IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Secrets of the Moon Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-09-2008 20:04 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik zet NU 'orion in the wintersky' op, en draai t volume een stukkie verder open





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-09-2008 20:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het enige minpunt vind ik dat rare bijgeluid van de bas of gitaar (ik weet het niet meer zo goed, lang niet geluisterd). Dat is na 2 tracks echt irritant.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 14-10-2008 21:05 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Nog eens wat nieuws:

Secrets of the Moon fourth studioalbum is entitled
PRIVILEGIVM.

The band is currently working on its compositions and will enter the studio in early 2009. Also some songtitles can already be revealed:

+ privilegium +
+ black halo +
+ marionettes +
+ a million suns +
+ for they know not +
+ queen among rats +
+ shepherd +
+ i maldoror +

Major updates, samples, lyrics aswell as impressions on the evolvement of the record can be found
on a special website that will be revealed next week.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-07-2009 14:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Update / oud nieuws.

Secrets Of The Moon: "Privilegivm" album cover and release date revealed

The fourth studio album of Secrets Of The Moon, "Privilegivm", will be released on September 11 in Germany and Austria and on September 14 worldwide. More information about the album soon.

The "Privilegivm" track listing:

1. Privilegivm
2. Sulphur
3. Black Halo
4. I Maldoror
5. Harvest
Part I: I Forgive Myself
Part II: The Tree Of Life
Part III: Exsultet
6. For They Know Not
7. Queen Among Rats
8. Descent
9. Shepherd

The "Privilegivm" album cover:




SotM Apple-fans?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 14:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Voorproefje van nieuw album:

Queen Among Rats (edit)

Nog redelijk in de lijn van Antithesis zo te horen, in ieder geval het begin, uitgesponnen slepende riff en half schreeuw/praat. Heeft wel wat van Versus weg, als ik me goed herinner. Tweede stukje heeft een wat atypischer opbouwstukje en apart hypnotiserend (+-) einde.

Klinkt wel goed, maar ik word er niet direct enthousiast van. Maar goed, Antithesis vond ik ook pas gaaf toen ik het hele album achter elkaar luisterde dus een edit van een enkel nummer gaat voor mij sowieso niet goed werken.

PS: ik heb het idee dat ze de opbouw wat vernaggeld hebben met de edit. De flow van het nummer komt niet echt lekker door. Of het nummer heeft van zichzelf gewoon een klote-opbouw, kan ook

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-08-2009 14:30]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2009 14:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Klinkt me verrassend goed in de oren! Ik had ze eigenlijk na de 2e cd al afgeschreven omdat ik ze te 'technisch' begon te vinden maar dit trek ik toch echt wel heel goed.


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 14:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Heb je Antithesis nog wel geluisterd dan? Da's nu niet bepaald een CD waarvan ik zou zeggen dat de technische vaardigheid de muziek in de weg staat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2009 14:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Nou, ik stoorde me er op de tweede cd al aan en bij een sample van die EP heb ik al bepaald dat het niks voor mij was Toch eens wat meer van checken dan maar.


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 14:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hehehe, ok...

Misschien was je toen nog te true?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2009 15:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Mwa, ik trek muziek met technisch gepriegel sowieso erg slecht. De productie op die tweede cd was wel lekker en er zaten vooral op de cd 2 lekker sfeervolle stukken.


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 15:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik weet niet wat jij onder technisch gepriegel verstaat, maar het is voor mij bij SotM nooit aan de orde geweest het zo te noemen. Voorbeeldje?

Als iemand wat anders speelt dan power-chords is het nog geen neoklassiek, hè


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2009 15:59 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Duh Ik hou gewoon van simpel, misschien een betere verwoording

Overigens in black metal, in andere genres trek ik het wel beter.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 04-08-2009 16:03]


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-08-2009 16:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 15:59 schreef karnivoor het volgende:
Duh Ik hou gewoon van simpel, misschien een betere verwoording

Overigens in black metal, in andere genres trek ik het wel beter.

Ohja, ik ben ook helemaal niet van het technisch gepriegel. Maar iets als Gojira is weer zo goed luisterbaar dat het me totaal niet uitmaakt dat het eigenlijk best technisch is Misschien heb ik dat bij SotM ook, dat ik het gewoon niet doorheb

edit: ah, in BM specifiek. Euhm, nieuwe Deathspell Omega ipv Gojira

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-08-2009 16:05]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2009 16:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Ik zet die tweede iig nog maar eens een keer op

*doorzoekt lades*



Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2009 16:07 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 4 augustus 2009 16:04 schreef ZelThoR het volgende:
Ohja, ik ben ook helemaal niet van het technisch gepriegel. Maar iets als Gojira is weer zo goed luisterbaar dat het me totaal niet uitmaakt dat het eigenlijk best technisch is Misschien heb ik dat bij SotM ook, dat ik het gewoon niet doorheb

edit: ah, in BM specifiek. Euhm, nieuwe Deathspell Omega ipv Gojira


'Nieuwe' DsO trek ik ook voor geen meter terwijl de laatste Armagedda en Ondskapt me meer boeien omdat het idd minder opvalt. Dat zal het zijn dan hehe


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-08-2009 9:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Ah, kijk. Zo te zien staat nu de volledige versie van Queen Among Rats op MySpace: http://www.myspace.com/secretsofthemoon

Even luisteren dan maar


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2009 10:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nee, niet mijn ding.
De eerste twee albums van deze band vind ik zeer tof. Vooral Carved in Stigmata Wounds, en dan met name CD2, draai ik toch best regelmatig, maar daarna trek ik het niet meer. The Exhibitions EP destijds wel gekocht maar bij thuiskomst kon 'ie mij niet bekoren. De sample's en MP3's van werk daarna die ik heb mogen horen hebben mij ook nooit voor een millimeter weten te raken. Waarom weet ik ik eigenlijk zo 1,2,3 niet. Niet omdat het 'te technisch' is ofzo, DSO vind ik nmlk best gaaf. Hun 'nieuwe' 'Satirycon-achtige' sound is mijn ding gewoon niet (Satirycon trek ik ook niet). En dat heeft wellicht te maken met dat er steeds minder van de originele bezetting overblijft/bleef bij deze band. Heden ten dage herbergt deze formatie geen enkel origineel lid meer.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-08-2009 19:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 10:25 schreef kwelgeest het volgende:
Vooral Carved in Stigmata Wounds, en dan met name CD2, draai ik toch best regelmatig, maar daarna trek ik het niet meer.

<knip>

En dat heeft wellicht te maken met dat er steeds minder van de originele bezetting overblijft/bleef bij deze band. Heden ten dage herbergt deze formatie geen enkel origineel lid meer.

Mwah, ik weet niet of dat het belangrijkste is. sG (gitaar, diverse instrumenten, nu ook vocals) deed al voor Stronghold mee, T. Thelemnar (drum) na Stronghold (dus met Carved), alleen de huidige bassiste LSK is echt nieuw. De vorige en originele zanger/bassist deed op Antithesis nog mee, de originele gitarist heeft alleen demo's in de eerste twee jaar gedaan en de originele drummer hield er na Stronhold mee op.

Dat je het niet leuk vindt begrijp ik, maar als je Carved gaaf vindt heeft dat in ieder geval niet volledige te maken met het ontbreken van de originele bezetting


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-08-2009 19:28 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Je wordt slordig ZelThoR.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 05-08-2009 21:53 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

De stem en sound is alvast beter dan voordien. Antithesis sloeg in als een bom, maar verveelde snel door het ingehouden tempo. Dit nieuw nummer klinkt wat te voor de hand liggend, vind ik. Goed uitgevoerd en vragend naar meer. Dat wel. Maar op basis van Queen of Rats ben ik niet helemaal overtuigd.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 05-08-2009 21:55 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 14:31 schreef karnivoor het volgende:
Klinkt me verrassend goed in de oren! Ik had ze eigenlijk na de 2e cd al afgeschreven omdat ik ze te 'technisch' begon te vinden maar dit trek ik toch echt wel heel goed.


Sotm is wat "avantgarde" voor bm-maatstaven, maar dit is toch alles behalve technische muziek hoor.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-08-2009 9:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 19:28 schreef Lionheart het volgende:
Je wordt slordig ZelThoR.

Dat is niet volledig waar


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-08-2009 20:23 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Doe je het weer!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-09-2009 10:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zo, nieuwe lag gister op de mat, ondertussen aan het luisteren. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 17-09-2009 20:50 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 17 september 2009 10:45 schreef ZelThoR het volgende:
Zo, nieuwe lag gister op de mat, ondertussen aan het luisteren. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden.


En?

Ik haal hem zaterdag wel bij hun optreden in Baroeg denk ik.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen