|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
The Great Kat: Beethoven on Speed |
|
quote: Don't mess with Beethoven! [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 20-08-2002 17:25] |
|
Ik denk dat de Beethoven kennis hier zo gering is dat je het topik beter kunt veranderen in "Klassiek". Ik houd zelf van klassiek, maar als het op namen noemen aankomt moet ik weglopen. Ik weet trouwens niet of je Edgar Varesse [spelling?] kent? Hij maakte in 1920 intressant industrial werk. |
|
Neeee, er is al een klassiek topic en dat is uitgemond in een theoretische discussie tussen mij en Mutilator geloof ik. En Beethoven roeleert zo hard en is zo relevant dat hij een eigen topic verdient . |
|
quote: Hehe, ok dan. Uploaden maar! Onee, eerst Hate Eternal rippen. |
|
He Dwaalicht, wacht tot Firefox dit leest hij is de Beethovengoeroe! Don't blush when I rip you open |
|
Hey da's cool dat wist ik helemaal niet? Tof |
|
Hmm, ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik niet veel van Beethoven ken. Of in ieder geval niet dat ik weet. Klassiek vind ik op zijn tijd wel aangenaam om naar te luisteren, maar veel heb i ker niet van. Weet ook niet welke componisten (en dan welke ORKESTEN) ik bij moet beginnen. |
|
quote: Dit was overigens een tip van snaack Firefox heeft zo'n 50 ceedees van Beethoven ( als het er niet meer zijn ) Don't blush when I rip you open |
|
AH mijn stereo is nog veel te brak om daarover te gaan mierenneuken. Mijn uitvoeringen van de 9e is van de Berliner Philharmoniker, gedirigeerd door Herbert von Karajan (da's op zich wel een bekende naam). En ja, ik ga hem op Raj's server pleuren, als ik een goede audiograbber heb. Work In Progress. |
|
ik houd ook heel erg van klassiek, maar heb er zelf niets van en ken ook zeer weinig...mijn opa is een zeer grote fan van verschillene componisten, en die geeft me altijd wel een cd'tje te leen als ik daar ben... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ik heb (jammer genoeg) alleen de 5e symphony 1st Movement, 9e Symphony, 7e Symphony 2nd Movement en het pianostukje Für elise op mp3... Toch es een keer bij de buurman kijken voor een beethoven cd, aangezien die erg veel van klassiek houd. Iemand nog een aanrader ? |
|
quote: Fur Elise heb ik nog geleerd op de basisschool. Dikke heersch. |
|
Hehe, het nummer werd gebruikt bij de film IT, je weet wel met die clown, en vond het een mooi stukje. |
|
ik heb nog een plaat van de negende, en veel stukken op blad muziek, en die film over hem, die ook nog eens heerscht en een boek, oh ja en ik ben een fan |
|
quote: Ik vind het prachtig dat de muziek je zoveel doet maar dat Beethoven metal is ontgaat mij in het geheel. Waarom vind je dat? De structuur van de muziek is geheel anders lijkt me. |
|
Metal? wat heb jij gesnoven? Dit neem ik als een belediging fukk that! Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Sommige klassieke muziek brengt hetzelfde gevoel als sommige metal. soms. |
|
ROFL ga weg! Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Smaken verschillen uiteraard... |
|
quote: slampit en bangen??? |
|
quote:Nee dezelfde "rilling" die je krijgt als je naar bijvoorbeeld Darkthrone luisterd. |
|
je kan het ook zo bekijken: beethoven is dan death metal, en black zal weer dan iets in de richting van bach zijn, copin is een beetje doom.... |
|
quote: maar dat komt dan door het "mooi vinden". dus niet gebaseerd op songstructuren of zo. dan zou je kunnen zeggen als jij een schitterend country nummer hoort (puur hypothetisch uiteraard) dat je dat ook metal vind. |
|
Hmm, het gaat niet alleen om het gevoel dat je krijgt. De muziek komt technisch ook overeen met bepaalde metal. Ik weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen. Metal is complex, klassiek ook. In beide zitten veel tempo wisselingen en zo... |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |