|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb al zo'n 8 jaar mijn rijbewijs...toch rij ik niet zo vaak per auto. Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Weet er iemand waar ik op internet de 'regels' met betrekking tot het puntenrijbewijs kan vinden?? |
|
Hm, ik heb vorig jaar op 10 april ( ) m'n rijbewijs gehaald... Een week nadat 't ingevoerd was dus... GVD... Naja, eigen schuld had ik de eerste keer maar niet moeten zakken... Heb nu dus bijna anderhalf jaar m'n rijbewijs en heb drie bekeuringen (snelheid)... Verder valt zo'n puntenrijbewijs wel mee, je moet alleen niet écht asociaal gaan rijden, proberen niet al te hard te rijden waar politie bij is Dit is me tot nu toe altijd gelukt, en ik ben ook best een scheurijzer, dus En dingen zoals met drank op rijden etc... @Valorian: geen idee, ik heb toen zo'n boekje gekregen toen ik m'n rijbewijs haalde... ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ik heb geen idee.. Ben eigenlijk wel benieuwd. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Voor mij is het niet belangrijk, ik hou me immers ALTIJD aan de voorgeschreven snelheid en van gironummer 347609 heb ik echt nog nooit gehoord KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ach.. ik heb mijn rijbewijs ook gehaald 2 weken na invoering van het puntensysteem (17 april '02) .. Al met al lijkt dit hele rijbewijs alleen maar een soort preventieve/afschrikwekkende methode tegen scheurende en of aangeschoten jongeren.. De 'vergrijpen' waar je een punt voor krijgt zijn immers met een 'normaal' rijbewijs ook vrij zwaar. Ik weet niet veel van de wetgeving rondom overtredingen enzo, maar ik denk als je een keer of drie met alcohol op gepakt bent je ook je papiertje (tijdelijk?) wel mag inleveren, of als je met 100 op een 50 km/u weg rijd.. |
|
quote: Ik heb geen auto... maar ik vind het met de scooter opzich nog wel leuk om op zijn tijd eens flink te bumperkleven. Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in... |
|
quote:Ik vind het als automobilist op zijn tijd ook leuk om eens flink te 'moeten' remmen, wanneer er een scooter achter mij aan het bumperkleven is. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:Bij 50 km/u te hard wordt wel normaal gesproken je rijbewijs ingetrokken. Mij rij-instructrice zei destijds dat deitelijk regels het zelfde beleven, alleen controleren ze jongeren strikter. |
|
quote: Bij 50 km overtreding EN staande houding krijg je een tijdelijke rijbevoegdheidsontzegging. Als je gewoon geflitst wordt krijg je een transactie voorstel, oftewel gewoon een zwaardere boete van het CJIB ipv moeten voorkomen. Bij recidive kan het zijn dat je wel moet voorkomen KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: |
|
quote: Idd ik ben ook voor dit malle systeem, een fout kan iedereen overkomen maar als er zijn te veel mensen die bewust risico's nemen. Zoals te hard rijden en lomp inhalen.... |
|
Krijg je trouwens ook een punt als je geflitst wordt met 30 km/u te hard of meer? |
|
Gewoon geen rijbewijs halen; da's nog beter. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
quote: Precies. Bovendien krijg je ook een punt als je een ongeluk veroorzaakt met letsel als gevolg.. dus de echte slechte chauffeurs kunnen nog maar maximaal 3x iemand aan gort rijden |
|
quote: What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Ach, ben nog niet geflitst hoor.. wilde het alleen even weten... Nu de man met verstand van rijvaardigheid toch online is: Weet je toevallig ook wat er gebeurt als je met een normaal rijbewijs: - 3x gepakt wordt met meer dan 30 km/u te hard - 3x met een te hoge dosis alcohol op gepakt wordt - 3x een ongeluk veroorzaakt hebt met letsel als gevolg Ofterwijl, is er wezenlijk iets veranderd met de invoer van dit puntensysteem, of zijn de regels nog min of meer hetzelfde en hopen ze alleen meer mensen (met de nadruk op jongeren) af te schrikken door het allemaal wat duidelijk te zeggen? |
|
Het is vanaf 30+ km zo, dat hoe vaker je wordt gepakt (dus niet geflitst; hier zijn vaste tarieven voor) des te hoger wordt de boete. Voor alcohol geldt dat als het te vaak gebeurd, de termijn van inbeslagname telkens een stukje langer wordt; en bij gebleken recidivisme kan een rechter besluiten dat je rijbewijs wordt ingenomen en mag je na een * aantal jaar weer fijn op examen. Er zijn echter maar weinig rijscholen die zo iemand willen hebben ( ik weet iig één rijschool die, terecht, daar zo min mogelijk aan meewerkt) en met dat letsel... Daar gaat je verzekering van tegenwerken, wordt je geroyeerd en dus rij je dan onverzekerd rond. De rest moet de politie beslissen, of het te wijten was aan grove nalatigheid of iets anders. Gladheid, slecht zicht etc. En dan kunnen ze je alleen maar boetes geven voor de feitelijke overtreding; geen voorrang verlenen etc. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: haha tja dat komt wel eens voor ja Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in... |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |