IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Beethoven Vorige pagina
Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 10-09-2002 21:00 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Das waar ja bij de kruidvat hebben ze wel vaker van dat soort aanbiedingen

Ook wel eens de complete werken (jawel compleet) 30cd's van Beethoven, Mozart, Haydn, Chopin. Moet je toevallig tegenkomen en dan het geld hebben. Voor 60-80 gulden dacht ik dat het was. Nu zal het wel een stuk duurder zijn.

Klassieke muziek is nou eenmaal goedkoop . Geen auteursrechten meer e.d.

You will never have, what i never had.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2002 21:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 21:00 schreef Nolthuar het volgende:
Klassieke muziek is nou eenmaal goedkoop . Geen auteursrechten meer e.d.
Dat is volgens mij wel één van de redenen waarom concertgebouwen en orkesten het zo vreselijk moeilijk hebben .

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 10-09-2002 21:53 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 10 september 2002 21:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat is volgens mij wel één van de redenen waarom concertgebouwen en orkesten het zo vreselijk moeilijk hebben .

Idd, de belangstelling om een klassiek concert bij te wonen loopt terug helaas. Terwijl het echt een aanrader is. Bijvoorbeeld het Rotterdams Philharmonisch orkest speelt prachtige uitvoeringen van diverse componisten. Het is het proberen waard in ieder geval!
Sommige (zware) klassieke muziek heeft zelfs iets weg van metal.

Don't blush when I rip you open

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2002 21:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 21:53 schreef JaneDoe het volgende:
Idd, de belangstelling om een klassiek concert bij te wonen loopt terug helaas. Terwijl het echt een aanrader is. Bijvoorbeeld het Rotterdams Philharmonisch orkest speelt prachtige uitvoeringen van diverse componisten. Het is het proberen waard in ieder geval!
Sommige (zware) klassieke muziek heeft zelfs iets weg van metal.
Absoluut! Maar eigenlijk is het andersom he .

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 10-09-2002 21:55 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Hahaha

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-09-2002 22:15 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-09-2002 11:31 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

De 9e symf van Ludwig van HEERSCHT!!! Wat een macht. De beste remedie tegen depri gevoelens. Na de 'ode an die freude' wil je alleen maar LEVEN!

Maar persoonlijk zou ik de 4e eens proberen... Stiekem vind ik die nog beter. Dat onwaarschijnlijke 1e movement Goed topic! Als ik thuis ben, zet ik Ludwig van weer meteen op!

Verdere klassieke favorieten:

Mahler - 5e symphonie
Mozart - Requiem
Verdi - Requiem
Brahms - Ein Deutsches Requiem

Maar eigenlijk luister ik veel te weinig klassiek. Dat schuldgevoel is er altijd, hoeveel ik het ook luister!

Dear dirty delightful old drunken old days

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-09-2002 12:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Beethoven 9th symphony

Headbanger
Sanity Assasin
Usericon van Headbanger
Posted 15-09-2002 22:07 by Headbanger Wijzig reactieProfiel van HeadbangerQuote dit bericht

De 2e van Beethoven is ook waanzinnig goed

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 15-09-2002 22:09 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik vrees toch dat ik de enige metalkop ben die niet van klassiek houd...

Ik, Wil Schuurman

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-09-2002 23:00 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ieder zijn meug.

Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 16-09-2002 22:58 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 21:06 schreef Dwaallicht het volgende:

Als er auteursrechten op zitten moeten ze toch juist betalen om het te mogen spelen?
Waarom ze het zo moeilijk hebben komt gewoon omdat het een dure zaak is om alle muzikanten te betalen en er is niet genoeg animo voor onder de bevolking. Ach ja ze zouden gewoon de subsidie voor professioneel voetbal af moeten schaffen (belachelijk naar mijn idee) en aan dit soort dingen spenderen aangezien het hier echt nodig is.(Dat is mijn mening) Zodat ik bijvoorbeeld naar een concert kan omdat het dan voor mij betaalbaar wordt.

You will never have, what i never had.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2002 23:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Weet ik niet zeker... maar ik had zelf de indruk dat door al die goedkope Kruidvat-boxen met alles van Bach of Beethoven, of vier CD's mozart voor een tientje (je kent het wel) de markt behoorlijk bedorven was. Stond een paar jaar terug een reportage over in de krant, maar dat ligt niet meer bij ons bij het oud papier (zelfs niet in dit ranzige studentenhuis).

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 16-09-2002 23:23 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Ik vraag me ook af of de kwaliteit van die Kruidvat ceedees wel de moeite waard zijn

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 16-09-2002 23:23]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2002 23:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Blijkbaar voor hele volksstammen wel, en dat is ook precies het euvel. Fatsoenlijke uitvoeringen worden door anderhalve man en een paardekop gekocht, volgens mij. Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten... maar zonder het Kruidvat zouden heel wat meer mensen naar de klassieke muziekzaak lopen.

(uiteraard zou het merendeel gewoon weer teruggaan naar André Hazes )

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-09-2002 10:55 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 23:23 schreef JaneDoe het volgende:
Ik vraag me ook af of de kwaliteit van die Kruidvat ceedees wel de moeite waard zijn

Nou en of. Het leuke is juist, dat veel opnamen die het kruidvat aanbied, heel behoorlijke opnames zijn.

Soms oudere opnames met beroemde muzikanten, maar wat mindere geluiskwaliteit (bv de pianoconcerten van Beethoven). Vaak ook nieuwe opnames van relatief onbekende muzikanten en uitstekende geluidskwaliteit.

De traditionele platenmaatschappijen (Deutche Grammophon bv) zitten met de handen in het haar, want die willen natuurlijk hun peperdure platen met grote sterren aan de man brengen.

MWUHhahahahahaaaa!! Dat gaat dus mooi niet meer door! Weg met het grootkapitaal en de multinationals! Muziek betaalbaar en bereikbaar voor iedereen en zeker klassiek!!!

Dear dirty delightful old drunken old days

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-09-2002 14:42 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik luister wel eens naar Bach en naar Wagner. En als ik in mijn nest lig zet ik wel eens een klassieke radio-zender op om te ontspannen.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com