IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Design, vormgeving & architectuur Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 9:56 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

De voormalige Fiat fabriek (Lingotto) is ook supercool trouwens, op het dak bevond zich een racebaan annex testcircuit.

Typisch gevalletje http://en.wikipedia.org/wiki/Futurism_(art)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-06-2009 10:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Das wel erg gaaf! Hoewel t er verder wel nogal mistroostig en gevangenis achtig er uit ziet...



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-06-2009 10:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Deze heb ik altijd wel erg gaaf gevonden, hoewel wel in andere kleur.


The egg chair van Arne Jacobsen



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 10:36 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 20:02 schreef Dirge for november het volgende:
En een ontwerpje van mezelf:

Hij is tevens ergonomisch verantwoord voor mij omdat ik in een rolstoel zit. Door die cutaway kan ik m een stuk dichter bij mijn lichaam krijgen, normaalgesproken zit mn rechterwiel daar nogal voor in de weg.

Strak gedaan!
Over klassiekers gesproken, Les Paul 1952.



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 17-06-2009 10:58 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 16:02 schreef Snaack het volgende:
Echt? Dat ding zit als de achterbank van een Rolls Royce man.

Maar verder, ja, een ontwerp is pas écht goed als het zowel functioneel als mooi is.


Geen geld voor een Barcalona stoel maar ondertussen wel een Rolls Royce hebben je moet echt leren prioriteiten te stellen .

Dat een ontwerp mooi moet zijn geldt eigenlijk vooral voor consumenten producten. Voor de meeste andere producten heeft de functionaliteit een veel grotere waarden. En ontwerpen is meer dan alleen leuke vormpjes tekenen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 11:22 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Nou post es wat voorbeelden dan.

Mooi is m.i een veel te vaag begrip. De meeste dingen die hier tot nu toe gepost zijn (door anderen) vind ík alles behalve mooi. En vice versa waarschijnlijk.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-06-2009 11:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De LP is inderdaad een klassieker. De fender gitaren zijn daarentegen weer een geweldig voorbeeld van hoe er nagedacht is over de productietechniek. Werkelijk alles op een strat is uitgewerkt met massaproductie in het achterhoofd.

Dat gezegd hebbende, is de LP veel mooier imho, en tevens technisch gesproken de betere gitaar. Wel is het een stuk lastiger ontwerp voor de massa productie.

Voorbeelden voor resultaten van massaproductiegedachtengoed bij fender:
De headstock die vlak is met een verlaging (zodat de hals uit een stuk gehaald kan worden/minder materiaalverspilling)
De scratchplate (alles kan grof van bovenaf gefreesd worden incl. electronica. De electronica kan van tevoren al gemonteerd worden op de scratchplate)
Gebrek aan gewelfde top (spreekt voor zich)
De finish (spreekt voor zich)
Geschroefde hals zonder hoek (spreekt ook voor zich)

Zo zijn er vast nog wel dingen die ik mis in het lijstje. Dit maakt het een zeer interessante gitaar, maar dus niet per se de betere.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-06-2009 11:31 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Bij architectuur vind ik het altijd opmerkelijk dat complete wijken ontworpen worden achter de tekentafel vanuit een soort helicopterperspectief, terwijl de mensen die er moeten wonen en leven de wijk zelden tot nooit van boven zullen aanschouwen.




Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 17-06-2009 11:37 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 11:22 schreef Jällö het volgende:
Nou post es wat voorbeelden dan.

Mooi is m.i een veel te vaag begrip. De meeste dingen die hier tot nu toe gepost zijn (door anderen) vind ík alles behalve mooi. En vice versa waarschijnlijk.


Rustig aan komt er aan

Ik heb trouwens in IPO in Rotterdam gestudeerd


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 11:47 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 11:31 schreef Valorian het volgende:
Bij architectuur vind ik het altijd opmerkelijk dat complete wijken ontworpen worden achter de tekentafel vanuit een soort helicopterperspectief, terwijl de mensen die er moeten wonen en leven de wijk zelden tot nooit van boven zullen aanschouwen.


Ach dat is typisch zoiets wat met vlagen gaat, elke paar decennia is er wel weer een soort humanistische architectuurstroming die "terug naar de menselijke maat!!" propageert en meer dat soort dingen.
Maar goed, veel architecten hebben natuurlijk last van grootheidswaanzin.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 17-06-2009 11:55 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht



Dit vind ik dus erg gaaf omdat het simpel is, humor heeft en functioneel is


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-06-2009 12:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Die is inderdaad wel tof!



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 12:14 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik vind het niet mooi, maar het past wel goed in de huidige tijdsgeest, waarin angst regeert.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2009 12:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/





haha past ook in de tijdsgeest


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 12:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Niet echt vind ik, die bel is gebarsten.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2009 12:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nog steeds veel dikke mensen op straat hoor, er is alleen wel wat meer bewustzijn over dan vroegah denkik.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 17-06-2009 12:38 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 12:14 schreef Jällö het volgende:
Ik vind het niet mooi, maar het past wel goed in de huidige tijdsgeest, waarin angst regeert.


Vind ik niet, angst is iets van alle tijden.
Eerst had je de Kerk die je de angst in praten, daarna kwamen de commies en nu zit er achter elke boom een terrorist of een criminele Marokkaan.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 12:55 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

@Elite, zo kun je het ook zien natuurlijk maar ik dacht dat het een knipoog was naar de cultuur van opgeblazen goederen, Hummer & Co dus.

@J-W. Angst is van alle tijden, maar we leven nu in de "Age of Terror" (de media tenminste) en da's heel wat anders dan de koude oorlog.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-06-2009 13:25 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Knap staaltje design van Nederlandse bodem, deze knoflookpers annex RVS-zeep.
Mooi, (multi)functioneel, innovatief, eenvoudig & niet duur.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-06-2009 18:53 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 12:38 schreef Jan-Willem het volgende:
Vind ik niet, angst is iets van alle tijden.
Eerst had je de Kerk die je de angst in praten, daarna kwamen de commies en nu zit er achter elke boom een terrorist of een criminele Marokkaan.




Een criminele Marokkaan is wat overdreven gezegd.


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 17-06-2009 20:38 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 18:53 schreef Lionheart het volgende:
Een criminele Marokkaan is wat overdreven gezegd.


Hoe bedoel je?

Ontopic:

Dit vind ik trouwens ook een erg vette auto de BMW 7 serie uit 2005 of in iedergeval die serie. Deze auto heeft een bepaalde uitstraling kwa bruutheid. En voor mij klopt die auto helemaal. Ik vind dat veel auto's er leuk uit zien tot dat je de van de auto ziet en dan vallen ze vies tegen. Als of de eerste lijnen door de ontwerper zijn gezet en de rest afgemaakt is door de stagiair. Er is tegenwoordig een nieuwere versie uit van deze BMW 7 serie maar die mist de uitstraling van de oude serie.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 8:46 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik ben er geen fan van. Hoewel ik sommige auto's wel mooier vind dan de andere vind ik de autowereld maar een saaie bedoening; in feite veranderd er weinig aan die dingen en is design vooral een kwestie van ijdele vormgeving en daarmee ook nog es 13 in een dozijn. Maar goed, dat is in de praktijk bij de meeste producten zo natuurlijk.

Elder las ik dit: It's not a question of "You either love the 2CV or you hate it", but "You either love the 2CV or you don't understand it"


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-06-2009 9:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ben het volledig met Jällö eens wat betreft auto's. Tevens vind ik de auto die JW aangeeft niet echt er uit springen. Ik hou eigenlijk nog het meest van oldtimers.

Trouwens wel een handig topic om toch wat nieuwe dingen op te doen!



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 10:03 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Nemo Science Center in Amsterdam vind een van de mooiste gebouwen in Nederland. Knap hoe je zo'n groot vreemd gebouw kunt ontwerpen op zo'n markante plek zonder dat het storend is. De kleur van roestend koper vind ik ook te gek.


Die boot die er naast ligt is een regelrechte aanfluiting trouwens. Een "17e-eeuws schip" met stalen frame.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2009 10:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is de loopbrug toch


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen