IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : White Lies ("indie" -band a la Joy Division e.d.) Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 08-06-2009 23:13 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

"White Lies is een indieband uit Londen, Engeland. De bandleden zijn Harry McVeigh, Charles Cave en Jack Lawrence-Brown. Hun muziekstijl wordt vergeleken met bands als Joy Division, Interpol, The Killers, Echo & The Bunnymen en Editors. "

http://www.myspace.com/whitelies

Zag dat er nog geen topic van was, en ik weet een aantal liefhebbers hier op het forum, maar vroeg me af of er meer waren!

Het album " To lose my life" is geniaal en staat al bijna de hele dag op

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-06-2009 23:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

FAN-TAS-TISCH.

Kwam voorbij als tip bij bol.com, naar aanleiding van eerdere gekochte cd's. Geprobeerd en sindsdien ook niet meer weg te denken uit m'n playlist.

Ech tgeweldige band!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-06-2009 23:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gelukkig een vrij laag Joy Division-gehalte. Ik hoor er ook wel wat Style Council/The Jam in terug. Leuk bandje! Ga ik eens meer van luisteren.
In tegenstelling tot de meeste bandjes die imiteerden op Pinkpop klinkt dit wel echt als de wave uit de jaren tachtig.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 08-06-2009 23:19]

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 08-06-2009 23:18 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Vorig jaar op Lowlands hebben ze me overtuigd, maar op plaat vond ik het wat minder. Misschien moet ik het opnieuw proberen...

One facebook to find them all, and in the darkness bind them...

kaliumhyperoxide
Posted 08-06-2009 23:19 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 8 juni 2009 23:18 schreef bastianus het volgende:
Gelukkig een vrij laag Joy Division-gehalte. Ik hoor er ook wel wat Style Council/The Jam in terug. Leuk bandje! Ga ik eens meer van luisteren.

Dat eerste vond ik juist wel jammer.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-06-2009 23:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik vind Joy Division erg gehyped. Sowieso was het nooit zo beroemd geworden zonder de zelfmoord van Ian Curtis denk ik. Doet het vaak goed, zangers die zelfmoord plegen.
New Order, dat vind ik dan wel weer erg goed te pruimen op de één of andere manier.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2009 23:23 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Afgezien van Blue Monday ook?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-06-2009 23:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik vind zelfs Blue Monday een gaaf nummer. Sterker nog, ik heb de 12-inch.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2009 23:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik bedoelde dus, vind je New Order ook gaaf vanwege andere nummers dan Blue Monday, want doorgaans lijkt het alsof dat het enige is dat men van ze kent (niet dat ik zelf veel meer van ze ken overigens ). Maar Blue Monday is inderdaad erg gaaf.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

kaliumhyperoxide
Posted 08-06-2009 23:33 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 8 juni 2009 23:21 schreef bastianus het volgende:
Ik vind Joy Division erg gehyped. Sowieso was het nooit zo beroemd geworden zonder de zelfmoord van Ian Curtis denk ik. Doet het vaak goed, zangers die zelfmoord plegen.
New Order, dat vind ik dan wel weer erg goed te pruimen op de één of andere manier.

Dat is dan natuurlijk wel makkelijk gesteld. Aangezien ik van '84 ben, had ik Joy Division natuurlijk minder snel gekend als ze niet zo bekend waren geworden. Wat deels te wijten is door de dood van Ian Curtis. Maar feit A en feit B wil niet zeggen, dat ik Joy Division mooi vind, omdat Curtis niet meer leeft. Tot zover de logica.

Ik had ze natuurlijk graag nog eens live gezien. Joy Division is hele intense muziek die me diep raakt, gehyped of niet, soms staan de tranen in m'n ogen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-06-2009 23:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2009 23:26 schreef Mark het volgende:
Ik bedoelde dus, vind je New Order ook gaaf vanwege andere nummers dan Blue Monday, want doorgaans lijkt het alsof dat het enige is dat men van ze kent (niet dat ik zelf veel meer van ze ken overigens ). Maar Blue Monday is inderdaad erg gaaf.

Een vriend van me draaide heel veel die latere Technique-cd, en die was echt gaaf. Zaten ook een paar van de eerste house-invloeden in, en dat gemengd met de new wave die ze al maakten. Toen de acid house begon had ik heel veel van dat spul op cassette, en daar had ik toen ook die Technique-cd bij getapet.
Jammer genoeg zijn ze later weer de Joy Division-kant op gegaan zonder de vele electronische invloeden. Ik vind het erg kille en kale muziek zonder de electronica, net als Joy Division.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-06-2009 23:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Mja, Joy Division is wel degelijk gehyped, dat kun je niet ontkennen. De vraag is echter of dat onterecht is. Ik vind van niet. Joy Division is gewoon een band die op waarde wordt geschat wat mij betreft.

New Order is ook absoluut de moeite waard maar toch een tikje minder interessant.

White lies ga ik eens even checken.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

kaliumhyperoxide
Posted 09-06-2009 0:02 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 8 juni 2009 23:34 schreef bastianus het volgende:
Ik vind het erg kille en kale muziek zonder de electronica, net als Joy Division.

Dat kille en kale is juist precies wat het zo geniaal maakt!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 0:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 0:02 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
Dat kille en kale is juist precies wat het zo geniaal maakt!

Tja, dat vind ik b.v. van the Swans, terwijl de gitarist van mijn wave-bandje dat absoluut niet trekt. Ik heb het met Joy Division dat het me afstoot, terwijl "mijn" gitarist dat weer geweldig vindt. Ach, smaken verschillen.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2009 0:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Plaat staat nu op en dat 1e nummer is alvast erg gaaf!

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Silence
Usericon van Silence
Posted 09-06-2009 0:10 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dan moeten de veel gavere nog komen... Mooi cdtje! Zet weer op

Iron Jack Rackham
Usericon van Iron Jack Rackham
Posted 09-06-2009 0:35 by Iron Jack Rackham Wijzig reactieProfiel van Iron Jack RackhamQuote dit berichthttp://www.caedere.com

De puisterige pubers van White Lies hebben een prima cd afgeleverd. Ik verdenk een beregoede producer ervan dat hij een flinke vinger in de pap heeft gehad. Af en toe een beetje te dramatisch voor zo'n jong stel.

Anyway, wel vet album ja. Luistert lekker weg.

Maargoed, je mag White Lies natuurlijk niet vergelijken met Interpol. Die hebben natuurlijk één van de beste debuut-cd's ooit uitgebracht. Daar klinkt White Lies wel erg hit gevoelig bij.

kaliumhyperoxide
Posted 09-06-2009 0:50 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

Er wordt ook wel gezegd; Interpol is geÏnspireerd op Joy Division, en White Lies is geïnspireerd op Interpol. Ik kan me hier wel in vinden.

Drama is van alle leeftijden, denk ik. Of het echt is, is een tweede. Ik denk in dit geval van wel. Vind alleen wat je zegt ja, de productie is een beetje too much.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-06-2009 1:03 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Zeer puike cd ja.
Mooi dat er weer wat fans bij zijn sinds zaterdag toen hij op een gegeven moment amper de cd speler uit kwam hier

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 09-06-2009 8:47 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Leuke band, maar vind het (nog) niet zo goed als eerder genoemde Interpol en Joy Division.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 9:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 0:35 schreef Iron Jack Rackham het volgende:
Af en toe een beetje te dramatisch voor zo'n jong stel.

Opa. Toen ik een jaar of vijftien was maakte ik anders veel dramatischer muziek dan later. Had natuurlijk ook wel met de staat van mijn leven toen te maken.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 09-06-2009 20:07 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

White Lies terug voor Nederlandse clubs

Ze staan op ongeveer elk festival, maar de Britten van White Lies gaan daarna vrolijk door met toeren. De band doet Nederland in oktober maar liefst drie keer aan. De 20e staan ze in Effenaar, een dag later in Paradiso. Tenslotte doen ze op de 22e het Rotterdamse Watt aan.

Kaarten voor de concerten gaan weg voor 16 euro. De kaarten voor het concert in de Effenaar zijn vanaf zaterdag verkrijgbaar. Voor de show in Paradiso begint de verkoop een week later. Wat Watt doet is nog onbekend.

Aanwezig in de Effenaar.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-06-2009 20:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!

Dat wordt wellicht zowel Paradiso als Watt. Héél goed nieuws!

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-06-2009 20:10 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Oei vet!

Dat word rotterdam of amsterdam dan.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-06-2009 20:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 20:10 schreef Burzum het volgende:
Oei vet!

Dat word rotterdam of amsterdam dan.

Nee, allebei, lul.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-06-2009 20:12 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

leuke muziek voor als ik hoofdpint heb

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com