TE overgevoelig reageren.



Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 29-07-2002 12:32 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:27 schreef Vampie het volgende:
GODVER!!!!! een angststoornis is heel iets anders dan angsten!!!Ik wordt er toch wel zo moe van


Was dat voor mij bedoeld???


Thus spoke the night spirit....


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-07-2002 12:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

neuj :p Die zijn 's nachts toch altijd weg.

(was als reactie bedoeld op Vampie)

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 29-07-2002 12:34]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 12:34 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:32 schreef Azagthoth het volgende:
Sjesus heej, je kan ook een beetje TE overgevoelig reageren.


Ja sorry hoor,maar ik ben al 11 jaar bezig om ervan af te komen en tegenwoordig lijkt het wel een hype een angst hebben is niet het zelfde alds een stoornis hebben.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-07-2002 12:34 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

dit soort dingen gaat er bij mij nooit zo goed in, ik was vroeger bang in het donker ja en zag dingen die er niet waren. Sorry dat ik misschien tactloos overkom, maar ik geloof dus niet in geesten enzo en kan me zoiets totaal niet voorstellen, maar iig wel een puik idee om eens hulp te zoeken dunkt me....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-07-2002 12:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:32 schreef helmet het volgende:
Hmm, dan werken mijn instincten niet echt geweldig geloof ik want ik vind 't 's nachts juist wel prettig. Alleen bij volle maan voel ik me niet fijn buiten, dan ga ik het liefst binnen zitten met wat wierook aan.




Tja.. ik heb er ook geen last meer van, maar toen ik nog een klein jongetje was, ( ) toen had ik daar ook wel ooit last van.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 12:37 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 12:34 schreef FireFox het volgende:
dit soort dingen gaat er bij mij nooit zo goed in, ik was vroeger bang in het donker ja en zag dingen die er niet waren. Sorry dat ik misschien tactloos overkom, maar ik geloof dus niet in geesten enzo en kan me zoiets totaal niet voorstellen, maar iig wel een puik idee om eens hulp te zoeken dunkt me....


mjah...ik geloof ook niet in de geesten, daarom vind ik dat wierook stoken en spullen in de hoeken van je kamer gooien en een beetje tegen de lucht praten ook behoorlijke onzin....en ja..gewoon hulp zoeken of het nou angstaanvallen of niet zijn...



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 12:38 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 juli 2002 12:34 schreef Vampie het volgende:
Ja sorry hoor,maar ik ben al 11 jaar bezig om ervan af te komen en tegenwoordig lijkt het wel een hype een angst hebben is niet het zelfde alds een stoornis hebben.

Okay.. maar dat jij na 11 jaar wat beter thuis bent in het jargon van deze stoornissen, dat betekent niet dat iedereen het al weet, zoals ik bijv. Ik zo deze fout ook wel misschien gemaakt hebben.




Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 12:38 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 12:36 schreef Misanthrope het volgende:
Tja.. ik heb er ook geen last meer van, maar toen ik nog een klein jongetje was, ( ) toen had ik daar ook wel ooit last van.


ik heb er nooit echt last van gehad, behalve dan die 2 meter van mijn deur naar mijn bed...als ik dan de lamp uit doe en in het donker naar mijn bedmoet denk ik altijd dat er net een moordenaar door mijn raam gaat klimmen ofzo...en die gedachtes gaan meteen weg als ik in mijn bed lig...is beetje raar...maja zal ook wel een reden hebben waarom ik op dat stukje bang ben....zal wel een keertje vroeger heel erg voor iets geschrokken zijn in dat kleine stukje door het donker...

edit: je ben nog steeds een klein jongetje basje

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 29-07-2002 12:39]



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-07-2002 12:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Misschien is er al ooit een moordenaar naar binnen geklommen

edit: hou je bek mark, ik ben 5 koppen groter dan jij
edit edit: en bovendien, de meeste mannen blijven hun hele leven kind

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 29-07-2002 12:40]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 29-07-2002 12:40 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:37 schreef Kramy het volgende:
mjah...ik geloof ook niet in de geesten, daarom vind ik dat wierook stoken en spullen in de hoeken van je kamer gooien en een beetje tegen de lucht praten ook behoorlijke onzin....en ja..gewoon hulp zoeken of het nou angstaanvallen of niet zijn...


Door met dat soort dingen te beginnen worden de angstgevoelens mischien alleen maar sterker.


Thus spoke the night spirit....


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 12:41 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:38 schreef Azagthoth het volgende:
Okay.. maar dat jij na 11 jaar wat beter thuis bent in het jargon van deze stoornissen, dat betekent niet dat iedereen het al weet, zoals ik bijv. Ik zo deze fout ook wel misschien gemaakt hebben.




Ik weet het,maar ik hoor overal om me heen 'jonkies' roepen over een stoornis terwijl ze zeg maar de klok hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt.

Nogmaals sorry..ik ben mede dankzij de hitte erg overgevoelig.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 12:41 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 12:40 schreef Psychoblast het volgende:
Door met dat soort dingen te beginnen worden de angstgevoelens mischien alleen maar sterker.


dat bedoel ik....en mensen zit nou eens neit zo te zeuren over of het gewoon angst is of angstaanvallen of een stoornis of wat dan ook...het kan alle 3 de dingen zijn, maar ik zei gewoon dat de topicstarter het beste hulp kan gaan zoeken voordat het erger wordt, en dan heeft hij/zij meteen een verklaring, en heeft hij/zij ook misschien een oplossing....en nou niet meer zeiken over wat het nou wel of niet is...



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 12:42 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 12:40 schreef Psychoblast het volgende:
Door met dat soort dingen te beginnen worden de angstgevoelens mischien alleen maar sterker.
Dat zal ook wel van persoon tot persoon verschillen. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het juist wel werkt. Of het nu bijgeloof is of daadwerkelijk iets doet, als ik me er prettig bij voel verdwijnen mijn angsten (naja, vervelend gevoel in mijn geval). Het is maar hoeveel waarde je er aan hecht als je het zo objectief wil beschouwen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 12:42 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 juli 2002 12:41 schreef Vampie het volgende:
...
Nogmaals sorry..ik ben mede dankzij de hitte erg overgevoelig.





Sirene
Usericon van Sirene
Posted 29-07-2002 12:43 by Sirene Wijzig reactieProfiel van SireneQuote dit bericht

Beste mensen,

Ik ben gewoon een normaal, positief ingesteld mens. Verder is er niets mis met mij, behalve dat gevoel en dan vooral 's-avopnds. Ik ben ervan overtuigd dat ik geen angstpsychose heb, want dan zou ik niet eens meer in mijn huis durven zitten. Daar komt ook nog eens bij dat ik samenwoon, twee katten en vier konijnen heb. Dus daar zit het em ook niet in. Ik weet na zo lange tijd gewoon bijna zeker dat het iets is wat ik niet vrijwillig onderga en wat in mij zit. Maar ik weet het wel te relativeren. Ik vind vaak dat ik mij niet zo moet aanstellen, maar om zo'n gevoel kan je gewoon niet omheen. Dat is het vervelende eraan. Het is heel dominant. In mijn familie zitten ook mensen die zich er bezig houden met het spirituele, maar daar ga ik verder niet mee om. Toch ben ik bang dat ik op een of andere manier via de genen daarvan iets heb doorgekregen ofzo....een soort van zintuig. Maar zeg me niet dat ik gek ben, want ik ben daar verre van. Bovendien ben ik dan min of meer ook beledigd. Ik hoop stiekem hier mensen te vinden die ook dat soort van ervaringen hebben. Het topic wat hierboven vermeld staat, zal ik ook nog eens doorlezen.


Fuck all arrogant people!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen