IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Overgang? Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-06-2009 11:28 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Weten veel mensen wel dat je ook via je werkgever veel studies kan volgen? Ken nou behoorlijk wat mensen die de HBO grondig verkloot hebben in meerdere studies, en nu aan het werk zijn en in ene keer beseffen dat ze dat al veel eerder hadden moeten doen en nu een opleiding via de werkgever volgen.

HBO is in mijn ogen behoorlijk overschat. (Ligt er wel aan welke studie natuurlijk, maar die SPH-achtige studies... man, kom op zeg, als je niet weet welke studie je wil volgen, ga dan werken ipv studeren omdat het kan).


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 11:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 11:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, daarom doen al die allochtone schooluitvallers het ook zo goed...?

Stokpaardje:
Als je voor gewoon ambachtelijk werk als loodgieten, in de bouw werken etc. niet aan zo achterlijk veel theoretische eisen hoefde te voldoen waren die w.s. veel beter terecht gekomen. Niks mis met het gewone aloude praktijkonderwijs. Door hier echter de basisvorming en andere overbodige theoretische vehikels te verplichten lopen er inderdaad veel jongeren onnodig in vast.
Theoretische kennis is behoorlijk overrated in sommige gevallen. Net als het hebben van diploma's en dergelijke. Onze kennismaatschappij sluit bepaalde mensen buiten in het werkproces waar dat niet altijd hoeft.
Sterker nog: Als de voorbereiding op het beroepsproces niet zo nodeloos ingewikkeld en theoretisch was gemaakt, had een deel van de cliënten die ik op mijn zorgboerderijen begeleid een gewone, reguliere baan kunnen hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 09-06-2009 11:35 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Het niveau van het HBO daalt ook waar je bij staat. Het heeft imho ook niets te maken met studeren. Het is gewoon scholieren, veelal een soort overschatte bezigheidstherapie.

Als een tentamen slecht is gemaakt, wordt er meteen getwijfeld aan de validiteit van het tentamen, in plaats van zich af te vragen of het niveau van de scholieren niet gewoon te laag is.

Ook groepsopdrachten moeten je liggen, wil je het HBO gaan volgen. Tevens moet je weerbaar zijn tegen het gebrek aan competentie van je medescholieren.
Om dat gebrek aan competentie te verhelpen, had het instituut waar ik scholier, besloten om een instaptoets te maken voor deze opdrachten. Een uitstekend initiatief om de volledig incompetente personen te weren uit een projectgroep. Helaas is dit besluit tot selecte toegangsverlening weer ingetrokken toen bleek dat 70% van de scholieren niet in staat was om te slagen voor deze instaptoets.

(Ik scholier HBO Sociaal Juridische Dienstverlening, overigens.)

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 09-06-2009 11:36]


Verrassend triviaal


renYek
Usericon van renYek
Posted 09-06-2009 12:12 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Och, ik heb 8 jaar over het VWO gedaan (1 jaar ernstige stress in huis door scheiding ouders en 1 jaar vond ik mijn gitaar interessanter dan studeren). Al met al ben ik via een korte carriere als vuilnisman noch altijd goed terecht gekomen als technisch consultant, maar heb wel de nodige cursussen in de avonduren gedaan de afgelopen 10 jaar.

Ik heb wel gemerkt dat er soms deuren makkelijker open gingen voor de mensen met al wat papiertjes op zak. Op een gegeven moment telt je praktijkervaring meer dan de theoretische, dus ik heb er nu eigenlijk geen last meer van.

Hoe dan ook. Als je het nu niet haalt, haal je het volgend jaar wel. Er zijn ergere dingen in het leven


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-06-2009 12:17 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 12:12 schreef renYek het volgende:
(...)

Hoe dan ook. Als je het nu niet haalt, haal je het volgend jaar wel. Er zijn ergere dingen in het leven


+1

Werken kun je de rest van je leven nog...


Ik heb dat ook een tijdje proberen te rekken (8 jaar over een studie gedaan waar 5 jaar voor staat).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 09-06-2009 13:08 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 9 juni 2009 10:50 schreef bastianus het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die dachten dat dit topic over de menopauze zou gaan en gestart was door één van de allereerste vrouwelijke metalfans? In dat geval zeg ik toch Famosan, en Maca natuurlijk. Overigens weet ik door een onlangs opgedane ervaring dat de menopauze niet standaard invloed hoeft te hebben op het libido van een vrouw helaas.


quote:
Op 9 juni 2009 11:23 schreef Dentz het volgende:
Dacht eerst dat dit topic door een verontruste vrouw van 50 was gestart.


Dat was dus ook al mijn eerste gedachte


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-06-2009 15:19 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Als je alleen maar twee vakken op hoeft te halen is het niet zo moeilijk om daar nog even voor te gaan leren, lijkt me.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 09-06-2009 15:30 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 9 juni 2009 13:08 schreef BerserkerWoman het volgende:
Dat was dus ook al mijn eerste gedachte


+1 ja

Ach ja, C&M. Ik heb het iig gehaald met 2 vingers in mn neus ondanks dat ik dyscalculie heb en daardoor dramatisch slecht ben in alles wat met cijfers te maken heeft.
Geen idee hoe ik dat gedaan heb, dus tips heb ik ook niet. Gewoon goed leren sowieso.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 15:30 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 10:39 schreef ZelThoR het volgende:
Nee. Er wordt alleen een eng iets van gemaakt omdat men altijd maar blijft zeiken dat het zo moeilijk en abstract is en dat je er toch niets aan hebt. Het is niet lastig, het vraagt alleen dat je gestructureerd en logisch denkt en daarmee een probleem weet op te lossen. Zeer waardevolle skill

Waardevolle skills kunnen ook klote zijn.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 15:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 15:30 schreef Jällö het volgende:
Waardevolle skills kunnen ook klote zijn.

Ja. Ik kan b.v. zonder handen mijn scrotum laten bewegen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 15:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 juni 2009 15:32 schreef bastianus het volgende:
Ja. Ik kan b.v. zonder handen mijn scrotum laten bewegen.


welke man niet dan? Is een overblijfsel van de spier die bij honden zorgt voor kwispelen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 15:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Is toch een waardevolle skill voor mij. Heb er al menig saai uurtje mee door weten te brengen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 15:40 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Kun je ook zonder handen helikopteren?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2009 15:40 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 15:30 schreef Jällö het volgende:
Waardevolle skills kunnen ook klote zijn.

Dat kán zeker.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 15:50 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 15:40 schreef ZelThoR het volgende:
Dat kán zeker.

Yeps, volgens de leer der logica is daarmee is je argument ontkracht.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 16:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 15:40 schreef Jällö het volgende:
Kun je ook zonder handen helikopteren?

Soms. Hangt een beetje van de gemoedstoestand en de temperatuur van de omgeving af.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

de gemoedstoestand van de omgeving? zeker alleen in ruimtes die puur feng shui zijn?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2009 16:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 15:50 schreef Jällö het volgende:
Yeps, volgens de leer der logica is daarmee is je argument ontkracht.

Oh, mijn argument is zeker niet altijd waar. Wel voor een groot deel


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

kun je dat kwantificeren?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 16:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:20 schreef ElitE het volgende:
de gemoedstoestand van de omgeving? zeker alleen in ruimtes die puur feng shui zijn?

Ja precies. En bonzai-boompjes in de ruimte willen vaak ook wel stimulerend werken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Charmant
Usericon van Charmant
Posted 09-06-2009 16:22 by Charmant Wijzig reactieProfiel van CharmantQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 10:50 schreef bastianus het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die dachten dat dit topic over de menopauze zou gaan en gestart was door één van de allereerste vrouwelijke metalfans? In dat geval zeg ik toch Famosan, en Maca natuurlijk. Overigens weet ik door een onlangs opgedane ervaring dat de menopauze niet standaard invloed hoeft te hebben op het libido van een vrouw helaas.


Sorry,slechte woordkeuze


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Charmant
Usericon van Charmant
Posted 09-06-2009 16:24 by Charmant Wijzig reactieProfiel van CharmantQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 10:12 schreef Laurensio het volgende:
Oke. Als je echt maar net over gaat, is er een kans dat VWO6 heel zwaar gaat worden.
Ik weet niet hoe je cijfers voor het begin van dit jaar waren, maar als je alleen dit jaar slechte cijfers hebt gehaald, is het soms beter om te blijven zitten. Ik zeg niet dat dat voor jou geldt. Een vriend van me ging echt net over van VWO 5 naar 6, met allemaal net wel cijfers. In de zesde had hij daardoor een grote uitdaging. Dat heeft hem dan ook de kop gekost en zo heeft hij de zesde over gedaan. Hij bleef dus last hebben van de slechte cijfers uit de vijfde.
Misschien gaat dit nu totaal niet over jou, maar ik vond t wel een mooi voorbeeld van hoe blijven zitten af en toe beter kan zijn.


Nou ja,het is niet zo dat ik maar nét over zou gaan.. ik heb nu gewoon 2 onvoldoendes voor wiskunde en biologie,en nog wat 5.8'en en 5.7s en zo.. dat is het voornaamste probleem.. als ik dit nog weet op te halen binnen die paar weken,ga ik met een vrij goede lijst over. En heb toenstraks weer een extra opdracht ontfutseld voor bio


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2009 16:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:21 schreef ElitE het volgende:
kun je dat kwantificeren?

Zeker!

99,99% van de tijd heb ik wel gelijk!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jij bestaat zeker ook maar 0,01% van de tijd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen