|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
mooi zo! kun je mee uitleggen waarom het beter is? ik gebruik het ook, maar vooral omdat experts me dat hebben aan bevolen. maar ik hoor op mijn computer eigenlijk weinig verschil met xing. |
|
quote:Da's ruk ja. Ik heb ook een paar van die mp3'tjes (bv. van de officiele website van Castrum; ik wilde het toch eens horen) die niet wìllen spelen. Het rare is dat Winamp wel de speelduur van die dingen aangeeft. Irritant! Nog speciaal de laatste versie (2.81, misschien is er nu al een nieuwere) voor gedownd. Damn... |
|
quote: 192 kb Morbid Angel - Extreme steel tour 2001 bootleg; vrij zeldzaam dus en de andere nummers klinken supervet!!! quote: Da's helemaal vaag,bij mij klopt de grootte qua megabytes alleen, maar geeftie winamp gewoon 0 aan... Er moet toch een mp3 fix programma'tje zijn lijkt me... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wat ook un ideetje is is variable bitrate. Zo heeft het mp3tje geen constante bitrate. Bij stukken waar voor verschillende en extreme tonen in voorkomen, kan d bitrate oplopen tot boven d 200. N j bestanden worden kleiner! K gebruik CDex. Op downloads.com Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
Ik had ook een winamp vraagje. Misschien dat iemand hier het weet. Als ik mp3's draai, komt die playlist niet automatisch in beeld. Ik moet dan eerst een skin d-loaden en dan zie ik em weer...is er ook een andere manier? Zonder dat ik elke keer een nieuwe moet d-loaden? zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
quote:Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met je boxen. Als je goed luistert hoor je het zeker!!!! |
|
Heeft er iemand trouwens een progje om mp3's te renamen? Ik heb al wel 20 sites geprobeerd, maar altijd als ik wil downloaden tref ik een verotte link... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: hoe bedoel je dat dan? meerdere tegelijk ofzo? een enkele lijkt mij geen probleem. Oud Vuil. |
|
Yup. Een hele rits in één keer. Handig bij grind albums... Ik had al zat mp3 renamers gevonden, maar allemaal met foute links. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Oh vandaar dat Dani Filth altijd zo schel klinkt in m'n oor. Hmmm. Ik heb trouwens een best oud mp3-compressortje. Ik zou t ding gewoon terug naar wave converteren met winamp, dan weer door de compressor halen met expliciet 128k. [Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 10-05-2003 12:19] |
|
Ik heb eindelijk iets fatsoenlijks gevonden : Quick File Rename v3.0 (Personal). http://hosted.barrysworld.net/minimice/Body/Programs/qfr_info.html Werkt lekker snel zo... [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 10-05-2003 23:38] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
een tweetal vragen: - Is er een programma die mp3's, die al geript zijn, alsnog van titels kan voorzien? - Is er een (gratis) programma dat mp3's kan editten, bijvoorbeeld een lange intro/outro eraf halen... http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote: Winamp quote: Cool Edit Pro kan mp3's direct bewerken. En is via internet 'gratis' te verkrijgen Zenial |
|
quote: Maar om even mijn vraag te verduidelijken. Mp3 file met tags als "artistname - track07" in programma - database op los laten - geeft albumnaam + titel aan - met 1 druk op de knop saven en mp3file heeft de tags die ik zoek.... Dit kan met Winamp? Zo ja, weer wat geleerd over Winamp. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote: Welke database had je hierbij in gedachten??? quote: bek houwe Zenial |
|
Ik heb ook een mp3-vraag: wat is het nut van een variabele bitrate? no text supplied |
|
quote: Kort gezegd gebruik je bij een constante bitrate de ene keer te veel bits en de andere keer te weinig. Bij een variabele bitrate worden eigenlijk altijd de hoeveelheid bits gebruikt die nodig zijn, niet meer en ook niet minder. Als een mp3'tje met een variabele bitrate gecodeerd wordt, wordt het opgedeeld in frames. Bevat een frame weinig informatie dan worden weinig bits gebruikt. Bevat een frame veel informatie, dan worden er meer bits gebruikt. Kort door de bocht is met een constante bitrate coderen de domme manier en coderen met een variabele bitrate de slimme manier. Het enige nadeel is dat je vantevoren niet kan voorspellen hoe groot het mp3'tje gaat worden, omdat hij pas tijdens het coderen gaat bepalen hoeveel bits hij gaat gebruiken. Je geeft namelijk vantevoren een nominale bitrate op, maar je weet niet of de gemiddelde bitrate hier uiteindelijk onder of boven komt te liggen. (Dit in tegenstelling tot average bitrate, waar je eigenlijk vantevoren opgeeft hoe groot het mp3'tje mag worden, omdat de nominale bitrate en de gemiddelde bitrate hier even groot zijn.) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: hmm, weer wat geleerd, ik dacht altijd dat winamp of dat nummer weer eens lag te kutten als de bitrate zo lag te dollen, maar het tegendeel is waar. Eureka! |
|
quote: het is alleen wel irritant als winamp gaat denken dat nummers ineens 38 minuten duren of maar 1 of zo... no text supplied |
|
quote: Dat heeft in principe niks met die variabele bitrate te maken. Dat is gewoon een of andere stomme bug (foobar2000 heeft er zo nu en dan ook last van). Maar normaliter zou de lengte van een nummer correct weergegeven moeten worden, of dat nummer nu CBR, VBR of ABR gecodeerd is... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Heeft een mp3 van 192kb beter geluidskwaliteit dan? Of? Ligt dan dichterbij de cd kwaliteit? F*ck hippies |
|
quote: Bij 128kbps gaat meer informatie verloren dan bij 192kbps (logischerwijs). Men zegt dat dat dingen zijn die je toch niet/nauwelijks hoort, maar ze zullen het dan wel hebben over simplistische popmuziek... want bij metal hoor ik het verschil wel degelijk, zeker ten opzichte van de originele cd. 192kbps klinkt "ongeveer" als het origineel. 128kbps klinkt gewoon alsof je wat mist. En 192kbps is dus inderdaad dichterbij cd-kwaliteit. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ok, mooi Hartelijk bedankt, nu kan ik effe lekker gaan audio grabben. F*ck hippies |
|
quote: Volgens mij ligt dat aan de mp3 zelf, in foobar bijvoorbeeld kan je dit repareren door de header te repareren "fix MP3 header" "This one is older than shit, heavier than time!" |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |