|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
'remasteren' kan van alles betekenen. Je kunt niet simpelweg zeggen dat zoiets goed of slecht is. Er kan EQ op losgelaten worden, compressie, limiters, etc. Sommige bewerkingen tasten het karakter van een opname enorm aan. Ik denk dat er zeker oude albums zijn die wel een oppoetsbeurt kunnen gebruiken, maar ik heb ook geremasterde CD's thuis die niet meer op het origineel lijken. Over het algemeen vind ik re-ssues best o.k. (hoewel mijn originelen daardoor minder waard worden), maar van het geluid moeten 'ze' over het algemeen afblijven. Zeker wanneer Duitse platenbazen zelf met hun soundblaster-kaart (1995) aan het geluid gaan kloten (zie: Living Death reissues). Als de plaat platgecomprimeerd wordt is dat kut. Verder is het wel relevant met welke master gewerkt wordt. Pakken we gewoon een oude CD als master, een LP, of zijn originele tapes nog beschikbaar? Als je een analoge 2 track master hebt, dan is het wel een goed idee om opnieuw te gaan masteren. De meeste albums zijn destijds voor LP gemasterd. En soms met identiek geluid op CD gezet. Da's weird, want bij het masteren voor LP werd altijd rekening gehouden met het verlies van een bepaald percentage hoge tonen. Artwork van re-issues van populair metal vinyl zoals bij de Media Markt ligt, da's pas lelijk. |
|
Ik vind bijvoorbeeld de remasters van Megadeth erg lekker, tot Countdown to Extinction, die is weer minder dan het origineel. Hehe, jammer dat ik alle cd's al origineel had. Boeiender |
|
Ik zou echt dolgraag eens 'Watchtower - Energetic Disassembly' in een duidelijke remaster versie horen. De cd versie die ik heb klinkt nog steeds als een overvolle stofzuiger wat de muziek niet bepaald ten goede komt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
ja goed idee IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Was deze al niet in 2004 heruitgebracht? http://www.myspace.com/officialwatchtower The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: En tevens ook in 2008 door Rockadrome (http://www.rockadrome.com/label/articles.php?cat_id=2&rowstart=15) die ook de Watchtower verzamelaar Demonstrations In Chaos hebben uitgebracht. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote:hoe klinkt die eerste van Megadeth dan nu? |
|
quote: Nou, je kan hem nu voor je plezier luisteren. Boeiender |
|
quote: ik vind dat krakerige rottige eigenlijk wel charmant |
|
Het remasteren moet wel goed gebeuren, waar kriziunizer ook naar refereert; in het geval van de remasters van Megadeth - Killing is my business en Atheist - Piece of time is zeker ten koste van de sfeer gegaan; de eerste werd te klinisch en de tweede klinkt minder smeuiig. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
bonus tracks zijn vaak wel leuk trouwens, [Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 09-02-2009 12:44] IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Remasteren vind ik vaak prima, omdat meestal het volume wat meer in de buurt komt van hedendaagse producties. Ik luister voornamelijk muziek in de auto en als ik al eens een Death schijf opzet en daarna de laatste Soilwork of zo, dan krijg je onderhand een hartverzakking bij die laatste omdat ie dan takke-hard staat. (en dan is Death t.o.v. de pre-CD tijd nog niet eens zo heel oud). Laatst had een vriend van me ergens de originele tracks van het nummer Bohemian Rapsody van Queen ergens vandaan getoverd (alle sporen apart als .wav files). Die Qbase ingerost en de gitaarpartijen opnieuwe gedaan over z'n ENGL stack en de drumpartijen met een replace programma door een Drumkit From Hell equivalent gehengst: ape ape vet klonk dat! Overigens als je dan de Heilige Brian May solo's hoort, aan elkaar geplakt en al, dan komt dat zo ruw uit de doos aardig prutserig over hehe. En de zang van de Billenmaat is werkelijk fenomenaal en loepiezuiver! In die tijd waren d'r nog geen pitch correctors / valse vocalistenoppoetsers als ik me niet vergis. Ennieweej, ik dwaal af.. [Dit bericht is gewijzigd door renYek op 09-02-2009 13:08] |
|
De originele tracks van Bohemian Rhapsody waren vast geen WAV-files. Eerste Megadeth is een ander soort remaster dan de andere albums. Die is ook niet in de serie heruitgaves verschenen maar daarvoor al. Ik heb zowel die remaster van Killing als de originele Combat CD. Geef de voorkeur aan de laatste. Watchtower - Energetic Disassembly. Ja, jongens... die moet je ook op LP luisteren... |
|
quote: Neen, maar hij had ze wel neergeladen als .wav files |
|
Ik vind reissues prima als de band er zelf bij betrokken is of er mee instemt. Niks mis mee om een goede klassieker met de betere hedendaagse techniek een beetje op te poetsen, klagen daarover riekt naar conservatief "vroegah-was-alles-beter" geneuzel. Als platenmaatschappijen het op eigen initiatief doen is het een ander verhaal. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Is daar het verschijnsel 'loudness war' niet verantwoordelijk voor? |
|
Geen idee hoe het allemaal heet.. |
|
quote: Op zich mee eens, ware het niet dat de LP die ik ervan heb zo krom als een hoepel en zwaar bekrast is. Dus dat ding draaien zit er niet echt meer in voor me. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Hm, dan vind je hem vast ook niet écht goed. Anders was je er wel wat zuiniger mee omgesprongen, lijkt me. Bareuh... |
|
quote: Ik vond hem geweldig, heb hem toen dagelijks gedraaid. Maar tijdens mijn non-vinyl dagen is die kromgetrokken net zoals enkele andere platen. En nu kan ik me voor mijn kop slaan daarvoor. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: *huiver* Bareuh... |
|
Hahaha, idd, dat die bestaan. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Wees maar niet bang, ik ben weer helemaal terug Kreeg vandaag de drie full-lengths van Coffins op vinyl binnen, oh wat een genot. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Bands hebben niet altijd (meestal niks) te zeggen over re-issues. Dat gaat tussen degene die de rechten heeft en degene die de reissue wil uitgeven. Zaken zijn zaken. En bands hebben dat soort rechten meestal -blind door het uitzicht op beroemd worden- voor de rest van hun leven weggeven. Als het om minder bekendere bands gaat, zal een label de band er wel bij proberen te betrekken. Een paar onbekende foto's, liner notes en bonustracks zijn immers nooit weg. Plus dat de band dan zelf ook wat promotie voor de plaat kan doen. Het mooiste is natuurlijk een re-issue die ervoor zorgt dan een band vervolgens weer gaat spelen. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |