|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Dat is volgens mij wel één van de redenen waarom concertgebouwen en orkesten het zo vreselijk moeilijk hebben . |
|
quote: Idd, de belangstelling om een klassiek concert bij te wonen loopt terug helaas. Terwijl het echt een aanrader is. Bijvoorbeeld het Rotterdams Philharmonisch orkest speelt prachtige uitvoeringen van diverse componisten. Het is het proberen waard in ieder geval! Sommige (zware) klassieke muziek heeft zelfs iets weg van metal. Don't blush when I rip you open |
|
quote:Absoluut! Maar eigenlijk is het andersom he . |
|
Hahaha Don't blush when I rip you open |
|
|
|
De 9e symf van Ludwig van HEERSCHT!!! Wat een macht. De beste remedie tegen depri gevoelens. Na de 'ode an die freude' wil je alleen maar LEVEN! Maar persoonlijk zou ik de 4e eens proberen... Stiekem vind ik die nog beter. Dat onwaarschijnlijke 1e movement Goed topic! Als ik thuis ben, zet ik Ludwig van weer meteen op! Verdere klassieke favorieten: Mahler - 5e symphonie Mozart - Requiem Verdi - Requiem Brahms - Ein Deutsches Requiem Maar eigenlijk luister ik veel te weinig klassiek. Dat schuldgevoel is er altijd, hoeveel ik het ook luister! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Beethoven 9th symphony |
|
De 2e van Beethoven is ook waanzinnig goed |
|
Ik vrees toch dat ik de enige metalkop ben die niet van klassiek houd... Ik, Wil Schuurman |
|
Ieder zijn meug. |
|
quote: Als er auteursrechten op zitten moeten ze toch juist betalen om het te mogen spelen? Waarom ze het zo moeilijk hebben komt gewoon omdat het een dure zaak is om alle muzikanten te betalen en er is niet genoeg animo voor onder de bevolking. Ach ja ze zouden gewoon de subsidie voor professioneel voetbal af moeten schaffen (belachelijk naar mijn idee) en aan dit soort dingen spenderen aangezien het hier echt nodig is.(Dat is mijn mening) Zodat ik bijvoorbeeld naar een concert kan omdat het dan voor mij betaalbaar wordt. You will never have, what i never had. |
|
Weet ik niet zeker... maar ik had zelf de indruk dat door al die goedkope Kruidvat-boxen met alles van Bach of Beethoven, of vier CD's mozart voor een tientje (je kent het wel) de markt behoorlijk bedorven was. Stond een paar jaar terug een reportage over in de krant, maar dat ligt niet meer bij ons bij het oud papier (zelfs niet in dit ranzige studentenhuis). |
|
Ik vraag me ook af of de kwaliteit van die Kruidvat ceedees wel de moeite waard zijn [Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 16-09-2002 23:23] Don't blush when I rip you open |
|
Blijkbaar voor hele volksstammen wel, en dat is ook precies het euvel. Fatsoenlijke uitvoeringen worden door anderhalve man en een paardekop gekocht, volgens mij. Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten... maar zonder het Kruidvat zouden heel wat meer mensen naar de klassieke muziekzaak lopen. (uiteraard zou het merendeel gewoon weer teruggaan naar André Hazes ) |
|
quote: Nou en of. Het leuke is juist, dat veel opnamen die het kruidvat aanbied, heel behoorlijke opnames zijn. Soms oudere opnames met beroemde muzikanten, maar wat mindere geluiskwaliteit (bv de pianoconcerten van Beethoven). Vaak ook nieuwe opnames van relatief onbekende muzikanten en uitstekende geluidskwaliteit. De traditionele platenmaatschappijen (Deutche Grammophon bv) zitten met de handen in het haar, want die willen natuurlijk hun peperdure platen met grote sterren aan de man brengen. MWUHhahahahahaaaa!! Dat gaat dus mooi niet meer door! Weg met het grootkapitaal en de multinationals! Muziek betaalbaar en bereikbaar voor iedereen en zeker klassiek!!! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ik luister wel eens naar Bach en naar Wagner. En als ik in mijn nest lig zet ik wel eens een klassieke radio-zender op om te ontspannen. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |