IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Nederlandstalige muziek Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-04-2013 8:45 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Wat een gedrocht van een nummer zeg Maar goed op enkele uitschieters na is eigenlijk alleen Normaal geslaagd wat betreft de "Nederlandse" taal. Terwijl het gewoon Achterhooks is natuurlijk.

De boer is stroef

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 20-04-2013 8:47]


Against God and Government


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-04-2013 9:00 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

De fragmenten die gisteravond tijdens Pauw & Witteman gedraaid werden (de eerste paar zinnen en een stukje Z@ppelin-style rap) zijn voor mij meer dan genoeg.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 20-04-2013 10:02 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Zeg nee tegen het koningslied:

http://www.petitions24.com/nee_tegen_het_koningslied



Ruim 20.000 handtekeningen tegen koningslied


Ook in de nachtelijke uren is de onlinepetitie tegen het koningslied massaal getekend. De teller stond zaterdagochtend op flink boven de 20.000.

Vrijdagmiddag hadden al enkele duizenden mensen hun handtekening gezet onder het initiatief van columniste Sylvia Witteman.

Het vrijdag gepresenteerde officiële koningslied is in het land met tamelijk veel cynisme ontvangen. Componist John Ewbank maakte de muziek, die is uitgevoerd door het Metropole Orkest en andere musici. Voor de tekst is gebruikgemaakt van de bijdragen van het publiek.

Bekende en onbekende Nederlanders twitterden zich een slag in de rondte. Onder het motto 'Ik zeg NEE tegen wakker stamppot eten met drie vingers in de lucht' startte Witteman een petitie.

Alle berichten over de troonswisseling in ons nieuwsdossier

Door: ANP / Nu.nl



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-04-2013 10:28 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Heeft de PVV al kamervragen gesteld omdat het "rapgedeelte" niet past binnen onze cultuur?



ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 20-04-2013 10:57 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Precies wat ik me afvroeg Speerwerper :D


MC Hammer Smashed Face


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 20-04-2013 12:19 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Denk het niet. Volkomen overbodig ook. Het hele nummer zuigt stierenkloten.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-04-2013 12:51 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Er is ook nog goed nieuws...



Johan Vlemmix 'weigert koningslied te zingen'

van onze redactie
AMSTERDAM - 
Johan Vlemmix peinst er niet over om op 30 april het officiële koningslied, dat vrijdagochtend vroeg in première ging, mee te zingen. "Dit lied brengt geen eenheid maar
"Ik weiger om op 30 april het officiële koningslied mee te zingen, het is niet te doen", zegt Vlemmix. "Hoe kan je dit verwachten van de mensen. Wat een drama!"
Dat de volkszanger geen voorstander van het lied van Ewbank is mag duidelijk zijn. “Dit lied brengt geen eenheid maar chaos. Willem-Alexander en Maxima zullen nu niet huilen van emotie, maar van ellende.”
Vlemmix stapte eerder deze week op een bierfiets  om op zoek te gaan naar verhalen over koningin Beatrix. Tijdens zijn fietstocht nodigt Vlemmix mensen met een verhaal over Beatrix uit voor een drankje.




Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-04-2013 13:18 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Held! Met zijn partij van de toekomst


Against God and Government


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-04-2013 15:21 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2013 8:45 schreef Rotzak het volgende:
Wat een gedrocht van een nummer zeg Maar goed op enkele uitschieters na is eigenlijk alleen Normaal geslaagd wat betreft de "Nederlandse" taal. Terwijl het gewoon Achterhooks is natuurlijk.

De boer is stroef










[Dit bericht is gewijzigd door nark op 20-04-2013 15:24]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-04-2013 15:40 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2013 15:09 schreef nark het volgende:
Dit stond er bijvoorbeeld onder in het comentaar gedeelte....



Deze dan:

''damara Exalto 3 minuten geleden

MOOI LIED het is echt knap dat je zo iets kan maken en iedereen die er in zingt PRACHTIG! ik ga heel hard oefenen om dit lied op 30 april te kunnen zingen. leuk al dat rappen.EN IEDEREEN DIE DENK WAT HEEFT HET MET NL TE MAKEN LEES DIT MAAR: we bouwen duiken, de W van Willem, ik zal strijden als een LEEUW. als je dit niet mooi vind ben je gek luister is goed naar de muziek en de tekst. mensen die dit lelijk vinden hebben geen emotie!!!! en wat hebben we veel negatieve mensen in NL PRACHTIG!!!!!!''


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-04-2013 16:41 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2013 15:40 schreef iPim het volgende:
Deze dan:

''damara Exalto 3 minuten geleden

MOOI LIED het is echt knap dat je zo iets kan maken en iedereen die er in zingt PRACHTIG! ik ga heel hard oefenen om dit lied op 30 april te kunnen zingen. leuk al dat rappen.EN IEDEREEN DIE DENK WAT HEEFT HET MET NL TE MAKEN LEES DIT MAAR: we bouwen duiken, de W van Willem, ik zal strijden als een LEEUW. als je dit niet mooi vind ben je gek luister is goed naar de muziek en de tekst. mensen die dit lelijk vinden hebben geen emotie!!!! en wat hebben we veel negatieve mensen in NL PRACHTIG!!!!!!''


Clownen is kennelijk niet dood.



ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 21-04-2013 0:31 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

Boze John Ewbank zegt Koningslied terug te trekken

Componist John Ewbank heeft zich boos uitgelaten over de massale kritiek op het door hem geproduceerde Koningslied en wil het nummer nu "terugtrekken".

"Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitteraccount te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee", aldus John Ewbank.

"Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen (???) en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen", laat de componist van het Koningslied weten op Facebook.

:')!!

http://www.nu.nl/muziek/3402849/boze-john-ewbank-zegt-koningslied-terug-trekken.html


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-04-2013 0:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht



"Enige paraplu in deze zeikregen" .. lol, en dat durft zich songwriter te noemen. Zijn facebook-posts zijn nog gammeler dan zijn songteksten


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-04-2013 0:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Godver!

Heerlijk dit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 21-04-2013 12:59 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Het artikel is in de tussentijd herschreven.

Wat een droeftoeter, die Ewbank. :')

En dan nog even neerlandicus Wim Daniels:





[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 21-04-2013 13:16]


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-04-2013 13:12 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Wat betekent dat eigenlijk: 'een lied terugtrekken'? Moeten de 'artiesten' het dan ontzingen?



WMP
Usericon van WMP
Posted 21-04-2013 13:33 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dat betekent dat Ewbank het belastinggeld, wat hij voor deze klus heeft gekregen, mag houden en niet hoeft te leveren.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-04-2013 13:36 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Wacht even. Heeft die jankerd nou echt geld gekregen voor het 'componeren' van die nageboorte? Godverdomme, wat zeurt hij dan als degenen die hem betaald hebben kritiek leveren op zijn 'prestatie'? Als ik er op mijn werk een ontzettende puinhoop van maak, moet ik me ook verantwoorden.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-04-2013 13:59 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-04-2013 14:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2013 13:59 schreef De Tegenpartij het volgende:
En dan ga je terug schelden...

http://www.powned.tv/nieuws/media/2013/04/john_ewbank_haat_babys.html





Godver!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 21-04-2013 17:37 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht




Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-04-2013 17:40 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Duitsers vertalen Koningslied

Het Duitse persbureau DPA heeft de tekst van het Koningslied vertaald om de Duitsers beter te laten begrijpen waarom er zoveel ophef is ontstaan rond het lied in Nederland. Nieuws rond het Huis van Oranje en de abdicatie vindt in Duitsland gretig aftrek.

De vertaling is zo letterlijk mogelijk, zonder dat er stilistische verbeteringen zijn aangebracht. De Duitse vertaling ziet er als volgt uit:

"Da stehst du nun. Du sahst den Moment schon oft in deinen Träumen.

Und nun ist es soweit. Der Tag, von dem du wusstest, dass er kommt, ist endlich da. Bist du bereit dafür?

Kannst du das wirklich jemals sein? Da stehst du nun.

Jeder Mensch hat im Leben eine Aufgabe. Alles ist getan, um dich vorzubereiten. Das ist es nun.

Du gelobst alles zu geben. Jeder Schritt, den du gemacht hast, führte dich hierher.

Und schau dich um. Wir sind an deiner Seite.

Durch Regen und Wind werde ich bei dir bleiben,

ich werde dich gegen alles beschützen, was kommt.

Ich werde wachen, wenn du schläfst. Ich behüte dich vor dem Sturm.

Ich bewahre dich in Sicherheit, solange ich lebe.

Ein Kampf, zwei Leben. Wir stehen zusammen, nichts kann uns trennen.

Eine Fahne, zwei Löwen. Gemeinsam in Sonne und Regen.

Seite an Seite, Brust voraus. Stolz wie ein Pfau, das sind wir.

So klein wir auch sein mögen, unsere Taten sind groß.

Nichts bringt uns zu Fall. Für dich, mein Kind. Für meinen Vater, für meine Mutter.

Ich laufe für dich durch Regen und Wind und werde hinter dir stehen.

Ich trage ein Banner mit deinem Namen, glaube an dich, solange ich lebe.

Ich baue einen Deich mit bloßen Händen und halte das Wasser von dir fern.

Lass mich wissen, was du träumst, wonach dein Herz verlangt.

Ich werde nicht ruhen, bis es wahr geworden ist. Und wenn du dich jemals verirrst, bin ich deinLeuchtfeuerin der Nacht.

Ich zeige dir den Hafen in der Dunkelheit.

Ich werde kämpfen wie ein Löwe, bis es dir an nichts mangelt. Ich beschütze dich, solange ich lebe".


(NOS.nl)


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 21-04-2013 17:46 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht











[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 21-04-2013 17:47]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-04-2013 17:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

"stilletochtentokkies"



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 21-04-2013 19:27 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Die hele vertoning rondom dat nummer is geniaal, inclusief de meeste parodieën. Beste NL song ever!


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen