IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Thrash/black metal stroming Vorige pagina | Volgende pagina
Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 06-08-2002 12:03 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Yes, yes, een van de beste 'nevenstromingen':

Nocturnal Breed
Aura Noir
Desaster
Bewitched
Deströyer666

Zijn trouwens een voor een mijn favoriete bands! Maar moet er wel bijzeggen dat het vooral hun eerste albums zijn die blackthrashen 'till death!!!!!!!!

Je kan me de bout hachelen!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 12:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 11:22 schreef Cadaveria het volgende:
dat aura noir wat dwaallicht zij, heb ik ook in dat mailorder blaadje gelezen.. heberca (ofzoiets) dit is een tof blad waarin veel onbekende bands in staan. Het handige van dit blaadje is dat er een globale vergelijking in staat wat voor soort metal het is en waar je het ongeveer mee kan vergelijken. er staan ook wel reviews in uit underground zines.
Hiberica distro ja, daar heb ik ook m'n Krieg & Vermeth CD's vandaan .

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-08-2002 15:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

hmmmm... weet iemand nog een goeie site waar je nummers van die bands kunt downloaden?

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-08-2002 15:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 15:39 schreef Misanthrope het volgende:
hmmmm... weet iemand nog een goeie site waar je nummers van die bands kunt downloaden?

Hmm.. audiogalaxy is dood.. dus dan moet je of naar een andere downloadgeval zoals directconnect, of via Rhodium (zie dat topic) , of per band proberen mp3's te vinden (veel bands hebben wel wat audio op hun site staan)

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-08-2002 15:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik wil audio galaxy terug!!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-08-2002 15:44 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 15:42 schreef Misanthrope het volgende:
Ik wil audio galaxy terug!!

Het vond veel, het meest zelfs, maar niet alles!
Trouwens downloaden is ILLEGAAL!
Met andere woorden HET MAG NIET!!

Gewoon kopen.

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-08-2002 15:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Als jij mij wat geld geeft

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 15:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

on topic

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 06-08-2002 15:56 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Immortal is ook gewoon Trash black, maar wee degene die dat nog niet kent

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-08-2002 16:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Immortal zeg je?? noooooooooooooooooooit van gehoord..

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-08-2002 16:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 augustus 2002 16:06 schreef Misanthrope het volgende:
Immortal zeg je?? noooooooooooooooooooit van gehoord..

hmmz als je immortal niet kent dan ben je ook al een paar decennia ondergesneeuwd anders kan het niet

DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 06-08-2002 16:11 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 15:56 schreef Grimnir het volgende:
Immortal is ook gewoon Trash black

Immortal Thrash black? Hmm, zo heb ik het nooit bekeken. De "nieuwe" Immortal zou wel als zodanig geclassificeerd kunnen worden, zeker het laatste album.
Wat betreft het overige werk, ik weet het niet.

Grimnir
Usericon van Grimnir
Posted 06-08-2002 16:14 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 6 augustus 2002 16:11 schreef DimmuChild het volgende:
Immortal Thrash black? Hmm, zo heb ik het nooit bekeken. De "nieuwe" Immortal zou wel als zodanig geclassificeerd kunnen worden, zeker het laatste album.
Wat betreft het overige werk, ik weet het niet.

Daar heb je gelijk in, maar zo gaat het altijd...beetje uitgekeken op de andere dingen, maar ik vond At the heart of winter er al aardig heen gaan

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 16:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Immortal thrash?? Waar dan? Het rockt wel behoorlijk in een heavy metal-traditie ja, maar thrash vind ik het niet (op z'n hoogst een enkel riffje). En de ouwe Immortal heeft nog minder met thrash uit te staan.
Verder is thrash/black meestal behoorlijk SMERIG en de nieuwe Immortal is natuurlijk verre van dat.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 16:30 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 16:15 schreef Dwaallicht het volgende:
). En de ouwe Immortal heeft nog minder met thrash uit te staan.
Verder is thrash/black meestal behoorlijk SMERIG en de nieuwe Immortal is natuurlijk verre van dat.
immortal vind ik ook niet echt op thrash lijken. ze hebben dan wel wat solo's er tussen zitten, maar die vind ik veel te veel afgeslepen om thrash te zijn.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Grimnir
Usericon van Grimnir
Posted 06-08-2002 16:40 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 6 augustus 2002 16:30 schreef Cadaveria het volgende:
immortal vind ik ook niet echt op thrash lijken. ze hebben dan wel wat solo's er tussen zitten, maar die vind ik veel te veel afgeslepen om thrash te zijn.

Immortal heeft toch werkelijk veel Trash riffs in de nummers

[edit]S toegevoegd [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Grimnir op 06-08-2002 16:41]

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 06-08-2002 17:34 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Ja die thrash invloeden zijn behoorlijk duidelijk geworden sinds Abbath is gaan gitaarspelen in Immortal.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 21:16 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 17:34 schreef RaNk het volgende:
Ja die thrash invloeden zijn behoorlijk duidelijk geworden sinds Abbath is gaan gitaarspelen in Immortal.
Live is het wel beter te horen dan op cd.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-08-2002 22:06 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 8:57 schreef Zenial het volgende:
The Crown denk ik?

Ik vind overigens die hele stroming maar niks. Black metal moet niet 'rocken' en vrolijk zijn, maar serieus en depressief.

Waarom mag dat niet rocken????
AL es naar Carpathian Forest geluisterd???
Dat rockt als de beesten en klint gewoon ziekelijk en 'evil' en 'depressief' enzo...
Please, een beetje metal bij de black is nooit weg.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Grimnir
Usericon van Grimnir
Posted 06-08-2002 22:55 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 6 augustus 2002 21:16 schreef Cadaveria het volgende:
Live is het wel beter te horen dan op cd.

Vooral het nummer 'Sons of Northern Darkness' Trasht de pan uit!

[Dit bericht is gewijzigd door Grimnir op 06-08-2002 22:56]

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 06-08-2002 23:39 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 6 augustus 2002 22:06 schreef Gunman het volgende:
Waarom mag dat niet rocken????
AL es naar Carpathian Forest geluisterd???
Dat rockt als de beesten en klint gewoon ziekelijk en 'evil' en 'depressief' enzo...
Please, een beetje metal bij de black is nooit weg.

Volledig mee akkoord!!! Grim 'n roll!

vooral 'He's turning blue'!!! walgelijk, ziekelijk, sarcatisch en rock 'n rolldrumming!!!!!

Je kan me de bout hachelen!

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-08-2003 16:54 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Het zijn vooral de smerigheid en agressiviteit die dit genre de black metal maken die ik het beste kan waarderen.

Merciless en Nifelheim zijn twee absolute favorieten van me. Bestial Mockery kan ik ook goed waarderen. Watain moet ik nog steeds een keer beluisteren. En vooral Zwartketterij mag niet vergeten worden.

Maar vaak vind ik de black/thrash wat het thrash gedeelte betreft enorm tegenvallen. Zo noem ik Bewitched liever heavy/black oid, het is veel te braaf, op enkele nummers na (Hellcult attack heerscht!).

Aura Noir heeft 'het' niet, net als Nocturnal Breed. Barbatos moet ik nog eens een kans geven, en er bestaat een Australische verzamelcd met enkel Australische black/thrash in navolging van kopstukken Destroyer666.

Over impiety: is dat niet meer death/black? Ik vond ze iig snel te saai worden om er een cd van te kopen (Kaos Kommand 666?). Zoals bij veel death/black eigenlijk. Brutal as hell, maar de cd's zijn allemaal te lang.

Twone
Usericon van Twone
Posted 25-08-2003 17:22 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 23:39 schreef Legatius het volgende:
Volledig mee akkoord!!! Grim 'n roll!

vooral 'He's turning blue'!!! walgelijk, ziekelijk, sarcatisch en rock 'n rolldrumming!!!!!

aargh ja dat deel dat er maar 1 gitaar de riff speelt en de rest komt invallen

en ook black shining leather is één van men fav. CF songs,maar dat is niet zo thrashy...

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-08-2003 17:26 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:47 schreef humanator het volgende:
1 band: Desaster

DESASTER ...zitten zelfs duidelijke NWOBHM invloeden in

Trouwens wat vreemd dat niemand War heeft opgenoemd.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-08-2003 17:27]

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 25-08-2003 17:37 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2003 16:54 schreef TNightmare het volgende:
Barbatos moet ik nog eens een kans geven (...)

Barbatos, dat valt behoorlijk goed mee ... Alcohol Soldiers

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com