IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Frontpage update Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-10-2016 14:31 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Er mist een jaartal bij de posts op de frontpage. Het is nogal verwarrend als je een oud interview leest en je geen idee hebt uit welk jaar het is.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-10-2016 14:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2016 14:31 schreef bokkie666 het volgende:
Er mist een jaartal bij de posts op de frontpage. Het is nogal verwarrend als je een oud interview leest en je geen idee hebt uit welk jaar het is.


We hebben er express voor gekozen om het jaartal bij de posts op de frontpage weg te laten. Toen we het jaartal weergaven, zag het er erg lelijk uit.

In de aankomende update van de zoekfunctie zal te zien zijn in de resultaten wat de publiceerdatum is van een artikel. Dat zou al moeten helpen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-10-2016 14:57 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ja dat zal goed zijn dan.


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 05-10-2016 15:33 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Het spijt me, maar ik vind de nieuwe opzet echt helemaal niks.
Ik vond het juist zo makkelijk om in een oogopslag de nieuwe releases, interviews of het nieuws te kunnen zien.
Nu moet je blijven scrollen. Het overzicht is weg. Er zit teveel afstand tussen alle koppen, het is gewoon lastiger geworden en wat mij betreft zeker geen vooruitgang.
En de zoekfunctie is tergend traag.


Aratron


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 05-10-2016 15:38 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

Mee eens. Alleen het logo is iets strakker geworden, de rest is een stap terug.


...niets is wat het lijkt...


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 05-10-2016 15:43 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Het bewijs is weer eens geleverd dat vernieuwing niet altijd vooruitgang is en vaak zelfs achteruitgang kan betekenen.


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 05-10-2016 22:55 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Ik vraag me af wat nu eigenlijk de bedoeling was van deze site update.
Wat mij betreft is het waardeloos.
Maar de andere Nederlandse Metal websites zijn zo mogelijk nog slechter, al kijk ik nu wel vaker op WingsofDeath.net en Metalfan.nl
Bij gebrek aan beter.


Aratron


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 06-10-2016 0:21 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2016 15:33 schreef Aratron het volgende:
Het spijt me, maar ik vind de nieuwe opzet echt helemaal niks.
Ik vond het juist zo makkelijk om in een oogopslag de nieuwe releases, interviews of het nieuws te kunnen zien.
Nu moet je blijven scrollen. Het overzicht is weg. Er zit teveel afstand tussen alle koppen, het is gewoon lastiger geworden en wat mij betreft zeker geen vooruitgang.
En de zoekfunctie is tergend traag.

Mobiel is het een drama geworden inderdaad. Niet te doen qua onoverzichtelijkheid. Terwijl ik zou denken dat men zich juist op mobiel gebruik zou aanpassen. Dikke faal tot nu toe helaas.


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 09-10-2016 0:30 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Een reactie van de verantwoordelijke zou wel zo netjes zijn, zoveel mensen zijn er inmiddels niet meer overgebleven die deze website bezoeken.
Iets met klanttevredenheid of zo.

Maar wie ben ik om dat te zeggen, zelf ben ik ook strondeigenwijs.


Aratron


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-10-2016 1:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2016 0:30 schreef Aratron het volgende:
Een reactie van de verantwoordelijke zou wel zo netjes zijn, zoveel mensen zijn er inmiddels niet meer overgebleven die deze website bezoeken.
Iets met klanttevredenheid of zo.



Jammer voor je dat je de nieuwe site kut vindt.

De kijkcijfers zijn overigens het beste van de afgelopen 5+ jaar.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 09-10-2016 19:29 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2016 1:02 schreef iPim het volgende:
Jammer voor je


Zo is dat!


Aratron


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 09-10-2016 21:52 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2016 1:02 schreef iPim het volgende:
De kijkcijfers zijn overigens het beste van de afgelopen 5+ jaar.


Een treinongeluk trekt ook de nodige kijkers.


...niets is wat het lijkt...


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 09-10-2016 23:44 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2016 1:02 schreef iPim het volgende:
Jammer voor je dat je de nieuwe site kut vindt.

De kijkcijfers zijn overigens het beste van de afgelopen 5+ jaar.


Kom op zeg. Doe eens niet zo kinderachtig en ga eens in op de legitieme vragen/opmerkingen.

Feit is dat het nieuwe gebeuren op mobiel chaos is. Gaan jullie daar nog wat aan doen of zijn jullie gewoon dom en eigenwijs?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2016 7:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Jaja, ik weet. Inkomsten uit ads zijn belangrijk.

Leuk dat jullie nu een adverteermethode toepassen die door mijn adblock heen glipt, maar ik vind al die bewegende afbeeldingen de aandacht teveel opeisen wanneer je een artikel probeert te lezen.


Gelukkig is het bezoeken van sites waar ik spontaan fotosensitieve epilepsie van krijg een keuze waar ik ook van af kan zien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2016 7:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ah, alles vanaf wp-content/uploads blokkeren en het is weg.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-10-2016 9:25 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2016 23:44 schreef Vonn.Esch het volgende:
Kom op zeg. Doe eens niet zo kinderachtig en ga eens in op de legitieme vragen/opmerkingen.


Goed, ik zal het eens proberen.

quote:
Feit is dat het nieuwe gebeuren op mobiel chaos is. Gaan jullie daar nog wat aan doen of zijn jullie gewoon dom en eigenwijs?


De mobiele versie van de site is simpelweg een weerspiegeling van de 'computer' versie van de site. Het is dus moeilijk om heel erg af te wijken van de opzet van de computer versie van de site.

Zou je kunnen omschrijven wat er precies chaotisch is aan de mobiele versie van de site? Kleine dingen, zoals het weghalen van een 'preview' tekst onder artikelen, kunnen nog wel veranderd worden. Teruggaan naar een chronologische lijst van alle artikelen ipv gegroepeerd per type artikel is niet meer mogelijk.

quote:
Op 10 oktober 2016 7:12 schreef XXL het volgende:
Leuk dat jullie nu een adverteermethode toepassen die door mijn adblock heen glipt, maar ik vind al die bewegende afbeeldingen de aandacht teveel opeisen wanneer je een artikel probeert te lezen.


Je impliceert dat hier met opzet de adverteermethode aangepast is, maar dat is niet het geval. Op het forum is helemaal niets veranderd (is simpelweg de oude code die door Paul geschreven is) en op de frontpage hebben we simpelweg een Wordpress Plug-In om banners te laten zien.

Wat betreft het daadwerkelijke beleid van waar bewegende banners geplaatst mogen worden, is ook niks veranderd ten opzichte van de oude site. Op het forum mochten alle banners bewegen. Op de frontpage moeten de skyscrapers 'statisch' zijn, en mag alleen de top/bottombanner bewegen. Dat zijn precies de regels die we voorheen ook hadden.

Daarnaast ligt het niet geheel buiten de norm van andere sites, daar zie ik ook met gemak twee bewegende banners op de site. (Betekent niet dat dit het goed praat.) In ieder geval, ik zal je punt meenemen dat bewegende banners anno 2016 eigenlijk niet meer kunnen en dat we over moeten gaan op een beleid waar alleen 'statische' banners weergegeven mogen worden.

quote:
Op 5 oktober 2016 15:33 schreef Aratron het volgende:
Het spijt me, maar ik vind de nieuwe opzet echt helemaal niks.
Ik vond het juist zo makkelijk om in een oogopslag de nieuwe releases, interviews of het nieuws te kunnen zien.
Nu moet je blijven scrollen. Het overzicht is weg. Er zit teveel afstand tussen alle koppen, het is gewoon lastiger geworden en wat mij betreft zeker geen vooruitgang.


Wij hebben in de ontwikkelingsfase van de site ook flink getwijfeld of we over wilden stappen naar een indeling van artikelen op basis van chronologische volgorde of op basis van categorie artikel. Uiteindelijk hebben we gekozen voor chronologisch binnen categorie artikel. Dat is een stijlkeuze geweest die we helaas niet makkelijk terug kunnen draaien.

Ik heb onder 'Zware Zaken' en 'Nieuws' de marges in ieder geval flink kunnen verkleinen, zodat daar minder gescrollt hoeft te worden.

Wat betreft de verdere 'dikke' marges hebben we gekozen om wat leegte te hebben tussen de thumbnails voor elk artikel. Het weghalen van die thumbnails doet de site heel 'flets' ogen. Dankzij de caroussel (waar onze belangrijkste content in staat) en de thumbnails komt de site veel meer tot leven. Zo maken we namelijk gebruik van alle mooie artworks van de platen die we recenseren. In mijn optiek maakt dat de site heel erg dynamisch: hij ziet er elke dag anders uit, maar met een vaste structuur.

quote:
En de zoekfunctie is tergend traag.


Daar heb je helemaal gelijk in. We zijn momenteel bezig met het implementeren van een snellere/betere zoekfunctie waarbij makkelijker gefilterd kan worden op datum/redacteur/genre/type artikel. Hopelijk wordt deze zo snel mogelijk geïmplementeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-10-2016 9:42]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-10-2016 9:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2016 0:22 schreef faalhaas het volgende:
Ja tuurlijk. De kneuterigheid is haast een stukje folklore aan het worden. Iets in mij zegt dat we dat moeten koesteren. Maar mocht er besloten worden de boel aan te pakken dan wil ik best helpen. Mijn idee is dan ook om in dat geval zoveel mogelijk elementen te behouden, zodat de look en feel toch ongeveer hetzelfde blijft.

Maargoed is ook iets dat we eerst kunnen polsen onder de gebruikers of ze daar wat voor voelen.


Laat mij dan toch eens reageren op de opgeworpen these van Faalhaas dat wij, als Zware Metalen, ervoor gekozen hebben om aangeboden hulp van forumgebruikers systematisch te negeren. De reden hiervoor kent verschillende kanten.

In de zes jaar dat ik betrokken ben bij Zware Metalen zijn we vaker ingegaan op dergelijk aanbod. Meestal liep dat soort contact echter snel stuk. We hebben een zekere betrouwbaarheid nodig en commitment voor de lange termijn waarbij iemand écht betrokken is bij het ontwikkelen van de nieuwe site. Als dit op basis van liefdadigheid gebeurt, is het niet gegarandeerd dat die lange termijn commitment er is. Dat iemand aanbiedt om te helpen, betekent niet dat wij dat aanbod aan kunnen/moeten willen nemen.

Toen we eenmaal redelijk 'ver' waren met het maken van de nieuwe site, werd het onduidelijk of dergelijke aanbiedingen compatibel zijn met wat de websitebouwers met wie we een overeenkomst hadden konden realiseren. Ook dat is niet gegarandeerd, en in vele gevallen is het dan 'makkelijker' om een dergelijk aanbod te laten passeren, hoe goed ook.

Daarnaast mag de reputatie van een dergelijke forumgebruiker ook zeker meegewogen worden. Neem bijvoorbeeld het geval van Faalhaas, een gebruiker die er om bekend staat om niet vies te zijn van een potje getrol en hiervoor meermaals voor een lange(re) periode geband is van het forum. Wil je een dergelijk persoon je site toevertrouwen? Wanneer je iemand de bediening van de knopjes achter Zware Metalen geeft, stel je jezelf ontzettend kwetsbaar op, en dat soort overwegingen moet je altijd in je achterhoofd houden.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-10-2016 10:13]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-10-2016 10:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Voor Zware Metalen was het in ieder geval duidelijk dat we, in welke vorm dan ook, een andere site nodig hadden om de toekomst van de site te waarborgen. Dat de huidige site niet naar iedereen z'n smaak is, kan ik volledig begrijpen. Het kan niet naar iedereen z'n wens zijn. (Hiermee praat ik niet goed dat er een aantal knelpunten zitten in de huidige, nieuwe site die gewoon kut zijn en geen kwestie van smaak.)

Voor Zware Metalen was een nieuwe site vereist, omdat:
1. Op de lange termijn Paul niet meer een actief betrokken webmaster kon zijn, zeker niet wanneer een nieuwe site ontwikkeld werd (gelukkig heeft hij ons met de forum/site-integratie en migratie flink kunnen helpen).
2. Het invoegen van artikelen voor redacteuren een zeer tijdrovende onderneming was. We moesten over naar een simpeler CMS waarbij dingen als HTML codering niet meer nodig was.
3. De site ontzettend oud was, en steeds meer te kampen had met downtime.

Al voordat ik betrokken raakte bij Zware Metalen was de noodzaak voor een nieuwe site evident. Met de vorige voorzitter is er nagenoeg een decennium lang voor gekozen om te zoeken naar een nieuwe webmaster en websiteontwikkelaar die het hele zooitje voor spek en bonen in elkaar wilde draaien en wilde beheren. Dat dat niet realistisch was, bleek snel genoeg.

Uiteindelijk heb ik met de andere bestuursleden destijds de knoop doorgehakt dat er een nieuwe site moest komen, en dat de kas van Zware Metalen daarvoor flink aangesproken moest worden. Met ons (zeer) krappe budget, ons gebrek aan enige ICT kennis, en de hoge prijs van expertise op het gebied van webdesign/ontwikkeling was het moeilijk om iemand te vinden die ons kon helpen met het ontwikkelen van de nieuwe site.

Via een van onze bestuursleden destijds hebben we toen een bedrijf gevonden dat ons kon helpen voor een prijs die we konden betalen. Dit was voor Zware Metalen de enige échte kans om een nieuwe draai te geven aan de site. Die kans hebben we gepakt, en nu is er na drie jaar eindelijk een site (die veel gebreken kent, maar hij is er in ieder geval wel).

Reken maar dat ik daar tussen werk en studie door gigantisch veel tijd en energie in gestoken heb. Hiermee ben ik niet op zoek naar medelijden. Het enige wat ik vraag is een dosis gezonde realiteitszin. Zware Metalen is een groep van metalliefhebbers die in hun vrije tijd voor spek en bonen een site draaiende houden. Ons budget is gelimiteerd, onze tijd is gelimiteerd, onze expertise op het gebied van het bouwen en onderhouden van websites is gelimiteerd. We zijn een groepje amateurs met goede bedoelingen.

Houd ons verantwoordelijk voor dingen die niet kloppen, maar realiseer je ook dat onze kracht niet onuitputtelijk is. We zetten ons in, voor zoveel als we kunnen, om bij te dragen aan de metalscene.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-10-2016 10:16]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-10-2016 18:00 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het mag toch duidelijk zijn dat een hoop van dat gezeik gewoon getrol is.

En zelfs al is het terechte kritiek dan maakt de manier waarop deze gespuid wordt wel dat het getrol is.

Verbazingwekkend genoeg zijn het altijd dezelfde personen die zich hier schuldig aan maken.

Je zal maar niks beters te doen hebben dan posts van mede-users, frontpages, fora en FB accounts afstruinen om over te gaan janken.




Ik zie Ron Brandsteder wel weer voorbijkomen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 10-10-2016 22:03 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Ik weet niet of je mijn opmerkingen bedoelt, maar ik wil zeker niet trollen.
De reden van mijn kritiek is, is dat ik al jaren deze site bezoek en teleurgesteld ben in de nieuwe opzet.
Net als bands waar ik graag naar luister opeens van stijl veranderen, dan haak ik ook af.


Aratron


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 10-10-2016 22:07 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Denk dat Pim Faalhaas bedoelt.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-10-2016 22:10 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik lees alleen maar spek en bonen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 10-10-2016 22:13 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 22:03 schreef Aratron het volgende:
Ik weet niet of je mijn opmerkingen bedoelt, maar ik wil zeker niet trollen.



Maak je niet druk Maurice, helemaal niks mis met een beetje kritiek op zijn tijd. Natural Disaster is al jaren de meest verzuurde user van het forum die tevens meent het alleenrecht op een lekker potje zuurpruimen te hebben. Thats all.


...niets is wat het lijkt...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-10-2016 22:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Inhoudelijke kritiek is inhoudelijke kritiek, of die nou gebracht wordt door iemand die je graag mag of doir iemand die je bloedverziekend irritant vindt.



Aratron
Usericon van Aratron
Posted 10-10-2016 22:16 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Ik maak me niet druk, ben alleen teleurgesteld.


Aratron


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen