|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ik krijg altijd rillingen van het liedje van nijntje Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Hmmm,requiem-lacrimosa van Mozart true disco chick |
|
Ah die wil ik ook nog! Die is ook te gek inderdaad. En van Fauré wil ik hem ook (het Requiem dus). Begrafenismuziek! Andere componisten waarin ik mij wil gaan verdiepen zijn Mussorgski, Ligeti en Bizet. En Beethoven natuurlijk . Maar ik weet er nog veel te weinig van af. Als ik de baan van vrijdag krijg ga ik toch een partij muziek van die lui inslaan, want dan verdien ik teveel geld voor zo'n studentenkamertje . |
|
Oooooooooooh Fortuna Van orff true disco chick |
|
en Bach air for g string(zo zegt de titel van mijn mp3 toch,alhoewel ik erg twijfel of ze toen al g-strings hadden,...) Weet iemand dat btw? true disco chick |
|
En Sibelius. Die heerst. |
|
Eén van mijn lievelingsfilms is zonder twijfel'A clockwork orange' van Kubrick.De muziek van Beethoven speelt daar een essentiële rol in. Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
On topic! Favo compo's posten doe je in klassiektopic, hier hebben we het over Ludwig. Beethoven, tja....persoonlijk is het niet helemaal m'n smaak, ken heftigere componisten. Maar goed, da's mijn nietige meninkje. |
|
Wie dan? Vertel, vertel! Ik ben wel nieuwsgierig iig. |
|
quote: oja!!! totaal debiel van Ludwig von... wat een film ik he wat vivaldi, 4 seizoenen pizza, pardon jaargetijden. weet je, dwaallicht, ik vroeger 2 jaar klassiek les op spaans gitaar gehad, = ik haat spaanse gitaren sindsdien, heb te kleine vingers. en sindsdien ook klassieke muziek. hetzelfde met zwemmen, schoolzwemmen heeft ervoor gezorgd, dat ik zwemmen haat! Oud Vuil. |
|
Staat het op de FTP? |
|
quote: Het Requiem van Mozart moet wel de ultieme doomplaat zijn; 't luisteren komt aan alsof je een baksteen in je maag hebt... BRRRRRUUUUT!!! Beethoven is idd klasse; hoewel ik veel klassiek vaak te overtrokken gevonden vindt worden tegenover het minimalisme. A clockwork orange is super; een poster hiervan hangt in mijn kamertje. Ik krijg overigens te weinig grip op de klassieke discografie omdat vele stukken alleen nummers hebben; favorieten die ik kan reproduceren hebben dus praktische allemaal titels (Aus der neue welt, Danse macabre, Symphony de fantastique etc.). Irritant is dat. Beethoven - The nutcracker is dus het enige dat me op dit moment te binnen schiet... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-08-2002 6:29] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Heeft er iemand weleens geluisterd naar Moussorgsky ?? Dat is mijn favo componist. Die dude weet zoveel onheil en bombast in zijn muziek te rammen....magisch gewoon You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
quote: De 9e symphony.. 2e movement.. Geweldig "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Dwaallicht: probeer Füge Für Bach (spelling?) van (uiteraard) Bach eens. De melodie ken je vast wel, maar je moet hem eigenlijk helemaal luisteren. Liefst met het volume op 10. 11.45: restate my assumptions |
|
quote: je mag ook 9e symfonie en 2e deel zeggen hoor. of 9th symphonie 2nd movement. |
|
quote: Lees de klassiek topic maar |
|
mijn Beethoven - Ouvertures Egmond and Coriolan EP heerst! |
|
beethoven sucks BACH heerscht ADAPTOR -- http://www.myspace.com/adaptornl |
|
quote: "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
en vergeet Beethoven's 23rd Sonata niet... heh Snaack? heh heh heh |
|
Ik heb de 2e, 4e (dubbel zelfs komt door een combi cd) ,5de, 6de en 7e symphony van Beethoven Daarnaast nog Sonata Op. 2 nummer 1,2 en 3 Allemaal een tijd niet geluisterd dus kan nu even geen informatie geven. Op de 6de symphony (symphony Pastorale) probeerde hij zijn gevoelens over het platteland uit te drukken. Hierbij week hij meer af van de standaard manier in die tijd van componeren (schema's etc.) Hij probeert hier een idee in zijn muziek te verwerken. De nummers hebben dan ook titels bijv. 1. Erwachen heiterer Empfindungen bei der Ankunft auf dem lande 4. Gewitter - Sturm/ The storm Het knappe van Beethoven is dat hij ook gewoon symfonieen schreef toen hij al Doof was. Symphony nummer 9 heeft hij geschreven toen hij stokdoof was. Dit kwam dacht ik door een loodvergiftiging opgelopen door het bestek en bekers waar lood in verwerkt zat en het zo binnenkreeg in zijn lichaam. Dat gebeurde wel vaker in die tijd. Meer informatie volgt als ik de tijd heb om alles te luisteren You will never have, what i never had. |
|
Vanmiddag was Beethoven's zesde symfonie nog op tv; tv aan, oren open, ogen dicht. [Dit bericht is gewijzigd door Jade op 11-09-2002 13:22] |
|
Allegretto van Beethoven's 7e symphonie Ik heb gewoon uns een 5cd box met 9symphonien van Beethoven gekocht voor 10 gulden bij ut kruidvat das pas waar voor je geld!!! ......Evilterrestrial.................................. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |