IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 16-01: Metal Fest Epe Vorige pagina
Jeunis
En het leeft nog steeds.
Usericon van Jeunis
Posted 04-02-2010 18:04 by Jeunis Wijzig reactieProfiel van JeunisQuote dit berichthttp://www.iconsofbrutality.com

@The Witch:

Thanks. Het was inderdaad erg donker. Er scheen eerst een felle groene lamp op mij, en daar had ik last van, dus heb ik die lamp maar weggedraaid met als gevolg dat het erg donker werd haha.

Mochten de weersomstandigheden het toelaten, dan zie ik je vast volgende week woensdag wel verschijnen.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-02-2010 9:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2010 19:56 schreef Schneider1988 het volgende:
Kijk hier heb ik wat aan! Dankjewel! Ik zou ook graag feedback willen als beginner zijde.

Okeej..

quote:

De organisatie heeft van te voren geen contact met de bands opgenomen om de nodige afspraken te maken. Nee, dacht mochten de bands zelf doen.

Als je niks meer hoort van een organisatie en er zijn onduidelijkheden, dan direct rechtstreeks je richten naar de organisatie en niet afwachten.

quote:

We hebben van de organisatie niet de kans gekregen om van te voren de zaal te bekijken om zo de nodige voorbereidingen te kunnen treffen. We wisten dus niet wat wij daar zouden aantreffen.

Dit is dus zoiets wat ik raar vind. Als band zijnde weet je soms niet waar je precies terecht komt, bij festivals is er soms nog geeneens een locatie te bekijken enzovoorts. Wil je wel weten wat voor zaal dat is, hoeveel mensen er kunnen komen kun je dat zelf opzoeken op internet of aan de organisatie vragen. Maar vooraf de zaal bekijken.. dat doe je als je een feestlocatie zoekt voor je bruiloft.

quote:

Wat mij (en vele anderen) heet meest stoorden, was de organisatie. Zij hebben, naast het regelen dat wij die dag in de Gemeentewoning terecht konden en verder hebben ze geen poot uitgestoken. Terwijl Toon, William en de rest van Battery die middag hard aan het werk waren om het geluidssysteem op te zetten, zat de organisatie de hele middag achter in de zaal in een hoekje bier te zuipen en commentaar te geven op ons werk. Behoorlijk onprofessioneel.

Ja dat is jammer dat de organisatie niet wat meer heeft meegeholpen. Maar weet je zeker dat het de organisatie was of waren het stamgasten? En die Toon en William waren toch van het geluid? Dan lijkt het mij logisch dat zij zelf de boel dan opzetten qua geluid. Wellicht kun je een volgende keer rechtstreeks tegen de organisatoren zeggen dat je wil dat ze je helpen en je niet tevreden bent.

quote:

Het mooiste was nog dat de organisatie (vooraf en achteraf) NIET naar ons is toe gekomen om ons te bedanken voor het werk dat we voor HUN hebben gedaan.. En wat kregen we ervoor? Niets. Stank voor dank.

Het is mooi dat jullie het werk hebben gedaan, maar wen er maar aan dat niet elke organisatie je op de knietjes komen bedanken omdat jij hebt opgetreden of wat extra taken hebt gedaan.

quote:
Zorg voor een soort van vergadering met (de contactpersonen van) alle bands die gaan spelen. Hier bij word afgesproken wie wat mee neemt qua backline en spreek af in welke volgorde de bands gaan spelen.

Waarom dit via de bands laten lopen? De organisatie bepaald bij dit soort kleine feestjes vaak de volgorde van spelen, is men het er niet mee eens kan men dat onderling bespreken. De organisatie hoort door te geven wat er aan materiaal aanwezig is en wat mist, de bands horen door te geven welk materiaal ze nodig hebben voor een optreden. Organisatie kan dan aangeven/vragen wie precies wat meeneemt.

quote:

Betrek je wat meer bij de voorbereidingen ('s middags). Help mee met het opzetten van het podium.

Misschien was dit niet aan hun en was dit uitbesteed? Hadden ze podiumdelen gehuurd ofzoiets?

quote:

Zorg ervoor dat degenen die zorgen voor het geluid al ruim van te voren weten hoe groot de zaal is. Zo kunnen ze beter rekening houden met de apparatuur.

Op zich zou dat netjes zijn ja, maar als je het wilt weten dan kun je hier ook zelf achteraan bellen/mailen om de vraag te stellen.

quote:

Maar wij wisten pas de avond van te voren dat 'een 1 of ander bandje uit Ermelo' Real Hate zou vervangen. Hoe kunnen wij nou contact opnemen met die band als de 'organisatie' niets van zich laat horen?

Organisatie had zelf dingen moeten bepalen als speelvolgorde en backlinezooi meenemen. Hoef je als band niet te regelen onderling, tenzij men dat vraagt. Het is handig hier vooraf afspraken over te maken en doet men dit niet, de organisatie er op aan te spreken.

quote:

Het gaat er om dat de 'organisatie' geen poot heeft uitgestoken. Ze hebben geen afspraken gemaakt met de band hoe laat we aanwezig moesten zijn, de line up werd een uurtje van te voren bepaald, de organisatie stak geen poot uit tijdens het opbouwen en het opruimen.

Wat betreft het eerste deel, das inderdaad niet netjes geweest. Maar wat bedoel je met geen poot uitsteken bij opbouwen en opruimen? Bedoel je daarmee de zooi van de band neerzetten en weghalen? Dat doet de band zelf.

quote:

Laat de headliner als laatste spelen.

Op zich zou je denken van wel, maar soms kan de headliner niet op dat tijdstip of willen ze liever eerder spelen ivm bijvoorbeeld dat mensen eerder wegmoeten ivm treinreis ofzo.

quote:

Dan nog iets over het feit dat de organisatie aan het bier zat gedurende dag: Zeer onprofessioneel en onverantwoordelijk. Zij zijn degene die de verantwoording hebben. Stel dat er iets gebeurd (er breekt brand uit bijvoorbeeld). Ik denk niet dat de verzekering blij zal zijn als ze horen dat de organisatie onder invloed van alcohol was... Ik kan begrijpen dat het moeilijk is tijdens een metalconcert, maar als organisatie hoor je nuchter te zijn omdat je verantwoordelijkheid op je draagt. Dus de volgende keer maar cola voor de organisatie.

Zou netter zijn als men inderdaad geen alcohol dronk tijdens de werkzaamheden, maar wellicht was er wel een andere BHV-er aanwezig die wel nuchter is gebleven. Maar als je zoiets opmerkt, zeg het de organisatie dan rechtstreeks.

quote:

We hebben degene waar wij het contact mee hebben gehad, wel aangesproken op het feit dat de communicatie zeer slecht verliep.
1 van ons zei dat hij ze er ook op had aangesproken dat er backstage totaal geen controle was van de organisatie.

Maar niet over alle andere punten waar jij zo over door gaat, bedoel communicatie liep slecht, weinig controle backstage.. veel te vaag. Had je dan liever in een buurthuis een beveiliger backstage gezien? Qua communicatie mist er aan jullie kant ook nog het een en ander. Achteraf op een forum alles gaan neerzetten heb je gewoon niks aan, had dit direct uitgebreid besproken en wellicht kon men direct wat veranderen. Als ze tenminste een beetje goede wil hebben natuurlijk.

quote:

Bij onze voorgaande optredens bestond de organisatie voornamelijk uit kennissen die we regelmatig face-to-face spraken en zo alles goed konden afspreken.

Ik denk dat dit wel anders is inderdaad, via kennissen en vrienden gaat het makkelijker dan via een compleet vreemde. Maar wen er maar aan dat je als band zijnde vaak zelf moet gaan informeren en dat niet alles je komt aanwaaien. Uiteraard zijn er goede en minder goede organisaties waar je mee komt te werken. Maar succes!

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2010 9:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Go Mmayo Go!

Wel wijze woorden.

Boeiender

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-02-2010 12:11 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2010 9:56 schreef MR. N het volgende:
Go Mmayo Go!

Wel wijze woorden.

EN.. zonder edit!

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 05-02-2010 12:14 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 februari 2010 12:11 schreef MMayo het volgende:
EN.. zonder edit!

Hehe, good busy babe!

Boeiender

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2010 17:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik meende echt even busty babe te lezen.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

mascha
Usericon van mascha
Posted 05-02-2010 18:13 by mascha Wijzig reactieProfiel van maschaQuote dit bericht

Als beginnend bandje moet je blij en dankbaar zijn dat je uberhaupt ergens mag spelen en de kans daarvoor krijgt.
Daarbij vind ik ook dat je dankbaar moet zijn als er wat mensen komen kijken naar je band.

Ik durf te wedden dat er in het zaaltje in Epe nog nooit een metal band heeft gespeeld maar alleen het plaatselijk kerkkoor, het zaaltje is gloednieuw en afgelopen zomer afgebouwd. De akoestiek zal dan waarschijnlijk best goed klinken.

De organisatie werkt nou eenmaal niet voor Mojo concerts dus drinken deze gewoon een biertje en de muzikanten spelen nou eenmaal niet in Iron Maiden dus wat verwacht je van het geluid en de organisatie.

Zo gaat het nou eenmaal als een metal bandje in een klein zaaltje of café speelt. Wees gewoon blij dat je mag optreden en dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om iets te organiseren en geniet gewoon van je avond.

Jeunis
En het leeft nog steeds.
Usericon van Jeunis
Posted 05-02-2010 23:45 by Jeunis Wijzig reactieProfiel van JeunisQuote dit berichthttp://www.iconsofbrutality.com

quote:
Op 5 februari 2010 18:13 schreef mascha het volgende:
Als beginnend bandje moet je blij en dankbaar zijn dat je uberhaupt ergens mag spelen en de kans daarvoor krijgt.
Daarbij vind ik ook dat je dankbaar moet zijn als er wat mensen komen kijken naar je band.

Ik durf te wedden dat er in het zaaltje in Epe nog nooit een metal band heeft gespeeld maar alleen het plaatselijk kerkkoor, het zaaltje is gloednieuw en afgelopen zomer afgebouwd. De akoestiek zal dan waarschijnlijk best goed klinken.

De organisatie werkt nou eenmaal niet voor Mojo concerts dus drinken deze gewoon een biertje en de muzikanten spelen nou eenmaal niet in Iron Maiden dus wat verwacht je van het geluid en de organisatie.

Zo gaat het nou eenmaal als een metal bandje in een klein zaaltje of café speelt. Wees gewoon blij dat je mag optreden en dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om iets te organiseren en geniet gewoon van je avond.

Juustem! Ik en de rest van Icons of Brutallity hebben zich prima vermaakt en we waren blij dat we mochten spelen. Zonder de organisatie, hoe goed of slecht deze ook mag wezen, had dit optreden simpelweg niet plaatsgevonden. Muziek maken is mijn hobby en zelfs mijn passie, en daar hoort een lekker optreden ook bij. En ik heb me prima vermaakt in Epe.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 06-02-2010 2:12 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 februari 2010 23:45 schreef Jeunis het volgende:
En ik heb me prima vermaakt in Epe.

Jaja....

Hehehe, ben benieuwd wat voor herrie jullie nu maken.

Boeiender

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 08-02-2010 18:16 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2010 23:45 schreef Jeunis het volgende:
Juustem! Ik en de rest van Icons of Brutallity hebben zich prima vermaakt en we waren blij dat we mochten spelen. Zonder de organisatie, hoe goed of slecht deze ook mag wezen, had dit optreden simpelweg niet plaatsgevonden. Muziek maken is mijn hobby en zelfs mijn passie, en daar hoort een lekker optreden ook bij. En ik heb me prima vermaakt in Epe.
Kijk, zo horen we het graag... Jammer dat de drummer van één of ander Eeps bandje niet zo denkt. De rest van die band heeft zich vast WEL vermaakt. Ze moeten gewoon een andere drummer zoeken. KLAAR.

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com