|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Geweldig spul Iron Maiden in de Paul Di'anno tijd schopt nog steeds extreem kont. ook Tigers of Pang Tang is iets wat nog regelmatig in m'n cd-speler zit. |
|
okay okay..het is vakantie he .....wat betekend N.W.O.B.H.M. ???? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: probeer jaguar"s "power games" eens! echt keigoed! of de eerste van savage of oud Tokyo blade materiaal. |
|
quote: New Wave Of British Heavy Metal = voor jouw tijd. |
|
Paul di Anno lijkt me een frusti want die teert nogal op ouwe roem. Bruce Dickinson bij Samson eens gehoord: klinkt totaal anders en niet tof!!! Def Leppard hoorde toch ook bij deze stroming? Blueh.. Saxon is nog wel te doen af en toe; de rest van de stroming ken ik niet zo behalve dan wat covertjes die Metallica heeft gedaan, maar ben nooit zwaar onder de indruk geweest. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Maiden über alles! Brucie schopte hard kont op Wacken! Diamond Head is ook een band uit die stroming die ik zwaar waardeer. |
|
quote: hmmz ik weet weer genoeg...niets voor mij...heavy metal zuigt Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Jaguar & Savage zal ik es gaan luisteren dan! Tokyo heerscht idd ook en ik moet er ff noemen Doro is bij tijd en wijlen ook wel aan te horen... of mag ik dat geen N.W.O.B.H.M noemen? ze is duits dat weet ik maar de stijl is vergelijkbaar... [Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 09-08-2002 20:36] |
|
quote: Nee hoor, jij vind Heavy Metal zuigen. [Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 09-08-2002 20:35] Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: Van mij gerust! als we toch met bands buiten engeland beginnen moet ik echt Riot's "fire down under"noemen!!!! |
|
off-topic: dit zijn van die dagen dat ik audio galaxy mis ik kan niks van jaguar vinden op grokster |
|
quote: Mee eens quote:Ik weet wel dat Bruce ooit bij Samson zat, maar ken de band niet. En wat betreft Def Leppard: Mee eens quote:Pfff, wat een saaie replies . Maar ik ben het er wederom mee eens.....Hoewel, niet onder de indruk, maar het klinkt wel lekker. En verder is deze stroming natuurlijk wel enorm balangrijk geweest voor de ontwikkeling van de metal, dus [Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 09-08-2002 22:23] |
|
Hellyes ! New Wave of British Heavy Metal Zo ook de muziek waarmee ikzelf ben opgegroeid ! Vr mij behoort Venom daar ook wel bij, idd ook Samson (Shock Tactics en Head On toch hun betere platen) en idd vroeger met Bruce Bruce (B. Dickenson dus) Def Leppard idd ook, ge moet 's nr hun eerste platen gaan luisteren (On though the Night, High 'n' Dry) Eerste Savage-lp ook bééstig goed ! Jaguar : de singles (Axe Crazy vooral !!!) en Power Games !! bééstig ! Satan : Court in the Act ! Tokyo Blade : vooral hun debuut ! Mythra : de song KILLER heerscht ! ANGEL WITCH verdomme nie vergete ! Blitzkrieg !! stonden dit jr ook op DOA. In '90 is er nog 'n dubbel verzamelcd/lp uitgekomen samengesteld door Lars Ulrich van Metallica. Deze compilatie schetst echt 'n héél goed beeld van de bands uit die tijd. Sabbath ,Saxon , Motorhead, Iron Maiden, Raven ,toch allen bands die sinds de jaren 70 meedraaien en nooit gesplit zijn !! DIT is verdomme METAL !!!!! In die tijd (en nog steeds) verkoos ik eerder wel de Amerikaanse tegenhangers... Misschien 'n iets latere periode waar 't begon, begin jaren 80... De Metal Massacre lp's vooral editie 2 , 4 en 6 kan je blindelings aanschaffen !! Ook de us-metal verzamelaars zijn legendarisch te noemen ! |
|
Ah angel witch zeker ja!! En natuurlijk iron maiden / killers van maiden... en SAXON!!! Ook judas priest heeft met british steel een graantje meegeprikt v/d NWOBHM wel tof alleen lang niet zo'n sterk JP album als bijvoorbeeld Sad wings of destiny en Screaming for vengeance Ik, Wil Schuurman |
|
Wablieft? Paul Samson op sterven? fuck das kut. Ik had gisteren nog z'n Survivors LP op liggen (i wish I was the Saddle On A Schoolgirls Bike haha). Ik heb ook de "solo" LP liggen van Thunderstick de drummer van Samson, hilarisch die LP (beauty and the beasts, en die fotootjes!!! Anyway, NWBHM Rules, van de kleinste bandjes als Virtue, Headbangers, Hell, Metal Mirror, Backlash, Arc, Friends, Boulevard, Cryer, Girl, Geddes Axe, Aragorn (en zo kan ik nog lang doorgaan) tot de meer mainstream lui van Saxon of Jaguar, Dragster, Demon, Avenger, Tysondog, Samson, Satan, Tokyo Blade zelfs, Raven zelfs tot de commerciële Iron maiden natuurlijk. Ik ben helemaal verzot op nwobhm zelfs en probeer zoveel mogelijk spullen te verzamelen. Je moet natuurlijk proberen die Metal For Muthas compilaties te pakken te krijgen die bevatten de beste Nwobhm in het ronde verder zijn er nwobhm compilatie lp's zat zoals de Heavy metal heroes en de Brute Force compilaties om er twee te noemen. -edit- Ik vergat bijna die Metal Battle (wie de nederlandse versie heeft heeft 100% zeker al dubbel gelegen met de 'bindtekst' op de achterkant!) compilatie inderdaad, en Axe Attack natuurlijk! -/edit- NWOBHM ROCKS!!!!!!! Dat noem ik pas MUZIEK! nog ff vermelden dat goeie NWOBHM niet noodzakelijk meer uit engelsand moest komen, hoor maar eens EF Band en Heavy Load of het latere werk van Faithful Breath... geniaal. [Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 10-08-2002 13:00] Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
nou dit topic maar weer es onder de aand8 trekken. Ik ken er eigenlijk maar weinig bands in de bands die ik ken zijn : Angel witch , Tygers of pan tang , en Holocaust(wist niet dat het NWOBHM was,maar ok ) Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
het beste genre samen met (bay area) thrash. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
met jou ken ik praten helaas allemaal weer voor mijn tijd Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
ook voor mijn tijd, daarom ben ik aan het trachten alles in te halen http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
heb je msn ofzo kunne we mischien wat muziek uitwisselen ? Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: we zijn enkele weken verder, leeft die gast nog? nwobhm is zelfs aan mij voorbij gegaan(gezien mijn leeftijd ), behalve maiden. zat meer in de duitse bands, scorpions, michael schenker group(msg). maar ook whitesnake en quiet riot en motorhead en manowar etc vond ik toen te gek. Oud Vuil. |
|
quote:Paul Samson is dood odtss Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Oud Vuil. |
|
He's riding with the angels of zo Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Hmm die Finse Holochaust ziet er verschrikkelijk uit, maar Holocaust wil ik wel eens horen. Ik vind Saxon maar kut, maar Angel Witch en oude Maiden daarentegen . |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |