|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
Ik doe niet aan generalisatie. |
|
Werkelijk een belachelijk stukje bekrompenheid! Wat een onzin! Don't blush when I rip you open |
|
haha ik ben het best op een hoop punten met de schrijver eens, tot dat stuk over the eighties Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
ik dacht dat die jasjes met die emblemen erop juist weer aan het terugkomen waren... "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
'Trouwens, gaan we voor elke column aparte topics openen? Herr Horst, bevuil je eigen forum' Als je er op staat zal ik de volgende keer de tekst copy/pasten voor je lieverd. Hoef je niet die enorm vermoeiende muisklik te maken. |
|
Bla bla bla klaag klaag klaag Ga dan R&B luisteren als je over uiterlijk wilt lullen. |
|
Ik begrijp echt niet dat er van metalheads altijd gezegd wordt dat je ze kan horen aankomen, dat ze asociaal zijn enzo. Ik bedoel, de meeste metalheads die ik ken zijn natuurlijk wel luidruchtig tijdens een concert of op het podium, maar op straat en in openbare plaatsen zijn ze de rust zelve. Zeggen nooit wat. Gevechten zijn 9 van de 10 keer in discotheken en niet in metalcafe's. Waar slaat dat dan godverdomme op? Die rustige metaliteit van metalheads is juist datgene wat mij aanspreekt. [Dit bericht is gewijzigd door DCLXVI op 29-08-2002 13:36] |
|
Hij beschrijft het uiteindelijk wel goed en ik vind me in heel wat punten terug, behalve dat hij de oude Heavy Metalklederdracht niet moet zo in't belachelijke trekken. Maar idd toen kickte dat veel meer aars dan nu al die zwarte stipjes en zo... Ik loop er meestal ook bij als de gemiddelde hardrocker uit 85 (behalve mn haar dat staat niet in alle zeven windstreken) en ik wordt zelfs op concerten meest vanal begaapt (ook wel omdat niet iederen ineens bvb het Lizzy Borden logo herkent en heel goed moet kijken). Metalheads (tgw) zijn idd meestal een bende kuddebeesten maar niet conservatief (ik anders wel) voe dat ijdel en burgerlijk sprrek ik me niet uit ik ondervind dat dat afhangt van metalhead tot metalhead (of van groepje tot groepje metalheads) quote:zo is dat! We zijn Metalheads omdat we graag METAL horen he, net zoals een hiphopper graag hiphop hoort en daarom zijn we nog niet beter dan die mensen, ik verfoei zelf hiphop andere niet metalverwante muziekgenres, en ben radicaal tegen disco/techno/etc... maar ga me daarvoor nog niet beter voelen (ok ik geef toe al lachend heb ik wel eens de woorden "het is maar nen johny" in de mond genomen, wie niet) of hiphoppers in mekaar gaan rammen (zolang zij mij gerust laten weliswaar). En dat is een pinpunt aan de oude periode, toen gingen veel heavy metal freaks wel een met punkers op de vuist...allemaal niet nodig. Zweetbandjes heersen! idem voor spannende jeans, vestjes vol patchekes en scheuren, spannende shirts en stud-riemen! [Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 29-08-2002 13:39] Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Kut. Verkeerde knopje [Dit bericht is gewijzigd door DCLXVI op 29-08-2002 13:36] |
|
quote: I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Hmmm op zich ben ik het redelijk eens met deze column, alleen maakt de schrijver de fout de boel te veel te willen afkraken. Kritisch is toch objectiever van buitenaf kijken en niet alleen maar een negatieve interpretatie van wat je om je heen ziet. Tuurlijk was dat piekhaar in 80's volslagen belachelijk...terugkijkend vanuit nu. Toen was het gewoon algemene mode zeg maar; kijk maar naar de Dolly dots. En over die oude hits willen horen; prachtig is dat; tijdloze muziek die niet aan kracht verliest; wat dat betreft zijn mensen die van klassiek houden precies hetzelfde, maar dan heet het elitair. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Even afgezien van het feit dat je te kort door de bocht gaat en doet alsof er nu geen klassieke muziek meer gemaakt wordt: Het feit dat de muziek na al die jaren nog steeds mensen aan blijft spreken geeft aan dat er een enorme kracht van uit gaat en het vol zit met gevoel. In tegenstelling tot de meuk die tegenwoordig door het klootjesvolk beluisterd wordt. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Idd, dat is gewoon fenomenaal Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: idd, dat gaat zo van: hey, die ene van dj blablabla is echt mieters man. ander persoon: neej die is OUD, ik kan er niet meer naar luisteren, die nieuwe is veel beter (een week lateris die weer oud is de nieuwste weer beter) |
|
Lekker koken combineren met klassieke muziek = tintelende vingertoppen en een ruggegraat die constant onder 220 Volt staat + kippenvel |
|
quote: Dat zeg ik niet, maar ik kan me gewoon geen klassiekliefhebber voorstellen dat de oude klassiek als achterhaald beschouwd en alleen moderne klassiek goed vindt. (Nu houd ik soundtracks even buiten beschouwing) quote: Grappig dat iedereen zichzelf altijd buiten de massa en het klootjesvolk plaatst, maar dat terzijde... Bedoel je met meuk tegenwoordige metal? Only time will tell of dat tijdloos is; vind ik nu al moeilijk te zeggen en het zou het ook te kort doen om te voorspellen. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Nee, dat snapte ik eigenlijk al, maar ik vond gewoon dat je iets te kort door de bocht ging dus quote:Natuurlijk We zijn allemaal uniek quote:Nou, ik bedoelde niet zo zeer de tegenwoordige metal en mallcore maar voornamelijk de pop (en dan bedoel ik daar voor het gemak alle 'populaire' muziek even mee). Ik zat laastst nog een artikel te lezen over hoe de muziekindustrie zichzelf de huidige ellende van dalende verkoopcijfers (gedeeltelijk) heeft aangedaan door een hele cultuur te scheppen van kaskrakers en hits. De 'jeugd' (nog altijd de grootste afnemer van popmuziek) koopt wat er boven in de charts staat maar zijn nauwelijks geneigd om een eventuele voorloper of opvolger van dezelfde artiest te kopen zonder dat deze weer enorm gehyped wordt. Dit in tegenstelling tot alle subculturen en underground muziek, waar een naam van een artiest of band zich beter kan vestigen. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: ok, wat je wilt quote: LOL! Doet me meteeen denken aan die Monty Python scene uit Life of Brian: "We are all individuals!" quote: Klopt; men mikt op een steeds jonger publiek en de trends blijven korter hangen en volgen elkaar sneller op (risico op verveling he?) 30-ers worden behoorlijk overgeslagen en het enige dat nog 'trekt' is het steeds grotere blotewijvuhgehalte. Treffend recent is toch wel K3; jongste publiek ooit en pa gaat mee om hun libresse te checken terwijl hij op z'n dochter past. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Omdat ik er toen nog niet bij was, weet ik dus niet zo zeker of de gemiddelde hardrockfan zich net zo uitdoste als hun favoriete artiesten, maar omdat de laatste 15 jaar dat dus wel opvallend veel gebeurt (imitatiegedrag zijn ook metalheads niet vreemd), ben ik bang dat veel huidige 30-ers zich toentertijd in die lachwekkende klederdracht en haardracht hulden. evil dr smith --------------------------------------------- sjezus, die eikel was er niet eens bij, waar heb je het dan over??? niet eens de moeite nemen om dat uit te zoeken, maar wel van alles uitblaten! wat een loser van een metalhead. Oud Vuil. |
|
Tja, als je zelf niet in kan zien dat de schrijver op veel punten gewoon gelijk heeft heb je oogklepjes voor. De gemiddelde metalheads lijken nou eenmaal allemaal op elkaar en verwijten het alom gehate trensvolk dat deze er allemaal hetzelfde uitzien.. tja En ach... conservatief.. ik kan van veel bands zowel het oude als het nieuwe werk wel waarderen en ook veel nieuwe bands (mits het geen gothic/nu gemiep is) trek ik erg goed. Maargoed... de meeste mensen met de felle kritiek zien dat zelf ook wel in, anders gingen ze er niet zo geforceerd op in de aanval. Life doesn't get much better than this! |
|
het lijkt mij vrij logisch dat metalheads er vaak ong. hetzlefde uitzien, het zijn toch allemal metalheads daarvoor. en mensen bij mensen die van metal houden heeft muziek (vaak) een veel hogere prioriteit, dan bij trensers en vooral popmensen (als daar zo'n groot verschil tussen is dat we er onderscheid tussen maken) |
|
Ja ik denk dat de schrijver wel voor een deel gelijk heeft; maar hij observeert tenslotte alleen maar. Ik zie niet echt het nut van dat artikel in? Ook in de metalscene (het woord alleen al ) lopen schapen rond. Dat wil niet zeggen dat je dat zomaar kan generaliseren tot "alle metalheads zijn kuddedieren". En er is ook een verschil tussen ergens bijhoren, omdat je dezelfde interesses hebt (metal, duistere zaken etc), of dat je ergens bij wilt horen, omdat je ergens bij wilt horen. Ik denk dat iedereen wel ergens bij hoort; niemand is "uniek". Maar als je ergens bij hoort wil dat nog niet zeggen dat je er bij wilt horen, alleen maar om erbij te horen terwijl je bijvoorbeeld de muziek helemaal ruk vind. |
|
Als je je aangesproken voelt dan moet je vooral "anders" worden. Jou keuze. Dan maar een kudde dier van de species "homo normalis consumidoris houso-danso" toch? |
|
"Nu heb ik de begin jaren 80 niet als hardrocker meegemaakt, maar als ik nu die vele foto's uit die tijd terugzie, dan ben ik nog wel zo ijdel om te zeggen: GODZIJDANK! Ik bedoel: net als die permanentjes zag ik niet alléén bij glamrockbands mannen met oogschaduw en mascara op (nietwaar, Arjen Lucassen?)." Ik kan niet geloven dat iemand een bepaald tijdperk wil missen OM ZO EEN REDEN. In die tijd werd fantastische muziek geschreven. Natuurlijk lach ik ook wel om de foto's van mijn vader en moeder toen die jong waren maar elke periode had zijn charmes. Vergeet niet dat over 15 jaar mensen om NU lachen. Ga voor de muziek en laat de randverschijnselen gewoon links liggen! Nee, zelden heb ik zo een stom stuk gelezen. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |