IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Rijbewijs punten systeem Vorige pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 30-03-2002 13:34 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik heb al zo'n 8 jaar mijn rijbewijs...toch rij ik niet zo vaak per auto.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


dennisje
Usericon van dennisje
Posted 07-04-2002 20:32 by dennisje Wijzig reactieProfiel van dennisjeQuote dit bericht

Ik moet 23.04 voor het eerst op en zal dus ook dat punten rijbewijs krijgen. Ik vind het niet echt een probleem want ik was toch niet van plan overtredingen te maken. Ik vind het ook goed dat ze de beginnende autorijder aanpakken, maar laat ze ook alsjeblieft eens naar bejaarden kijken die 30 op een auroweg rijden of mensen uit alle leeftijdsgroepen die zo nodig dronken achter het stuur willen zitten. Wat heb ik eraan als ik netjes 80 rij met m'n puntenrijbewijs en iemand met een slok op komt tegen me in omdat ie een bejaarde inhaalt die 30 rijdt...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-09-2003 11:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Weet er iemand waar ik op internet de 'regels' met betrekking tot het puntenrijbewijs kan vinden??



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-09-2003 16:57 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Hm, ik heb vorig jaar op 10 april ( ) m'n rijbewijs gehaald... Een week nadat 't ingevoerd was dus... GVD... Naja, eigen schuld had ik de eerste keer maar niet moeten zakken...
Heb nu dus bijna anderhalf jaar m'n rijbewijs en heb drie bekeuringen (snelheid)... Verder valt zo'n puntenrijbewijs wel mee, je moet alleen niet écht asociaal gaan rijden, proberen niet al te hard te rijden waar politie bij is Dit is me tot nu toe altijd gelukt, en ik ben ook best een scheurijzer, dus
En dingen zoals met drank op rijden etc...

@Valorian: geen idee, ik heb toen zo'n boekje gekregen toen ik m'n rijbewijs haalde...


..."Hate can only create more hate"...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 02-09-2003 18:53 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 11:53 schreef Valorian het volgende:
Weet er iemand waar ik op internet de 'regels' met betrekking tot het puntenrijbewijs kan vinden??




Ik heb geen idee.. Ben eigenlijk wel benieuwd.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2003 18:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Voor mij is het niet belangrijk, ik hou me immers ALTIJD aan de voorgeschreven snelheid en van gironummer 347609 heb ik echt nog nooit gehoord


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-09-2003 19:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ach.. ik heb mijn rijbewijs ook gehaald 2 weken na invoering van het puntensysteem (17 april '02) ..

Al met al lijkt dit hele rijbewijs alleen maar een soort preventieve/afschrikwekkende methode tegen scheurende en of aangeschoten jongeren.. De 'vergrijpen' waar je een punt voor krijgt zijn immers met een 'normaal' rijbewijs ook vrij zwaar. Ik weet niet veel van de wetgeving rondom overtredingen enzo, maar ik denk als je een keer of drie met alcohol op gepakt bent je ook je papiertje (tijdelijk?) wel mag inleveren, of als je met 100 op een 50 km/u weg rijd..


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 02-09-2003 19:24 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2002 12:52 schreef Vargen666 het volgende:
En ik was van plan mijn rijbewijs dit jaar nog eens te gaan halen.

Hmm, ach ik denk niet dat ik dertig kilometer te hard zal rijden of gewonden aanrichten. En bumperkleven, sja, lijkt me sterk dat i kzo stom zal zijn dicht achter op een ander te rijden. Mits ze niet bij het verkeerslicht staan natuurlijk.


Ik heb geen auto... maar ik vind het met de scooter opzich nog wel leuk om op zijn tijd eens flink te bumperkleven.


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-09-2003 20:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 19:24 schreef 4 stringed axe het volgende:
Ik heb geen auto... maar ik vind het met de scooter opzich nog wel leuk om op zijn tijd eens flink te bumperkleven.
Ik vind het als automobilist op zijn tijd ook leuk om eens flink te 'moeten' remmen, wanneer er een scooter achter mij aan het bumperkleven is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-09-2003 20:30 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 19:24 schreef Valorian het volgende:
Ach.. ik heb mijn rijbewijs ook gehaald 2 weken na invoering van het puntensysteem (17 april '02) ..

Al met al lijkt dit hele rijbewijs alleen maar een soort preventieve/afschrikwekkende methode tegen scheurende en of aangeschoten jongeren.. De 'vergrijpen' waar je een punt voor krijgt zijn immers met een 'normaal' rijbewijs ook vrij zwaar. Ik weet niet veel van de wetgeving rondom overtredingen enzo, maar ik denk als je een keer of drie met alcohol op gepakt bent je ook je papiertje (tijdelijk?) wel mag inleveren, of als je met 100 op een 50 km/u weg rijd..
Bij 50 km/u te hard wordt wel normaal gesproken je rijbewijs ingetrokken. Mij rij-instructrice zei destijds dat deitelijk regels het zelfde beleven, alleen controleren ze jongeren strikter.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2003 21:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 20:30 schreef Iskariot het volgende:
Bij 50 km/u te hard wordt wel normaal gesproken je rijbewijs ingetrokken. Mij rij-instructrice zei destijds dat deitelijk regels het zelfde beleven, alleen controleren ze jongeren strikter.


Bij 50 km overtreding EN staande houding krijg je een tijdelijke rijbevoegdheidsontzegging. Als je gewoon geflitst wordt krijg je een transactie voorstel, oftewel gewoon een zwaardere boete van het CJIB ipv moeten voorkomen. Bij recidive kan het zijn dat je wel moet voorkomen


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 02-09-2003 22:21 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 maart 2002 15:38 schreef SheRa het volgende:
Ik zal wel één van de weinigen zijn maar ik vind dit een goede zaak. Er wordt zo enorm belachelijk asociaal gereden!!! Alleen jammer dat het maar vijf jaar geldt, alsof het alleen beginnende automobilisten zijn die andermans leven dagelijks op het spel zetten.



Fire
Usericon van Fire
Posted 03-09-2003 3:03 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 2 september 2003 22:21 schreef Judge M. het volgende:



Idd ik ben ook voor dit malle systeem, een fout kan iedereen overkomen maar als er zijn te veel mensen die bewust risico's nemen. Zoals te hard rijden en lomp inhalen....



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-09-2003 11:25 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Krijg je trouwens ook een punt als je geflitst wordt met 30 km/u te hard of meer?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 03-09-2003 11:27 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Gewoon geen rijbewijs halen; da's nog beter.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-09-2003 11:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 3:03 schreef Fire het volgende:


Idd ik ben ook voor dit malle systeem, een fout kan iedereen overkomen maar als er zijn te veel mensen die bewust risico's nemen. Zoals te hard rijden en lomp inhalen....


Precies. Bovendien krijg je ook een punt als je een ongeluk veroorzaakt met letsel als gevolg.. dus de echte slechte chauffeurs kunnen nog maar maximaal 3x iemand aan gort rijden


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-09-2003 11:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 11:25 schreef Valorian het volgende:
Krijg je trouwens ook een punt als je geflitst wordt met 30 km/u te hard of meer?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-09-2003 11:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 11:31 schreef Greycloak het volgende:



Ach, ben nog niet geflitst hoor.. wilde het alleen even weten...

Nu de man met verstand van rijvaardigheid toch online is:

Weet je toevallig ook wat er gebeurt als je met een normaal rijbewijs:

- 3x gepakt wordt met meer dan 30 km/u te hard
- 3x met een te hoge dosis alcohol op gepakt wordt
- 3x een ongeluk veroorzaakt hebt met letsel als gevolg

Ofterwijl, is er wezenlijk iets veranderd met de invoer van dit puntensysteem, of zijn de regels nog min of meer hetzelfde en hopen ze alleen meer mensen (met de nadruk op jongeren) af te schrikken door het allemaal wat duidelijk te zeggen?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-09-2003 11:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Het is vanaf 30+ km zo, dat hoe vaker je wordt gepakt (dus niet geflitst; hier zijn vaste tarieven voor) des te hoger wordt de boete. Voor alcohol geldt dat als het te vaak gebeurd, de termijn van inbeslagname telkens een stukje langer wordt; en bij gebleken recidivisme kan een rechter besluiten dat je rijbewijs wordt ingenomen en mag je na een * aantal jaar weer fijn op examen. Er zijn echter maar weinig rijscholen die zo iemand willen hebben ( ik weet iig één rijschool die, terecht, daar zo min mogelijk aan meewerkt) en met dat letsel... Daar gaat je verzekering van tegenwerken, wordt je geroyeerd en dus rij je dan onverzekerd rond. De rest moet de politie beslissen, of het te wijten was aan grove nalatigheid of iets anders. Gladheid, slecht zicht etc.
En dan kunnen ze je alleen maar boetes geven voor de feitelijke overtreding; geen voorrang verlenen etc.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 10-09-2003 19:28 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 20:24 schreef Misanthrope het volgende:
Ik vind het als automobilist op zijn tijd ook leuk om eens flink te 'moeten' remmen, wanneer er een scooter achter mij aan het bumperkleven is.


haha tja dat komt wel eens voor ja


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen