IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Doodrijders... Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-08-2002 13:12 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik vernam vanochtend dat één van mijn katten is doodgereden achter mijn ouderlijk huis. Officieel is dat niet eens een doorgaande route maar wordt wel als zodanig gebruikt. En de gemeente doet daar natuurlijk niets aan.

Aangezien het een recht stuk is, vinden mensen het om de een of andere reden 'normaal' om dan met tachtig daar overheen te knallen, ook al staat er een bord met 30 en liggen er vijf uitritten van erven waar katten een kinderen rondhobbelen.

Ik ben hier erg kwaad en verdrietig over, te meer omdat niemand de moeite had genomen om het arme beest even in de berm te leggen. Hij lag nog midden op de weg.

Woon je verdomme op het platteland, overkomt je alsnog zoiets. Het beest lag altijd lekker voor pampes in de tuin van z'n ouwe dag te genieten, maar dat werd hem (en ons) blijkbaar niet eens gegund omdat mensen zonodig moeten jagen!

Nog meer slechte ervaringen met doodrijders?


PS: geen smily's gebruikt; vond ik niet erg gepast.


Touché, pussycat!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 13:15 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 13:12 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nog meer slechte ervaringen met doodrijders?

Ken jij iemand die goede ervaringen heeft gehad met doodrijders dan?
In elk geval, onze kat is ook onder de auto gelopen, en vaak is het voor de automobilist en omstanders veiliger om gewoon door te rijden.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-08-2002 13:16 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Is bij ons ook pas gebeurd... Ik snap ook niet dat mensen zoiets doen. Onze kat is op de haven doodgereden poosje terug...

Mensen nemen namelijk niet eens de moeite om te remmen, ze rijden gewoon door! Ze beseffen niet dat er wel mensen waarde hechten aan zo'n beestje...

Ik HAAT zulke mensen ook door-en-door!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 13:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 13:16 schreef Inside-Lie het volgende:
Mensen nemen namelijk niet eens de moeite om te remmen, ze rijden gewoon door! Ze beseffen niet dat er wel mensen waarde hechten aan zo'n beestje...

Maar goed ook! Stel je voor, die automobilist ontwijkt je kat maar rijdt daarom een fietser of voetganger aan.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 27-08-2002 13:19 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

ik heb er genoeg ervaring mee, ook met katten. We hebben zelf ook al veel katten gehad en onze achtertuin grenst aan een snelweg en voor ligt een rustige weg en op beiden wegen zijn al wat katten doodgereden en ook een keer dat diegene gewoon hard door reed en dat was dan op de rustige weg voor ons huis, onze buurman is toen komen vertellen dat de kat net is overreden.


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-08-2002 13:20 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Toen ik 10 was is een vriend van mij doodgereden, vlak voor mijn neus. Die auto reed gewoon door.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-08-2002 13:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Trauma


Touché, pussycat!


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 27-08-2002 13:29 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 13:23 schreef Sporty Voleg het volgende:
Trauma


Nee, maar wel verbitterd & boos


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-08-2002 13:30 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 13:18 schreef Slechtheid het volgende:
Maar goed ook! Stel je voor, die automobilist ontwijkt je kat maar rijdt daarom een fietser of voetganger aan.
Het ging om rustige wegen, niet snelwegen. De weg achter mijn ouderlijk huis is eigenlijk van de boer die daar z'n land heeft. De bewoners van de paar huizen die daar staan, hebben recht van overpad. Op een gegeven moment hebben ze het verhard met beton ('t was een keienpad) en een stuk verlengd (wel versmald, overigens) naar het asielzoekerscentrum annex vakantiepark even verderop (wat eigenlijk ook niet binnen de bestemming lag...).

Er maken nu dus veel te veel mensen ten onrechte gebruik van die weg, en ze maken er ook nog misbruik van. Als ze zich tenminste nog aan de snelheidslimiet hadden gehouden (of zelf hadden bedacht dat het slimmer is om op een dergelijke weg langzaam te rijden), was uitwijken of remmen helemaal niet een probleem geweest.


Touché, pussycat!


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 27-08-2002 13:35 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

Ken de situatie waar 't gebeurde niet dus daar kan ik niks over zeggen, maar in het algemeen:

Als ik VEILIG kan remmen, dan rem ik best, of het nou voor een kat, vogel, eend of kikker is.
Als ik NIET VEILIG kan remmen dan rij ik dus ook zonder twee keer te knipperen met m'n ogen door. En nee dan ga ik niet voor een kat stoppen, terugrijden en 'm in de berm leggen. Zielig zat voor dat beest en de "nabestaanden", maar life goes on...


Drink met matuh............., nooit alleen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-08-2002 13:40 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Natuurlijk moet je zoiets alleen doen als het verantwoord is, maar in dit geval was het rijgedrag van de betreffende automobilist zelf al onverantwoord. Vervolgens neemt hij/zij daarvoor de verantwoording ook nog niet op zich. Daar heb ik een groot probleem mee (understatement van het jaar).


Touché, pussycat!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 13:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 13:40 schreef Sporty Voleg het volgende:
Daar heb ik een groot probleem mee (understatement van het jaar).

Leg je erbij neer, want iets eraan doen kun je niet.
Eeuwig snotteren levert alleen maar troep op.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-08-2002 13:56 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik kan m'n kat idd niet terug halen, en ik ben al helemaal niet zo'n tiep dat nutteloos in een hoekje gaat zitten huilen.

Maar ik kan wel proberen iets aan de infrastructurele situatie te doen, niet alleen voor mijn gevoel erover of voor de katten maar vooral ook voor (en met) de mensen en kinderen die daar graag veilig willen wonen.


Touché, pussycat!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-08-2002 13:59 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Dat kan inderdaad.
Ken je die reklame over dat leipe woonerf? Nouja, er komt een telefoonnummer in voor, en dat moet je hebben.
Je kunt dan een stuk straat woonerf laten verklaren of drempels aanvragen.

Maar of de gemeente akkoord gaat is natuurlijk de vraag [en geloof me, om een paar dooie katten gaan ze geen drempels leggen].


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-08-2002 14:07 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Dank voor de tip.

Het grootste probleem is echter dat men van hogerhand nu al schijt heeft aan de bestemming (en dus ook het gebruik) van de weg (het zit hen namelijk niet in de weg).

Bijkomend probleem is dat de weg in twee aangrenzende gemeenten ligt. De respectievelijke gemeenten schuiven de verantwoordelijkheid dus steeds van zich af; "Nee, meneer, dan moet u bij de andere gemeente zijn."

Maar ik vind het wel een 'gevecht' waard.


Touché, pussycat!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-08-2002 15:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Haast niemand rijd voor z'n plezier een beest dood hoor. Dieren rennen ook wel een spontaan opeens de weg over, dat maakt het niet minder pijnlijk maar geeft niet altijd de autorijder. Het wel een beetje onbeschoft om gewoon door te rijden, maarja zo zijn sommige mensen.

Misschien moet je een proberen een brief te schrijven (met mede straatbewoners) naar de gemeente om drempels daar aan te leggen.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 27-08-2002 15:43 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Of je nou 30, 50 of 80 rijdt ... zo'n kat heeft rare streken en kan zo uit paniek voor je auto springen. Bij ons in de straat waar je niet eens harder kan rijden dan 30 vanwege de korte wegen heb ik laatst de poes van de buren dood zien liggen.

Om nou overal snelheidsremmende gevallen te gaan installeren ben ik erg tegen.

Verder is dit niet om je af te zeiken want ik heb ook 2 katten waar ik stapelgek op ben. Maar als je je katten buiten laat lopen weet je dat het kan gebeuren.


Steffie beffie
The Dark Master is controling you. Do what he says
Usericon van Steffie beffie
Posted 27-08-2002 16:26 by Steffie beffie Wijzig reactieProfiel van Steffie beffieQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/thecrow--

Wij hebben ooit recht voor ons huis een losgebroken hondje aangereden zien worden. Beest had een gebroken poot en ribben. Blaffe en piepe da het dee. En die automobilist reed niet eens zo hard. Net dertig...


Into and out to you name it


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 27-08-2002 16:28 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 27 augustus 2002 13:20 schreef Vintersorg het volgende:
Toen ik 10 was is een vriend van mij doodgereden, vlak voor mijn neus. Die auto reed gewoon door.


Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt..mijn ex-vriendje is doodgereden toen hij met zijn brommer de weg overstak.
De bestuurder reed veel te hard in het rustige krimpen a/d IJssel, zodat hij niet meer op tijd kon remmen.
Mijn ex-vriendje heeft nog 8 dagen in coma gelegen voordat hij stierf.


Don't blush when I rip you open


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 27-08-2002 16:29 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Katten zijn meestal zelf de schuldigen. Zo heeft mijn vader wel es 2 katten tegelijk doodgereden die elkaar achterna renden en plotseling de weg overstaken.

Niets aan te doen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Steffie beffie
The Dark Master is controling you. Do what he says
Usericon van Steffie beffie
Posted 27-08-2002 16:29 by Steffie beffie Wijzig reactieProfiel van Steffie beffieQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/thecrow--

Dat lijkt me klote om zo iemand te zien doodgaan...


Into and out to you name it


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 27-08-2002 16:36 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Mijn rode kater "Sikje" is door zo'n GRAF scooter aan gereden die door is gereden.

Het heeft 3 weken geduurt voor we hem maar toch besloten intelaten slapen

Sikje was COOL !!!!!


Wiegen Meister !


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 27-08-2002 16:49 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

ik heb geen buitenkatten (gelukkig) maar 1 van de katten van me oma is ook doodgereden, daar kan ik idd ook zo pissig over worden!


My madness, my sadness


hellbanger
Usericon van hellbanger
Posted 27-08-2002 17:02 by hellbanger Wijzig reactieProfiel van hellbangerQuote dit bericht

waarom maken jullie je toch zo druk om die katten, er gebeuren wel ergere dingen als een begrafenis van een kat, ik vind dat als je niet wilt dat je kat aangereden wordt dat je m dan maar binnen moet houden, die klote beesten vormen zelf een gevaar voor het verkeer


Fire
Usericon van Fire
Posted 27-08-2002 17:35 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Ik woon zelf in een wijk (te Ommen) daar mag is een 30 km zone. Maar er is geen 1 drempel. Dat werkt prima. Maar zodra ik een drempel wijk binnen rijdt dan ben je soms ook meer bezig met die drempels dan dat je op let of er iets/iemand/wat op de weg ligt..



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 27-08-2002 17:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 27 augustus 2002 13:12 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nog meer slechte ervaringen met doodrijders?



Jewel, ik heb er geloof ik al 4 katten aan verloren, de dijk waarop ik woon wordt namelijk frequent gebruikt als sluiproute naar de snelweg, en omdat ik net niet meer in de bebouwde kom woon, is het toegestaan om met een snelheid van 80 km/h te rijden.
De kat die ik nu heb redt het echter al een jaar of 8, komt door een bijnadoodervaring met een auto.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen