IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kan maar geen leuke baan vinden Vorige pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 23:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 23:27 schreef mislyd het volgende:
Zo verandert er nooit wat.

Frankly, I don't give a fuck. Principes zitten van binnen! Echt raar dat er zoveel door mensen, die zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is, aan uiterlijk opgehangen wordt.

En ach, in een kwisje meedoen met je Sacred Reich T-shirt vind ik wat anders dan een solliciteren voor een goede baan hoor.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-09-2002 23:31 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Jezus...
Jij gaat gewoon je haar knippen voor een BAANTJE?????


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2002 23:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben zelf ook programmeur, en ik heb de gruwelijke mazzel dat ik mega-flexibele tijden heb.. Ik werk 36 uur per week en mag dat (meestal) indelen zoals ik zelf wil

Dus soms 12 uur op een dag (als ik idd in een creatieve bui ben) en soms maar 5 uur..

En sja, er is gelukkig ook geen dresscode (collega's bij het ministerie van V&W lopen gewoon in kistjes met metalshirts).. Maar ik heb toch maar een 'nette' garderobe aangeschaft, dus een paar 3d pakken, mooie schoenen, overhemden, dassen e.d.

Om 'representatief' te kunnen zijn bij een nieuwe klant, maar ook omdat ik het soms fijn vind om in mooie kleding rond te lopen. Net zoals ik het fijn vind om in legerbroek met metalshirt en pinbanden aan rond te lopen

Je kan beter overdressed dan underdressed zijn, zeker als je zoals ik jong bent (23) en er toch in sommige conservatieve ogen 'ruig' uitziet (3 oorbellen en een baard).


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 23:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 23:31 schreef Asherah het volgende:
Jezus...
Jij gaat gewoon je haar knippen voor een BAANTJE?????
Whahaha alsof dit een proces is zeg.



Ik spreek je wel als je gaat solliciteren...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-09-2002 23:35 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Oh, sterf ofzo.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 23:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

On topic .


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-09-2002 23:38 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Bemoei je met je eigen zaken, ON TOPIC ja.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2002 23:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Je haar in model laten knippen om nét die baan te kunnen krijgen die je heel erg graag wilt hebben is in mijn ogen maar een geringe opoffering die je maakt om te krijgen wat je wilt..

Maar Dwaal, als je nou toch lekker experimenteel onderzoeker wordt ofzo, kan je wel je haar lang houden.. Doe je gewoon een haarnetje op


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-09-2002 23:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Feescht.
Werken zuigt, ik stel het zo lang mogelijk uit. Maar uiteindelijk komt toch altijd het punt waarop ik moet [saldo: 0,0].
Heb geen diploma [onofficieel MAVO], en accepteer dus gewoon het feit dat ik verdoemd ben tot fabriekswerk/lopende band.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 03-09-2002 23:41 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 3 september 2002 23:31 schreef Asherah het volgende:
Jezus...
Jij gaat gewoon je haar knippen voor een BAANTJE?????


Baantje?? Als je er je maandelijkse inkomen mee moet verdienen praat je wel anders.


the only pleasure is pain


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 23:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 23:41 schreef Snaack het volgende:
Je haar in model laten knippen om nét die baan te kunnen krijgen die je heel erg graag wilt hebben is in mijn ogen maar een geringe opoffering die je maakt om te krijgen wat je wilt..
Sjah, dat vind ik nou ook. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is.

quote:
Maar Dwaal, als je nou toch lekker experimenteel onderzoeker wordt ofzo, kan je wel je haar lang houden.. Doe je gewoon een haarnetje op
Hmm dat zal ik eens proberen als ik er een half jaartje werk . Maar ja, in model moest het sowieso al een keertje.

(ik word geen experimenteel onderzoeker, helaas... wat is dat trouwens? een nieuw soort onderzoeker? )


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2002 23:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 23:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Sjah, dat vind ik nou ook. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is.






En ik snap dus ook niet wat er moeilijk aan te begrijpen is..

Vrienden van me keken in het begin ook wel vreemd op als ik in een strak driedelig pak met stropdas aan in de coffeshop opdook(direct uit me werk )

Maar, zoals ik al eerder gezegd heb:
quote:
Image is nothing, attitude is everything!


quote:

Hmm dat zal ik eens proberen als ik er een half jaartje werk . Maar ja, in model moest het sowieso al een keertje.

(ik word geen experimenteel onderzoeker, helaas... wat is dat trouwens? een nieuw soort onderzoeker? )


Bij dat woord zie ik Dwaallicht voor me, in een enorm lab, achter een complexe stellage vol met kolven dampende, rokende vloeistof, trachtend een middel tegen het cHRISTENDOM te vinden


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 19:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 23:21 schreef mislyd het volgende:
Je moet trots zijn als je iets bereikt met je verstand. Als je enkel binnenmag omdat je kort haar hebt en een keurig hemdje draagt, heb je niet veel om trots op de zijn.

Ik vind mijn kledij niet belangrijk. Net daarom! Het zijn toch enkel je prestaties die gelden?


maar je uiterlijk is toch niet het allerbelangrijkste? als het je nu eenmaal helpt die ene stap te zetten. haar groeit echt wel weer aan. sommige bedrijven hebben nu eenmaal eisen. dat weet je van te voren. als je toch vind dat dat bedrijf JOU als persoon wat te bieden heeft moet je gewoon heel droog dingen tegen elkaar gaan afwegen. je kan dan trots zijn omdat je duidelijk je doelenstelt en die wilt halen met mogelijk een kleine concessie.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-09-2002 19:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik ga een dezer dagen ook weer op pad in pak.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 04-09-2002 19:41 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 23:34 schreef Dwaallicht het volgende:



Ik spreek je wel als je gaat solliciteren...



misschien komt het wel door je kuttekop dat niemand je aanneemt?


No meat is sweater


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 19:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 19:41 schreef Infaustus het volgende:
misschien komt het wel door je kuttekop dat niemand je aanneemt?
Ik ben aangenomen . Morgen om acht uur beginnen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 19:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 19:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik ben aangenomen . Morgen om acht uur beginnen.


hoe is het met hetkapsel? is het vanaf nu "kaallicht"? of valt het wel mee?

gefeliciteerd trouwens!!!!! ik hoop maar dat je veel plezier (zowel qua uitdaging als met collega's ) mag hebben!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 19:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ow, die collega's zijn wel okay geloof ik. Beetje hoog Debiteuren/Crediteuren gehalte . Haarlengte is gehalveerd, nog lang geen kaallicht dus. Maar ik heb m'n springerige krullen weer terug! En het leeft! En er is niks geen dode puntjes! Dus ik ben nog oprecht blij ook.

Meteen een fikse garderobe aanvulling gedaan voor als ik bij de serieuzere gegadigden langsga... dit werk is om de komende maanden te overbruggen. Een zooi (enkele tienduizenden) debiteurenrekeningen in Exact 7 geboekt in een kalenderjaar, zelfde aantal crediteurenrekeningen geboekt in een BOEKJAAR in Oracle, en dat dan met elkaar vergelijken en elk verschil uitpluizen en op basis daarvan brieven sturen naar bedrijven.

Jay .


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-09-2002 20:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

M.b.t. de crisis over Dwaallicht's kapsel: misschien leek mijn reactie overdreven, maar het deed me zo denken aan de tijd dat vrouwen geen gezaghebbende positie konden innemen 'omdat vrouwen daar niet geschikt voor waren'. Net zoals nu dus langharige mannen en zwartgeklede vrouwen niet geschikt zijn om met klanten om te gaan.
Ik vind het verkeerd dat er in bedrijven zo gelet wordt op oppervlakkige dingen zoals uiterlijk, en het is jammer dat mensen zich daar zo gewillig bij neerleggen.

Om vanuit mijn persoonlijke ervaring te spreken: Ik ben er niet meteen trots op dat ik vaak de voorkeur kreeg boven sollicitanten met een beter diploma en meer ervaring dan ik, gewoon omdat ik vaker glimlach of weet ik veel (ja, dan telt die 'dresscode' plots niet meer mee). Enerzijds is dat natuurlijk wel charmerend, maar als je erover nadenkt is het ronduit zielig dat mensen niet gewoon op hun kennis en kunde worden geselecteerd.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 20:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Is ook zielig, je hebt helemaal gelijk. Maar in je eentje ga je het niet veranderen.

Sorry, m'n bankrekening is te leeg om principieel te gaan zitten doen. 'You gotta walk the walk and talk the talk'. Van binnen heb ik er de grootste lol om.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-09-2002 20:19 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 september 2002 20:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Van binnen heb ik er de grootste lol om.

Mijn diploma is niet hoog genoeg om daar de humor van in te zien.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 20:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:15 schreef mislyd het volgende:
...is het ronduit zielig dat mensen niet gewoon op hun kennis en kunde worden geselecteerd.


ja, maar als de technisch meest capabele een sociaal gestoorde is ben je nog ver van huis als werkgever. Een baan hangt van veel factoren af. Maar die factoren zijn niet geslacht, leeftijd, ras etc. etc. en inderdaad, de beoordelers zijn ook mensen(en nog vaak imbecielen ook) met al hun zwakheden.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 20:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:19 schreef mislyd het volgende:
Mijn diploma is niet hoog genoeg om daar de humor van in te zien.
Oh, moet je eens in je 'nette' outfit winkels binnenlopen enzo. En de volgende dag in je Blasphemy shirt.

Oh, je hebt geen Blasphemy shirt? Ik wel . Ben er dan ook erg blij mee .

Maar goed, dat mensen dusdanig beslissingen nemen over uiterlijk. Ik vind dat grappig.
Ja, en triest, maar elke humor is triest. Humor is wreed.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen