![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Is die niet van Origin? ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-09-2009 21:55] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: Lastig album! Lijkt wat minder toegankelijk dan Antithesis (hoewel het die lijn wel aardig doortrekt), onder andere door minder hooks die je meteen het album intrekken (zoals vooral de zanglijnen in Antithesis voor elkaar kregen). Wel intrigerende nummers, wat meer bezwerend dan eerder. De blazers en cleanige zang (meer clean dan op de vorige) her en der zijn leuke subtiele toevoegingen. Ik vind het tot nu toe een leuk album, maar hij lost nog niet de verwachtingen van Antithesis in. Het is denk wel een groeiplaat, dus ik bikkel nog even door ![]() Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Privilegivm vind ik te satyriconachtig. Kan me niet echt bekoren. ![]() |
|
Ik heb hem komende vrijdag. Benieuwd! ![]() |
|
quote: ik daarom net wel Rebel meets KING signature ![]() |
|
Nooit gedacht dat ik het nieuwe album van Secrets of the moon nog zo gaaf zou vinden. Ik heb altijd veel waardering kunnen opbrengen voor Stronghold of the Inviolables de twee albums die daarna uit kwamen deden me echt helemaal niks. Privilegivm klinkt eigenlijk redelijk anders dan al z'n voorgangers. Ik zou dit eigenlijk niet eens black metal willen noemen. Eerder zou ik er de term "dark metal" voor van stal willen halen. De cleane productie van Carved in Stigmata Wounds en Antithesis is gebleven maar de muziek is langzamer en kent een meer doomy karakter. Hier en daar doet het mij denken aan het oude Samael of de griekse (black metal) van een Rotting christ of een Septic flesh. Midtempo, slepend, dreigend en erg sfeervol. Meer kun je er eigenlijk niet over zeggen. 9 nummers die gemiddeld een dikke 8 minuten duren worden eigenlijk nooit saai en kennen elk hun eigen karakter. Het enige nadeel vind ik eigenlijk de wat zwakke zang. Die had van mij wel iets krachtiger gemogen. Maar verder ben ik echt diep onder de indruk van dit album. Het is trouwens wel een echt groei album. De eerste luisterbeurt deed het me nog weinig maar bij elke luisterbeurt begint het kwartje voor een nieuw aantal nummers te vallen. Luister vooral eens naar het geweldig Queen among rats. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
ik heb het vooral voor het feit dat SOTM opnieuw nummers geschreven heeft. Riffs die blijven hangen, een gevoel voor Songwriting, ... ok schijf signature ![]() |
|
Cd is onderweg naar hier! Ik ben zeer benieuwd (tevens naar de twee extra 7" platen erbij). Queen of Rats klinkt super op Myspace. ![]() |
|
Wat op momenten naar een teleurstelling begon te hangen, lijkt na bezinking toch wel een klein pareltje te zijn. Blijf denk ik wel Antithesis beter vinden. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
De beste plaat van 2009! De extra 7"-es erbij zijn waardeloos. Maar de cd: wow!!! ![]() |
|
Na 100x voorbij gekomen te zijn op shuffle kan ik het eindelijk waarderen ![]() Mega vette intro op Stronghold of the Inviolables maar de rest dan weer niet zo. Maar privilegivm trek ik wel erg goed ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Video van de aankomende nieuwe: Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. ![]() |
|
Ik zal het samenvatten voor wie geen speakers heeft: saai. ![]() |
|
quote: Ik heb wel speakers, maar toch bedankt! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Smaakt naar meer! ![]() Kikadewado ![]() |
|
quote: Mee eens, zonde: ik mis toch wel een duistere spanning in deze wat de vorige plaat veel meer had... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... ![]() |
|
Plaatje luisteren: http://www.youtube.com/watch?v=vcXbsOVdwbk&feature=bf_prev&list=PL4378FD065FEDB0B3&lf=plpp_play_all Ben nu op nummer 3, die groovet als een malle, haha! Nog geen idee of ik het een goed album vind. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. ![]() |
|
quote: Ondertussen heb ik de hele plaat gehoord en zijn de berichten wel wat positiever: sluit eigenlijk zeer goed aan bij de vorige plaat, maar moet 'm nog een paar keer luisteren voor ik een totaaloordeel kan vellen... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... ![]() |
|
Ook ik moet mijn mening bijstellen. Een nummer als Serpent Messiah is gewoon super. ![]() |
|
![]() |
|
Hier staat voor het eerst "Seven Bells" op. Zo'n enthousiaste bijl in je rug plaat als "Carved In Stigmata Wounds" is het niet, maar het is zeker niet slecht. Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"... ![]() |
|
De nieuwe plaat (SUN) is gisteren uitgekomen en ik vind hem erg goed. Een flinke koerswijziging ten opzichte van Seven Bells, de blackmetalinvloeden zijn naar de achtergrond. Post-punk en new-waveinvloeden met een beetje psychedelica zijn naar de voorgrond in grotendeels clean gezongen nummers met spookachtige melodieën die me bij vlagen behoorlijk aan Alice in Chains doen denken. Alleen de openingstrack (No More Colours) voelt heel erg vertrouwd aan. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 05-12-2015 18:37] ![]() |
|
"Sun" is inderdaad een heerlijk album! Flinke stijlbreuk inderdaad (SotM doet me bij vlagen aan London After Midnight denken, met name qua zang), maar ik trek het goed. Vooral "Man Behind The Sun" is een fenomenaal goed nummer en dit wordt ook de nieuwe video. ![]() |
|
Dit klinkt goed, ga ik checken! ![]() |
![]() |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |