IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Vrijmetselarij Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-02-2009 17:25 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 5 februari 2009 17:18 schreef Kramy het volgende:
Dat deden de mensen dan ook zelf tijdens de Franse Revolutie onder leiding (of lees: na propaganda) van de verlichte denkers. Deze waren veelal aangesloten in organisaties als de vrijmetselarij waarin het debat mogelijk was en plannen tegen de heersende adel gesmeed konden worden.


hehe dat was "vroeger" maar niemand is bevrijd als je geest nog gesloten is. Dus van een "ons" is geen sprake denk ik. een groepje misschien.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-02-2009 17:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Als ik kijk naar dat hoogbejaarde spul dat de loge in- en uitstrompelt (ja ik woon er praktisch tegenover) kan ik niet anders concluderen dat dit niet een samenzwering tegen ons burgers is of een machtige kliek notabelen.

Misschien dat dit in amerika of engeland nog steeds anders is, maar hier kan het niet meer zijn dan een clubje oude mannen die een beetje mannendingen onder elkaar doen. (beetje filosoferen, ritueeltje nu en dan en dan lekker zuipen).


Dear dirty delightful old drunken old days


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-02-2009 17:35 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 16:58 schreef Pausmobiel het volgende:
Dit is toch die organisatie waarvan velen denken dat ze stiekem de wereld in hun macht hebben? Dit kunnen doen doordat vele leden hoge posities bekleden in de politiek, bedrijfsleven, ect?

Ik blijf sceptisch, maar godverdomme, de gedachte alleen al.





Nee, dat zijn de joden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-02-2009 17:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 17:35 schreef Lionheart het volgende:
Nee, dat zijn de joden.

Nee, dat proberen de Scientologisten je te laten denken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-02-2009 17:42 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 5 februari 2009 17:36 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, dat proberen de Scientologisten je te laten denken.


je snapt het niet.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-02-2009 17:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 17:42 schreef Black Jew het volgende:
je snapt het niet.

je snapt het niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-02-2009 17:43 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Dat probeert 'ie je te laten denken.

EDIT: @ zwarte jood.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 05-02-2009 17:43]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-02-2009 17:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Jammer dat ik die reactie niet gaf, gemiste kans!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-02-2009 17:47 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 5 februari 2009 17:44 schreef ZelThoR het volgende:


Jammer dat ik die reactie niet gaf, gemiste kans!


homerun gemist. volgende keer beter!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-02-2009 17:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik gun GL de eer wel


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-02-2009 17:49 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 5 februari 2009 17:48 schreef ZelThoR het volgende:
Ik gun GL de eer wel


je snapt het niet.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-02-2009 17:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 17:49 schreef Black Jew het volgende:
je snapt het niet.



Nee, dat probeert GL je te laten denken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-02-2009 17:53 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dat denk je maar.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-02-2009 17:54 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Eer in letters...ik heb een hele andere eer.

ga vooral verder.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 05-02-2009 19:19 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Voor zover ik weet laten ze nog steeds geen vrouwen toe.
En dus staren ze zich nog steeds stuk op de verschillen tussen mensen in plaats van te zien hoeveel iedereen eigenlijk gelijk is. Dus om nou te zeggen dat ze verlicht zijn. Nee. Dat ze mss in het verleden een behoorlijke bijdrage aan bepaalde dingen zoals de franse revolutie hebben geleverd staat daar los van. Toendertijd waren ze ten opzichte van de tijdsgeest verlicht, tegenwoordig niet meer. Jammer.


(ja, ze hebben net zoals de hells angels een vrouwenafdeling, maar dit is net zoals bij de hells angels een excuus om niet mee te gaan in de tijd en vast te houden aan achterhaalde tradities)


Pausmobiel
Usericon van Pausmobiel
Posted 05-02-2009 20:03 by Pausmobiel Wijzig reactieProfiel van PausmobielQuote dit bericht

quote:
Kan iedereen lid worden van de Orde van Vrijmetselaren?

Het lidmaatschap staat open voor iedere vrije man van goede naam. Dat laatste wil zeggen dat zijn reputatie geen aanleiding zal geven tot discussie. Er is geen enkele beperking op grond van geloof, ras, afkomst, maatschappelijke positie of nationaliteit. Wel dient men de leeftijd van 18 jaar te hebben bereikt.

http://www.vrijmetselarij.nl/Ordesite/Paginas/AntwLidmaatschap/tabid/575/Default.aspx

Wacht sorry, hier doe ik onze eigen zware-metalen metselaars geen eer aan:
quote:

Waarom kunnen alleen maar mannen lid worden van de Orde?

Dat is in de eerste plaats een zaak van traditie. De vroegere bouwcorporaties lieten alleen mannen als lid toe en in de Constitutions van Anderson is die bepaling gelegaliseerd. Ze is ook een van de kenmerken van regelmatigheid (zie 54). Dat houdt in dat de Nederlandse Orde, als ze vrouwen zou toelaten, haar internationale erkenning zou verliezen.

Voorts is het de vrije keuze van mannen om eens in de zoveel tijd in een gezelschap van uitsluitend mannen te zijn. Voor mannen die graag samen met vrouwen in de vrijmetselarij werken is er de gemengde vrijmetselarij (zie de vraag verderop.) Evenzo zijn er vrouwen die graag in een gezelschap van uitsluitend vrouwen werken aan hun geestelijke ontplooiing (zie de vraag hierna.)
Bestaat er ook een organisatie voor vrouwen die vergelijkbaar is met de vrijmetselarij?

Ja. Ons land kent de Orde van Weefsters, genaamd Vita Feminea Textura (‘het leven van de vrouw is als een weefsel’). Het lidmaatschap daarvan staat alleen voor vrouwen open. Het is een landelijke vereniging met plaatselijke afdelingen, loges genaamd. Evenals de Orde van vrijmetselaren is VFT een inwijdingsgenootschap. Ook zij werkt in drie graden, namelijk van spinster, weefster en ontwerpster. Behalve voor de inwijdingen komen haar loges regelmatig bijeen voor een lezing, discussie of bespreking.


Wat lief van ze, een apart hokje voor vrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door Pausmobiel op 05-02-2009 20:09]


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 05-02-2009 20:13 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 5 februari 2009 14:57 schreef Kramy het volgende:
Ik zie het als een soort religieuze organisatie voor atheisten.
Dat zijn het juist niet, ze verwachten juist van je dat je gelooft in een god/allah of prime creator. Het type geloof maakt daarbij niet zo veel uit. Verder worden ze vaak gelinkt aan andere genoodschappen zoals de illuminatie en skulls and bones. Wat daar allemaal van waar is weet ik niet.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-02-2009 20:29 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 17:54 schreef Black Jew het volgende:
Eer in letters...ik heb een hele andere eer.

ga vooral verder.


Eerwraak? Eercake?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-02-2009 20:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

zuur in het gezicht!~!!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-02-2009 9:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 19:19 schreef Pandora het volgende:
Voor zover ik weet laten ze nog steeds geen vrouwen toe.
En dus staren ze zich nog steeds stuk op de verschillen tussen mensen in plaats van te zien hoeveel iedereen eigenlijk gelijk is. Dus om nou te zeggen dat ze verlicht zijn. Nee. Dat ze mss in het verleden een behoorlijke bijdrage aan bepaalde dingen zoals de franse revolutie hebben geleverd staat daar los van. Toendertijd waren ze ten opzichte van de tijdsgeest verlicht, tegenwoordig niet meer. Jammer.


(ja, ze hebben net zoals de hells angels een vrouwenafdeling, maar dit is net zoals bij de hells angels een excuus om niet mee te gaan in de tijd en vast te houden aan achterhaalde tradities)

Ik snap dat prima van de Vrijmetselarij. Godfried Bomans heeft dat ook eens mooi beschreven. Als je gaat filosoferen over een redelijk abstract iets, b.v. een oorlog of een gemeenschappelijke interesse, kan de discussie weleens hoog oplopen. Vrouwen hebben dan vaak, doordat hun hersens anders geschakeld zijn of andere stofjes bevatten waarschijnlijk, de neiging om dat soort zaken persoonlijk op te vatten of te denken dat de discussiëerders zaken persoonlijk bedoelen. Dit staat het voeren van een goede discussie in de weg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-02-2009 9:22 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2009 15:42 schreef bastianus het volgende:En waarom moet een beetje filosoferen en uitwisselen van gelijkgestemdheid over hobby's weer met allerlei geheimzinnigheid, symboliek en vreemde rituelen gepaard gaan?

vroeg ie op een metalforum...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-02-2009 9:30 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2009 9:03 schreef bastianus het volgende:Vrouwen hebben dan vaak, doordat hun hersens anders geschakeld zijn of andere stofjes bevatten waarschijnlijk, de neiging om dat soort zaken persoonlijk op te vatten of te denken dat de discussiëerders zaken persoonlijk bedoelen. Dit staat het voeren van een goede discussie in de weg.
Achterhaald standpunt. Er zijn net zo veel mannen met de eigenschappen die jij beschrijft als intelligente vrouwen, die wel goed kunnen discussiëren.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 06-02-2009 9:49 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Je moet ook niet je partner als referentie-punt nemen, want die vatten alles persoonlijk op!


Dear dirty delightful old drunken old days


Daops
Usericon van Daops
Posted 06-02-2009 9:52 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2009 9:03 schreef bastianus het volgende:
Vrouwen hebben dan vaak, doordat hun hersens anders geschakeld zijn of andere stofjes bevatten waarschijnlijk, de neiging om dat soort zaken persoonlijk op te vatten of te denken dat de discussiëerders zaken persoonlijk bedoelen. Dit staat het voeren van een goede discussie in de weg.
Dus eigenlijk heb jij ook helemaal niets met vrouwen in de politiek?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 06-02-2009 10:54 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2009 9:03 schreef bastianus het volgende:
Ik snap dat prima van de Vrijmetselarij. Godfried Bomans heeft dat ook eens mooi beschreven. Als je gaat filosoferen over een redelijk abstract iets, b.v. een oorlog of een gemeenschappelijke interesse, kan de discussie weleens hoog oplopen. Vrouwen hebben dan vaak, doordat hun hersens anders geschakeld zijn of andere stofjes bevatten waarschijnlijk, de neiging om dat soort zaken persoonlijk op te vatten of te denken dat de discussiëerders zaken persoonlijk bedoelen. Dit staat het voeren van een goede discussie in de weg.


Aan de andere kant vergeet je dan even dat vrouwen ten opzichte van mannen ook positieve punten hebben. Zoals het feit dat ze een situatie vaak in een breder perspectief plaatsen en daardoor misschien wel langer nadenken voordat ze een besluit nemen, maar ook beter hebben nagedacht over de consequenties. En ach ja ik denk dat als we allemaal even aan geert wilders denken iedereen beseft dat de echtte heethoofden in de politiek over het algemeen mannen zijn, dus wie werd hier nou door zijn hormonen gestuurd?

Maar in plaats van ons blind te staren op de verschillen kunnen we ook naar het veel grotere aantallen overeenkomsten kijken. Misschien wat saaier, maar dan hoef je elkaar in elk geva niet meer de hele tijd af te troefen.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen