IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kan maar geen leuke baan vinden Volgende pagina
DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 03-09-2002 14:30 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Ik ben programmeur, en heb al bij verschillende bedrijven gewerkt. De ene keer is het de directeur die me het leven zuur maakt, dan weer de werksfeer of het feit dat de salarissen niet of te laat worden overgemaakt. Dan weer een gebrek aan waardering waardoor de spanningen stijgen. Het lijkt wel alsof ik nooit een baan kan vinden waar ik me helemaal 100% gelukkig voel.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zo ja, hoe lang duurde het voordat je de ware baan gevonden had?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-09-2002 14:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 14:30 schreef DCLXVI het volgende:
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zo ja, hoe lang duurde het voordat je de ware baan gevonden had?
Ik zoek pas 2 jaar actief naar een baan. Maar heb er ook nog nooit een gevonden waar ik het langer dan 2 maanden uithield.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-09-2002 14:40 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

De acceptatie van een baan (bij sollicitatie) moet natuurlijk van twee kanten komen. Het beste wat je kunt doen is een bedrijf wat je toch niet aan staat gewoon links laten liggen en je direct richten op je volgende sollicitatie. Ik neem aan dat je zelf ook wel kunt inschatten of een directeur (of superieur) wel of niet prettig is om mee te werken en of een bedrijf goed of niet goed overkomt?

Bovendien.. ehm.. 'programmeur' klinkt wel heel wazig. Wat voor een soort werk zoek je dan of heb je gedaan? Dat maakt ook heel veel uit namelijk.. zeker in een wereld met zo veel wildgroei en dynamiek dat er veel prutsbedrijven tussen zitten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 03-09-2002 14:42 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik denk niet dat een leuke baan bestaat. Na 3 weken ben ik het meestal al beu, en met een beetje moeite hou ik het dan nog zo lang mogelijk vol. De belangrijkste reden om op te stappen was voor mij altijd de werksfeer (samenwerken lukt meestal niet).
Hangt er allemaal vanaf wie je bent.. Ik heb bv. ook eens gewerkt in een bedrijf waar iedereen altijd heel vrolijk en tevreden was, behalve ik.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-09-2002 14:44 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

De ideale job (veel verdienen en het supergraag doen) bestaat niet. Je zal altijd water bij de wijn moeten doen. Ofwel zelf iets beginnen, maar da's driedubbel zo hard werken als voor een baas...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 03-09-2002 14:45 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Werk zoeken valt idd niet altijd mee.
Nadat ik 3 jaar iets in hypotheken had gedaan wilde ik nu weer terug naar het welzijnswerk, waar ik voor geleerd heb. Maar je komt er gewoon bijna niet tussen. Er is werk genoeg, ik kan morgen zo bij 3 verschillende instellingen beginnen. Maar dan wel als vrijwilliger, want er is geen geld voor een salaris.
Dus toch maar weer terug de hypothekenmarkt op.... Hopelijk lukt het daar wel weer een leuke baan te vinden.


bla...bla...bla...


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 03-09-2002 14:48 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 14:40 schreef helmet het volgende:
Bovendien.. ehm.. 'programmeur' klinkt wel heel wazig. Wat voor een soort werk zoek je dan of heb je gedaan? Dat maakt ook heel veel uit namelijk.. zeker in een wereld met zo veel wildgroei en dynamiek dat er veel prutsbedrijven tussen zitten.


Ik programmeer CRM applicaties zowel webbased of windowsbased.

Meestal is het probleem dat mijn 'superieuren' niet goed de werkwijze van programmeurs begrijpen. Ik denk dat die namelijk vrijwel altijd hetzelfde is. Zeker als je de enige programmeur in het bedrijf bent, wat ik tot nu toe altijd was. Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen om van 9 tot 5 te werken, of gewoon een vaste tijd. Ik werk 8 uur per dag, maar het liefst op de momenten dat het mij het best uitkomt. Want het komt voor dat ik heel de dag geen inspiratie heb, en niets doe, en dan zit ik 's avonds vaak nog achter de pc, op het moment dat ik opeens inspiratie heb. Toch word je dan vaak verplicht om gewoon om 9 uur weer aanwezig te zijn met je slaperige hoofd.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-09-2002 14:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 september 2002 14:48 schreef DCLXVI het volgende:
Meestal is het probleem dat mijn 'superieuren' niet goed de werkwijze van programmeurs begrijpen. Ik denk dat die namelijk vrijwel altijd hetzelfde is.

Mwoah, ik heb daar zelf dus helemaal geen problemen mee. Is gewoon een kwestie van zorgen dat ze genoeg vertrouwen in je hebben denk ik. Als ik zeg dat iets op een bepaalde manier werkt dan hebben ze dat maar te accepteren want het is niet anders. Natuurlijk moeten mijn 'nette programma' principes regelmatig wijken door tijdgebrek of gebrek aan capaciteit, maar dat is altijd en overal het geval.

quote:
Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen om van 9 tot 5 te werken, of gewoon een vaste tijd. Ik werk 8 uur per dag, maar het liefst op de momenten dat het mij het best uitkomt. Want het komt voor dat ik heel de dag geen inspiratie heb, en niets doe, en dan zit ik 's avonds vaak nog achter de pc, op het moment dat ik opeens inspiratie heb. Toch word je dan vaak verplicht om gewoon om 9 uur weer aanwezig te zijn met je slaperige hoofd.
Dat is niet eigen aan programmeurs hoor. Ik werk van 10 tot 6 en, hoewel ik er slecht ben in opstaan, heb daar in principe weinig problemen mee. Ik programmeer 's ochtends actiever dan 's middags.

Tja.. aan die kantooruren zit je natuurlijk zowieso vast als je werknemer bent. De enige oplossing daarvoor is op freelance basis gaan werken of een eigen bedrijfje starten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-09-2002 14:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 14:48 schreef DCLXVI het volgende:
Ik programmeer CRM applicaties zowel webbased of windowsbased.

Meestal is het probleem dat mijn 'superieuren' niet goed de werkwijze van programmeurs begrijpen. Ik denk dat die namelijk vrijwel altijd hetzelfde is. Zeker als je de enige programmeur in het bedrijf bent, wat ik tot nu toe altijd was. Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen om van 9 tot 5 te werken, of gewoon een vaste tijd. Ik werk 8 uur per dag, maar het liefst op de momenten dat het mij het best uitkomt. Want het komt voor dat ik heel de dag geen inspiratie heb, en niets doe, en dan zit ik 's avonds vaak nog achter de pc, op het moment dat ik opeens inspiratie heb. Toch word je dan vaak verplicht om gewoon om 9 uur weer aanwezig te zijn met je slaperige hoofd.


Ja, ik herken dat. Sowieso ben je nooit die volle 8 uur aan het programmeren. Dat doen ze bij Micro$oft misschien (weet je gelijk waarom die software vol zit met bugs ).
Programmeren blijft toch een creatieve baan.

Op het moment loop ik stage en heb ik het voor elkaar dat ik zelf mijn kantoortijden mag bepalen. Maar ja, of dat later ook gaat lukken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 03-09-2002 15:07 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

waarom vindt de rest van nederland altijd wel een programmeer baan? ik wil dat ook!!!
wil van me hobbie me werk maken zegmaar... (maar dat wil iedereen) ehehehe

laat ik wel even zeggen dat ik alleen webprogramming kan... vooral PHP maar asp moet ook wel te leren zijn

[Dit bericht is gewijzigd door XdeckX op 03-09-2002 15:10]


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-09-2002 15:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 september 2002 15:07 schreef XdeckX het volgende:
waarom vindt de rest van nederland altijd wel een programmeer baan? ik wil dat ook!!!
wil van me hobbie me werk maken zegmaar... (maar dat wil iedereen) ehehehe
Geloof me, momenteel is dat absoluut niet makkelijk. Ik ben zelf onlangs een half jaar werkeloos geweest omdat het bedrijf waar ik werkte zo ongeveer over de kop ging en momenteel in de ICT werk vinden is een ramp. Overal waar je komt (uitzendbureau, GAK, etc) willen ze je ook direct laten omscholen.

Ik heb zelf m'n opleiding niet afgemaakt maar daar wel veel ervaring opgedaan plus al vijf jaar werkervaring maar dat mocht niet baten. Overal krijg je de reactie dat ze je wel willen hebben maar dat er geen geld is. En dat klopt.. de economie is kut, dus is er geen geld voor ontwikkeling, dus zijn geen opdrachten voor ICT bedrijven, dus is er geen werk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 03-09-2002 15:12 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 15:07 schreef XdeckX het volgende:
waarom vindt de rest van nederland altijd wel een programmeer baan? ik wil dat ook!!!
wil van me hobbie me werk maken zegmaar... (maar dat wil iedereen) ehehehe

laat ik wel even zeggen dat ik alleen webprogramming kan... vooral PHP maar asp moet ook wel te leren zijn
\

Niet nodig. Met PHP kun jij zat banen krijgen. Als je maar ervaring hebt met het programmeren van grotere applicaties (en dan heb ik het dus niet over dingen als gastenboeken of chatboxen. Maar let even op het onderwerp van dit topic, en pas er dus op dat het een leuk bedrijf is. Tip: Geen internetproviders!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 03-09-2002 15:13 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 15:10 schreef helmet het volgende:
Geloof me, momenteel is dat absoluut niet makkelijk. Ik ben zelf onlangs een half jaar werkeloos geweest omdat het bedrijf waar ik werkte zo ongeveer over de kop ging en momenteel in de ICT werk vinden is een ramp. Overal waar je komt (uitzendbureau, GAK, etc) willen ze je ook direct laten omscholen.

Ik heb zelf m'n opleiding niet afgemaakt maar daar wel veel ervaring opgedaan plus al vijf jaar werkervaring maar dat mocht niet baten. Overal krijg je de reactie dat ze je wel willen hebben maar dat er geen geld is. En dat klopt.. de economie is kut, dus is er geen geld voor ontwikkeling, dus zijn geen opdrachten voor ICT bedrijven, dus is er geen werk.
voordeel is dat ik een totaal andere opleiding heb gevolgd (en heb afgemaakt) ben daar ook in aan het werk en voor het komende jaar ben ik dus nog wel voorzien. das dan wel weer handig. kan ik iig eten.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 03-09-2002 15:16 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 15:12 schreef DCLXVI het volgende:Niet nodig. Met PHP kun jij zat banen krijgen. Als je maar ervaring hebt met het programmeren van grotere applicaties (en dan heb ik het dus niet over dingen als gastenboeken of chatboxen. Maar let even op het onderwerp van dit topic, en pas er dus op dat het een leuk bedrijf is. Tip: Geen internetproviders!

in de regio zwolle (waar ik dus woon) is dus nix te vinden.

heb wel wat ervaring op gedaan in het laatste jaar. msgboard, CMS, klein beetje e-commerce (webwinkel)
ach ja gewoon zoeken en toevallig ergens tegenaan lopen denk ik.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-09-2002 15:19 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 september 2002 15:12 schreef DCLXVI het volgende:
Tip: Geen internetproviders!
Mwoah, ik heb een paar keer bij XS4All een UUnet gezeten voor mijn werk en dat was een gezellige boel daar hoor. Ligt denk ik ook een beetje aan de afdeling waar je terecht komt.

Toegegeven, dat van XS4All was voor de overname door KPN, want daarna zijn alle competente mensen er uit gewerkt en vervangen door verschrikkelijke kneuzen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 03-09-2002 15:25 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Ik werk nu bij het expeditie bedrijf 'THIJS'
Ik ben daar loodswerker en dat is best fijn werk vind ik, regeltmatig rij ik daar met auto's over het terrein en het betaalt goed


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 03-09-2002 16:37 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Banen in de ict zitten vooral in de randstad. En dan vooral amsterdam, den haag en zoetermeer. En dat is dus fucking ver weg . Gelukkig zit ik nu al een tijdje in Utrecht maar dat kan zo veranderen.


Fire
Usericon van Fire
Posted 03-09-2002 16:41 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 3 september 2002 16:37 schreef Paul het volgende:
Banen in de ict zitten vooral in de randstad. En dan vooral amsterdam, den haag en zoetermeer. En dat is dus fucking ver weg . Gelukkig zit ik nu al een tijdje in Utrecht maar dat kan zo veranderen.
Dat is idd ver weg

Maar het mooiste is als je een baan kan vinden, zonder te zoeken



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 16:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tering. Ik ben nu in de running voor een super toffe baan, applicatiebeheerder bij Organon (haha, nog in de lijn van m'n studie ook, toch nog) in....

Oss.

En ik woon in Utrecht. Dus dat wordt nog lachen, want ik wil hem wel.


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 03-09-2002 16:43 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Hmmm....ik heb op zich wel "mazzel" gehad. Ben met mijn HAVO-papiertje ergens op af gelopen en van het een kwam het ander. Niet een fantastisch salaris maar wel leerzame dingen eigenlijk constant en mogelijkheden tot zelfstudie dus tja, zit wel best (en ook lekker dichtbij huis)


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 03-09-2002 20:44 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Na een jaartje invalbaantjes op muziekscholen lijkt het erop dat ik terug kan naar het oosten. Net aangenomen in Winterswijk, vrijdag sollicitatiegesprek in Deventer. Ik heb er zin in!!!!

Tips..tja, best moeilijk. Misschien moet je geluk hebben. Of een rondleiding vragen bij je sollicitatiegesprek. Ik weet het niet.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-09-2002 20:58 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik ben ook programmeur (/analist) maar na een jaar programmeren doe ik het nu al bijna niet meer. Ik laat het doen Mooi is dat, nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden. Ik bedenk de oplossing, en laat anderen het vuile werk doen.

Maar ik heb in deze baan zeker een jaar gezeten voordat ik het "echt" naar m'n zin begon te krijgen. Als ik niet aan een contract vast had gezeten en iets beters had kunnen vinden was ik wel weggegaan, maar nu wil ik juist blijven. Pittige discussies voeren kan soms best leuk zijn

Misschien moet je eens bij een groot bedrijf kijken, waar je niet de enige programmeur bent, maar waar een hele Information Management afdeling is bijvoorbeeld. Lijkt me op dit moment sowieso beter dan bij een softwarehuis...



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2002 21:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 16:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Tering. Ik ben nu in de running voor een super toffe baan, applicatiebeheerder bij Organon (haha, nog in de lijn van m'n studie ook, toch nog) in....

Oss.




Dwaallicht, pak de atlas eens en kijk eens in welke provincie van Nederlad Oss ligt.
Ga je accenten alvast maar oefenen.

The gathering komt er trouwens ook vandaan dus dat is mooi meegenomen.(gnagnagna)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 21:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jan Marijnissen woont er ook! Dat zei m'n pa, die vond het wel cool geloof ik. Maar het is afwachten. Wel een wereldjob, bij Organon.


Morgen naar de kapper .


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 03-09-2002 21:40 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 3 september 2002 21:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Jan Marijnissen woont er ook! Dat zei m'n pa, die vond het wel cool geloof ik. Maar het is afwachten. Wel een wereldjob, bij Organon.


Morgen naar de kapper .


Suc6 Dwaallicht! Ik hoop dat het wat word met die baan

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 03-09-2002 21:42]


Don't blush when I rip you open


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 03-09-2002 21:42 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 3 september 2002 21:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Jan Marijnissen woont er ook! Dat zei m'n pa, die vond het wel cool geloof ik. Maar het is afwachten. Wel een wereldjob, bij Organon.


Morgen naar de kapper .


alles eraf?



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen