|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Fans van bijvoorbeeld Death, Cynic, Atheist, latere Pestilence, Anomaly, Watchtower, Spiral Architect. Dat vroeg ik mij af! Cheers! Tymon |
|
ja en nu? |
|
count me in |
|
Mwoah de latere platen van Death kan ik ook wel waarderen, maar Scream bloody Gore en Leprosy zijn toch wel de beste... Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
Hahaha! Scream Bloody Gore is ook zwaar cool natuurlijk! Maar persoonlijk houd ik toch meer van de Symbolic era Tymon |
|
quote:Deze bands vind ik erg cool, maar vooral door de mengeling van agressie en techniek. Fusionmetal wordt me wat teveel gefreak, echt zo'n 'showcase'. En dat vind ik eigenlijk ook van jullie nummers, persoonlijk ga ik wat meer voor gefreak 'in dienst van de song' zeg maar. Maar goed, ik ben geen muzikant... dus wat je speelt vind ik superknap, doe ermee wat je wil . |
|
Kent iemand Rhadamantys? Ik weet ff niet hoe ik deze stijl moet omschrijven, technische death ofzo.. ZWAAR HEERSCHEND!! |
|
Ken niet alle bands die je noemt (wel qua naam), maar wat ik ken is Cynic, Aghora, Gordain Knot, Atheist, Pestilence, Watchtower (ken alleen enkele mp3's ), Neglected Fields, Spiral Architect Ik ben dus ook benieuwd naar jullie materiaal En Rob is als bassist zeker een goede keuze. |
|
Wat ik over het algemeen het boeiendst vind, is de afwisseling tussen pakkend en technisch. De juiste balans vinden is een behoorlijke opgave, maar een aantal bands die al genoemd zijn, weten hoe het moet. Was Theory in Practice al genoemd? Waar ik ook bewondering voor heb, is als een band erg gecompliceerde stukken erg pakkend kan laten klinken. Beste voorbeeld = Cynic (ontvingen luid applaus voor hun soundcheck op Dynamo O.A., tot hun hun eigen stomme verbazing). Vaak heb ik echter wel moeite met het stemgeluid van zangers, met name als ze zuiver zingen (dus geen drunt o.i.d.). Vooral in het geval van Spiral Architect. Ik kan behoorlijk zenuwachtig worden als ik die man te lang aanhoor. Touché, pussycat! |
|
ja ikke ik hou vooral van cynic, death, pestilence, atheïst. aghora vind ik ook heel cool, alleen die zangeres is niet om aan te horen. er schijnt trouwens software te zijn om de zang eruit te filteren. jouw exivious lijkt wel heel erg op cynic, maar het klonk wel erg goed. kent iemand hier trouwens manifest, ook al een nederlandse band die sprekend op cynic leek. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Nou? |
|
Sorry dude, vind er niets aan . Geen echte 'songs', lelijke zang en debiele teksten. Wel knap gespeeld . Kreeg dat CD'tje ooit gratis bij een Displeased bestelling, heb hem later weggegeven... [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 04-09-2002 12:14] |
|
quote: En juist om dat 'knap gespeeld' kan ik het waarderen.. Niet alle songs vind ik cool trouwens, maar 3 songs van de CD.. De teksten heb ik niet en versta ik niet Alleen dit stukje: The boy pointed at his bellybutton and asked what would happen if he pulled it out. Is this a child's natural curiousity? Or was it something morbid, allready burried deep inside.. |
|
Ik luister/maak dit soort muziek niet omdat het knap gespeeld is! Dat is ook precies het verschil tussen bijvoorbeeld Cynic en Theory In Practice. Theory speelt zoveel mogelijk nootjes die verder helemaal geen nut hebben voor de vibe en feel van het nummer terwijl Cynic de vele nootjes gebruikt om de nummers specialer te maken. Maar goed, ik kan me wel goed voorstellen dat dit alleen "muzikanten muziek" is. Ik herninner me nog dat ik jaaaaren geleden voor het eerst Cynic hoorde en dacht...yuk wat een chaos! Hahaha Tymon |
|
quote: 'om het knap gespeeld' bedoelde ik mbt Rhadamantys.. En dan ook nog eens in het opzicht dat ik de muziek super vind, en daarbovenop het muzikale vakmanschap kan waarderen. En idd, een showcase 'kijk eens hoe goed wij zijn' kan even leuk zijn (omdat ze wel echt goed kunnen spelen) maar het is vaak niet prettig om naar te luisteren.. Moet ik echt geconcentreerd gaan zitten luisteren, geen muziek die je opzet voor de visite |
|
Persoonlijk vind ik dat het niet verder moet gaan dan Spiral Architect. Dat vind ik vaak al iets te freaky. Spastic Ink bijvoorbeeld, niet naar te luisteren...het is knap...maar het doet me niets op emotioneel vlak. Tymon |
|
quote: Spastic Ink, sja, dan moet ik me écht hard concentreren om het te kunnen volgen.. Dat gaat mij idd ook te ver.. Alhoewel ik de gekanaliseerde chaos van SI wel zeer intrigerend vind! |
|
quote: Ik ken er enkele nummers van en vind het niet slecht, het gesproken gedeelte eerder aangehaald vind ik de max. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
HA! Fusionmetal; te gek!!! Kick zwaar op die bands, alleen jammer dat er zo weinig van zijn; een band als Neglected fields schijnt bijna niemand te kennen en te kopen, vandaar dat veel technische bands weer snel uit elkaar vallen. Wie kent nou Schismatic, Echosilence en Clockwork? Red tide vind ik trouwens ook goed, alleen jammer van de hardcore achtige zang die te lomp is voor de verfijnde muziek. Wat vinden fusionmetal fans trouwens van fusionhardcore zoals The Dillinger Escape Plan en Candiria? Progmetal (symfometal gebaseerd op Emerson Lake & Palmer e.d.) vind ik trouwens een heel ander verhaal: muzikaal te vaak overdadig pretentieus en veeeels te bombastisch vergeleken bij de verfijnde 70's symforock waar de bands duidelijk hun inspiratie vandaan halen. Grootste euvel blijft vaak de zangers; tenenkrommed zwak vaak zoals de knerpstem van Psychotic Waltz' Buddy Lackey en Spiral architect, dat helemaal ondergesneeuwd wordt door het muzikale geweld. Ook de zang van Rush trek ik moeilijk terwijl ik de muziek gaaf vindt. Dream theater kreeg ook pas succes toen de powerstrot James LaBrie aantrokken i.p.v. die vorige gillert; dit verbaast me niets. Helaas gaat dat dus mijns inziens ook op voor Sun caged; muzikaal te gek, maar de zanger klinkt als een tweederangs Ray Alder en haalt de hele band hiermee omlaag. Sorry dudes; talentvolle, karakteristieke zangers zijn schaars vrees ik. Metal/ grindcore is trouwens ook omgekeerd benaderd, vanuit de jazz dus, door John Zorn met zijn bands Naked City en Painkiller; geweldig!!! stukje info: "PainKiller is Bill Laswell, Mick Harris & John Zorn, and they released 1991 Guts Of A Virgin, Buried Secrets (featuring members of Godflesh) and their 1994 masterpiece Execution Ground. Drawing equally from the tradition of jazz, hardcore punk, dub, ambient and much more, PainKiller has created some of the most intense music you're ever likely to hear. John Zorn: alto sax, vocals Bill Laswell: basses, samples Mick Harris: drums, samples, vocals Yamataka Eye: vocals Justin Brodreick: guitar, drum machines G.C. Green: bass on Marianne: Makigami Koichi: vocals Haino Keiji: guitar" Naked City Featuring Bill Frisell, Fred Frith, Wayne Horvitz and Joey Baron this was a true downtown supergroup brought together to realize John Zorn’s twisted compositional vision combining jazz, movie soundtracks, rock, rhythm and blues, hardcore punk, cartoon music, country and western and just about everything imaginable—often all in the same piece! John Zorn: alto saxophone Bill Frisell: guitar Wayne Horvitz: keyboards Fred Frith: bass Joey Baron: drums [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-09-2002 15:35] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:"Ink Complete" is wel zware kost, maar er staan wel mooie stukken op. Touché, pussycat! |
|
quote: *GLOEP* Spastik ink vind ik geweldig en kan niet wachten op 'Inkompatible' Ook Thordendahl's Sol niger within is trouwens een aanrader. Waarom heb je het trouwens over de Symbolic era? Het is een geweldige plaat, maar háált het niet bij de magie van Individual thought patterns. Hoewel qua stijl beide platen dicht bij elkaar staan is qua feeling Individual véél spontaner en Symbolic veel te ver 'doorgecomponeerd'. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-09-2002 17:27] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: hee neglected fields en schismatic ken ik, daar heb ik nog demo's van. ken je trouwens ook 'ens cogitans' komt ook uit rusland. quote: dillinger escape plan vind ik te gek. ze komen trouwens heel binnenkort (ergens in september) in de melkweg in amsterdam Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: hmmm, ik hen 'the ink complete' net geleend van iemand, maar nog niet echt beluisterd. maar wat betreft emotioneel vlak, de solo's van ron jarzombek op het eerste gordian knot album vind ik dus echt verschrikkelijk mooi. ken je gordian knot trouwens? op hun aankomende cd staan alle 4 de cynic-leden. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Alleen van naam, maar heb -nog- geen muziek te pakken kunnen krijgen. weet je toevallig waar? De demo's (Schismatic heeft eigenlijk een cassette album uitgebracht; low budget oostblok stijl , wel goeie productie) heb ik zelf ook; Van NF vind ik de Sansara demo beter klinken dan de versies die op Synthinity staan. quote: Hmmm mighty interesting [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-09-2002 16:17] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: ik heb een demo van hun, genaamd 'maxims of the oldest one'. ze hebben ook een website op http://www.rusmetal.ru/enscogitans/ de geluidskwaliteit van die demo is ook erg oost-europees. het boekje is op een oude kopieermachine gemaakt. quote: ja, schismatic en sansara heb ik ook. ik vind met name neglected fields erg goed. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |