|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Heerlijke muziek Decemebr in Nederland ! |
|
Ik vind Cruachan ook goed. Zelf vind ik The Middle Kingdom hun beste cd. Van Folk-lore zijn een aantal nummers mij te veel folk en te weinig (of zelfs helemaal geen) metal. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Alleen de vroegere albums zijn celtic metal, nu spelen ze Celtic rock. Erg goeie band. |
|
Ik heb alles van ze, Heerlijke band! in december ff live bewonderen |
|
Raar dat Beli Mawr er nog niet op gereageerd heeft, die vindt dat ook de max. 't zal wel niet lang meer duren denk ik Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
tuurlijk, heel goed. ik vind alles goed, het hoeft van mij niet speciaal metal te zijn. |
|
Hmmm.. het is aan te horen, al is het niet mijn favoriet Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
inderdaad, beli is waarschijnlijk nog niet op het forum geweest de laatste tijd. Ik heb 1 keer hun cedee gehoord bij beli, kvond het wel nog goed |
|
quote: Hmmm, ff voor de duidelijkheid: Met die opmerking bedoelde ik dat een aantal niet-instrumentale nummers van Folk-lore (bijna) helemaal geen elektrische gitaar bevat. Of het nu als celtic metal of celtic rock bestempeld dient te worden, zal me eerlijk gezegd een zorg zijn... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Nou en? Folk heerscht! |
|
Cruachan is ook meer folk dan metal. wat ik prima vind. Ik hoef niet constant te beuken. |
|
ik heb folk-lore (promo versie) en the middle kingdom (digi) heersen allebij de pan uit, zeker als ik sochtens van me werk thuiskom en ff zin heb om te relaxen My madness, my sadness |
|
Staat op die digi van Middle Kingdom nog bonustracks ? |
|
. |
|
Ik vind het niet echt geweldig.. maar ik ga er wel naar toe.. krom he.. |
|
hoezo ga je er dan heen, te vrolijk voor je . Cruachan heerscht gewoon. |
|
quote:Ik hou het bij 'Tuatha Na Gael'. ONDANKS de valse fluit . Maar dat album vind ik eigenlijk al niet geweldig.... als de hoogtepunten de intro's en intermezzo's zijn (prachtig!!!) wil dat eigenlijk al teveel zeggen . |
|
geweldige band! "Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn" |
|
quote: 1tje: bonus song: to hell or connaught My madness, my sadness |
|
Cruachan rules vet in de folkmetal wereld , hun teksten, hun muziek, hun zangeres , hun coverart, groaaaaaaaaaargh, die band heeeeeeeeerscht Tuatha Na Gael hele mooie plaat, echt goeie folkmetal, hele mooie fluitstukken, echt de max van een cd The Middle Kingdom: Mijn favoriet, wat een mooie coverart , heerschcd, wat een mooie teksten, vooral van Celtica (Voice of the Morrigan), nummer tegen de oorlog, Catle Rait of Cooly, wat een mooi nummer, prachtige toepassing van de lowwhistle, hmmmm, ben ik effe blij dat Jenje mij die band heeft aangeraden, een heeel erg positief punt is dat ze de Engelse veraling van hun Gaelische nummers erbij steken, van Óró sé do Abhaile (wat O welkom thuis betekent). Folk-Lore: Ook een zeer mooie plaat die wel meer de klemtoon legt op folk, wat voor mij geen probleem is, Ierse folk vind ik heerlijk, kan er soms een hele dag naar luisteren, nummer 1 Bloody Sunday is een echt te prachtig nummer, over de grootste vergissing in de Ierse geschiedenis, die tekst is ook heeeeel erg mooi, The Children of Lir is ook heeel erg mooi, en wederom, die coverart is prachtig , mooi is dat ons aller Shane McGowan (jaja, van The Pogues ) meezingt erin. Een enorm tof feit is dat ze in hun boekjes altijd uitleg geven over hun nummers, leer je weer eens iets bij over Keltische mythologie. Een ander enorm leuk feit is dat ze alle traditionele Ierse instrumenten: uillean pipe (speel ik ook ), tin whistle, low whistle, bódhran, harp, bouzouki, Ierse fluit, en nog een paar. Cruachan is een topband , zit zelf ook op hun forum met Wladimir CRUACHAN Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
zou iemand zo vriendelijk willen zijn het op raj's ftp te mikken zodat ik het ook es kan luisteren? |
|
Folklore heb ik helemaal. en dan heb ik nog nummers van de andere. Maar van de andere cd's heb ik nog niet alles |
|
de eerste 2 albums wil ik is wat meer van hebben. Beli weet jij nog plekken waar ik hun muziek vandaan kan halen? |
|
quote: respect! Is dat niet ontzettend moeilijk om te spelen? Heb je een docent hiervoor? En trouwens, waar haal je zo'n ding vandaan en is dat niet superduur? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: heb ik gekocht voor 500euro, de practis set, het is idd moeilijk te bespelen maar heb een leerboek erbij gekregen, het is wel een supergaaf instrument die hier gelijkt veel op de mijne, maar dan wel zonder die set pijpen, ik heb maar ene, de schalmij: Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |