IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Design, vormgeving & architectuur Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-06-2009 16:00 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik ben gek op oude fabriekshallen:






Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2009 16:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 15:49 schreef Jan-Willem het volgende:
Ja maar die zit dus voor geen meter. Heb zaterdag nog op die stoel gezeten tijdens 100%Design in de Van Nelle fabriek in Rotterdam
Dat vind ik dus het probleem van veel Design meubelen dat het mooi moet zijn maar dat er dan in de meeste gevallen het zitcomfort voor het gemak vergeten wordt.


Echt? Dat ding zit als de achterbank van een Rolls Royce man.

Maar verder, ja, een ontwerp is pas écht goed als het zowel functioneel als mooi is.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 16:12 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

De befaamde bolstoel zit ook voor geen meter trouwens, tenminste niet voor lange personen zoals ik.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-06-2009 16:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Een kinderzitje zit ook niet voor volwassenen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-06-2009 16:39 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Kinderen dan weer wel.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-06-2009 16:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

precies


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-06-2009 17:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Gelukkig ben ik niet de enige dan. Waar heb jij het gestudeerd? Ik zit in Zwolle.

Edit: Deze post is dus bedoelt voor Jan Willem

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 16-06-2009 17:08]



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 16-06-2009 17:12 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Gaudi heeft best gave dingen. Niet alles, maar wel een aantal, deze lange bank bijvoorbeeld. Nog op gezeten anderhalf jaar terug:



"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-06-2009 17:22 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Friedensreich Hundertwasser:






Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 17:27 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 16:02 schreef Snaack het volgende:
Echt? Dat ding zit als de achterbank van een Rolls Royce man.

Maar verder, ja, een ontwerp is pas écht goed als het zowel functioneel als mooi is.

En pas echt fucking goed als het naast functioneel en mooi ook nog goedkoop en massaal te produceren valt en revolutionair is qua gebruik, zoals het klassieke voorbeeld, de paperclip.

Maar goed, ik kan sommige conceptuele designs die je aan het denken zet ook waarderen, zoals oa. dat verknipte industriegebouw wat ik eerder postte...
De serie damesjurken van Lagerfeld waarin allemaal lompe auto-onderdelen verwerkt zaten vond ik ook erg strak wat dat betreft. (kan zo gauw geen foto's vinden)

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 16-06-2009 17:37]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 16-06-2009 18:01 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat van Hundertwasser is best leuk, maar vind het iets te sprookjesachtig.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 18:04 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 15:53 schreef Jan-Willem het volgende:
Ik heb ook Industrieel Product Ontwerpen gestudeerd en heb ook het zelfde. Mij interesseert het niet zoveel wie het gemaakt heeft. Het gaat er mij meer om dat het mooi is en functioneel is.

Nou post es wat leuks en waarom je het goed vindt.
Hetzelfde geldt voor Dirge for November uiteraard.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 16-06-2009 18:05 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 16 juni 2009 18:01 schreef Alterprince het volgende:
Dat van Hundertwasser is best leuk, maar vind het iets te sprookjesachtig.


Ik vind het te kinderachtig qua kleurgebruik en decoratie....

.......

Btw, cool topic



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 18:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Brutalism is ook en coole architectuur stroming. Mooi is het niet direct maar wel een megabruut statement tegen truttigheid.

pilgrimage church, maria königin des friedens, neviges, germany 1963-1972.


Ryerson University Library

GVD zeg.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2009 18:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha vet, je wilt alleen niet binnen zitten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-06-2009 18:40 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 13:26 schreef Alterprince het volgende:
Ook van dat typische design; rietveld

Voor een keertje leuk om te zien, maar zitten wil je er niet in, laat staan wonen in een Rietveldhuis







Dan moet je eens googlen voor het kinderwiegje. Best sadistisch


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 18:41 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

In Helsinki staat ook vette rij flatgebouwen, boven op een hoge begroeide rots. Spierwit en bijna geen ramen aan een kant. Niet echt schattig ofzo maar ik vind het prachtig.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-06-2009 20:00 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm ondanks dat het erg kitcherig is (en normaal gesproken hou ik daar juist niet van) vind ik de Rose Chair van Masanori Umeda wel mooi:


Tevens staat me bij dat er een soort badkamertegeltje is van Droogdesign dat aan een van de bovenhoeken omkrult zodat je er kleren/handoek aan kan hangen. Je moet je dan voorstellen dat je een volledig witte tegelmuur heb met een daarin verwerkt haakje. Kan even geen plaatje vinden.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-06-2009 20:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

En een ontwerpje van mezelf:

Hij is tevens ergonomisch verantwoord voor mij omdat ik in een rolstoel zit. Door die cutaway kan ik m een stuk dichter bij mijn lichaam krijgen, normaalgesproken zit mn rechterwiel daar nogal voor in de weg.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 20:05 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Droog design heeft wel meer leuke dingen gedaan ja. Schijnt internationaal ook erg groot te zijn, zoals dit:


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 20:11 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik ben ook een enorme sucker voor rustiek moderne dingen, qua interieurs vooral. De buitenkant mag brutalist zijn.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 22:17 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 15:06 schreef Snaack het volgende:
Als ik het geld er nog eens voor over heb:



De mooiste stoel ooit.

Tering he, ik lees net dat dat ontwerp uit 1929 stamt.
Over tijdloos ontwerp gesproken...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2009 0:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wow vet, ik dacht dat het gewoon wel een leuk niet bijzonder bankje was hooguit 20 jaar uit, maar dit maakt mn kijk wel anders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 8:54 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ja, ten eerste denken veel mensen dat "modern design" staat voor alles wat maar nieuwerwets is, terwijl het gewoon een stroming is die bloeide in de jaren 20/30 en tegenwoordig weer populair is. Dat Fallingwater huis komt ook uit '34.

Bovendien is het vaak lastig de klassiekers te herkennen omdat er een gigantische lading slappe aftreksels en imitators op volgt. Een design is m.i. ook pas een klassieker als deze en vernieuwend is en een hele generatie (producten) beinvloedt. De iPod en de iPhone zijn recente voorbeelden.

De bekende Aalto stoel stamt uit '31... de eerste uit gebogen multiplex en daarmee ook een gigantische mijlpaal/trendzetter.



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2009 9:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 22:17 schreef Jällö het volgende:
Tering he, ik lees net dat dat ontwerp uit 1929 stamt.
Over tijdloos ontwerp gesproken...


Jup, en over "klassieker" gesproken hehe.

Jammer dat het orgineel zo'n 2k kost (ex voetenbank)

Italiaanse imitatie is voor ongeveer 700 E's te koop.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen