IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Duidelijke interesses levensstijl Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-06-2002 13:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 13:24 schreef ghoulliette het volgende:
Moet je voor de gein eens naar limburg gaan omdaar een concert bij te wonen, wordt alles gesloopt, welleens van de band lomp gehoord?


"Wij zijn Lomp".



Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 13:34 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 13:15 schreef Zenitha het volgende:
. Ik was op zoek naar iets anders voelde me thuis en op school niet prettig. Toen ben ik bij metal uitgekomen heb sinds kort een vriend ook metal en mijn leven is gewoon in eens vet cool.


Dus door Metal voel jij je prettig op school


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2002 13:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

lomp is ondertussen wel ter ziele, er zouden nog nieuwe foto's op de website komen maar de laten wel erg lang op zich wachten en die video wanneer komt die nu eens? hhttp://www.lomp.cjb.net

maar goed genoeg hierover ontopic maar weer


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-06-2002 13:36 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 13:34 schreef Nix het volgende:
Dus door Metal voel jij je prettig op school
Kan toch, dat je opeens een eigen identiteit, je "ding" hebt gevonden en je er prettiger en zekerder door voelt?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 13:40 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ja ik weet het niet, als het bij d'r werkt, oke. Maar mij lijkt het onlogisch.

Maar Metal kan je school toch niet veranderen. Of zie ik het weer zo verkeerd


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-06-2002 14:00 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 13:40 schreef Nix het volgende:
Ja ik weet het niet, als het bij d'r werkt, oke. Maar mij lijkt het onlogisch.

Maar Metal kan je school toch niet veranderen. Of zie ik het weer zo verkeerd
Je kijk erop wel. Hoe je dingen ziet, en hoe andere in ene tegen jou aankijken. Maakt het meestal leuker als je lekker in je eigen velletje zit!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 23-06-2002 14:02 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Voor mij is muziek een essencieel deel van me leven. Dat betekend dat ik naar veel verschillende soorten/stijlen muziek luister afhankelijk van mijn stemming. Dat kan dus metal zijn, maar ook oude jaren 80 hits (dus toen top 40 nu cult). Van kinds af aan heb ik altijd een voorkeur gehad naar Rock, hard rock en (toen ik iets ouder werd)metal.

Mijn kleding heeft in mijn ogen weinig te maken met de muziek die ik leuk vind. Ik kies vaak voor zwart omdat die kleur me prima staat en omdat ik niet de slankste ben (zwart kleed af). Op de middelbare school liep ik rond in lange rokken en jurken en werd ik hippie of ziguner genoemd, tegenwoordig roept men gothic. Het zal me aan me kond roesten.

Wat volgens mij wel een groot verschil is tussen metalheads en top 40 lui (erg oneerbiedig but who cares)is de manier waarop men de muziek beluisterd en beleeft.
Bij top 40 volk is de intresse voor muziek vaak tijdelijk.(Een nummer is maar een paar weken leuk, daarna komt er een ander nummer dat leuk is)De muziek speelt een rol op de achtergrond, een soort soundtrack.

Bij metalheads ligt dat anders. Die beleven echt de muziek. Het is "a way of life". Metalheads kunnen uren praten over muziek, het annalyseren, de texten bestuderen.

Een voorbeeldje:
Metalheads onderling: Dat concert van Blind Guardian. Tering wat kan die Hansi zingen en het lijkt hem ook helemaal geen moeite te kosten......

Top 40 meisjes: Dat concert van Britney Spears. Wat een leuk topje had ze aan en die danspasjes waren echt stoer.


bla...bla...bla...


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 14:06 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 14:00 schreef Greycloak het volgende:
Je kijk erop wel. Hoe je dingen ziet, en hoe andere in ene tegen jou aankijken. Maakt het meestal leuker als je lekker in je eigen velletje zit!


Oke jij gelijk


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 14:11 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 14:02 schreef Lady Rose het volgende:
*tekst*



,
Bij top-40 muziek is een nummer dat een half jaar geleden "in" was, nu ineens "uit" , oud & fout.
Bij Metal maakt het niet uit of het "oud" is. Eigenlijk zijn de oudere nummers het beste


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-06-2002 14:13 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Oude metal heerscht de nieuwe metal er meestal uit jaoh...


Ik, Wil Schuurman


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 14:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik weet niet hoor, ik heb zelf hele goede ervaring met top 40-mensen. Ook is radio wel goed, zo kom je tenminste nog eens in aanraking met nieuwe muziek en hoor je wat er zoal gaande is in platenland. Open Your Mind!


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 14:20 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik heb nix tegen de mensen die top 40 muziek mooi en goed vinden.
En ik luister de radio ook wel, op het werk bijv.
Maar toch heb ik liever Metal


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 14:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oh, ik luister thuis alleen maar radio. Ik blijf graag op de hoogte.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 14:22 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 14:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, ik luister thuis alleen maar radio. Ik blijf graag op de hoogte.


(* ik werk bijna thuis. Het kantoor waar ik werk is ongeveer 20 meter naast mn huis. *)


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-06-2002 14:23 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 14:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, ik luister thuis alleen maar radio. Ik blijf graag op de hoogte.


Ik ook, maar ik moet eerlijk zeggen dat als er een straight metal zender was, dat ik hem daar op zou aftunen.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 23-06-2002 14:23 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Live and let live...

Ik heb geen moeite met mensen die naar andere muziekstijlen luisteren dan ik. Het wordt pas vervelend als iemand zijn of haar mening door mijn strot wil duwen of mij niet respecteerd omdat ik toevallig "anders ben".


bla...bla...bla...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 23-06-2002 14:24 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Metalheads lopen zeker wel achter elkaar aan net als ieder ander. Stel dat nu de hele wereld zich opeens ging kleden als metalhead, het wordt mode. Dan zullen velen onder ons dat afzweren en weer een nieuwe metallook vinden. Denk aan de afzwering van spikes tegenwoordig omdat iedereen ermee loopt terwijl het vroeger echt zeer TRUE was.

De metalhead loopt dus niet met de grote groep mee maar wel met de eigen groep, zolang we er maar niet uitzien als de grote groep.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 14:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik zal maar stoppen

Als ik ergens zou werken met een radio zou ik willen bedingen dat ik met een discman (geleverd door de zaak uiteraard) mag werken. Is nog goed voor de productiviteit ook (hoop ik).
Ik hoef toch gvd die troep niet te horen... nog steeds erg jammer van die rechtszaak een paar jaar terug van een man tegen z'n bedrijf (hij werd gek van de radio).... de aanklacht is afgewezen en de man werd verteld 'als u er last van heeft, zet u maar een koptelefoon op'.


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-06-2002 14:27 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 14:23 schreef Slechtheid het volgende:
Ik ook, maar ik moet eerlijk zeggen dat als er een straight metal zender was, dat ik hem daar op zou aftunen.



Lady Rose:
Helemaal gelijk .

Ik krijg best vaak te horen "Die muziek van jouw is ook alleen maar schreeuwen en raggen op een gitaar"


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 14:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 14:24 schreef Sjaan het volgende:
De metalhead loopt dus niet met de grote groep mee maar wel met de eigen groep, zolang we er maar niet uitzien als de grote groep.
'We'? Die projecties ook altijd...

De metalheads die IK ken zijn oud & wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen hoor.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2002 16:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik vind dat metalheads wel over 1 kam worden gestreken. Iedereen is een individu en heeft zijn eigen idealen. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan dat fantasy gedoe.

Ook loopt ook lang niet elke metalhead met zwarte kleding, langhaar, kisten en bandshirts rond. Ook is niet elke metalhead tolerant en bereid om zich aan te passen. Dit vind ik een vooroordeel. Metal zit van binnen en dat hoef je niet altijd van de buitenkant te laten zien.

Zo is ook niet elke top 40 gast een meeloper of leeghoofdig...

ook niet elke metalhead leest of filisofeerd, er zijn ook van die lompe 'boeren' bij die alleen aan bierzuipen en raggen denken. Ook metalheads met een erge vorm van dyslexie vinden het niet prettig om te lezen...

Dus hierbij wil ik zeggen dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-06-2002 16:56 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 16:45 schreef Cadaveria het volgende:
er zijn ook van die lompe 'boeren' bij die alleen aan bierzuipen en raggen denken




Ik, Wil Schuurman


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2002 16:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 16:56 schreef Snagger het volgende:

hoe noemde je die club van jou ook al weer?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 23-06-2002 17:28 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb dit topic al enkele keren bekeken, en had hier graag iets op geantwoord, maar ik ken eigenlijk zeer weinig mensen, en die zijn heel verschillend.


[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 23-06-2002 17:29]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 23-06-2002 17:43 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

er zijn zowel meelopers bij metal als bij trance..
Meestal worden metalheads
aangezien voor hele serieuze gasten *voor mensen die naar andere muziek luisteren.
Ik had is een keer een gast meegenomen..
uit me klas bij het oefenen van me band.
Maar het was allemaal lollig enzo..en hij zei tegen mij, dat hij dit niet verwacht had.
..
al die vooroordelen
Maar in de puberteit is het voor mensjes noodzakelijk om bij een groep te horen.
Ik hoef niet bij een groep te horen..




Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen