IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Classic reissues goed idee? Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 07-11-2008 15:46 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Hopelijk klinken de re-issues als ze geremastered worden als de nieuwe Metallica.

Snark
Usericon van Snark
Posted 07-11-2008 15:46 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

oke wist t niet, heb ze origineel hier

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-11-2008 15:54 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 november 2008 15:45 schreef RrroooaaarrR het volgende:
En ook de teksten ontbraken...

ook dat, ja.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 07-11-2008 15:55 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

re-issues wat mij betreft als het origineel, dus zelfde geluid, zelfde artwork, geen bonus materiaal etc. Sinds begin jaren '90 veel oud spul kwijtgeraakt en die cd-r's zijn 't 'm ook niet.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-11-2008 16:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2008 15:55 schreef GRINDBASHERS het volgende:
re-issues wat mij betreft als het origineel, dus zelfde geluid, zelfde artwork, geen bonus materiaal etc. Sinds begin jaren '90 veel oud spul kwijtgeraakt en die cd-r's zijn 't 'm ook niet.

Alsjeblieft remaster die dingen. Als je het oude geluid wilt, sluit je versterker dan aan op de eerste boxen van je opa of bind een aantal kranten voor de speakers die je hebt.
Als een cd het verdient om opnieuw uitgebracht te worden dan verdient ie het imho ook om voorzien te worden van een strak geluid.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Snark
Usericon van Snark
Posted 07-11-2008 16:26 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

nix daarvan, t moet de feel hebben zoals t origineel is uitgebracht..

moet er niet aan denken dat lekkere stoffige incatation cd's in ene kristalhelder klinken

bah bah bah

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-11-2008 16:29 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

+1

Je moeder.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-11-2008 16:37 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 november 2008 16:01 schreef Greycloak het volgende:
Als je het oude geluid wilt, sluit je versterker dan aan op de eerste boxen van je opa of bind een aantal kranten voor de speakers die je hebt.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-11-2008 16:43 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik heb natuurlijk alles nog op tape.

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2008 17:57 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2008 16:43 schreef Black Jew het volgende:
ik heb natuurlijk alles nog op tape.

Hehe, maat van me heeft nog heel veel op bandrecorder..

spelfout weggehaald...

Dentz
Usericon van Dentz
Posted 07-11-2008 18:01 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2008 16:26 schreef Snark het volgende:
nix daarvan, t moet de feel hebben zoals t origineel is uitgebracht..

moet er niet aan denken dat lekkere stoffige incatation cd's in ene kristalhelder klinken

bah bah bah

Dikke +1.
Vooral bij genoemde band.

Trouwens, de heruitgave van Onward .. klinkt heel grauw en smerig. Geen gepolijste poep oid.

... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.

Sater
Usericon van Sater
Posted 07-11-2008 18:12 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2008 14:26 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Primal Scream - Volume One

Primal Scream is de band van ex-Carnivore gitarist Keith Alexander. Alleen leeft de goede man niet meer. Dus ik weet niet of je succes hebt met de rechten (of wat er dan ook bij komt kijken).

Ik denk dat dat dan wel onder een andere bandnaam moet gebeuren...

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-11-2008 12:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
* Ja, eindelijk kan ik die super platen weer draaien!

Uiteraard...alhoewel ik alle Sadus releases al op cd en LP had, heb ik de re-issues besteld zodra ze uitkwamen (en dat was zelfs 1 maand te laat hehe) Voor veel mensen waren die eerste 3 cd's al niet meer aan te komen; hetzelfde geldt voor Relapse' Atheist cd's en kijk wat daaruit allemaal voorkomt: band komt weer bij elkaar; doet gave tours en schrijft nu zelfs een nieuw album!

Het bonuswerk op zo'n release geeft 't een meerwaarde, net als een uitgebreid boekje. Absoluut voor dus!

Wat ik trouwens minder vind is Metal mind's re-releases die idd gaar artwork erop print (Cynic - Focus bijv) en schrijffouten in songtitels/bandnamen (My Dying Bride - As the flower withers)
Wat ook wel lam is, is re-releases van goed verkrijgbare platen zoals de nieuwe re-release van Carnivore.

Waar ik het meest voor ben is DVD's met concerten van de toffe bands in hun hoogtijdagen; de nieuwe trend lijkt bootlegsvideo's mixen met de soundboard audio bootleg; hier heb je altijd te weinig van imo!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-11-2008 12:50]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-11-2008 12:54 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Hehe dat klopt ja. Ik heb nog een album van My Dyong Bride hier in de kast staan ja

Maar Displeased werkt toch wat nauwkeuriger is mijn ervaring

edithoer: nu ik echt op de labels ga letten, blijkt dat ik zowel van MBD's TAATDR en LGOTS een Metal Mind rerelease in de kast heb staan terwijl ik deze volgens mij toch gewoon vrij kort na het verschijnen ervan bij Large besteld heb. Strange

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 08-11-2008 12:58]

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 08-11-2008 13:42 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Het is altijd makkelijk voor een label om een vergeten klassieker uit de jaren tachtig op c.d. uit te brengen.
Je weet immers dat je weinig risico loopt, het succes van de plaat is immers allang bekend.
De band zelf krijgt meestal alleen van de eerste uitgave de royalties.
Zoals nu weer een nieuwe uitgave van 7 Churches, ditmaal in digipack en 7 blaadjes erbij hoe je volgens instructies op internet, daar kerken van kan gaan vouwen!
Vraag me af of Jeff en Mike van deze uitgave iets afweten, hoewel wel op Century Media al de gehele Combat katalogus is verschenen.
7 Churches is al in 3 verschillende versies op l.p. , 2 verschillende c.d. versies, 1 versie in een 7// pakket en 1 keer op pic. l.p.

Snark
Usericon van Snark
Posted 08-11-2008 13:51 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2008 13:42 schreef Sadistic Sinner het volgende:

ik denk dat je uit je nek lult

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-11-2008 13:51 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:

Zoals nu weer een nieuwe uitgave van 7 Churches, ditmaal in digipack en 7 blaadjes erbij hoe je volgens instructies op internet, daar kerken van kan gaan vouwen!

Echt waar?

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Sadistic Sinner
Posted 08-11-2008 14:05 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2008 13:51 schreef De Tegenpartij het volgende:

Echt waar?

Ja echt waar, een vriend van me heeft hem al gekocht bij onze Duitse Media Markt, had de blaadjes dinsdagavond in mijn handen, je hebt er instructie bij nodig om tot een kerk te komen.

Sadistic Sinner
Posted 08-11-2008 14:15 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2008 13:51 schreef Snark het volgende:
ik denk dat je uit je nek lult

Noem het hoe je het wilt, verkoopaantallen zijn niet altijd te kontroleren, dat moet de band dan maar geloven.
Verschillende versies op verschillende labels in diverse wereldcontinenten al of niet bekend bij de band.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-11-2008 16:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Het is altijd makkelijk voor een label om een vergeten klassieker uit de jaren tachtig op c.d. uit te brengen.
Je weet immers dat je weinig risico loopt, het succes van de plaat is immers allang bekend.
Vraag me af of Jeff en Mike van deze uitgave iets afweten, hoewel wel op Century Media al de gehele Combat katalogus is verschenen.
7 Churches is al in 3 verschillende versies op l.p. , 2 verschillende c.d. versies, 1 versie in een 7// pakket en 1 keer op pic. l.p.

Hier heb je wel een punt, en zulke toevoegingen zijn idd nogal zinloos; zo zijn ook de eerste 5 Death albums weer opnieuw uitgebracht, ditmaal in digipack, maar slechts op enkele cd's staan wat extra live tracks; voor de rest totaal overbodige releases, want de andere versies zijn nog steeds prima verkrijgbaar met dezelfde nummers, maw er moeten wel interessante extra's op staan.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2009 2:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Death - Symbolic re-issue gisteren binnengekregen; deze is wel interessant omdat er 5 bonus tracks op staan.
De Japanse teksten laat ik maar voor wat t is.

Earache heeft trouwens ook plannen:

"Our current wish-list is Lee Dorrian on camera talking in depth about early Cathedral albums "Forest Of Equilibrium" & "The Ethereal Mirror", and also Morbid Angel including David Vincent discussing on camera "Blessed Are The Sick"- both of which are agreed in principle to take place.We are finding that fans are craving to see and hear the artists of these groundbreaking, genre-defining albums actually talk about the process and the feelings and motivations behind the recordings, in their own words, because its something that wikipedia or scanned-in old interviews can't communicate.

A latter period Napalm Death DVD should really take place, Shane Embury has a story to tell like non other, a story thats quite crucial to the history of Grindcore, also a Godflesh Streetcleaner re-issue should take place also,Justin has a massive story to tell-- maybe also something by Cult Of Luna and Akercocke.Scorn is quite a long-shot, I personally would'nt mind seeing the Evanescence line up of Mick and Nick discussing why and how they made such groundbreaking music, back in 1994.

Earache is rapidly turning out a production line of excellent metal documentaries, and having seen the Get Thrashed film,which is an excellent overview of the 80s Thrash scene, we are making some plans to do a totally in-depth film about the explosion of the 90s Death Metal/Grindcore scene ourselves.Also we are aware of our responsibility to archive and save for posterity the ideas and thoughts of the main players in the scene, as sadly quite a few have passed away now,like Jesse Pintado (Napalm Death) Johnny Morrow (Iron Monkey) & Vitek (Decapitated)so their thoughts are lost forever."

Trystys
Usericon van Trystys
Posted 08-02-2009 2:26 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Wat mij betreft goed idee. Ik ken veel platen die absoluut de moeite waard zijn maar waar ik vaak gewoon echt niet lang naar kan luisteren ivm slechte mix/master. Voor degene die liever het origineel luisteren is er altijd het origineel en voor de audiofielen onder ons is een remaster een mooie 2e kans om de muziek opnieuw te waarderen. Zeker met het oog op details kan zo'n reissue nog wat nieuwe aspecten aan het licht brengen. Als voorbeeld neem ik graag Nevermore's Enemies of Reality. De eerste editie klinkt gewoon redelijk dun wat echt afbreuk doet aan de heavy riffing, maar bij de remaster van Andy Sneap komen de drums en gitaren gewoon veel helderder door waarbij de complexe details veel beter op hun plek vallen.

My friend, watch out for traitors...

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 08-02-2009 10:02 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2008 13:14 schreef displeasedron het volgende:

Poll:
* Ja, eindelijk kan ik die super platen weer draaien!
* Ja, maar concentreren op nieuwe bands is beter.
* Nee, laat die ouwe meuk maar.
* Nee, ik heb het al op vinyl, dat is beter.

Het artwork bij vinyl ziet er sowieso beter uit. Alleen al daarom is vinyl beter.

Of het beter klinkt, in veel gevallen wel. Daarom zijn re-issues ook erg nuttig, want veel eerste persing-CD's klinken abominabel, zeker die ouwe meuk. En aangezien de meeste metalfans gemakzuchtige luie honden zijn die zijn gezwicht voor het gebruikersgemak van de CD, is het prima om die oude albums met een opgepoetst geluid opnieuw uit te brengen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik die lelijke zilveren schijfjes in m'n keet wil hebben.

Bareuh...

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-02-2009 10:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Classic reissues zijn toch CD's die op een later tijdstip alsnog op een oldskool LP worden geperst, Ulk?

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 08-02-2009 11:26 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Yep, ook dat. Kijk maar naar de re-issues op vinyl van o.a. Carnivore, Exodus en Forbidden. Rohstoffverschwendung noemen de Duitsers het, je kunt beter zien dat je aan de originele vinylpersingen komt.

Bareuh...

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com