IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Overgang? Vorige pagina
De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-06-2009 16:50 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 23:52 schreef Snaack het volgende:
Dit is eigenlijk best wel een Tina-topic, verontrustend dat de ts niet compleet afgefakkeld is.


Wij mogen niet meer trollen van de mods...


Bareuh...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-06-2009 18:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 18:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik vind het verontrustender dat er nog geen slotje op hangt. Volgens mij worden onze mods traag en gezapig.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 18:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2009 18:21 schreef Mark het volgende:
Ik vind het verontrustender dat er nog geen slotje op hangt. Volgens mij worden onze mods traag en gezapig.
Geldt er voor mods ook een slooppremie? Inruilen, nieuwe halen en geld beuren?



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-06-2009 18:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Behalve bij het K-woord, dan komen ze bijkans klaar om weer eens een ban uit te delen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2009 18:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 18:24 schreef Judge M. het volgende:
Geldt er voor mods ook een slooppremie? Inruilen, nieuwe halen en geld beuren?


Geld beuren? Dat suggereert dat er restwaarde is


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-06-2009 18:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 18:24 schreef Judge M. het volgende:
Geldt er voor mods ook een slooppremie?


Bedoel je hiermee dat je de mods wilt slopen?
Daar staat namelijk ook een ban op.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-06-2009 18:28 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2009 18:26 schreef Mark het volgende:
Geld beuren? Dat suggereert dat er restwaarde is
Die het als een verkapte subsidie



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-06-2009 18:31 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2009 18:28 schreef XXL het volgende:
Bedoel je hiermee dat je de mods wilt slopen?
Daar staat namelijk ook een ban op.


Ik denk dat ie sloop bedoelt als in 'kussensloop'.



Bareuh...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-06-2009 9:32 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Hehe, ik dacht bij deze topictitel aan zwetende vrouwen van middelbare leeftijd. Ik vond het al een vreemd topic voor ZM.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 12-06-2009 12:33 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 9 juni 2009 10:01 schreef bastianus het volgende:
....... Maar als je kijkt wat voor mensen rijk zijn of het anderszins ver geschopt hebben, dan is daar zelden iemand bij die zelfs maar zijn/haar middelbare school heeft afgemaakt.
..........


Hetzelfde geldt voor mensen die als 40-er of 50-er nog voltijd tomaten plukken tussen de scholieren :p

Het niet afmaken van een opleiding biedt dus net zomin garantie om het ver te schoppen.

quote:
Op 9 juni 2009 9:59 schreef Charmant het volgende:
........ Ik probeer ook gewoon zesjes te halen voor die vakken, .......


En daar gaat het al fout; je richt je op minimaal resultaat ipv het maximale

Wiskunde is de formules leren en sommen maken (veel sommen). Dan valt vanzelf een keer het kwartje. En anders weet je in ieder geval wat je moet doen.
Dus ik zou zeggen begin opnieuw met de stof die je moet kennen; lees de tekst, maak sommen en check je fouten en leer daar van.
Of laat iemand die het echt snapt uitleggen wat de 'truc' en/of wat je fout doet.

Succes!


PS.
ik dacht eerst "Hè?! Een topic over DE Overgang op ZM??? "



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-06-2009 12:50 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik dacht dat het over de welbekende overgang ging, je weet wel van zure vrouw naar een ontzettend zure vrouw, zat ik er weer naast.


Against God and Government


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 12-06-2009 13:31 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 9 juni 2009 10:01 schreef bastianus het volgende:
Men maakt je wijs dat school belangrijk is. Er wordt veel te veel waarde gehecht aan diploma's en dergelijke flauwekul. Maar als je kijkt wat voor mensen rijk zijn of het anderszins ver geschopt hebben, dan is daar zelden iemand bij die zelfs maar zijn/haar middelbare school heeft afgemaakt.
Gewoon stoppen met school en gaan werken, b.v. door voor jezelf te beginnen. Of een stukje werken en dan een wereldreis gaan maken. Het enige dat je op school leert is niet zelfstandig nadenken en voorgekauwde kennis erin rammen. Het wordt nu tijd om eens van jezelf en van het leven te gaan leren.


Ik zou niet op een willekeurige sessie bij de bijstand willen zitten en er dan achter komen dat de mensen zonder die diploma wel succes hadden inderdaad wel de publiciteit opzoeken, maar dat alle "losers" al jaren thuis zitten of een saaie en laagbetaalde baan hebben. Anders gezegd: bovenstaande geciteerde tekst is erg eenzijdig en alleen gericht op die talenten die het zonder diploma wel ver schopten... (en ja, er zijn ook mensen met diploma's werkloos)


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2009 13:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 13:31 schreef Vampire John het volgende:
Ik zou niet op een willekeurige sessie bij de bijstand willen zitten en er dan achter komen dat de mensen zonder die diploma wel succes hadden inderdaad wel de publiciteit opzoeken, maar dat alle "losers" al jaren thuis zitten of een saaie en laagbetaalde baan hebben. Anders gezegd: bovenstaande geciteerde tekst is erg eenzijdig en alleen gericht op die talenten die het zonder diploma wel ver schopten... (en ja, er zijn ook mensen met diploma's werkloos)

Da's waar, maar de waarde van een diploma en kennis in het algemeen wordt sterk overgewaardeerd in onze samenleving vind ik. Net zoals het raar is dat er op ongediplomeerd werk enzo neergekeken wordt. Is er o.a. de oorzaak van dat er mensen uit Oost-Europa, het Rifgebergte of de boerenlanden in Turkije gehaald moeten worden om hier dat soort werk op te knappen.
Met het eenzijdige stukje over mensen zonder diploma die het wel ver schopten wilde ik laten zien dat een papiertje niet het allerbelangrijkste is wat er bestaat en dat je het zonder ook prima kan redden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-06-2009 14:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het kan inderdaad wel, maar het is een stuk moeilijker, zeker in een klimaat waar steeds meer kwalificaties gevraagd worden door werkgevers. Dus om nou te gaan lopen zeggen dat het helemaal niet nodig is in de huidige maatschappij is redelijk onzinnig, en zeker niet iets om als uitgangspunt te nemen. Lukt het je niet, dan zal het alsnog ongetwijfeld best goed komen, maar van tevoren al zeggen dat het niet de moeite waard is is gewoon larie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 12-06-2009 14:00]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2009 14:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

@Mark:
Weet ik niet. Voor mij is het heel goed geweest om in allerlei verschillende baantjes, van productie tot logistiek tot horeca, heel veel ervaring te hebben opgedaan. En via een leer-werktraject heb ik uiteindelijk toch een goede opleiding in de zorg kunnen doen. Waar ik rond mijn twintigste nog echt niet aan toe was, toen was het nog veel te leuk en belangrijk om lekker met muziek, feesten en af en toe snel geld verdienen bezig te zijn.
Voor veel mensen is het goed om via de geijkte paden de carrière-weg te bewandelen, bij anderen past het niet. Je moet gewoon doen wat bij je past en voor jezelf de beste leerweg is. Verder lijkt het mij voor veel mensen juist een waardevolle ervaring om eens productiewerk of ander laag-/ongeschoold werk te doen. Zo leer je respect te krijgen voor zaken die misschien niet meteen direct in je straatje liggen. Bovendien heb ik hier vaak genoeg HBO-stagiaires die theoretisch ontzettend onderlegd en goed zijn, maar die in de praktijk regelmatig de plank mis slaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-06-2009 14:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 14:31 schreef bastianus het volgende:
@Mark:
Weet ik niet. Voor mij is het heel goed geweest om in allerlei verschillende baantjes, van productie tot logistiek tot horeca, heel veel ervaring te hebben opgedaan.


Ja, maar dat is anekdotisch. Dat geldt misschien voor 10-20% (if that), maar dat is geen reden om aan te nemen dat dit voor de meerderheid van de jongeren ook geldt. Bovendien zal het erg afhankelijk zijn van je interessevlak en de sector waar je in rolt. En in het huidige economische klimaat hebben werkgevers vaak ook genoeg keuze, dus dan ligt je sollicitatiebrief zonder vooropleiding al na de eerste schifting in de prullenbak. Ze vragen nu bij wijze van spreken al bijna een MBO diploma om schoorstenen te vegen.

Ongetwijfeld is initiatief tonen en praktische ervaring opdoen een belangrijk iets, maar doe dat dan via bijbaantjes of vakantiebaantjes naast de studie, dan geef je jezelf een veel betere uitgangspositie. En sommige mensen kunnen in hun jeugd inderdaad niet de juiste mentaliteit opbrengen of een opleiding op juiste waarde schatten om er het maximale uit te halen (mijn vriendin is in eerste instantie ook gekapt met haar studie maar doet het nu, 3 jaar later, ongekend fantastisch, omdat ze beseft dat ze het voor haarzelf doet en niet omdat het "erbij hoort"), maar je kunt zulke ervaringen nu eenmaal niet 1 op 1 projecteren op de hele maatschappij.

En zoals je zelf al aangeeft, je bent uiteindelijk toch weer terug beland in een opleidingstraject, dus je beseft je blijkbaar wel dat het wel degelijk meerwaarde heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 12-06-2009 14:54]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2009 15:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 14:53 schreef Mark het volgende:
Ja, maar dat is anekdotisch. Dat geldt misschien voor 10-20% (if that), maar dat is geen reden om aan te nemen dat dit voor de meerderheid van de jongeren ook geldt. Bovendien zal het erg afhankelijk zijn van je interessevlak en de sector waar je in rolt. En in het huidige economische klimaat hebben werkgevers vaak ook genoeg keuze, dus dan ligt je sollicitatiebrief zonder vooropleiding al na de eerste schifting in de prullenbak. Ze vragen nu bij wijze van spreken al bijna een MBO diploma om schoorstenen te vegen.

Ongetwijfeld is initiatief tonen en praktische ervaring opdoen een belangrijk iets, maar doe dat dan via bijbaantjes of vakantiebaantjes naast de studie, dan geef je jezelf een veel betere uitgangspositie. En sommige mensen kunnen in hun jeugd inderdaad niet de juiste mentaliteit opbrengen of een opleiding op juiste waarde schatten om er het maximale uit te halen (mijn vriendin is in eerste instantie ook gekapt met haar studie maar doet het nu, 3 jaar later, ongekend fantastisch, omdat ze beseft dat ze het voor haarzelf doet en niet omdat het "erbij hoort"), maar je kunt zulke ervaringen nu eenmaal niet 1 op 1 projecteren op de hele maatschappij.

En zoals je zelf al aangeeft, je bent uiteindelijk toch weer terug beland in een opleidingstraject, dus je beseft je blijkbaar wel dat het wel degelijk meerwaarde heeft.

Voor mij heeft een opleiding wel meerwaarde gehad, maar ik denk dat de kennismaatschappij toch ook wel nadelen begint te krijgen, ook voor werkgevers. In de tuinbouw b.v. kunnen ze geen personeel meer krijgen, maar op mijn zorgboerderij doe ik tuinbouwprojecten met de mensen waarmee ik winstgevend draai. Mensen in mijn sector worden leidinggevenden op grond van een HBO- of wetenschappelijk diploma, maar hebben nog nooit bewezen om zelfs maar een groep te kunnen draaien of zelfs contact met die cliënten waarover ze beslissen te hebben gehad. HBO-stagiaires bij mij mislukken in het derde jaar van hun opleiding omdat ze geen leidinggevende capaciteiten op de groep en praktische vaardigheden en inzicht hebben. Het overschot aan gediplomeerdheid en theoretische kennis zorgt ook voor problemen, en hier hebben werkgevers zelf aan meegedaan.
Mijn vrouw is manager in de jeugdzorg, en ze krijgt geregeld op groepsbegeleidingsbanen op MBO-niveau sollicitaties van jonge afgestudeerde psychologen of antropologen die in hun vakgebied niet aan de bak komen wegens te weinig praktijkervaring. Ergens lijkt me dan toch iets scheef te zitten qua theorie en praktijkaanbod.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 12-06-2009 16:02 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 9 juni 2009 11:23 schreef Dentz het volgende:
Dacht eerst dat dit topic door een verontruste vrouw van 50 was gestart.


+1



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-06-2009 18:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-06-2009 19:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 15:48 schreef bastianus het volgende:
Mijn vrouw is manager in de jeugdzorg, en ze krijgt geregeld op groepsbegeleidingsbanen op MBO-niveau sollicitaties van jonge afgestudeerde psychologen of antropologen die in hun vakgebied niet aan de bak komen wegens te weinig praktijkervaring. Ergens lijkt me dan toch iets scheef te zitten qua theorie en praktijkaanbod.


Hier kan ik me tot op zekere hoogte ook wel in vinden, maar dan raak je eigenlijk meer een ander probleem dan waar we het in het begin over hadden. Namelijk dat velen niet meer kiezen voor de meest geschikte opleiding maar voor de opleiding die de meest academische kwalificaties geeft. Dat is een maatschappelijke tendens die hier in Engeland ook kwalijke vormen begint aan te nemen (alle polytechnics zijn omgetoverd tot universiteiten en wat wij als MBO of HBO opleiding zouden hebben weggezet is hier als uitgeklede universitaire opleiding beschikbaar (bijv. verpleging)). Niet-WO opleidingen worden steeds vaker vanuit de arbeidssector als minderwaardig beschouwd, en dat is een zorgelijke ontwikkeling. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het volgen van een opleiding an sich niet altijd een goed idee is, want als je de juiste keuzes voor jezelf maakt dan is het altijd een meerwaarde.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-06-2009 23:11 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 12:50 schreef Rotzak het volgende:
Ik dacht dat het over de welbekende overgang ging, je weet wel van zure vrouw naar een ontzettend zure vrouw, zat ik er weer naast.


Waar.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen