IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Duidelijke interesses levensstijl Volgende pagina
Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-03-2002 21:50 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Wat mij altijd heel erg bezighoud is het feit dat veel mensen van een bepaalde levensstijl ook vaak van precies dezelfde 'dingen' (dit IS vaag ja) houden.

Zo houdt een metalhead uiteraard van metal, maar waarom houden veel metalheads ook van:
- Zwart (als kledingkleur o.a.)
- Fantasy-stijl (Vrij populair onder de metalheads)
- Lezen, filosoferen e.d.
- Afzetten tegen de 'grote menigte'

De 'top-40er' bijvoorbeeld:
- Muziek in de mode
- Kleding in de mode
- TV-kijken -> trendieuze programma's
- Achter elkaar aanlopen
- Disco's
- Zo veel mogelijk dames versieren, zonder inhoud


Zo kan ik natuurlijk wel alle stijlen gaan toelichten, maar dat is toch wel bekend denk ik. Is nou zwart echt de lievelingskleur van alle metalheads? En waarom dan? Waarom zetten 'wij' ons af tegen de menigte? En de trendy niet ?

En nog een ding valt me op, en dat klinkt misschien volslagen idioot, maar ik zie er toch wel wat waarheid in: Metalheads kiezen vaak voor Grolsch of Hertog Jan bier, terwijl de 'trendy' (of menigte) áltijd voor Heineken kiest! Toch duidelijk dat 'wij' écht smaak hebben....


Ik, Wil Schuurman


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2002 21:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 21:50 schreef Snagger het volgende:.


Dat afzetten tegen de menigte...

Ik denk dat dit bij metalheads vaker nogal passief is, zij laten de menigte voor wat het is en kijken neer op een deel van hen.. In de punkscene (wat dat was teminste) zie je meer het actieve verzet...



Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 13-03-2002 21:55 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

vreemd? Heineke maakt veel reclame's... TRENDY reclame's... dus daar vallen zei gelijk op... wij stoten ons af van trendy heineke.. en stuiten het eerst op grolsch en hertog ofzo.....


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 13-03-2002 21:56 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ik vind wel dat je de "top-40-er" erg negatief schetst. Beetje respect voor mensen die van andere muziek luisteren is wel op zijn plaats lijkt me. Vooral onder Metal-heads!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 13-03-2002 21:58 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Achter elkaar aan lopen. Dit doen metalheads ook hoor.

Wij zijn trouwens idd niet heilig.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2002 21:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo open minded zijn metalheads niet hoor, iedereen denkt dat wel, maar is niet zo.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 13-03-2002 21:58 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

De manier waarop de meeste metalgasten denken is nogal eens anders dan niet-metalgasten.
De grootste reden daartoe is denk ik dat de meeste metalgasten meer denken en iets realistischer leven.

ofzo, weet het niet echt goed onder woorden te brengen, het valt me op dat veel van mijn -niet metal- leeftijdgenoten nogal dom uit de hoek komen als ze met mij praten.


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 13-03-2002 22:00 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Ja ik denk ook dat de gemiddelde metalhead een hoger IQ heeft dan een gemiddelde top40-kluns. Serieus. Niet om af te kraken ofzo hoor, maar metalheads komen bij mij altijd een stuk intelligenter over. (niet alle metalheads hoor)


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 13-03-2002 22:02 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

IQ heeft er geen zak mee te maken. Maar ik denk dat je door de muziek, en de mensen waar je daardoor mee omgaat op een bepaalde manier gaat denken. Je houdt je met andere dingen bezig dan het "doorsnee" volk.



WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 13-03-2002 22:03 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik ben het wel redelijk met Snagger eens. Bij mij op school bestaat 3/4 uit r&b-ers en top40-ers (om het maar eens ff in een hokje te proppen....waar ik opzich heel erg tegen ben, maar jullie weten nu iig wel over watvoor soort mensen ik het heb) en dat zijn veelal inhoudsloze, rokende omdat het stoer zou moeten zijn, achter de mode aanlopende, het IQ van hun schoenmaat hebbende huppelkutjes en machomannetjes. En daar heb ik toch wel ZO'N TERINGHEKEL AAN! Ik kan me daar zo ontzettend aan ergeren...wat mijn bezigheid dus ook voornamelijk is op school is deze mensen zo veel mogelijk kwaad en evil aankijken en dan voel ik me ook zwart. Dat klinkt raar, ik vind zwart geen kleur maar een gevoel. En de metal-muziek past bij dat zwarte gevoel en speelt daarop in.

Dit was mijn visie op deze mening.

edit: ook vind ik metalheads inderdaad een andere kijk op het leven hebben. Ze (ok, WE) gaan dieper op dingen in en kijken verder dan onze neus lang is. Veel (let op, ik zeg niet ALLE!) niet-mettalisten doen dat niet.

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 13-03-2002 22:05]


I spy with my little and verrry evil eye.....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2002 22:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. ik ken net zoveel domme metalheads als slimme metalheads, vind niet dat er veel verschil is.
Ken genoeg intelligente mensen die niet van metal houden.-


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 22:04 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Klopt wel, nou ben ik geen echte metalhead, maar denk ik toch wel het meest na over het leven, gezien mijn leeftijdgenoten, en samen met een paar andere alternatieve mannekes bij mij uit de klas ben ik een van de weinige die echt logisch filosofeert volgens mij

---

was een reactie op Trotz

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 13-03-2002 22:05]


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 13-03-2002 22:04 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Met dat "achter elkaar aanlopen" bedoel ik eigenlijk, dat ze zich sterk laten beïnvloeden door de ander. Blondeert de een z'n haar, doet de ander het ook.
Veel metalheads doen dat niet dacht ik zo... (uitzonderingen daargelate, maar ook bij de metalheads zijn er uitzonderingen natuurlijk....)


Ik, Wil Schuurman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2002 22:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Euhm .. waarom hebben nagenoeg alle metalmannetje dan lang haar, en heeft bijna elke metalhead alleen maar zwarte kleren aan dan ?


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 13-03-2002 22:06 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Is mooi


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 13-03-2002 22:07 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 22:05 schreef Jenje het volgende:
Euhm .. waarom hebben nagenoeg alle metalmannetje dan lang haar, en heeft bijna elke metalhead alleen maar zwarte kleren aan dan ?


Snagger bedoelt volgens mij dat die mensen het doen om erbij te horen en omdat iedereen het doet. Je kan van zwarte kleding en lang zwart haar niet zeggen dat het in de mode is of dat je er niet bijhoort als je het niet hebt. In tegendeel vaak.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 13-03-2002 22:07 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Metalheads hebben gewoon een hele andere kijk op de wereld...
Zij denken probably net zo over ons... denken waarscheinlijk dat WIJ stoer willen zijn, met lang haar, zwarte kleren, en "grove" muziek...
dat denk ik...

Edit: ik zie dat ik nou bijna hetzelfde heb getypt als Kimmie sorry, khad de rest nog niet gelezen..

[Dit bericht is gewijzigd door Wishmaster op 13-03-2002 22:09]


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 13-03-2002 22:07 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2002 22:05 schreef Jenje het volgende:
Euhm .. waarom hebben nagenoeg alle metalmannetje dan lang haar, en heeft bijna elke metalhead alleen maar zwarte kleren aan dan ?

Daar kan ik alleen persoonlijk antwoord op geven.
Lang haar heb ik (nog niet echt, wel gehad, ut groeit weer) omdat ik dat zeer cool vind tijdens het gitaarspelen en optreden.
Zwarte kleding, ach ja, ik heb wel aardig wat zwarte kleding.
Ik voel me gewoon het best in donkere/ zwarte kleding, kan er ook nix aan doen...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2002 22:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Euhm hallo, niet in de mode, volgens mij is de metalmode zwarte kleren lang haar, als iets al jaren in de mode is is dat het wel.


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-03-2002 22:10 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Reactie op de vorige post van Jenje:
ik zit hier in een donkerblauwe originele fleece winter trui van het merk Mountain Peak en loop in weide broeken, houd niet van leer en heb haar wat misschien net de 10cm haalt (moet wel langer trouwens). Maar ik ben dan ook geen echte metalhead zoals ik al zei..

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 13-03-2002 22:10]


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 13-03-2002 22:12 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Lang haar is gewoon erg mooi en ook erg cool bij het headbangen. Zwarte kleren vind ik gewoon mooi. Ja zo simpel is het. En zwart staat me ook nog eens goed.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2002 22:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Overigens is het zo dat veel vrouwen die geen metalhead zijn lang haar ook mooi vinden bij jongens/mannen. Alleen past het niet in de maatschappij


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 13-03-2002 22:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 13 maart 2002 22:27 schreef Valorian666 het volgende:
Overigens is het zo dat veel vrouwen die geen metalhead zijn lang haar ook mooi vinden bij jongens/mannen. Alleen past het niet in de maatschappij
Dat klopt! MAAR, het moet niet TE lang zijn, en vaak vinden ze het alleen op staart leuk.



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-03-2002 23:45 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Da's gewoon een zeer handige vorm van communicatie. Zo hoef je geen tijd te verspillen met tegen eender wie te praten, maar kan je al een selectie maken op't zicht want iedereen is herkenbaar. Daar zijn we trouwens erg goed in want we zien direct of iemand fake of echt is enzo.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-03-2002 0:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmpf ik vind van de normalo's 99,99999% DOM (niet als in 'een laag IQ' maar als in 'een bord voor je kop'). En van de metalheads gewoon 90%. Dus ja... het is allemaal relatief. Voor metal moet je nèt even wat meer moeite doen; het is gewoon een filter. Maar er komt nog steeds erg veel troep door dat filter heen.

Verder baseer ik mijn oordeel liever op de mensen zelf dan op de muziek die ze luisteren; ook al is muziek een integraal deel van mijn leven, dat hoeft bij anderen niet zo te zijn.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 14-03-2002 1:21 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Als ik kijk naar de mensen met wie ik me het meest bemoei dan zijn dat mensen die noch naar metal noch naar de top 40 luisteren .
vaak zijn het mensen die zichzelf zijn . en bij metal is dat vaak niet zo .



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen