IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 12:36 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 12:35 schreef anonymous het volgende:
Je hebt makkelijk praten. Er zijn mensen die het wel moeten slikken omdat ze anders bijv. zelfmoord zouden plegen. Geloof me die mensen slikken het echt niet voor hun lol en meestal al helemaal niet als handig redmiddel, alsof het niks voorstelt.



Iedereen heeft recht op mijn mening.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 12:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Hippie

Ik blijf erbij, die homeopathie (althans, de homeopathische medicijnen van Biohorma) zijn de grootste onzin die ik tegen ben gekomen.
Tien tot de dertigste keer verdund my ass...


Ik weet niet wat Biohorma is, maar die dingen die ik neem (dus ook verdunt) werken echt wel, beter zelfs dan die anti-biotica toestanden. En allemaal zonder bijwerkingen. Je kan me hippie noemen wat je wil (ook al was ie voor te lachen ) homeopatie is echt stukken beter/gezonder/natuurlijker/goedkoper dan gewone medicatie.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 24-07-2003 12:37 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Tegenwoordig gebruik ik geen medicijnen meer, slechts sporadisch paracetamol en soms tabletten tegen reisziekte. Ben nu meer van "het is vanzelf gekomen, dus gaat vanzelf wel weer weg ook".
Heb lange tijd anti-depressiva gebruikt, maar daar eigenlijk nooit baat bij gehad. Heb een onbekende (Cipramil) gebruikt en heb Prozac gebruikt (zelfs dubbele dosering). Ben daar trouwens van de ene op de andere dag mee gestopt en heb toen ook niets gemerkt, voor mij een extra teken dat het geen invloed op me had.

Enige medicatie waar ik me nu mee bezig houdt, is de medicijnen waar ik onderzoek naar doe op mijn werk.


Op je knie en pijp voor genade!


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 12:37 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:35 schreef anonymous het volgende:
Je hebt makkelijk praten. Er zijn mensen die het wel moeten slikken omdat ze anders bijv. zelfmoord zouden plegen. Geloof me die mensen slikken het echt niet voor hun lol en meestal al helemaal niet als handig redmiddel, alsof het niks voorstelt.


OK, maar er zijn ook mensen die die zooi slikken voor hun post-natale depressie, terwijl het nataaltje ondertussen al 12 is.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-07-2003 12:38 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Neen, ik hou ook niet van medicijnen. En vitaminepillen enzo, blegh... neem een appel als je anders omvalt.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-07-2003 12:38 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 juli 2003 12:32 schreef campske666 het volgende:
Ik heb gemerkt dat sommige mensen niet meer zonder die zooi kunnen na een paar maanden. Ik raak die vuiligheid niet aan man.
Jij hebt het dan ook niet nodig.. mensen die anti-depressive, angstremmers en dergelijken gaan slikken terwijl ze het niet nodig hebben zijn gewoon aandachtsziek.

Als je niet meer kunt functioneren zonder die medicijnen dan zet je dergelijke principes wel opzij en neem je die medicijnen. En ja, ze zijn stuk voor stuk allemaal erg verslavend, maar dat is dan iets voor latere zorg.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lalaith
Usericon van Lalaith
Posted 24-07-2003 12:38 by Lalaith Wijzig reactieProfiel van LalaithQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:34 schreef campske666 het volgende:
Ik moet niets bijbetalen, en ik kraag een dikke 50% terug .

Maar als je 50% terugkrijgt, zal je toch die andere helft zelf moeten betalen lijkt me? D'r zit ook wel een gedeelte in m'n pakket maar dus niet helemaal.


Het totaal aan intelligentie op deze aarde is een constante, de wereldbevolking neemt toe...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-07-2003 12:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Biohorma is een bedrijf dat homeopathische medicijnen vervaardigt.

Ik ben daar op excursie geweest toen ik nog moleculaire wetenschappen studeerde, alwaar ze mij wisten te vertellen dat de 'werkzame stof' 10 tot de dertigste keer verdund wordt. Gedurende dit proces wordt het oplosmiddel dan 'gepotentieerd', oftewel de werkzame kwaliteiten van het medicijn worden door het verdunningsmiddel 'opgenomen' . Omgerekend komt dit ruwweg neer op één molecuul medicijn in één kubiek voetbalveld.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 24-07-2003 12:40 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:37 schreef campske666 het volgende:
OK, maar er zijn ook mensen die die zooi slikken voor hun post-natale depressie, terwijl het nataaltje ondertussen al 12 is.

Ben jij een expert op het gebied van post-natale depressies?
Ik denk gewoon dat je het niet moet onderschatten waarom sommige mensen medicijnen gebruiken. Je krijgt ze bovendien niet zomaar voorgeschreven en de meeste mensen die ze slikken wilden dit aanvankelijk ook helemaal niet. Maar bleken ze tot hun spijt toch nodig te hebben.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-07-2003 12:41 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 juli 2003 12:32 schreef Lalaith het volgende:
Als ik al eens naar de dokter ga en iets voorgeschreven krijg, schrik ik me al rot bij het lezen van alle bijwerkingen. Het ene is dan misschien wel over, maar ik heb toch echt geen zin in hoofdpijn, misselijkheid, duizelingen en al dat soort dingen die je er gratis bij krijgt.



Euhm, dat *KAN* optreden. Als 1 iemand het ooit heeft gehad schrijven ze het er al op... beetje te vergelijken met Amerikanen die "geen hamsters instoppen" op hun magnetron schrijven. Anders gaan ze zeuren dat het niet op de verpakking stond.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 12:41 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:38 schreef Lalaith het volgende:
Maar als je 50% terugkrijgt, zal je toch die andere helft zelf moeten betalen lijkt me? D'r zit ook wel een gedeelte in m'n pakket maar dus niet helemaal.


Ja, maar het komt neer op 10 Euro per visite (medicatie inegrepen) die ik zelf moet betalen. Dat is stukken minder dan bij de gewone dokter.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 12:43 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:40 schreef anonymous het volgende:
Ben jij een expert op het gebied van post-natale depressies? .


Nee, je hebt gelijk, laten we allemaal het watje in ons naar boven laten komen en fijn pilletjes slikken en op roze wolkjes rijden.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 24-07-2003 12:44 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:43 schreef campske666 het volgende:
Nee, je hebt gelijk, laten we allemaal het watje in ons naar boven laten komen en fijn pilletjes slikken en op roze wolkjes rijden.

jij hebt duidelijk begrepen wat ik bedoel...
En het is mij wel duidelijk geworden dat jij er geen fuck vanaf weet en dus geen oordeel moet vellen over mensen die medicijnen gebruiken.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 12:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:44 schreef anonymous het volgende:
jij hebt duidelijk begrepen wat ik bedoel...
En het is mij wel duidelijk geworden dat jij er geen fuck vanaf weet en dus geen oordeel moet vellen over mensen die medicijnen gebruiken.


Ik vind gewoon dat je er niet te snel mee mag beginnen, en niet te lang mee mag doorgaan. En geloof me, ik ken mensen die het gewoon blijven pakken terwijl de problemen al lang de pist in zijn. Het leven is hard, leer er mee omgaan. Ik kan best begrijpen dat iemand ff die troep nodig heeft na een traumatische ervaring, maar het blijven nemen omdat je een ei bent is geen oplossing.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 24-07-2003 12:51 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:47 schreef campske666 het volgende:
Ik vind gewoon dat je er niet te snel mee mag beginnen, en niet te lang mee mag doorgaan. En geloof me, ik ken mensen die het gewoon blijven pakken terwijl de problemen al lang de pist in zijn. Het leven is hard, leer er mee omgaan. Ik kan best begrijpen dat iemand ff die troep nodig heeft na een traumatische ervaring, maar het blijven nemen omdat je een ei bent is geen oplossing.

Bij veel mensen ligt het niet eens aan een traumatische ervaring. Depressie bijvoorbeeld wordt pas gediagnosticeerd als het zonder directe aanleiding ontstaan is. Dus dat verhaaltje gaat niet op. En bovendien zijn het stofjes in je hersenen die niet goed uigebalanceerd zijn waardoor je depressief wordt, dan kun je wel zeggen dat die mensen een ei zijn, maar zo simpel ligt het helaas niet.
Ik ben het wel met je eens dat mensen niet te snel medicijnen moeten gaan slikken, maar ik ben van mening dat dat in de meeste gevallen ook niet zo is.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 12:52 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 12:51 schreef anonymous het volgende:
Bij veel mensen ligt het niet eens aan een traumatische ervaring. Depressie bijvoorbeeld wordt pas gediagnosticeerd als het zonder directe aanleiding ontstaan is. Dus dat verhaaltje gaat niet op. En bovendien zijn het stofjes in je hersenen die niet goed uigebalanceerd zijn waardoor je depressief wordt, dan kun je wel zeggen dat die mensen een ei zijn, maar zo simpel ligt het helaas niet.
Ik ben het wel met je eens dat mensen niet te snel medicijnen moeten gaan slikken, maar ik ben van mening dat dat in de meeste gevallen ook niet zo is.


Depressies kunnen helaas ook erfelijk zijn.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 24-07-2003 12:52 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:47 schreef campske666 het volgende:
Ik vind gewoon dat je er niet te snel mee mag beginnen, en niet te lang mee mag doorgaan. En geloof me, ik ken mensen die het gewoon blijven pakken terwijl de problemen al lang de pist in zijn. Het leven is hard, leer er mee omgaan. Ik kan best begrijpen dat iemand ff die troep nodig heeft na een traumatische ervaring, maar het blijven nemen omdat je een ei bent is geen oplossing.


je hebt gelijk. Na het lang te hebben gebruikt kom je er alleen erg moeilijk weer vanaf. Mij hebben ze die troep ook aangesmeerd en ik heb het een poosje gebruikt. Alleen ik werd er ontzettend ziek door. De hele dag slaperig en overgeven etc..niet goed. De nadelige effecten waren groter dan de voordelige. Vandaar dat ik het nu probeer zonder.. wat me overigens ook wel lukt. Niet altijd even goed.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 12:53 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 12:52 schreef Morgil het volgende:
je hebt gelijk. Na het lang te hebben gebruikt kom je er alleen erg moeilijk weer vanaf. Mij hebben ze die troep ook aangesmeerd en ik heb het een poosje gebruikt. Alleen ik werd er ontzettend ziek door. De hele dag slaperig en overgeven etc..niet goed. De nadelige effecten waren groter dan de voordelige. Vandaar dat ik het nu probeer zonder.. wat me overigens ook wel lukt. Niet altijd even goed.


Dat verschilt per persoon, 2 mensen met dezelfde klachten hoeven niet perse baat te hebben bij hetzelfde middel.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-07-2003 12:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:51 schreef anonymous het volgende:
Bij veel mensen ligt het niet eens aan een traumatische ervaring. Depressie bijvoorbeeld wordt pas gediagnosticeerd als het zonder directe aanleiding ontstaan is. Dus dat verhaaltje gaat niet op. En bovendien zijn het stofjes in je hersenen die niet goed uigebalanceerd zijn waardoor je depressief wordt, dan kun je wel zeggen dat die mensen een ei zijn, maar zo simpel ligt het helaas niet.
Ik ben het wel met je eens dat mensen niet te snel medicijnen moeten gaan slikken, maar ik ben van mening dat dat in de meeste gevallen ook niet zo is.


Ik voel me ook met periodes geweldig slecht en zelfs depri, maar ik maak er een punt van dat op te lossen op eigen kracht.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 24-07-2003 12:54 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:52 schreef Morgil het volgende:
je hebt gelijk. Na het lang te hebben gebruikt kom je er alleen erg moeilijk weer vanaf. Mij hebben ze die troep ook aangesmeerd en ik heb het een poosje gebruikt. Alleen ik werd er ontzettend ziek door. De hele dag slaperig en overgeven etc..niet goed. De nadelige effecten waren groter dan de voordelige. Vandaar dat ik het nu probeer zonder.. wat me overigens ook wel lukt. Niet altijd even goed.


Die medicijnen kunnen inderdaad heel vervelende bijwerkingen hebben, maar dit is heel persoonsgebonden. Als je er zo op reageert ga je natuurlijk iets anders proberen, want dan hebben de medicijnen duidelijk niet het beoogde effect.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 24-07-2003 12:55 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:54 schreef campske666 het volgende:
Ik voel me ook met periodes geweldig slecht en zelfs depri, maar ik maak er een punt van dat op te lossen op eigen kracht.

Dat is jouw eigen keus. En wat zijn periodes? Heeft niet bijna iedereen dat?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-07-2003 12:55 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 juli 2003 12:54 schreef campske666 het volgende:
Ik voel me ook met periodes geweldig slecht en zelfs depri, maar ik maak er een punt van dat op te lossen op eigen kracht.

Dat is heel mooi dat jij dat kan, echt waar.
Maar elk persoon is anders, en sommigen voelen zich zo slecht dat ze echt medicijnen nodig hebben.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-07-2003 12:56 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 juli 2003 12:54 schreef campske666 het volgende:
Ik voel me ook met periodes geweldig slecht en zelfs depri, maar ik maak er een punt van dat op te lossen op eigen kracht.
Dat heb ik ook absoluut, maar maak er dan ook geen punt van dat mensen die er zo erg diep in zitten dat ze er niet meer op eigen kracht uit kunnen komen er wel met behulp van antidepressiva aan willen werken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-07-2003 13:05 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 24 juli 2003 12:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Biohorma is een bedrijf dat homeopathische medicijnen vervaardigt.

Ik ben daar op excursie geweest toen ik nog moleculaire wetenschappen studeerde, alwaar ze mij wisten te vertellen dat de 'werkzame stof' 10 tot de dertigste keer verdund wordt. Gedurende dit proces wordt het oplosmiddel dan 'gepotentieerd', oftewel de werkzame kwaliteiten van het medicijn worden door het verdunningsmiddel 'opgenomen' . Omgerekend komt dit ruwweg neer op één molecuul medicijn in één kubiek voetbalveld.

Ja idd! Het verbaast me dat zoveel patiënten blijven beweren dat het werkt, terwijl het dus fysisch onmogelijk is dat het medicijn kan werken. Volgens mij is homeopathie eerder psychotherapie


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Lalaith
Usericon van Lalaith
Posted 24-07-2003 13:09 by Lalaith Wijzig reactieProfiel van LalaithQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2003 12:41 schreef Claw het volgende:
Euhm, dat *KAN* optreden. Als 1 iemand het ooit heeft gehad schrijven ze het er al op... beetje te vergelijken met Amerikanen die "geen hamsters instoppen" op hun magnetron schrijven. Anders gaan ze zeuren dat het niet op de verpakking stond.

Ja, dat snap ik ook wel, maar vaak staat er in de bijsluiter wel of het regelmatig, af en toe of een enkele keer voorkomt en als er onder regelmatig al een aantal dingen staan die me niet aanstaan, neem ik het toch maar liever niet. Hoewel het natuurlijk ook wel mee speelt waarvoor het medicijn is.


Het totaal aan intelligentie op deze aarde is een constante, de wereldbevolking neemt toe...


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen