|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik geloof ook in kabouters. Gewoon omdat het kan en omdat het leuk is. |
|
quote:Nou ja, het betekent dat ik je normaal aardig geinformeerd en rationeel vind overkomen, behalve in dit geval. Laat dat Pyrrhus maar weg quote:Natuurlijk zijn er zat zaken die we nog niet kunnen verklaren. Ik vind alleen dat een hoop mensen in zulke gevallen maar al te snel klaar staan met zweverige aannames. Men wil zo graag sprookjes van ongekende energieen in de lucht, en hersenen die eigenlijk tot grootse dingen als telepathie/telekinese etc. in staat zijn. Vaak is de uiteindelijke verklaring beschamend simpeler en aardser gebleken. quote:*zucht* daar gaan we weer.. Ook ik behoor al een aantal jaren tot de dertigers hoor. Ik weet ook niks zeker, wees alleen op de hardnekkige mythe dat wij onze hersenen maar voor een klein deel gebruiken. Feitelijk onjuist, zoals Zelthor (die vervloekte twintiger) al uitlegde. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Sorry, ik vind het soms leuk om Zelthor hiermee te plagen. quote: Je hebt wel gelijk, en Zelthor ook in deze. De hersenactiviteit beslaat maar een klein deel, da's ook wel handig als dingen uitvallen, dan kan een ander deel de functie overnemen. Wat ik bedoel is dat het intuïtieve/gevoelsmatige heel erg onderbenut wordt door de meeste mensen, omdat onze maatschappij vooral op rationaliteit gestoeld is. En daardoor kan je soms toch vastlopen, is in ieder geval mijn ervaring. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Blijkbaar is het een voor de hand liggende verklaring voor veel dingen die we niet snappen. Blijkbaar is (/was) het een handig fenomeen om mensen goed in groepen te laten functioneren en heeft onze soort het daarom zo goed gedaan. En misschien is God er gewoon, maar heeft hij/zij/het bijzonder veel persoonlijkheden quote: In principe heb ik ook eerst voor mezelf ontdekt (/ gevoeld?) dat ik niet in een God o.i.d. geloof en daar later pas rationele verklaringen voor bedacht/gevonden. Net als dat -volgens mij- door iedereen gebeurt als ze moeten verklaren waarom ze band X goed vinden, op politieke partij 2 stemmen of waarom ze van mensje % houden In die zin blijven we volgens mij altijd op gevoel en intuïtie werken, al bestaat inderdaad het gevaar dat je vanuit doorslaande ratio verkeerde dingen gaat denken/doen. Soms moet je inderdaad gewoon ophouden met denken en alles tot je laten komen. Op een gegeven moment, zeker als gevoelens ontsporen (daar ben ik goed in), ga ik weer eens bekijken waar gevoelens/gedachten vandaan komen om naar diepere oorzaken te zoeken en te kijken of ik niet gewoon door mezelf voor de gek gehouden wordt. Zo kan ik me evengoed voorstellen dat een persoon merkt dat hij in een God gelooft, dan eens goed gaat nadenken en erachter komt dat hij die God vooral nodig heeft omdat hij bang is dat er geen hoger nut is. Dit kan diegene dan weer doen twijfelen of er wel een God is of dat hij dat alleen heel graag zou willen. Dan gewoon laten rusten en dan merkt diegene vanzelf of die God er nog steeds is; en herhalen Ik schrijf dit nu wel wat overdreven systematisch op, maar dat is omdat het anders niet uit te leggen is. Het is niet dat ik cycli van denken/voelen opleg, ik doe eigenlijk maar wat en achteraf bezien komt het in geidealiseerde vorm hier op neer En volgens mij denken we op grote lijnen wel hetzelfde hierover. quote: Is ook leuk, vooral doorgaan! Eerlijk gezegd deed de leeftijdsopmerking me niet zoveel Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
He he , hoe je van kabouters hier op kan komen . Ik ben nu wel een interessant boek aan het lezen van Thomas Cambell (My BIG TOE) die gaat ook heel diep in wat nou (jouw) waarheid is. Eigenlijk zou je van nature heel sceptisch moeten zijn en alles wat je hoort in vakjes moeten indelen en dat scherp moeten houden. Pas als je zelf hebt kunnen bewijzen dat iets waar is mag je het pas aannemen als (jouw) waarheid, dus als kennis). Zo niet dan mag je het als een waarschijnlijkheid aannemen maar moet je wel er voor open staan dat dit kan veranderen, dit is pseudo-kennis. Zo zijn er voor een hoop mensen waarheden die eigenlijk gestoeld zijn op angsten, dogma's en geloofsystemen, (en dan heb ik het niet alleen over religies) en dus eigenlijk pseudo-kennis is. Daarom heb ik over het algemeen veel moeite met mensen die iets als de waarheid proberen te propageren omdat het wetenschappelijk "bewezen" is. Terwijl ook een hoop wetenschap op de zelfde pseudo-kennis gebaseerd is. Ik wil het best aannemen als een waarschijnlijkheid maar ik wil graag altijd de mogelijkheid hebben daarbuiten te kunnen denken. [Dit bericht is gewijzigd door Paul op 10-09-2009 16:42] |
|
quote:Als je het zo stelt, grotendeels mee eens. Echter, bestaan er dan maatschappijen die voornamelijk op intuitie en gevoeld gebaseerd zijn? Zo ja, zouden daar dus voor ons opmerkelijke zaken aan het licht komen. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
probleem is dat je met intuitie en gevoel maar moeilijk kan communiceren, het is zeker wel belangrijk maar dat uitwisselen is vrijwel onmogelijk. Daarvoor hebben we zoveel abstractie en rationaliteit in de taal. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-09-2009 17:08] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Ik denk dat het helemaal niet moeilijk is, probleem is echt te weten wat je gevoel is en wat je rationaliseert. |
|
quote: Tuinkabouters zijn gaaf! Je moeder. |
|
quote: Voor jezelf is het niet(zo) moeilijk, maar leg eens een echt gevoel uit. je kan er moeilijk over discussieren. Je kan veel emoties wel aflezen, maar emoties over tuinkabouters wordt wel moeilijk(tenzij het erg veel met je doet) [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-09-2009 0:22] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Waar kan je eigenlijk lomp grote tuinkabouters kopen? Je moeder. |
|
Tuincentrum? Uit de tuin jatten van iemand die 'em al heeft? Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
http://ourlipsaresealed.skynetblogs.be/post/5649643/kabouters-in-argentinie- Valt me een beetje tegen dat niemand 'Tafel van 5' heeft gekeken, waar er zelfs een heuse kabouterdiscussie op tafel kwam. Kabouters 'stammen' waarschijnlijk van Priamus af, waarmee ze een verwijzing zijn naar fallusymbolen. Freud anyone? |
|
quote: Nooit gezien en dat doe ik tegenwoordig niet meer. Je moeder. |
|
Is kabouter buttplug al gepost? |
|
En zijn vriendje het Klismakonijn Klismakonijn to the rescue |
|
quote: Freudiaanse psychologie, da's pas een bijgeloof. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Volgens mij heeft Bassie dat stukje zelf toegevoegd. Bareuh... |
|
Nee hoor. Geleuf mien now moar. Mooi stukje om te lezen, trouwens. Mijn geboortehuis stond in de Loenerdrift, dat lag tegen de Droefakkers aan. Op woensdagmiddag zwierf ik met mijn broer en onze kameraden altijd in het bos. Je kon via de Droefakkers en de Imbos helemaal door het bos naar Arnhem fietsen, zonder in de bewoonde wereld te komen. Veel mooie dingen daar gezien als schooljongen. Wilde zwijnen, herten, Schotse Hooglanders die geboren werden, allerlei soorten vogels. Ik wens elk kind een jeugd in zo'n gebied toe. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
puntmuts en een baard zeker? |
|
quote:Lijkt me fantastisch ja Zouden ze verplicht voor alle stadse kinderen moeten regelen. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Echt wel. En dan ook verplicht op een boerderij tussen de dieren bivakkeren, kijken waar onze levensmiddelen vandaan komen. En elk kind dat vlees eet, verplicht laten zien dat er een dier geslacht wordt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Andersom dan ook, lijkt me ook niet onhandig. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |