quote:
Op 13 maart 2002 21:50 schreef Snagger het volgende:
- Zwart (als kledingkleur o.a.)
- Fantasy-stijl (Vrij populair onder de metalheads)
- Lezen, filosoferen e.d.
- Afzetten tegen de 'grote menigte'
Als metalfan kan ik mij op zich wel vinden in bovenstaand, maar wat dat aangaat kan ik dan ook meteen weer zeggen: "da's ook een soort meelopen". Maar toch wel minder dan wat andere groeperingen doen. Een doorsnee metalfan heeft zijn/haar eigen stijl qua kleding; zal zich niets aantrekken van wat een ander tegen hem/haar zegt.
Bij gothic types is het al weer een beetje anders; die "moeten" persé die jurk en dat kledingstuk/accessoires. En inderdaad, disco types en van die straatrace mutsen (dat zijn van die nietszeggende blonde tutjes in zogenaamd dure kleren die alleen maar lief kunnen lachen) die lopen er allemaal hetzelfde bij.
Qua biermerk kan ik melden: Devoraz (ikzelf drink geen bier) koopt qua normale pils alleen maar Hertog Jan. Heineken kan je geen normaal bier noemen.
Wat ik ook merk is dat iemand langer metalfan blijft als zijn/haar partner ook van metal houdt. Ook schijnt de komst van kinderen vaak de voortzetting van het metalfan zijn te belemmeren. Ik zie dat in mijn vriendenkring ook. Devoraz en ik zijn samen met 2 goede vrienden van ons, de enigen nog die boven de 30 zijn en nog altijd van metal houden (en zij en wij hebben ook geen kinderen); Soms komt het wel eens ter spraken tijdens verjaardagsfeesten; dan hoor ik als excuus van anderen: "ja, we hebben geen tijd om muziek te luisteren"... en nog steeds ontwikkelen wij mee met de nieuwe muziekstijlen die ontstaan.