|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Jah dat is ook wel aannemelijk en een hypothese is dat in koud weer de slijmvliezen kouder worden en de weerstand lager is. Koorts is ook een afweer tegen ziekte, dus kou zou omgekeerd kunnen werken. Echter is er nog nooit een direct verband aangetoond met kou en verkoudheid terwijl daar bergen van onderzoek naar is gedaan. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat bij de formulieren voor het zoeken van proefpersonen vaak vermeld is dat mensen de kou in gaan. Daarmee filter je alle pussies eruit die met 15 graden al 3 truien dragen. Kou resitentie samen met verkoudheidsresistentie zou misshcien nog wel kunnen kloppen, de indianen hadden geen griep en verkoudheid. en zijn pas in Amerika gekomen via de koude Beringstraat. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Heb ik ook jaren gedaan. Enkele winters ook zonder jas, en zodra het me lukte de trui uit. Niet heel comfortabel maar dat was ook omdat ik soms met tshirt door de sneeuw liep en een gebouw in moest met 22 graden en daar dan weer een labjas aan moest. Je stofwisseling wordt hoger, als je dik bent is het goed. Als je weinig eten hebt niet. Vandaar dat mensen ook zo de kou mijden, het kost veel energie. Maar in NL zijn we grotendeels allemaal aanstellers. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: De vraag was niet of jij de traditionele definitie gebruikt, maar of zij met hun onderzoek de traditionele definitie gebruikt hebben. Dat laatste kan ik dus niet duidelijk uit die paper halen. Dus kan ik geen oordeel voor of tegen geven. En daarbij, een andere recentere systematische review van gedaan onderzoek geeft aan dat dit soort studies (die jij quote zat er niet bij) die wel het belang van meridiaanlijnen aantonen niet deugdelijk zijn. Al met al hang ik er dus naar dat hoewel acupunctuur voor sommige dingen werkt, meridiaanlijnen toch onzin zijn. quote: Waar dan? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat zijn gekozen punten, maar mijn kennis van klassiek Chinese meridiaanlijnen is niet voldoende om in te schatten of zo'n punt ook echt op zo'n lijn ligt Vermoed eerder dat men de punten die een effect hebben retroactief koppelen aan de lijnen die eerder verzonnen zijn. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Bevestigend argument: ja, want er zijn onderzoeken die laten zaten zien dat acupunctuur in bepaalde gevallen werkt. Ondersteunend argument: er zijn medische experts die acupunctuur toepassen in serieuze context. Dat doen ze niet zomaar. Geen drogreden(en). Prima argumenten. Wat ik al zei, maar waar je niet op in ging: quote: [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 21:45] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Whatever gast. Alsof je met een kind praat dat kostte wat kost vol houdt dat een rode auto blauw is. Te dom om te poepen ben je. Ik ben er klaar mee. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Oh en natuurlijk nog even extra datgene quoten waarvan ik al meerdere malen heb gezegd dat het prima is, namelijk dat Fusion wellicht wat anders bedoelde dan ik las. Waarom dat nog even opnieuw quoten ondanks dat ik al lang heb aangegeven dat dat het geval is? Omdat je naast een domme sukkel ook gewoon een irritant kutventje bent. Walgelijk figuur. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Waarom ik dat opnieuw quote, is omdat wat jij zegt gewoon weer een paar stappen terug is in de discussie. quote: Wat snap je niet dan? Jouw voorstelling van de argumentatie blijft gewoon niet correct. Wat ik al zei, ging er nog aan vooraf dat er onderzoek is wat duidelijk aantoont dat het bij bepaalde dingen werkt. Dat is het primaire argument. Dat is de argumentatie die Fusion aandroeg, en die ik ook zeker onderschrijf. Daarnaast is een minder sterk maar niet per se fout argument dat relevante experts acupunctuur gebruiken. Als mensen die verstand hebben wat betreft bestrijding van pijn daarmee zeggen dat acupunctuur in sommige gevallen pijn wegneemt, is het best waarschijnlijk dat acupunctuur dat inderdaad doet. Zeker in combinatie met die onderzoeken. Ook dit onderschrijf ik persoonlijk. Dit betekent niet dat het daarmee absoluut bewezen is, maar wel dat het waarschijnlijk zo zou kunnen zijn. Ik snap niet zo goed waar je problemen mee hebt. Nou ja, behalve dan de weergave van het argument (Vraagstelling, Bevestigend argument) wat je eerder schetste, wat simpelweg niet klopt. Dat is dan vechten tegen een niet bestaand monster [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 22:02] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik ben er helemaal klaar mee hoor. Als je weer eens normaal kunt discussiëren dan merk ik het wel. Ik vind je nu vooral ontzettend vervelend en kinderachtig. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
OK. quote: Bokkie, wat ik dus bedoel is dat "meridiaanlijnen" meer impliceert dan alleen meer "wat punten op het lichaam". Ik weet/geloof dat acupunctuur effectief gebruikt kan worden, en dat bepaalde punten daarbij beter werken geloof ik ook best. Maar of die punten dus werkelijk bij zulke lijnen horen weet ik niet / heb ik nog moeite mee. Dat betekent namelijk dat die punten met elkaar 'in contact' staan, en dat die punten ook via die lijnen met de betreffende organen e.d. 'praten' (energie/qi doorgeven). Mij lijkt het juist dat die punten via andere banen effect hebben op de betreffende organen e.d. Of lees/begrijp ik iets verkeerd? [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 22:11] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Er is mij persoonlijk in de context van t menselijk lichaam en acupunctuur geen andere betekenis van t woord meridiaan bekend. Dus ik zou niet weten welke andere definitie ze zouden kunnen hanteren quote:Das wel heel erg algemeen. 'Dit soort studies'? Allemaal? Of alleen degene die genoemd zijn? U snapt wel waar ik heen ga. Ik gaf al aan dat dit allemaal Chinezen zijn, dus eea zou niet objectief kunnen zijn, we weten het niet. quote:Ik ook, enigszins. Alhoewel ik n slag om de arm hou. Ik heb toch een hekel aan naalden dus van mij hoeft t überhaupt niet zo haha. Ik denk dat t goed zou zijn als men hier eens heel breed edoch diep onderzoek naar verricht. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dat ligt ie. De galblaas-lijn wel te verstaan When your people matter, menstrual health matters |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Hier maar even dan. nog mensen die happy worden van pseudo-efedrine ? signature |
|
Waarom heb je dat nodig in je perfecte leventje? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Moet je kwijt, of? |
|
quote: Covid en griep signature |
|
Paracetamol kennen ze niet in Belgie? Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote:Ja want dat heeft ook precies dezelfde eigenschappen en toepassing als pseudo-efedrine en de medicijnen waar dat in verwerkt zit When your people matter, menstrual health matters |
|
Heeft iemand niet gewoon net Breaking Bad gekeken? |
|
Is er ook medicatie voor ongestelde stadsmannen? [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 03-05-2023 10:14] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Wees nou eens wat duidelijker en directer. Mensen voelen zich zelden getrolld door je omdat het simpelweg niet duidelijk is wie je probeerd te trollen. |
|
En jij hebt niet door over wie ND het heeft? Je bent zelf aan het trollen. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |