IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Medicijnen, medische wetenschap, enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 25-07-2003 0:13 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik slik zelden wat. Wanneer ik hoofdpijn heb heb ik een kater en dan kan ik toch niets binnen houden


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 25-07-2003 0:14 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

medicijnen zijn leuk als placebo's
er is ookw el goeie medicatie voor fysieke pijn
maar voor geestelijke zaken medcijnen voeren benk geen voorstander van


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 25-07-2003 12:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik ken desalniettemin een aantal mentale 'gevallen' waarbij medicatie eigenlijk wel noodzakelijk is. Niet in alle gevallen is het de bedoeling om ze permanent te nemen, maar in sommige gevallen betekent medicatie dat de persoon in kwestie weer 'gewoon' in de maatschappij (niet eens zozeer lichamelijk) kan functioneren. Dat kan dan een belangrijk hulpmiddel zijn op weg naar genezing (voor zover mogelijk). Mensen die geen dergelijke problemen hebben (gehad), kunnen zich er helaas vaak geen voorstelling van maken wat voor impact ze kunnen hebben.


Touché, pussycat!


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 23:23 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2002 15:50 schreef SilentSinner het volgende:
Zijn jullie voorstanders van medicijnen slikken of zeg je laat natuur zn gang gaan of gebruik homeopatiesche middelen?

ik vraag me dit af omdat ik liever nie aan medicijnen doe.....en ook sneller naar een medium zou gaan dan de huisarts.

nog een vraag. het was mij aangeraden om kalmeerings pillen te slikken.....pak liever iets homeopatiesch dus...is dr iemand die het homeopatiesche middle neemt? zoja werkt het ook? anders stapk over naar de pillen (yes its that severe)


Hmmz, valeriaan en st. janskruid. *_* Heb geen idee of het werkt. Ik wordt hyper van rosemarijnthee, dus dat werkt bij mij beter!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-07-2003 23:26 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

weet niet of het al ergens stond, maar ik slik af en toe wel een paracetamol, goed voor de bloeddoorvoer!


Oud Vuil.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 27-07-2003 23:39 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2003 23:26 schreef webblaster wim het volgende:
weet niet of het al ergens stond, maar ik slik af en toe wel een paracetamol, goed voor de bloeddoorvoer!



Foutfoutfout.

Paracetamol doet echt werkelijk helemaal niks met de bloeddoorvoer!
Ik denk dat je in de war bent met acetylsalicylzuur (beter bekend onder de merknaam Aspirine)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 27-07-2003 23:49 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Heel raar misschien, maar juist doordat ik apothekersassistent ben, ben ik vrij sceptisch tegen heel veel medicijnen, het gros zijn namelijk gewoon lapmiddelen en genezen niets, doen alleen wat aan de symptonen van een ziekte.
Toch heb ik in een hoop geneesmiddelen wel degelijk een soort van vertrouwen. Want door die middelen kunnen een hoop mensen nu wel degelijk een zo gewoon mogelijk leven leiden, ondanks hun ziekte.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 28-07-2003 14:42 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 0:06 schreef JuronymouS het volgende:
Mij werd ook Seroxat aangeraden, maar ik wou daar ook niet aan. Als je je wensen kenbaar maakt aan de huisarts, schrijft die wel wat anders voor. Ik had des tijds het 1 en ander gehoord over Seroxat en ik wilde er echt niet aan, mijn huisarts schreef toen wat anders voor.


Ja ik snap wel dat niemand mij aan die zooi gaat dwingen als ik het niet wil, maar als ze iets anders voorschrijven zit ik alsnog aan de medicatie en dat wil ik eigenlijk helemaal niet!! Ik vertrouw het gewoon niet...

Maar aan de andere kant.. Het wordt mij niet voor niets zo sterk aangeraden en aangezien ik geen 'professional' ben durf ik niet te beweren dat ik het ook wel zonder kan..
Maar zolang ik me verre kan houden van zulke medicatie doe ik het!

quote:

Mijn oom gebruikte lange tijd Seroxat en nu weer als ik me niet vergis. Hij had zeer grote moeite om er weer van af te komen. Bovendien geeft Seroxat (zoals vele anti-depressiva) veel vervelende bijwerkingen. Bij een groot aantal mensen is het zelfs zo dat ze in het begin zeer suicidaal worden van Seroxat,


Dit soort dingen heb ik dus ook gehoord. Dat als je er vanaf wilt komen, het een grote hel is en dat mensen er heel erg agressief/destructief en sucidaal van kunnen worden [brrr] ...

quote:

dat is zo'n beetje de meeste vervelende bijwerking wat dat betreft. Wat ik er van heb begrepen, geeft Remeron weinig bijwerkingen. Ik weet dit echter niet zeker (zou ik wel moeten weten, ik werk voor het bedrijf dat Remeron produceert ).


Dat zou je dan idd eigenlijk wel moeten weten... Valt Remeron ook onder de SSRI's??

quote:

Op 24 juli 2003 14:52 schreef Leviathanica het volgende:

Ze lijken wel wat op elkaar en het is inderdaad bedoelt om je serotonine op peil te krijgen en te houden.
Maar Seroxat werkte niet goed bij mij, daarom ging ik over op Efexor.



Mag ik vragen wat voor effect Seroxat op je had? Deed het gewoon helemaal niets of..?
En de Efexor, heb je enig idee of dat net zo moelijk is om mee te stoppen als Seroxat???

Ok wederom iedereen thnx voor de info!


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 28-07-2003 14:48 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 12:58 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik ken desalniettemin een aantal mentale 'gevallen' waarbij medicatie eigenlijk wel noodzakelijk is. Niet in alle gevallen is het de bedoeling om ze permanent te nemen, maar in sommige gevallen betekent medicatie dat de persoon in kwestie weer 'gewoon' in de maatschappij (niet eens zozeer lichamelijk) kan functioneren. Dat kan dan een belangrijk hulpmiddel zijn op weg naar genezing (voor zover mogelijk). Mensen die geen dergelijke problemen hebben (gehad), kunnen zich er helaas vaak geen voorstelling van maken wat voor impact ze kunnen hebben.


Well said!

Ik verwacht ook heus niet dat mensen het snappen, [ben zelf ook geen voorstander van medicijnen en besef dat er zat mensen zijn die veel te snel naar vanalles grijpen] maar het kan zo frustrerend zijn als je wel 'moet' maar anderen je afschrijven als zwak of zielig of wat dan ook.

"You can't judge a man unless you've walked a mile in his shoes" of zoiets

Anyway... wou gewoon even zeggen dat ik het eens was met wat je typte



"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-07-2003 22:16 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 14:42 schreef Devilicious Pem het volgende:
Dat zou je dan idd eigenlijk wel moeten weten... Valt Remeron ook onder de SSRI's??



Waar staat de afkorting SSRI dan voor?
Ik heb de term namelijk nog nooit eerder gehoord. (Remeron valt onder de serotonineheropnameremmers, dat weet ik)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-07-2003 22:21 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 12:58 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik ken desalniettemin een aantal mentale 'gevallen' waarbij medicatie eigenlijk wel noodzakelijk is. Niet in alle gevallen is het de bedoeling om ze permanent te nemen, maar in sommige gevallen betekent medicatie dat de persoon in kwestie weer 'gewoon' in de maatschappij (niet eens zozeer lichamelijk) kan functioneren. Dat kan dan een belangrijk hulpmiddel zijn op weg naar genezing (voor zover mogelijk). Mensen die geen dergelijke problemen hebben (gehad), kunnen zich er helaas vaak geen voorstelling van maken wat voor impact ze kunnen hebben.


Inderdaad, als ik bijvoorbeeld aan de mensen denk die schizofreen zijn en antipsychotica (moeten) slikken, ben ik alleen maar blij dat die middelen bestaan. Vroeger was het namelijk zo dat dat soort mensen nooit een normaal bestaan buiten de inrichting konden opbouwen.
Door de medicijnen die vandaag de dag bestaan kunnen ze ten minste nog iets van een normaal bestaan opbouwen.
En schrik niet, schizofrenie komt vaker voor dan je denkt.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-07-2003 9:42 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik heb een hele goede huisarts. Hij schrijft namelijk niet zomaar voor elk wissewasje 1 of ander medicijn voor.
Dat vind ik heel goed, want het komt maar al te vaak voor dat de ziekte al over z'n hoogtepunt heen is voordat mensen naar de huisarts stappen en op zo'n moment gaat het vanzelf over.
Als het echter een ernstige ziekte is, die niet vanzelf over gaat, zou ik me zeker niet toevertrouwen aan alteratieve artsen en andere kwakzalvers. Laten die nou eerst maar bewijzen dat hun zooi werkt. Als ze dat eenmaal gedaan hebben zullen vanzelf meer mensen de reguliere geneeskunst achter zich laten. Tot die tijd is het het enige dat werkt.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


StaRPrinCeSs
Usericon van StaRPrinCeSs
Posted 01-08-2003 17:23 by StaRPrinCeSs Wijzig reactieProfiel van StaRPrinCeSsQuote dit bericht

In eerste instantie was ik geen voorstander van medicatie,
maar leven zonder is voor mij niet mogelijk.
Dan zal het dus de bedoeling zijn dat ik zal moeten sterven... omdat het lot dat bepaald heeft?

moeilijke kwestie waar ik zelf ook al jaren mee loop...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 01-08-2003 17:29 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

The return of BS666?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 01-08-2003 17:30 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2003 17:29 schreef ~Narsil het volgende:
The return of BS666?
*proest*

ontopic: Ik slik overigens nooit asperientjes


Fire
Usericon van Fire
Posted 01-08-2003 17:34 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 7 maart 2002 15:55 schreef Fire het volgende:
Ik ben geloof ik al 7 jaar niet meer naar een dokter geweest (dat was voor een ongeval) Maar ik gebruik wel medicijnen tegen hooikoorts. Verder heb ik er niks op tegen. Maar ik zou eerder naar een arts stappen dan zo'n ander figuur
Nou inmiddels is dat gerudeceerd tot 4 weken. Je bent er 2 minuten krijgt een creme mee en dat werkte dus niet. Kan ik gvd weer gaan bellen en vroeg op staan enzo...



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-09-2008 11:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik slik Pantozol 40 vanwege maagzuur. Heb een klein scheurtje in het middenrif en daardoor al jarenlang last van maagzuur. Eerst heel lang rennies geslikt, maar die werkten op een gegeven moment niet meer. Toen toch maar eens een afspraak met de dokter gemaakt, die stuurde me door voor een endoscopie (nooit weer!!!!), en ik bleek dus een scheurtje te hebben. Ben zeer in m´n sas met m´n pilletjes, nergens last meer van


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-09-2008 12:40 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Wat is het verschil tussen Pantozol en een Rennie?
En goed dat het werkt uiteraard.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2008 12:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wie weet verschil tussen Seroxat en Sipralexa?


signature


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 29-09-2008 13:07 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Het farmacotherapeutisch kompas is je vriend.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-09-2008 13:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Net weer wat medicijnen naar binnen gewerkt, maar het komt ook voor dat ik homeopathische middelen gebruik of de natuur zijn gang laat gaan, lekker hoor.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 29-09-2008 13:32 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 29 september 2008 12:45 schreef Hypnos het volgende:
wie weet verschil tussen Seroxat en Sipralexa?


ik dacht ff dat je bedoele zyprexa, maar dat is wat anders.


Suck my piss


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-09-2008 12:08 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Medicijnen, ik slik ze liever helemaal niet, maar soms moet het.
Zit nu aan een antibioticakuur wegens een blaasontsteking. Maar ik kreeg gister de tip om cranberrie tabletten te gaan slikken, schijnt ook te helpen. Iemand hier al ervaring mee (dames?)

Paracetamol vermijd ik zoveel mogelijk, hoofdpijn doe ik toch al niet aan, dus dat scheelt. En vroeger heb ik veel becotide en ventolin gebruikt wegens astmatische bronchitis/huisstofmijt allergie, maar ben er mee genokt, dan maar de helft van het jaar verkouden

Ik heb ook een jaar of 2 lang Prozac moeten slikken. Worstelde al een tijd lang met een dysthyme stoornis (chronische depressie)en omdat ik amper functioneerde en alleen gesprekken niet genoeg hielpen was het noodzakelijk. Maar ik verafschuuwde het, en ben na een tijd eigenhandig gestopt ermee.

Nee, medicijnen vind ik niks. En de snelheid waarmee men naar pillen grijpt of ermee strooit staat me ook al niet aan.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 30-09-2008 12:18 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2008 12:08 schreef Mottighaerd het volgende:
Medicijnen, ik slik ze liever helemaal niet, maar soms moet het.
Zit nu aan een antibioticakuur wegens een blaasontsteking. Maar ik kreeg gister de tip om cranberrie tabletten te gaan slikken, schijnt ook te helpen. Iemand hier al ervaring mee (dames?)


Een blaasontsteking is eigenlijk prima op te lossen zonder AB door het slikken van extra vitamine C en cranberry. Helaas is het zo dat het een vrij pijnlijke aandoening is, waar je het liefst zo snel mogelijk vanaf wil zijn, dus grijpt men massaal naar de antibiotica.

Maar als nog is het beter om te voorkomen dan genezen.
Gewoon zorgen dat er geen fecale bacteriën bij je urinebuis in de buurt komen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 30-09-2008 12:58 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Het is altijd zo makkelijk zeggen 'ik grijp niet zo snel naar de medicijnen' als je eigenlijk niet zo veel mankeerd.


Vervelend is dat.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen