|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Vrijdag 5 maart 2010 Doornroosje Nijmegen KATATONIA + support Zaal open: 20:0 Aanvang: 20:30 Entree: 12,50 euro Info & VVK: www.doornroosje.nl |
|
Brand Urtyp, het Ultieme Pilsener bier |
|
maandag onsale! |
|
Kijk, dat zijn de prijzen! Aanwezig! |
|
Netjes, hier wil ik wel heen! |
|
jammer dat ze niet in Arnhem staan zoals vorige keer! Dan kon ik op de fiets! Doch, bijna net zo leuk ! |
|
|
|
Wel bij denk ik zo! My friend, watch out for traitors... |
|
+1 :D 2 daagjes voor m'n verjaardag! En een vriendin hebben in Nijmegen kan best handig zijn |
|
Oowjah, ik woon ook in Nijmegen, heb misschien al 2 loge's dan maar mocht dat niet doorgaan dan kan ik ook mensen kwijt My friend, watch out for traitors... |
|
Katatonia.. gaaf! Eens kijken of ik hier heen kan. |
|
vanaf nu zijn kaarten voor Katatonia hier te koop edit: en die kaartverkoop gaat al als een speer!! [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 07-12-2009 23:08] |
|
Afwezig, maar ga ze iig wel zien in Zeche Bochum op 3 april But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
De kaartjes zijn besteld. |
|
en ook hier zijn de kaartjes binnen |
|
De dag erna spelen ze in P60 Amstelveen met The Saturnine, waarschijnlijk de groupie uithangen en daar ook maar gaan kijken www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-01-2010 15:26] |
|
wtf? |
|
:') We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Babelfish-spambot-deluxe! ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
De Zweedse band Katatonia behoort al sinds jaar en dag tot de elite van het doom dark metal genre waarin ook My Dying Bride, Paradise Lost, Anathema en Opeth opereren. Acht albums heeft de band sinds 1993 geproduceerd, waarvan it certifications Night Is The New Day de laatste is. De plaat ligt in de lijn van de twee voorgangers waarop de metal iets meer naar de achtergrond geplaatst is.Zanger Jonas Renske vormt samen met gitarist Anders Nyström de as rond Katatonia en zijn verantwoordelijk voor het typische Katatonia geluid. a+ exams< De prachtige stem van Renske heeft bij tijd en wijle wel iets weg van Mikael Akerfeldt die overigens ook een deuntje heeft meegezongen op het tweede album, Brave Murder Day uit 1993. De hardste & ruigste plaat uit de discografie van Katatonia. Een plaat waarop net als bij de al genoemde tijdgenoten nog regelmatig een diepe grunt aanwezig was. Dit rauwe harde randje is inmiddels verdwenen, maar gebleven is de op iedere plaat aanwezige melodie die in al haar treurnis telkens boven komt drijven.Katatonia’s finest hour, Viva Emptiness uit 2003 betekende ook de doorbraak naar een groter publiek. Iets wat verder werd uitgebouwd met The Great Cold Distance. De ccent examsnieuwe plaat is weliswaar iets rustiger, maar nog steeds erg heavy en duister. In het ruimtelijk klinkende geluidsspectrum worden stevige passages afgewisseld met rustigere orkestrale stukken. Hiermee voorkomen de Zweden in platgetreden paden terecht te komen, regeren is immers vooruitzien. Het is een prachtig en sterk werkstukje geworden, de kritieken zijn wederom erg lovend en het album zal ook in menig jaarlijstje terug te vinden zijn. Genoeg reden om samen met het Nijmeegse publiek weg te somberen in de warme, zware melancholische geluidsgolven… [Dit bericht is gewijzigd door alandoland op 31-12-2009 6:45] |
|
quote: Daar aanwezig. bub |
|
Aanwezig in Nijmegen! Eindelijk deze band een keer live zien! |
|
Swallow The Sun & long Distance Calling zijn de supports. |
|
quote: Oh.. Ik hoop dat ik dat weekend vrij ben van wark. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Volgende pagina |