IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Frontpage update Vorige pagina | Volgende pagina
EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 10-10-2016 22:17 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 22:16 schreef Aratron het volgende:
Ik maak me niet druk, ben alleen teleurgesteld.


En terecht.


...niets is wat het lijkt...


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-10-2016 22:40 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 10:11 schreef iPim het volgende:
Met ons (zeer) krappe budget, ons gebrek aan enige ICT kennis, en de hoge prijs van expertise op het gebied van webdesign/ontwikkeling was het moeilijk om iemand te vinden die ons kon helpen met het ontwikkelen van de nieuwe site.

Via een van onze bestuursleden destijds hebben we toen een bedrijf gevonden dat ons kon helpen voor een prijs die we konden betalen. Dit was voor Zware Metalen de enige échte kans om een nieuwe draai te geven aan de site. Die kans hebben we gepakt, en nu is er na drie jaar eindelijk een site (die veel gebreken kent, maar hij is er in ieder geval wel).


Larie, totale larie.
Zoals ik al enkele malen heb geschreven: een oud-collega van me, die ik nog geregeld zie, werkzaam als webontwikkelaar (zowel front- als backend) was zeer geinteresseerd om een nieuwe site volledig vanaf scratch en helemaal voor niks te bouwen. De man is zeer geinteresseerd in metal, heeft via de recensies van ZM allerlei nieuwe bands leren kennen, en dit was zijn manier om ZM te 'bedanken'. Daarom heeft hij een mail gestuurd naar het mailadres wat toen op de site te vinden was (zo uit het hoofd was dat stichting@zwaremetalen.com), met daarin links van websites die hij ontworpen en gebouwd had. Kwam geen enkele reactie op. Ook niet dat er bedankt werd voor aangeboden diensten, gewoon helemaal niks. Toen heeft hij een tweede mail gestuurd, met wederom zijn genereuze aanbod. Kwam weer geen enkel antwoord op. Zijn derde mail was opnieuw met het aanbod en dat als jullie geen behoefte meer hadden aan een vrijwilliger, hij dan in ieder geval een reactie op prijs zou stellen.
Je raadt het al: geen reactie. Op de site stond toen nog steeds dat jullie op zoek waren naar webbouwers. Kom nu dus niet aan dat niemand voorhanden was, er was een professional beschikbaar die gratis een moderne, daadwerkelijk responsive website wilde bouwen (en dat in 3 maanden tijd had gekund, niet 3 jaar). Buitengewoon onbeschoft dat er nu wordt gedaan alsof jullie geen andere opties hadden, terwijl het op een presenteerblaadje werd aangeboden door een capabel en betrouwbaar iemand, maar die gewoon driemaal is genegeerd door ZM. Flikker toch een teringend op.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 10-10-2016 22:44]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-10-2016 23:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 22:40 schreef WMP het volgende:
Larie, totale larie.
Zoals ik al enkele malen heb geschreven: een oud-collega van me, die ik nog geregeld zie, werkzaam als webontwikkelaar (zowel front- als backend) was zeer geinteresseerd om een nieuwe site volledig vanaf scratch en helemaal voor niks te bouwen. De man is zeer geinteresseerd in metal, heeft via de recensies van ZM allerlei nieuwe bands leren kennen, en dit was zijn manier om ZM te 'bedanken'. Daarom heeft hij een mail gestuurd naar het mailadres wat toen op de site te vinden was (zo uit het hoofd was dat stichting@zwaremetalen.com), met daarin links van websites die hij ontworpen en gebouwd had. Kwam geen enkele reactie op. Ook niet dat er bedankt werd voor aangeboden diensten, gewoon helemaal niks. Toen heeft hij een tweede mail gestuurd, met wederom zijn genereuze aanbod. Kwam weer geen enkel antwoord op. Zijn derde mail was opnieuw met het aanbod en dat als jullie geen behoefte meer hadden aan een vrijwilliger, hij dan in ieder geval een reactie op prijs zou stellen.
Je raadt het al: geen reactie. Op de site stond toen nog steeds dat jullie op zoek waren naar webbouwers. Kom nu dus niet aan dat niemand voorhanden was, er was een professional beschikbaar die gratis een moderne, daadwerkelijk responsive website wilde bouwen (en dat in 3 maanden tijd had gekund, niet 3 jaar). Buitengewoon onbeschoft dat er nu wordt gedaan alsof jullie geen andere opties hadden, terwijl het op een presenteerblaadje werd aangeboden door een capabel en betrouwbaar iemand, maar die gewoon driemaal is genegeerd door ZM. Flikker toch een teringend op.


Zo dan. Lekker verhaal. Ik kan me een dergelijke mail echt niet heugen. Doorgaans heeft de stichting@ mail geen haperingen en beantwoorden we elke mail die binnenkomt. Je mag er van uit gaan dat die negering niet met opzet gedaan is. Dan kan je ook meteen je tirades achrerwege laten.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-10-2016 23:17]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-10-2016 23:47 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ah, je gaat door op de ingeslagen weg. Je straatje schoonvegen, doen alsof je neus bloedt en blijven ontkennen. Je woorden zijn als Nigeriaanse naira: volstrekt waardeloos.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-10-2016 0:17 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 23:47 schreef WMP het volgende:
Ah, je gaat door op de ingeslagen weg. Je straatje schoonvegen, doen alsof je neus bloedt en blijven ontkennen. Je woorden zijn als Nigeriaanse naira: volstrekt waardeloos.


Gast, gedraag je eens op een normale manier. Ik zet hier met open hart mijn kant van het verhaal uiteen en je blijft maar uitschieten van je oorlogspad.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-10-2016 7:24 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Vanuit de periode dat ik nog in het bestuur zat kan ik me overigens ook geen mails herinneren met een dergelijk aanbod. Al kan het natuurlijk van daarna zijn.

Verder heb ik geen idee wat de heren WMP en Faalhaas (en later in deze hele discussie ongetwijfeld Onweerwolf), naast het lekker lopen trollen uiteraard, nog denken te kunnen halen uit deze hele non-discussie. Complimenten aan Pim dat hij überhaupt de moeite nog neemt jullie van repliek te voorzien.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-10-2016 10:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En dat soort figuren blaat dan dat anderen verzuurd zijn. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 11-10-2016 12:13 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2016 7:24 schreef Ralph het volgende:
Vanuit de periode dat ik nog in het bestuur zat kan ik me overigens ook geen mails herinneren met een dergelijk aanbod. Al kan het natuurlijk van daarna zijn.

Verder heb ik geen idee wat de heren WMP en Faalhaas (en later in deze hele discussie ongetwijfeld Onweerwolf), naast het lekker lopen trollen uiteraard, nog denken te kunnen halen uit deze hele non-discussie. Complimenten aan Pim dat hij überhaupt de moeite nog neemt jullie van repliek te voorzien.


+1.
Zelfde geldt voor mij. Heb tot en met oktober 2015 toen ik nog in bestuur zat dergelijke mails niet gezien.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 11-10-2016 12:15 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 23:47 schreef WMP het volgende:
Je woorden zijn als Nigeriaanse naira: volstrekt waardeloos.


Gast. Nog nooit een positieve comment van jou gezien en nu een imaginair vriendje ten toneel voeren om een over the top-rant te houden. Echt....


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-10-2016 14:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

En zelfs als het waar is, dan zit het wel heel erg diep. Is je ex-bandlid daar nog steeds heel verdrietig om? Was je het niet stiekem zelf?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-10-2016 15:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

As is verbrande turf


signature


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 12-10-2016 8:25 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2016 9:25 schreef iPim het volgende:
Goed, ik zal het eens proberen.



De mobiele versie van de site is simpelweg een weerspiegeling van de 'computer' versie van de site. Het is dus moeilijk om heel erg af te wijken van de opzet van de computer versie van de site.

Zou je kunnen omschrijven wat er precies chaotisch is aan de mobiele versie van de site? Kleine dingen, zoals het weghalen van een 'preview' tekst onder artikelen, kunnen nog wel veranderd worden.


1. Mobiel kom je op de FP Home direct bij de Albumrecensies terecht. Wie heeft besloten dat die belangrijker zijn dan nieuws?
2. Na oneindig scrollen kom je op,jawel,een lijstje met nieuws terecht. Waarom staat dat lijstje niet bovenaan? En nieuws kan ook een albumrecensie of een concertverslag zijn. Neem die nou mee in het lijstje per dag, dan hoef je de rest er niet zo omslachtig neer te zetten.
3. Reacties. Die staan nu per datum ergens onderaan, zonder aangegeven is bij welke recensie / verslag / whatever die reactie hoort. [edit] En reacties zijn niet te zien als je er op klikt. Dan kom je bij de artikelen uit, waar in een aantal gevallen geen datum bij staat. Bij bijvoorbeeld: http://zwaremetalen.com/albumrecensies/pestilence-reflections-of-the-mind


Bovenstaande vind ik chaos. Ik hoop dat ik inzichtelijk heb gemaakt wat de hobbels zijn bij mobiel gebruik van de FP.

[Dit bericht is gewijzigd door Vonn.Esch op 12-10-2016 8:34]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-10-2016 8:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 oktober 2016 14:30 schreef BenKnuckles het volgende:
En zelfs als het waar is, dan zit het wel heel erg diep. Is je ex-bandlid daar nog steeds heel verdrietig om? Was je het niet stiekem zelf?
Als je een voor ZM anoniem band lid bent van een hele, hele grote band, lopen de emoties soms hoog op. Dat heb je nu eenmaal met sterren.

(@WMP: geintje WMP, geintje)


When your people matter, menstrual health matters


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-10-2016 9:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2016 8:25 schreef Vonn.Esch het volgende:
1. Mobiel kom je op de FP Home direct bij de Albumrecensies terecht. Wie heeft besloten dat die belangrijker zijn dan nieuws?
2. Na oneindig scrollen kom je op,jawel,een lijstje met nieuws terecht. Waarom staat dat lijstje niet bovenaan? En nieuws kan ook een albumrecensie of een concertverslag zijn. Neem die nou mee in het lijstje per dag, dan hoef je de rest er niet zo omslachtig neer te zetten.
3. Reacties. Die staan nu per datum ergens onderaan, zonder aangegeven is bij welke recensie / verslag / whatever die reactie hoort. [edit] En reacties zijn niet te zien als je er op klikt. Dan kom je bij de artikelen uit, waar in een aantal gevallen geen datum bij staat. Bij bijvoorbeeld: http://zwaremetalen.com/albumrecensies/pestilence-reflections-of-the-mind


Bovenstaande vind ik chaos. Ik hoop dat ik inzichtelijk heb gemaakt wat de hobbels zijn bij mobiel gebruik van de FP.


Bedankt voor de feedback, daar kunnen we inderdaad wat mee!

Om wat toelichting te geven:
1. De reden dat de albumrecensies bovenaan staan is een reflectie van het feit dat de mobiele website een kopie is van de 'normale' website. De frontpage is verdeeld in een linkercolumn en een rechtercolumn, met links alle recensies en rechts Zware Zaken, nieuws, concertverslagen, en interviews. De mobiele website laat simpelweg eerst de linkercolumn zien en dan de rechtercolumn. Zou het wat zijn als we alle preview-teksten weghalen op de mobiele versie? Dan zie je nog steeds bovenaan de albumrecensies, maar zonder preview-tekst zodat je makkelijk naar het nieuws kan scrollen (een beetje zoals Zware Zaken en Nieuws nu worden weergegeven op de mobiele site).
2. Nieuws is gewoon letterlijk nieuws. Albumrecensies zijn albumrecensies, concertverslagen zijn concertverslagen. Een 'lijstje per dag' bestaat niet meer op de nieuwe site. Alles staat chronologisch geordend per type artikel (nieuws, concertverslag, zware zaak, etc.).
3. Klopt, die onderkant van de site is inderdaad nogal kut op het moment. Wordt aan gewerkt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-10-2016 9:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Of je typt gewoon even /nieuws achter www.zwaremetalen.com en je komt gewoon bij het nieuws. Lijkt me niet echt een probleem toch?

En als dat elke keer teveel moeite is kun je tegenwoordig de url ook nog bookmarken.

Verder verschilt het uiteraard per persoon of men nieuws of albumrecensies belangrijker vindt.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-10-2016 9:56]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-10-2016 9:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2016 9:49 schreef XXL het volgende:
Verder verschilt het per persoon of men nieuws of albumrecensies belangrijker vindt.


Er valt wat voor te zeggen dat 'nieuws' bovenaan hoort te staan. Voor Zware Metalen zijn albumrecensies echter altijd het hart geweest van de website. Ik ga in ieder geval kijken of het mogelijk is dat we makkelijk kunnen kiezen hoe de mobiele website ingedeeld is (en los van de frontpage).


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Aratron
Usericon van Aratron
Posted 14-10-2016 17:23 by Aratron Wijzig reactieProfiel van AratronQuote dit bericht

Ik zie volgens mij al een verbetering in het ´nieuws´ gedeelte, beter zo.

Wat minder fijn is, is als je de site mobiel bekijkt, de frontpage 3/5de van je beeldscherm gebruikt voor de linkregel bovenaan, dan het logo en dan 2 balken reclame, waardoor je mobiel alleen de bovenste cd-recentie ziet.


Aratron


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 22-10-2016 15:09 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Mail die 'kwijtraak' of waar niet op geantwoord wordt, lijkt wel een generiek probleem voor stichting@zwaremetalen.com.

Ach ja, dan maar zo.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-10-2016 9:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Misschien heeft hun spamfilter een hekel aan je.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-10-2016 13:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Volkomen terecht natuurlijk.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-11-2016 18:50 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Okay allemaal, ik heb me vandaag eens flink verdiept in php-codering en heb zodoende een aantal dingen op kunnen schonen op de site.

Ik heb de volgende dingen aangepast:
- het rechts uitlijnen van albumcovers in recensies werkt weer zoals het hoort
- onderaan de pagina is 'zware zaken' verwijderd, dat was toch waardeloos
- onderaan de pagina is 'laatste reacties' grondig opgeschoond. Er wordt nu dikgedrukt de titel van het artikel waarop gereageerd is, met daarna een preview van de reactie tussen haakjes en met '...' erachter als de comment langer is dan toegestaan door mij. Klikken stuurt nog steeds door naar het juiste artikel.
- de skyscraper banners waren qua dimensie en maximum resolutie verkeerd in de site gezet door de bouwers. Ik heb dit aangepast. Banners hebben nu het juiste formaat en zijn een stuk scherper.

Het kan zijn dat je deze veranderingen nog niet ziet. Dan moet je even je cookies/zoekgeschiedenis legen.

Er zijn nog steeds een paar belangrijke dingen aan de nieuwe site die nog niet kloppen (zoals de zoekfunctie). Hier wordt hard aan gewerkt, maar het loopt niet vlot aangezien we nogal in de clinch zitten met de oude bouwers.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 21-11-2016 18:51]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-11-2016 19:02 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 21 november 2016 18:50 schreef iPim het volgende:
Hier wordt hard aan gewerkt, maar het loopt niet vlot aangezien we nogal in de clinch zitten met de oude bouwers.


Vertel!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-11-2016 19:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Een externe vijand! Altijd goed voor een forum!


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-11-2016 19:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2016 19:02 schreef F.Jacobse het volgende:
Vertel!


Verkeerde inschatting bouwlast en complexiteit van Zware Metalen. Getouwtrek over of alle overgebleven puntjes nog afgemaakt dienen te worden of dat er zoveel tijd is besteed dat er niks meer gedaan gaat worden. En als er niks meer gedaan gaat worden, hoeveel van de facturen dan betaald dienen te worden.

Tijdrovend en inefficiënt, maar helaas de gang van zaken.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-11-2016 19:45 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Aha. Ik hoopte op iets smeuïgere details, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen